حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

آمریکا باز هم متهم به نقض حقوق بشر شد

'کمیسیون حقوق بشر در آمریکا / IACHR'، دولتمردان این کشور را به نقض حقوق قربانیان و بازماندگان خشونت های داخلی و کوتاهی در رسیدگی به این خشونت ها متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری 'اینترپرس سرویس'، 'جسیکا گونزالس' شهروند آمریکا، در سال 1999 از پلیس آمریکا خواسته بود تا حکم بازداشت همسر سابقش را به خاطر ربودن سه دخترش به اجرا بگذارد اما، بی توجهی پلیس به تقاضای وی، سرانجام به کشته شدن سه دخترش به دست همسر سابقش منتهی شد.
در پی این ماجرا، گونزالس در سال 2005 از پلیس آمریکا به دادگاه عالی کشور شکایت کرد و سرانجام، با پیگیری های وی، کار به کمیسیون حقوق بشر در آمریکا کشیده شد.
کمیسیون حقوق بشر در آمریکا(Inter-American Commission on Human Rights) در جریان رسیدگی به پرونده گونزالس و شکایت وی از پلیس و دیوان عالی، به این نتیجه رسید که آمریکا به تعهدات بین المللی قید شده در بیانیه بین المللی حقوق و وظایف بشری که این کشور آن را امضا کرده، عمل نکرده است.
کمیسیون حقوق بشر در آمریکا همچنین از قصورهای متعدد آمریکا در حمایت از حقوق قربانیان و بازماندگان خشونت ها در ایالت 'کلورادو' خبر داد و بر ضرورت اتخاذ و اجرای تدابیر قانونی برای حمایت بیشتر از قربانیان این خشونت ها تاکید کرد.

کودکان عراق قربانی آدم‌ربایی و قاچاق انسان

کودک‌ربایی و قاچاق کودکان در عراق از سال 2003 که عراق به اشغال آمریکا درآمد چنان گسترش پیدا کرده که بسیاری از سازمان‌های بین المللی مدافع حقوق کودک و بشر از آن تحت عنوان "اپیدمی" یاد میکنند.

الجزیره، هم اکنون بسیاری از خانواده‌های عراقی بویژه در بغداد از این بیم دارند که کودکانشان توسط باندهای خلافکار یا باندهای قاچاق انسان ربوده شوند.

 اکثر خانواده‌های عراقی ربوده شدن کودکان خود را تجربه کردند

درحالیکه به نظر میرسد، این موضوع پس از اشغال عراق توسط نظامیان آمریکایی در سال 2003 به صورت یک اپیدمی در این کشور تبدیل شده است هم اکنون به ندرت خانواده‌ای را می‌توانی ببینی که داستان‌هایی از ربوده شدن کودکان و حتی بزرگسلان برای یکدیگر تعریف نکنند و بسیاری از خانواده‌های کودکان یا اعضای خانواده‌اشان در معرض چنین خطری قرار گرفته‌اند، به تبعیت از خواست و تهدید ربایندگان از این بیم دارند، مبادا خبر ربوده شدن اعضای خانواده‌اشان به رسانه‌ها درز پیدا کند.

از سال 2005 به ندرت فرد یا کودک ربوده شده به خانواده بازگردانده می‌شود

طی سال‌های 2003 و 2004 آدم‌ربایی‌ها اغلب با بازگردانده شدن فرد ربوده شده و بویژه کودک به خانواده و دریافت مبلغی پول که به ده‌ها هزار دلار می‌رسید، پایان می‌یافت. اما از سال 2005 به بعد و با انتشار بیش از پیش این قضیه و تبدیل شدن آن به یک اپیدمی ترس و واهمه‌های خانواده‌ها از ربوده شدن کودکانشان نه تنها افزایش یافت بلکه به یک کابوس تبدیل شد، بخصوص این‌که گفته می‌شود، کودکان ربوده شده تحویل قاچاقچیان انسان می‌شوند...

 

ادامه مطلب ...

حکم قضایی علیه دموکراسی در انگلیس

گرچه ناآرامی ها و اعتراضات در خیابانهای لندن و چند شهر دیگر به سبب برخورد خشونت آمیز پلیس مهار شد، ولی صدور احکام بسیار سختگیرانه علیه معترضان، وجهه انگلیس را در حوزه حقوق بشر بیش از پیش مخدوش خواهد کرد.

اعتراضات و ناآرامی های خیابانی در لندن و چند شهر انگلیس با برخورد همه جانبه پلیس این کشور و نیروهای امنیتی و با کمک دوربین های مدار بسته با ناراضیان پایان یافت، اما فعالان حقوق بشر نگران آن هستند که احکام بسیار سختگیرانه علیه این افراد چهره بریتانیا را بیش از پیش در حوزه حقوق بشر مخدوش کند.

حکم سنگین چهار سال برای کسانی که از طریق فیس بوک در تلاش برای سازماندهی ناآرامی ها بودند این زنگ های خطر را در کشور به صدا در آورد که برخورد دولت با معترضان هفته گذشته تند و خشن خواهد بود.

دولت ائتلافی انگلیس به رهبری محافظه کارها هم این رویکرد را پنهان نمی کند که برنامه و قصد خود برای برخوردهای خشن قضایی با معترضان را اعلام می کند...

گرچه اعتراضات خیابانی وشهری دربریتانیا سابقه ای طولانی دارد،اما درموارد اندکی این

ادامه مطلب ...

منطق آمریکایی در قبال گروهک منافقین

 نویسنده نشریه آمریکایی نیویورک تایمز روز چهارشنبه در مقاله ای با اشاره به حمایت های دولت آمریکا از گروهک تروریستی منافقین، آن را نشان از ماهیت تروریست پروری این کشور دانست.

الیزابت روبین در مقاله خود که در پایگاه خبری جنبش عدالت جهانی مالزی منتشر شده، آورده است: مقامات آمریکا با این توجیه که دشمن دشمن من دوست من است و با این منطق که این گروهک تروریستی دشمن جمهوری اسلامی ایران است از این گروه حمایت می کنند در صورتی که آمریکا باید این نکته را مد نظر داشته باشد که نیات آنها نشان دهنده اهداف نهایی آنهاست.
وی در ادامه می نویسد: آنچه تعجب آور است چگونگی رفتار رجوی با اعضای این گروه است، تا جایی که برخی از اعضای آن که با رهبران مخالف هستند حتی ممکن است جان خود را از دست بدهند.
این نویسنده آمریکایی با اشاره به انحطاط اخلاقی در بین گروهک منافقین، می نویسد: دوستی و روابط عاطفی در بین اعضای کمپ اشرف ممنوع است و تمام جنایاتی که توسط این گروه صورت می گیرد مورد حمایت برخی از کشورهای غربی است...

ادامه مطلب ...

احکام صادر شده علیه معترضان انگلیسی'بسیار شدید' است

شبکه خبری 'بی بی سی' روز چهارشنبه با انتشار گزارشی اعتراف کرد که احکام صادر شده علیه برخی از معترضان در انگلیس 'بسیار شدید' است.

'بی بی سی' در این گزارش دیدگاه های تعدادی از نمایندگان پارلمان و وکلای حقوقی را منعکس کرده است که اکثرا از صدور مجازات های 'نامتناسب' با جرایم ارتکابی توسط معترضان انتقاد کرده اند.
انتقاد از صدور احکام غیرمنصفانه علیه معترضان پس از محکومیت دو جوان به چهار سال زندان فقط به دلیل فعالیت فیسبوکی دامنه گسترده ای به خود گرفته و در اکثر رسانه های این کشور بازتاب داشته است.
'تام بریک' یکی از نمایندگان حزب لیبرال دموکرات در مجلس عوام به 'بی بی سی' گفت: مجازات های صادر شده باید با هدف احیای عدالت صورت بگیرد نه انتقام جویی.
وی افزود: برخی از کسانی که جرایمی را در ایام ناآرامی ها مرتکب شده اند با مجازات هایی رو به رو می شوند که اگر این جرایم را یک روز قبل از آن مرتکب شده بودند، هرگز با چنین مجازات های شدیدی مواجه نمی شدند.
'پل فلین' از نمایندگان عضو حزب کارگر نیز از صدور احکام سخت علیه برخی از متهمان ناآرامی های اخیر انتقاد کرد و گفت: به نظر می رسد که دولت قوانین و مقررات مربوط به مجازات متهمان را دور ریخته است.
وی این سوال را مطرح کرده است که چگونه این گونه مجازات ها را می توان با جرایم دیگر تطبیق داد؟ صدور این گونه مجازات ها چه تاثیری بر روی تعداد زندانیان و زندان های ما خواهد داشت؟
وی اظهارداشت: به نظر می رسد که عده ای با اقدامات هیجانی و عجولانه به دنبال این هستند که در میان مردم نگران محبوبیت کسب کنند.
'پل مندل' یک حقوقدان و وکیل دادگستری نیز گفت: افرادی که به زندان های طولانی مدت محکوم می شوند، مشاغل خود را از دست می دهند و با مشکلات اجتماعی بسیاری مواجه می شوند... در واقع هزینه هایی که از مجازات سخت این افراد به جامعه تحمیل می شود، بیشتر از خساراتی است که آنها به خاطر آن مجازات می شوند.
وی افزود: برخی از افراد در شرایط هیجانی دست به اقداماتی می زنند که ممکن است در شرایط عادی آن را انجام ندهند، دادگاه ها باید این شرایط را در نظر بگیرند...

ادامه مطلب ...

طراحی نوعی سم توسط "سیا "

سازمان سیا از نوعی زهر استفاده می‌کند که می‌تواند موجب بروز حمله قلبی در افراد و در نتیجه کشته شدن آنان شود.

مجله "وترنز تودی " در گزارشی شیوه جدید ترور افراد توسط سازمان‌ها و کشورهای غربی را معرفی کرده است: می‌توان از طریق ایجاد سرطان یا حمله قلبی در افراد آنان را ترور کرد. در بخش اول این مقاله با چگونگی ساخت و تأثیر این بیماری‌های ساختگی آشنا می‌شویم و پرونده برخی از افرادی را بررسی می‌نماییم که به این روش ترور شده‌اند.

* طراحی نوعی سم توسط "سی‌آی‌ای " که موجب بروز حمله قلبی در فرد می‌شود

در طول جلسات دادرسی "کمیته چرچ "، یکی از کمیته‌های مجلس سنا، در سال 1975 وجود یک سلاح مخفی برای ترور افراد افشا شد. "سی‌آی‌ای " نوعی سم را ایجاد کرده بود که موجب می‌شد تا قربانی بلافاصله دچار حمله قلبی شود. می‌شد این سم را منجمد کرد و به شکل یک دارت درآورد و سپس این دارت را با سرعتی بالا توسط یک سلاح کلت شلیک کرد. کلت این دارت را با چنان سرعتی شلیک می‌کرد که دارت از لباس قربانی عبور می‌کرد و تنها یک اثر ریز و قرمز رنگ به جای می‌گذاشت. زمانی که دارت منجمد وارد بدن قربانی می‌شد، آب شده و جذب خون وی می‌شد و حمله وقوع قلبی را در قربانی به دنبال داشت. این سم به گونه‌ای طراحی شده بود که توسط روش‌های جدید کالبدشکافی قابل تشخیص نبود.

* تحقیقات در مورد مبتلا کردن انسان‌های سالم به سرطان

آیا می‌توان انسان سالم را به سرطان مبتلا کرد؟ اگر بتوان با تزریق ویروس‌ها و باکتری‌های سرطان موجب ایجاد سرطان در حیوان شد، مطمئناً می‌توان همین کار را با انسان نیز انجام داد. "کورنیوس رودز "، پزشک آسیب‌شناس "مؤسسه تحقیقات پزشکی راکفلر "، در سال 1931 به عمد انسان‌های تحت آزمایش را در "پورتو ریکو " به سلول‌های سرطانی آلوده می‌کرد؛ 13 نفر از این افراد فوت کردند. یک پزشک اهل "پورتو ریکو " بعدها فهمید که "رودز " عمداً بخشی از جزئیات آزمایش‌های خود را مخفی می‌کرده و "رودز " نیز خودش شهادتی کتبی داد و در آن اعلام کرد که به عقیده او همه مردم "پورتو ریکو " باید کشته شوند؛ با این حال، "رودز " مدتی بعد تأسیسات "جنگ بیولوژیکی ارتش آمریکا " را در "فورت دیتریک " "مری‌لند " (منشأ ویروس‌های ایدز - HIV، آنفولانزای مرغی و آنفولانزای خوکی - H1N1)، "یوتا " و "پاناما " تأسیس کرد. وی همچنین به "کمیسیون انرژی اتمی آمریکا " نیز معرفی شد و در قالب این کمیسیون دولتی با قرار دادن سربازان و بیماران بیمارستانی در آمریکا در معرض تشعشع، به آزمایش‌هایی در این باره دست زد.

* ایجاد حمله قلبی و یا سرطان ساختگی در فرد سالم امکان‌پذیر است

پاسخ سؤالی که پرسیدیم (آیا می‌توان انسان سالم را به سرطان مبتلا کرد) مثبت است. پس از حدود 80 سال تحقیق و پیشرفت در این زمینه، اکنون راهی برای ایجاد حمله قلبی و سرطانی کردن یک انسان سالم وجود دارد. تا کنون از هر دوی این راه‌ها نیز برای ترور افراد استفاده شده است. تنها یک آسیب‌شناس متخصص (با اطلاع از آن چه در کالبدشکافی باید دقیقاً به دنبال آن باشد) می‌توانست یک حمله قلبی یا سرطان ساختگی به منظور ترور را از بیماری واقعی تشخیص دهد...

ادامه مطلب ...

نقض حقوق بشر در زندان‌های نروژ

تلویزیون نروژ در گزارشی از حبس غیرقانونی جوان مراکشی در یکی از زندانهای اسلو انتقاد کرد و آن را نقض آشکار حقوق بشر خواند.

تلویزیونی TV2 نروژ گزارشی تحت عنوان "هشت شبانه روز در حبس انفرادی" در رابطه با شیوه مجازات زندانیان در این کشور پخش نمود که بیانگر سوء‌رفتار و نقض بارز حقوق فردی زندانیان توسط سیستم قضایی این کشور است.

در این گزارش آمده است: یک جوان 25 ساله مراکشی مقیم نروژ پس از پنج شبانه روز حبس انفرادی در زندان مرکزی اسلو، توسط یک چنگال پلاستیکی به بدن خود آسیب‌های جزیی رساند. این جوان که به علت استفاده از مواد مخدر از سوی پلیس دستگیر شده است می گوید: اگر چاقو و یا چیز تیزتری از آن در دسترس داشتم خودکشی کرده بودم...


ادامه مطلب ...

هشدار در اسرائیل؛ افزایش خودکشی جوانان و نیروهای ارتش

همزمان با برگزاری تظاهرات علیه سیاست‌های دولت رژیم صهیونیستی در حوزه اجتماعی و اقتصادی، تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش کرد که آمار خودکشی جوانان و نیروهای ارتش بشدت بالا رفته است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی از افزایش آمار سالانه خودکشی میان جوانان صهیونیست و همچنین خودکشی در ارتش این رژیم خبر داد و هشدار داد زنگ خطر برای تل‌آویو به صدا در آمده است.

در گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به خودکشی «عادی تلمور» رئیس بخش اخبار در رادیو ارتش این رژیم اعلام کرد، با اینکه این فرد مشهور عاشق کار و زندگی خود بود پس از ابتلا به سرطان خودکشی کرد تا سوال‌های بسیاری را برانگیزاند.

در این گزارش آمده است: بسیاری از گزارش‌های اجتماعی درباره افزایش آمار خودکشی بخصوص در میان جوانان و نوجوانان اسرائیل هشدار داده شده است؛ این امر دال بر شکست جوانان در مقابله با مشکلات اجتمای و اقتصادی است که ده‌ها نفر از آنان را به خودکشی و رهایی از زندگی هدایت می‌کند هر چند که بسیاری از نهادهای مسئول در مقابله با این پدیده ناکام مانده‌اند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی در حالی این گزارش را پخش کرد که اعتراضات در این رژیم علیه سیاست‌های تل‌آویو و نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی و بحران مسکن و افزایش قیمت‌های معیشتی به اوج خود رسیده است و یک ماه است که تظاهرات هر هفته شنبه به طور منظم و در طول هفته در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی روزانه برگزار شده است...


ادامه مطلب ...

روایت بی.بی.سی از جوان سیاه پوست انگلیسی/او یک تبهکار است!

شبکه بی بی سی در گزارش‌های خود درباره قتل این جوان همیشه یکی از عکس‌های خانوادگی وی را که درست پیش از کشته شدن او گرفته شده است، نمایش می‌دهد: در این عکس مارک مانند تبهکاران دو انگشت خود را به نشانه تمسخر مقابل صورتش بالا نگاه داشته است.

پایگاه تحلیلی "گلوبال ریسرچ "، در گزارشی به قلم "فینیان کانینگهام "، می‌نویسد: شبکه بی بی سی در گزارش‌های خود درباره قتل این جوان همیشه یکی از عکس‌های خانوادگی وی را که درست پیش از کشته شدن او گرفته شده است، نمایش می‌دهد: در این عکس مارک مانند تبهکاران دو انگشت خود را به نشانه تمسخر مقابل صورتش بالا نگاه داشته است.

متن زیر بخشی از این مقاله است :

"مارک داگان " در اتومبیلش نشسته بود که مورد اصابت گلوله یکی از نیروهای پلیس قرار گرفت و کشته شد"مارک داگان " در اتومبیلش نشسته بود که مورد اصابت گلوله یکی از نیروهای پلیس قرار گرفت و کشته شد. پلیس ادعا کرد که این مرد آنها را با تفنگ تهدید کرده است. اما خانواده و دوستان این قربانی 29 ساله ادعای پلیس درباره مسلح بودن مارک یا دخالت وی در اقدامات مجرمانه را قویاً انکار کردند. پلیس تحقیق درباره چگونگی مرگ این جوان را آغاز کرد، اما تحقیقات مشخص کرد که در این حادثه تنها دو گلوله توسط نیروهای پلیس شلیک شده است.

شبکه بی‌بی‌سی همواره عکسی را نشان می‌دهد که در آن مارک شبیه تبهکاران شده استشبکه بی بی سی در گزارش‌های خود درباره قتل این جوان همیشه یکی از عکس‌های خانوادگی وی را که درست پیش از کشته شدن او گرفته شده است، نمایش می‌دهد: در این عکس مارک مانند تبهکاران دو انگشت خود را به نشانه تمسخر مقابل صورتش بالا نگاه داشته است.
جمعیت مختلط ساکنان تاتنهام که از شلیک بی دلیل پلیس و عدم دریافت پاسخ فوری از جانب مقامات خشمگین شده بودند، روز شنبه به یاد این قربانی به شب زنده داری پرداختند.
ساکنان محله تاتنهام که ترکیبی از نژاد سیاه و سفیدند، از شلیک بی دلیل پلیس و عدم دریافت پاسخ فوری از جانب مقامات خشمگین شده بودند؛ آن‌ها روز شنبه به یاد این قربانی به شب‌زنده‌داری پرداختند. با افزایش تنش در منطقه، این گردهمایی صلح آمیز و آرام تبدیل به اغتشاش علیه پلیس شد و اموال عمومی، از جمله ماشین‌های پلیس، مورد حمله قرار گرفت و به آتش کشیده شد...


ادامه مطلب ...

شکست دموکراسی در انگلیس

کارشناس سیاسی می‌گوید، دولت انگلیس مسئول ناآرامی‌های کنونی این کشور است زیرا دولت به نیازهای بخش گسترده‌ای از مردم جامعه بی‌توجه بوده است.

گفتگو با مارک ودوورث Marc Wadworth درباره نقض حقوق بشر انگلیس را در زیر می خوانید:

چرا دیوید کامرون نخست وزیر و مقامات دولت انگلیس در مرکز توجهات در رابطه با ناآرامی‌های اخیر این کشور قرار دارند؟در حال حاضر بیش از دوازده میلیونر در کابینه دولت انگلیس وجود دارند. وی از کمک هوادارانش در حزب محافظه کار برای برقراری نظم و قانون استفاده می‌کند. هم اکنون دوازده میلیونر در کابینه در انگلیس دیده می‌شود. آن‌ها از مکان‌هایی که در ناآرامی‌های اخیر تخریب شده است، دیدن نکرده‌اند. آن‌ها همچنین احساس همدردی در قبال جوانان انگلیسی ندارند.ما هم اکنون در شرایط انفجاری خطرناکی در انگلیس به سر می‌بریم و با شرایطی روبرو هستیم که در آن نخست وزیر در حقیقت به مسأله حقوق بشر و مذاکره درباره نقض آن بی‌تفاوت است؛ پلیس از خودروهای آب­پاش و سلاح علیه معترضان استفاده می‌کند. فراموش نکنیم که گفته می‌شود از گلوله­های‌ پلاستیکی علیه معترضان استفاده شده است؛ و می‌توان با این مسأله با قوانین سخت حقوقی مقابله کرد.

بسیاری از مردمی که در خیزش‌های اخیر حضور داشتند، کودکان بودند، با آن‌ها همانند دشمن رفتار شده است. سیاست‌مداران انگلیسی که تنش زیادی در این کشور ایجاد کرده‌اند، باید به عنوان مسئول این ناآرامی‌ها شناخته شوند.می‌توان مشاهده کرد که جورج اسبرن وزیر خزانه­داری، بوریس جانسون شهردار لندن و حتی دیوید کامرون در دوران جوانی و تحصیل، خسارت‌هایی را به رستوران‌ها وارد کرده­اند اما چون خانواده‌های ثروتمندی داشتند، خسارت آن را پرداخت کرده‌اند. در پارلمان نیز شاهد آن هستیم که نمایندگان میلیون‌ها پوند دزدیده و از مالیات مردم برای هزینه‌های شخصی استفاده کرده‌اند...


ادامه مطلب ...

وبا و حسبه در کمین هزاران گرسنه سومالیایی

منابع پزشگی در سومالی از شیوع وبا و حسبه در اردوگاه‌های آوارگان در این کشور خبر داده‌اند که روزانه جان تعدادی از کودکان را می‌گیرد.

بنا بر گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، سازمان ملل نسبت به شیوع بیماری وبا در میان گرسنگان سومالیایی در اردوگاه‌های مملو از آوارگان هشدار داد.

سازمان ملل اعلام کرده که منطقه بحران زده سومالی علی رغم کمک‌های ارسالی نیاز به یک میلیارد و 300 میلیون دلار دیگر دارد.
این شبکه در گزارشی از یکی از اردوگاه‌های آوارگان با اشاره به وضعیت بد بهداشتی در این اردوگاه‌ها اعلام کرد که برخی از کودکان به علت سوء تغذیه شدید بینایی خود را از دست داده‌اند.

الجزیره با بیان اینکه زندگی تعداد زیادی از مردم در چادرهای کوچک و بیماری‌های مختلف ناشی از نبود اب بهداشتی منجر شده روزانه تعداد زیادی از کودکان بر اثر بیماری‌های واگیر دارد جان خود را از دست بدهند.

"نور عمر ورسمه " یکی از پزشکان در اردوگاه آوارگان در سومالی در این باره گفت که بیماری های گوارشی و تنفسی مهمترین عارضه های شایع در بین کودکان است و در روزهای اخیر حسبه نیز در بین کودکان مشاهده شده است.

خبرنگار شبکه الجزیره در ارتباطی مستقیم از موگادیشو گفت: کمک‌های بشردوستانه زیادی راهی سومالی شده ولی همچنان بحران در این کشور ادامه دارد.

وی در ادامه گفت که امروز قرار است دبیر کل کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل وارد موگادیشو شود تا از آخرین وضعیت کمک رسانی به آوارگان اطلاع پیدا کند.

این شبکه تلویزیونی به نقل از منابع میدانی در سومالی خبر داد که وبا به سرعت در حال شیوع در میان آوارگان سومالیایی است...


ادامه مطلب ...

حمله روانی رسانه‌های غربی در پوشش خبری قیام محرومان انگلیس

اغلب رسانه‌های تلویزیونی غربی در اقدامی هماهنگ تلاش دارند تا مانع از انعکاس واقعیات اعتراض‌های مردم در انگلیس شوند و آن‌را غارت، شورش مهاجران و بی نتیجه توصیف کنند.

همزمان با فراگیر شدن آشوب در کشور انگلیس رسانه‌های غربی با اتخاذ رویکردی جهت‌دار سعی در وارونه نشان دادن حقایق اعتراض‌های مردم فقیر در انگلیس شود.

شبکه بی‌بی‌سی در میان این رسانه ها پیش قراول حمایت از دولت در مقابل معترضان است و تلاش دارد تا معترضان را عده‌ای اراذل و اوباش نشان دهد که در حال غارت شهر لندن هستند و تیتر "آشوب در لندن " را برای این گزارش انتخاب کرده و تنها تصاویری از سرقت مغازه ها را نشان می دهد.

همزمان با تشدید بحران امنیتی در لندن و آشوب در این کشور شبکه بی‌بی‌سی و اقمار وابسته به آن در تلاشی زیرکانه نه تنها اخبار این تحولات را بایکوت نکردند بلکه این حوادث را بطور گسترده پوشش دادند و سعی کردند با بمباران خبری و خبرسازی افکار عمومی در انگلیس را گمراه کنند.

این شبکه در تاکتیکی نوین با ارائه انبوهی از اخبار آشوب‌گونه در لندن موجی گسترده از خبرسازی راه می‌اندازد ولی در میان این اخبار حوادث واقعی و اخبار اصلی تحولات لندن را مخفی می‌کند و بیش از پیش به حاشیه‌های ناآرامی‌های لندن می‌پردازد و در این شرایط مخاطب چنین گمان می‌کند که از تمام ابعاد بحران آگاه است ولی این درحالی است که از بحران به شکلی مناسب آگاه نیستند...


ادامه مطلب ...

انگلیس : نگرانی در مورد حقوق بشر بی مورد است!

نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی با ساختگی خواندن نگرانی‎های موجود در رابطه با نقض حقوق بشر و سرکوب معترضان در این کشور، از ادامه یافتن سرکوب معترضان انگلیسی خبر داده است.

در حالی که اعترضات فراگیر در چهارمین شب خود بیشتر شهرهای انگلیس از جمله مناطق شمال غربی همچون منچستر، لیورپول، ناتینگهام، بیرمنگام و وست برومویچ و ولورهامپتون را به هم ریخته است، کامرون اعلام کرد: "برخورد با معترضان در راه است و نگرانی‌های ساختگی درباره نقض حقوق بشر نمی‌تواند در ساکت کردن معترضان مانع دولت انگلیس شوند."

بر اساس این گزارش، دیوید کامرون مجوز استفاده پلیس از گلوله‌های پلاستیکی و تفنگ‌های آب‌پاش را به منظور سرکوب اعترضات گسترده در این کشور صادر کرده است.

این در حالی است که نخست وزیر انگلیس در ماه نوامبر گذشته (2010) در سخنرانی خود در حضور مقامات چین درباره اهمیت توجه به قوانین حقوق بشر سخن گفت و مدعی شد که دولت انگلیس قوانین حقوق بشر را ارتقاء داده است، چرا که مردم انگلیس خواهان این امر بوده‌اند و دولت نیز صمیمانه و عمیقا نگرانی مردم را درک کرده است.

وی تنها پس از گذشت چندی از این سخنرانی، نگرانی‎های موجود در خصوص نقض حقوق بشر در کشورش را ساختگی خوانده و با صدور دستور استقرار بیش از 16 هزار نیروی پلیس در خیابان‌های لندن، مجوز استفاده از گلوله‌های پلاستیکی و سلاح‌های آپاش را نیز صادر کرده است...


ادامه مطلب ...

یورونیوز: انگلیس در آتش خشم اقشار محروم می‌سوزد

آتش خشمی که انگلیس را در برگرفته و طی چند دهه از آن خبری نبود ناشی از بی‌توجهی به طبقه محرومین و فشارهای اقتصادی ناشی از اعمال سیاست‌های اجتماعی دولت ائتلافی این کشور است.

یورونیوز، آتش، انگلیس را فراگرفته و شعله های خشونتی که طی چند دهه از آن خبری نبود، از برخی محله‌های لندن آغاز شده و حالا در حال پیشروی و سرایت به دیگر محله ها و حتی شهرهای دیگر است.

مقامات انگلیس انتقادهای خود را متوجه گروه‌ها و دسته‌های مجرمین کرده‌اند و آنها را به عنوان سر منشاه و ریشه خشونتهای اخیر می‌شناسند غافل از آنکه ممکن است عده‌ای فرصت طلب در این وقایع حضور داشته باشند اما واقعیت این است که فقر و نابرابرهای گسترده اجتماعی عامل اصلی این اعتراضات گسترده است.

در دهه هشتاد، لندن در همین محله هایی که هم اکنون آغازگر اعتراض هستند، شاهد خون و آتش بود؛ محله‌هایی که به لحاظ تاریخی از محله های محروم و صنعتی پایتخت بشمار می‌ورند.

در بریکستون در سال 1981 همچون سال 2011، کشته شدن بک جوان سیاه‌پوست توسط پلیس موجب برانگیخته شدن خشم مردم شد.

خشمی که دوسال پیش از اعتراضات در ویدئو کلیپ "اسلحه‌های بریکستون " به خوبی توصیف شده بود، خشمی که ریشه در احساس تبعیض‌نژادی و آزار و اذیت و همینطور مشکلات اقتصادی دارد...


ادامه مطلب ...