حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

20 سال زندان برای زن آمریکایی به جرم ارائه آدرس اشتباه

یک مادر فقیر آمریکایی به جرم اینکه با ارائه نشانی جعلی سعی کرده بود فرزند خود را در مدرسه‌ای متعلق به یک منطقه ثروتمند ثبت نام کند، احتمالا به 20 سال زندان محکوم میشود.

پایگاه اطلاع‌رسانی آلترنت، یک مادر فقیر آمریکایی به جرم اینکه با ارائه نشانی جعلی سعی کرده بود فرزند خود را در مدرسه‌ای متعلق به یک منطقه ثروتمند ثبت نام کند، احتمالا به 20 سال زندان محکوم می‌شود.  
 
بنابراین گزارش، "ای.جی. پاچز"، که توسط مادر بی‌بضاعت خود در مدرسه منطقه ثروتمند "نوروالک" در ایالت کانکتیکات ثبت نام شده بود، بلافاصله پس از مشخص شدن جعلی بودن این نشانی از مدرسه اخراج شد و مادر وی نیز به ارتکاب جرم "درجه اول" متهم شد، اتهامی که می‌تواند 20 سال زندان برای وی به بار آورد.
 
آلترنت در ادامه گزارش مزبور تصریح کرد: این مورد موردی منحصر به‌فرد در آمریکا نیست و بسیاری از پدران و مادران بی‌بضاعت آمریکایی تلاش می‌کنند تا با ارائه یک نشانی نادرست که بعضا نشانی یک دوست یا فامیل است، فرزندان خود را به مدارسی بفرستند که متعلق به مناطق ثروتمند بوده و از امکانات بهتری برخوردار هستند.
 
آلترنت می‌نویسد: در شرایطی که آمریکا در وضعیت رکود اقتصادی و کسری بودجه به سر می‌برد، مدارس ثروتمند این کشور نیز به شدت نسبت به چنین دانش آموزانی سخت‌گیری می‌کنند. مدیران این مدارس عموما راه درازی را برای شناسایی این کودکان و مجازات والدین آنان طی می‌کنند.
 
جدا از اخراج این کودکان که شاید توجیه‌پذیر باشد، محکومیت اولیای این دانش‌آموزان به زندان‌های طولانی‌مدت از یکسو غیرعادلانه است و از سوی دیگر برای کودکان اخراج شده از مدرسه، ضربه روحی و مادی دیگری محسوب می‌شود.
 
مردم آمریکا بیش از یک‌ماه است که در لوای قیام "تسخیر وال‌استریت" در حال اعتراض به این سیستم موجود و شکاف طبقاتی حاکم بر آمریکا هستند.

دختر مسلمان آمریکایی به دلیل حجاب از رژه نظامی در مدرسه حذف شد

یک دختر 14 ساله مسلمان آمریکایی به خاطر استفاده از حجاب اسلامی نتوانست در رژه نظامی مدرسه خود شرکت کند.

این دختر 14 ساله که "دمین زاویتی" نام دارد به خاطر استفاده از حجاب اسلامی از برنامه رژه نظامی مدرسه خود حذف شد زیرا افسر سازمان‌دهنده این رژه به او گفته بود با یونیفرم نظامی نمی‌تواند از حجاب استفاده کند.

این دانش آموز که ساکن شهر "برنتوود" در ایالت تنسی آمریکاست به شبکه خبری فاکس‌نیوز گفت: ما نزدیک به یک هفته بود که برای انجام این رژه تمرین می‌کردیم اما یک روز پیش از انجام رژه به من گفته شد نمی‌توانم با لباس یونیفرم از حجاب اسلامی استفاده کند.

وی ادامه داد: من به آنها گفتم حجاب یک موضوع مذهبی است و من نمی‌توانم آن را کنار بگذارم و از افسر مذکور خواستم تا در مورد من استثنا قائل شود.

مدیران مدرسه به این دختر 14 ساله گفته بودند، اگر خواهان شرکت در رژه است باید قوانین ارتش آمریکا را رعایت کند.

زاویتی گفت: زمانی که به من گفته شد، نمی‌توانم به خاطر حجاب در رژه شرکت کنم دوست داشتم گریه کنم.

اعضای خانواده زاویتی می‌گویند، این یک سیاست اشتباه است زیرا دانش‌آموزان یهودی می‌توانند در رژه‌ها از لباس‌های مذهبی، زیر یونیفرم خود استفاده کنند اما به دختران مسلمان چنین اجازه‌ای داده نمی‌شود.

یک نهاد نظامی آمریکا در رابطه با این موضوع اعلام کرد: ارتش آمریکا با مذاهب مختلف مشکل ندارد اما نمادهای مذهبی نباید باعث پنهان شدن یونیفرم نظامی شوند.

آمریکا ،کانادا و کشورهای اروپایی جزء بدترین ناقضان حقوق بشرند

فاکس نیوز نوشت: «اکثر گزارش ها حاکی از آن است که کشورهایی نظیر آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی بدترین کشورهایی هستند که از حقوق مردم خود سوء استفاده می کنند.»

سایت فاکس نیوز درتاریخ 19 اکتبر (27مهر) نوشت: « مقامات حقوق بشر سازمان ملل خود را برای ارائه گزارشی علیه ایالات متحده آمریکا آماده می کنند.»

بنابر این گزارش؛ آمریکا و چند کشور دیگر خود را در جایگاه بدی در سازمان ملل می بینند و مقامات حقوق بشری این سازمان تا 2 هفته آینده گزارشی را در مورد این کشورها اعلام خواهند کرد.

فاکس نیوز اضافه کرد: «اکثر گزارش ها حاکی از آن است که کشورهایی نظیر آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی بدترین کشورهایی هستند که از حقوق مردم خود سوء استفاده می کنند.»

این سایت آمریکایی خاطرنشان کرد: «هرچند این کشورها در سازمان ملل به دنبال دفاع از حقوق بشر هستند اما حقوق مردم کشور خودشان نقض می شود[!]»

فاکس نیوز در پایان افزود: «آمریکا به خاطر شکنجه و ارسال زندانیان به سلول های انفرادی در جایگاه بدی در سازمان ملل قرار گرفته چون در حدود 20 تا 25 هزار نفر در زندان های آمریکا منزوی شده و در سلول انفرادی قرار گرفته اند.»

 

زندان‌های عربستان در حال انفجار است

بسیاری از گزارش‌های بین المللی ارائه شده در باره وضعیت حقوق بشر در عربستان سعودی بر وضعیت و شرایط بد زندان‌های رژیم سعودی و زندانیانی که در آنها نگهداری می‌شوند و عدم برخورداری از ساده‌ترین حقوق خود تاکید دارد.

"ایاد الشمری"، وکیل و حقوقدان سعودی در کتاب "زندان‌ها در عربستان سعودی" به بررسی و تبیین وضعیت زندان‌ها و زندانیان رژیم سعودی می‌پردازد و در این‌باره می‌نویسد:

کشور عربستان سعودی از جمله معدود کشورهای جهان است که از حیث حقوق بشر در شرایط بسیار بدی قرار دارد و تمام گزارش‌های بین المللی ارائه شده درباره این کشور بر وضعیت اسفبار حقوق بشر در این کشور بویژه در "زندان‌های عربستان سعودی" تاکید دارند و به این موضوع اشاره می‌کنند که در زندان‌های عربستان از ساده‌ترین حقوق محروم هستند.
 
عدم اعتراف به نقض حقوق بشر در زندان‌ها توسط ریاض
 
از اسناد و مدارک بدست آمده در کشور عربستان سعودی چنین برمی‌آید که جدای از وزیر دادگستری و داخلی و امنیت و اطلاعات عربستان دیگر مقامات سعودی نیز تمام اتهامات وارده درباره شکنجه زندانیان در زندان‌های خود را رد کردند، درحالی که تمام گزارش‌های بین المللی وجود این شکنجه‌ها آنهم با اطلاع و آگاهی و دستور مقامات سعودی را تایید و تاکید می‌کنند، شکنجه در زندان‌های رژیم سعودی به عنوان یکی از ابزار گرفتن اعتراف از زندانیان، بویژه توسط نیروهای امنیتی که وزارت داخلی بر عملکرد آنها نظارت دارد، به رسمیت شناخته شده است...
 

ادامه مطلب ...

رنج نامه ای از زندان آل خلیفه

رژیم آل‌خلیفه از هیچ‌ اقدامی برای شکنجه زندانیان چشم‌پوشی نمی‌کند، از تهدید به تعرض به زنان زندانیان تا استفاده از حیوانات درنده از جمله سگ‌های هار و توهین به آیات عظام.

پایگاه اطلاع رسانی الوسط، رژیم بحرین برای سرکوب انقلابیون بحرینی از هیچ اقدامی فروگذاری نمی‌کند، آنچه در زیر می‌آید داستان یکی از این معارضان است که در زندان‌های این رژیم مدتی را سپری کرد.

 یورش نیمه شبانه
 
در 24 آوریل 2011 در ساعت یک نیمه شب نیروهای صاعقه که نیروهای دفاعی بحرین بشمار می‌آیند، مجهز به مسلسل‌های اتوماتیک mp5 و دیگر سلاح‌های خودکار و باتوم‌های برقی و تجهیزات کامل به منزل پدر همسرم حمله کردند.
در همان ابتدا پدر همسرم که پیرمردی 50 ساله بود را به باد ضرب و شتم شدید گرفتند، ‌پس از آن نوبت به دو پسر دیگرش شد تا آنها را به باد کتک بگیرند و سپس سراغ مرا گرفتند، خانه را بطور کامل بازرسی کرده و چون مرا نیافتند، برادر همسرم را با خود بردند تا منزل همسر دو پدرش را به آنها نشان دهد درحالی‌که در تمام طول راه او را تهدید می‌کردند و پسرش را که به بیماری صرع مبتلا بود، به باد کتک گرفتند.
 
استفاده از اعضای خانواده به عنوان اهرم فشار

 
اما وقتی مرا آنجا هم نیافتند، از خواهر کوچک همسرم که 17 سال بیشتر نداشت، انتقام گرفتند و از او به عنوان اهرم فشار استفاده کردند. تمام اعضای خانواده را در یک اتاق جای داده و خواهر همسرم را با خود به اتاق دیگری بردند، و با آزار و اذیت وی و برداشتن عبا از سرش می‌خواستند، او را به حرف بیاورند. همین موضوع موجب شد تا تمام اعضای خانواده داد و فریاد و با کوبیدن بر روی در طلب کمک کنند، بویژه مادرش که پس از آن به نوعی بیماری عصبی دچار شد، این موضوع باعث شد تا محل اختفای مرا به سربازان بگوید تا وی دست از سر او بردارند.
نیروهای صاعقه وقتی محل اختفای مرا شنیدند، دست از مابقی اعضای خانواده و آن دختر برداشته اما تهدید کردند، درصورتی که آدرسی که داده اشتباه یا جعلی باشد، بار دیگر سراغ وی خواهند آمد و این بار او را بازداشت خواهند کرد...
 

ادامه مطلب ...

کودکان مهاجر در انگلیس همچنان بازداشت می شوند

علیرغم تعهد انگلیس برای پایان دادن به بازداشت کودکان مهاجر، سالیانه حدود دو هزار کودک که بسیاری از آنها بدون همراه هستند توسط انگلیس بازداشت و زندانی می‌شوند.

روزنامه انگلیسی "گاردین"، علیرغم تعهد دولت انگلیس مبنی بر پایان دادن به بازداشت کودکان مهاجر در مناطق مرزی، تعداد کودکان مهاجر بازداشت شده در زندان‌های انگلیس افزایش پیدا کرده است.
 
سالانه ۲ هزار کودک مهاجر توسط انگلیس بازداشت می‌شوند

آمار ارائه شده توسط جامعه کودکان نشان می‌دهد که در یک مدت چهار ماهه تا آگوست، 700 کودک در بنادر جنوب شرقی انگلیس بازداشت شده‌اند.
این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که سالیانه حدود ۲ هزار کودک مهاجر که بسیاری از آنها بدون همراهی بزرگسالان هستند، علیرغم وعده های دولت انگلیس برای پایان دادن به بازداشت کودکان، دستگیر می‌شوند.

بازداشت 700 کودک در مناطق مرزی در طول 4 ماه

با اینکه دولت تعهد داده که به بازداشت کودکان خاتمه می‌دهد، دریک دوره چهار ماهه بین ماههای مه و آگوست 2011، حدود 700 کودک در بنادر جنوب شرق انگلیس بازداشت شده‌اند.
طبق گفته جامعه کودکان، یک سوم از 697 کودک بازداشت شده بدون همراه بودند و مشخص نبود که این کودکان چه مدت و به چه دلیل دستگیر شده‌اند...

ادامه مطلب ...

بررسی ابعاد مختلف نقض حقوق بشر در عربستان

نقض حقوق بشر که به شدیدترین حالت ممکن در عربستان سعودی رواج دارد، با سیاست‌های ریاض در امتیاز دهی به کشورهای غربی و آمریکا با سکوت و واکنش غیر جدی آنها مواجه شده است.

موضوع حقوق بشر عموما در کشورهایی که دارای حاکمیت سلطنتی یا ریاست‌جمهوری‌های مادام‌العمر هستند، همواره با چالش‌های بزرگی مواجه بوده است، در این میان البته برخی از کشورها برای سهولت در حاکمیت بر مردم بخشی از حقوق مردم را رعایت می‌کنند، اما برخی از این کشورها که نمونه بارز آن در عربستان سعودی قابل مشاهده است، کوچکترین ارزشی برای حقوق بشر قایل نیستند و تنها با تکیه بر حمایت‌های خارجی بر مردم کشور خود حکمرانی می‌کنند.
 
نقض حقوق بشر که به شدیدترین حالت ممکن در عربستان سعودی رواج دارد، البته با سیاست‌های ریاض در امتیاز دهی به کشورهای غربی و آمریکا با واکنش غیر جدی آنها مواجه شده و گرچه برخی گزارشها به صورت مقطعی علیه این کشور صادر می‌شود، اما هیچ اقدام عملی در اجبار سران این کشور برای رعایت ابتدایی ترین اصول حقوق بشر صورت نمی‌گیرد.
 
در این نوشتار تنها به صورت اختصار بی‌توجهی خاندان حاکم سعودی به رعایت حقوق بشر در بخش‌های مختلف را مورد توجه قرار می‌دهیم:
 
محدودیت‌های دینی‌:
 
بی توجهی به حقوق اقلیت‌های دینی و مذهبی در عربستان سعودی یکی از برجسته‌ترین نمودهای نقض حقوق بشر در این کشور است، بر اساس قوانین این کشور، عربستان دین اسلام را در این کشور به رسمیت شناخته است، اما آن اسلامی که مبنای آن شریعت علمای وهابی حاکم بر عربستان است را قبول دارد و فشارهای شدیدی را بر پیروان سایر ادیان و مذاهب اسلامی وارد می‌کند.
 
دولت انجام مناسک عبادی سایر دین‌ها در عربستان را ممنوع کرده است و محدودیت‌های زیادی را علیه ادیان و مذاهب مختلف غیر از مذهب وهابیت ایجاد کرده است...
 

ادامه مطلب ...

دو سوم از اسلام‌گرایان انگلیسی دارای تحصیلات عالیه هستند

بنابر یک گزارش محرمانه به نام "چشم‌های انگلیس" که توسط MI5 تهیه شده است، دو سوم از مسلمانانی که MI5 سعی دارد آنها را تروریست بنامد، از طبقه متوسط این کشور هستند و تحصیلات عالیه دارند.

روزنامه انگلیسی دیلی‌میل، بنابر یک گزارش محرمانه به نام "چشم‌های انگلیس" که توسط MI5 تهیه شده است، دو سوم از مسلمانانی که MI5 سعی دارد آنها را تروریست بنامد، از طبقه متوسط این کشور هستند و تحصیلات عالیه دارند.
 
این گزارش 200 صفحه‌ای که در آن سعی شده است روان‌شناسی عملیات شهادت‌طلبانه مورد بررسی قرار گیرد و طبق معمول با رویکرد ضداسلامی تهیه شده است، تصریح دارد که کسانی که به اسلام‌گرایی روی می‌آورند الزاما فقیر نیستند و فقر تاثیر چندانی در اسلام‌خواهی آنان ندارد، بلکه افرادی متوسط هستند که عموما نیز از تحصیلات عالیه برخوردارند...
 

ادامه مطلب ...

محکوم آمریکایی: سگ را هم این چنین نمی کشند

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت اخیرا در گزارشی به طرح سخنانی پرداخته است که زندانیان اعدامی آمریکایی در آخرین لحظات زندگی خود بر زبان آورده‌اند.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت اخیرا در گزارشی به طرح سخنانی پرداخته است که زندانیان اعدامی آمریکایی در آخرین لحظات زندگی خود بر زبان آورده‌اند.
 
بنابراین گزارش، این زندانیان که همگی از ایالت تگزاس هستند تعدادی از آن 475 زندانی‌‌اند که ازسال 1982 و همگی در ایالت مزبور با تزریق سم اعدام شدند.
 
هریک از این زندانیان ظرف مدت کوتاهی پس از گفتن این سخنان که حدود تنها 7 دقیقه است، جان خود را از دست می‌دهد بنابراین در این سخنان هرچه در چنته دارد را رو می‌کند. اکثر این سخنان دربرگیرنده دست‌کم یکی از این موارد است:  "انکار جرم، خشم، چانه‌زنی، ناامیدی و قبول جرم."
 
به نوشته این روزنامه انگلیسی، این سخنان اگرچه کوتاه است اما شمه‌ای از سخنانی بسیار بزرگ‌تر است که در ذهن شخص اعدامی وجود دارد اما بالطبع فرصتی برای بیان آن نیست.
 
* این اعدام نیست، قتل است!
 
یکی از این موارد به سیزده سپتامبر همین امسال [اواخر تابستان] برمی‌گردد. در این تاریخ "استیون وودز" در سن 31 سالگی اعدام شد و متهم بود که 10 سال قبل شخصی را به قتل رسانده است. وی به عنوان آخرین سخن می‌گوید: "شما امروز شاهد یک اعدام نیستید، بلکه شاهد یک قتل هستید. من اعدام می‌شوم به خاطر جرمی که دیگری مرتکب آن شده است. من هیچ‌کس را نکشتم. مادر، تو را دوست دارم. هر چه در اینجا اتفاق می‌افتد نادرست است. باورم نمی‌شود که اجازه می‌دهید قاتل راست راست در خیابان‌ها بگردد. یک نفر عدالت را از مسیر خودش منحرف کرده است.... می‌بینم که مرگ در حال رسیدن است. خدانگهدار."...

ادامه مطلب ...

محاکمه دو کشیش آمریکایی به جرم تجاوز به کودکان

دادگاهی در آمریکا یک اسقف این کشور را متهم کرد که با وجود آگاهی از فساد اخلاقی یکی از کشیش‌های خود که تصاویر مستهجن از فساد اخلاقی خود را در لب‌تاپش حمل می‌کرد، به مأموران پلیس گزارش نکرده است.

"بی بی سی" رسانه دولتی انگلیس، "رابرت فین" اسقف "کانزاس" از ایالات "میسوری" متهم شده است تصاویر مستهجن از کودکان را که در کامپیوتر یکی از کشیشان به پلیس گزارش نداده است و تلاش کرده است شواهد را از بین ببرد.

"جین پیترز بیکر" دادستان شهر جکسون اعلام کرده است که دلایل موجهی وجود دارد که تصاویری که در کامپیوتر کشیش این کلیسا بوده است مربوط به تجاوز صورت گرفته توسط همین کشیش بوده است.

"جین پیترز بیکر" گفت: اکنون که بررسی‌ها و تحقیقات هیات عالی منصفه به این اتهام ختم شده است، از آنجایی که این قضیه در مورد حمایت از کودکان می‌باشد بنده و همکارانم با جدیت به دنبال این قضیه خواهیم رفت.
 
وی ادامه داد "من می‌خواهم مطمئن شوم که در آینده شاهد کوتاهی در گزارش دادن جرم‌های این چنینی به پلیس نباشیم.

اسقف "فین" و اسقف "نشینان" متهم به همکاری به توزیع تصاویر مستهجن کودکان شده‌اند.

دسامبر سال گذشته، یک تکنیسین کامپیوتر فایل‌هایی در لب تاپ یکی از کشیشان، تصاویر مستهجنی از کودکان پیدا کرد که در بین آنها عکسهای کودکان دو ساله نیز وجود داشت و اکثریت آنها متعلق به دختربچه ها بود.
 
«واتیکان» متهم شده است که تعدادزیادی از این عکس‌ها را خود گرفته است.

هزاران کودک انگلیسی قربانی بهره کشی جنسی

براساس گزارش یک نهاد مسئول در امور کودکان و نوجوانان در انگلیس، هزاران نفر از کودکان این کشور توسط باندهای تبهکار و افراد دیگر هدف بهره کشی جنسی قرار می گیرند.

'دفتر کمیسیونر کودکان' در انگلیس پنجشنبه شب اعلام کرد که در حال حاضر حدود 10 هزار کودک تحت تاثیر سوءاستفاده و بهره کشی جنسی قرار گرفته اند اما بیم آن می رود که گستره این موضوع بسیار زیاد باشد.
'سو برلوئیتز' معاون 'دفتر کمیسیونر کودکان' گفت: این مشکل در حال حاضر در سراسر کشور و در میان طبقات مختلف اجتماعی به چشم می خورد... حتی کودکانی با سن 11 سال از سوی گروههای تبهکار مورد بهره کشی و سوءاستفاده جنسی قرار گرفته اند.
این نهاد مسئول در امور کودکان قرار است یک پژوهش دوساله را درباره این ناهنجاری اجتماعی انجام دهد و آمار دقیق تری را از تعداد کودکانی که توسط باندهای تبهکار و دیگر افراد، مورد هدف قرار می گیرند به دست آورد.
به گفته خانم لوئیتز در حال حاضر هزاران نفر از کودکان بصورت وحشتناکی توسط باندها و گروههای خلافکار مورد بهره کشی قرار می گیرند و متاسفانه این پدیده در هر شهر و روستایی با نسبت های مختلف به چشم می خورد.
وی افزود: این بسیار مهم است که ما آمار و اطلاعات درستی را جمع آوریم کنیم تا دولت، پلیس، دستگاه قضایی و مسئولان بهداشت و درمان بتوانند کودکان قربانی را شناسایی کنند و آنها را تحت نظارت و حفاظت خود قرار دهند.
بر اساس بررسی های 'دفتر کمیسیونر کودکان'، احتمال اینکه کودکان و نوجوانانی که به دلیل مشکلات خانوادگی تحت نظر شوراهای محلی و در مراکز مراقبتی زندگی می کنند، مورد بهره کشی قرار بگیرند چهار برابر بیشتر از کسانی است که نزد خانواده های خود زندگی می کنند.

تروریست نروژی اعتراف کرد

اعترافات تازه تروریست نروژی که اخیرا در جنایتی77 نفر را قتل عام کرد، نشان می دهد در قاره اروپا قریب به 80 گروهک ضد اسلامی که افکاری مشابه وی دارند فعال هستند.

رویترز، پلیس نروژ در جریان بازجویی خود از "آندرس برینگ بریویک" که اخیرا در عملیاتی تروریستی، 77 نفر را به رگبار بست و به قتل رساند، به نتایج قابل توجهی رسیده است.

بر این اساس، اعترافات این جانی نروژی نشان می دهد که در قاره اروپا قریب به 80 گروهک و تشکیلات ضد اسلامی فعال وجود دارد که افکاری مشابه وی علیه مسلمانان دارند.

بنابر اعلام پلیس نروژ، دو تا سه گروهک ضد اسلامی در این کشور فعال هستند و مابقی در کشورهای دیگر قاره سبز به فعالیتهای ضد اسلامی مشغول هستند. این گروهکها در تلاش هستند با آنچه را که به زعم خود حمله اسلامی علیه اروپا می دانند متوقف کنند.

"کریستین هاتلو" از بازجویان این تروریست نروژی تاکید کرد: وی پس از بازداشت، این اعترافات را مطرح کرد، اما پلیس نروژ به این اظهارات وی چندان توجهی نکرد چون فکر می کرد درصدد متشنج کردن کل قاره اروپا باشد.

ماجرای ترور سفیر عربستان، داستانی تخیلی- جاسوسی است

ماهنامه معتبر «آتلانتیک» درآغاز تحلیل خود درباره اتهام واهی دادستان کل آمریکا علیه ایران، می‌نویسد«این ماجرا بیشتر به داستان تخیلی جاسوسی شباهت دارد.»

سایت رادیو فردا در تاریخ 12 اکتبر(20مهر) در رابطه با اتهام واهی دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران یادداشتی را به نقل از مجله «آتلانتیک» منتشر کرد که نویسنده این یادداشت با ذکر دلائل مختلف، ساختگی بودن این سناریوی کودکانه دولت امریکا را اثبات می کند.
وب‌سایت ماهنامه معتبر «آتلانتیک» در آغاز تحلیل خود درباره اتهام دادستان کل آمریکا که اعلام کرد "طرح عوامل حکومت ایران برای به قتل رساندن سفیر عربستان از طریق بمب‌گذاری خنثی شده است" می‌نویسد: «این ماجرا بیشتر به داستان تخیلی- جاسوسی شباهت دارد.»
تحلیل‌گر مجله «آتلانتیک» با اشاره به این مطلب که این ترور برای ایران هیچ سودی نداشته، می‌افزاید: «تصور این که ایران طرحی شبیه به آن چه که دادستان کل آمریکا ادعا کرده داشته است بسیار دشوار است، اگر سفیر عربستان در واشنگتن واقعا به قتل می‌رسید چه پیامد و نتایجی برای ایران می‌داشت؟ مناسبات عربستان و آمریکا که از مدت‌ها پیش بد بوده، از زمان آغاز بهار عربی بد‌تر شده و خاندان حاکم بر عربستان در واکنش به این تحولات درست در مخالفت با نیروهایی ایستاده است که آمریکا از آن‌ها حمایت می‌کند.»...

ادامه مطلب ...

لکه ننگی که گریبان اروپا را گرفته است

قاچاق انسان و انتقال زنان و دختران از شرق به غرب امروزه به عنوان معضلی برای اروپا تبدیل شده و این اتحادیه هنوز با وجود قوانین سختگیرانه در دیگر امور و استفاده ابزاری از مسائلی مانند حقوق بشر نتوانسته این ننگ را از دامان خود پاک کند.

اگر در گذشته قاچاق برده و انتقال سیاه پوستان به کشورهای سرمایه داری غربی معضل بزرگ جهانی بود، امروزه و در قرن بیست و یکم قاچاق انسانی که از آن به عنوان "برده داری مدرن" یاد می شود، لکه ای بر پیشانی سرمداران سازمانهایی است که مدعی حقوق بشر در جهان هستند.

در گذشته قاچاق و تجارت انسان تاکنون در کشورهای فقیر جهان رواج داشت، اما امروزه در اروپا نیز هزاران زن و دختر به دام قاچاقچیان و تاجران انسان افتاده و قربانی این جنایت می شوند و پس از قاچاق اسلحه و مواد مخدر، قاچاق انسان یکی از پرسودترین تجارتهای غیرقانونی جهان است.

دختران جوان مولداوی، بلاروس، اوکراین و بلغارستان به شبکه های غیرقانونی در چهارگوشه اروپا فروخته می شوند و در چنین شرایطی این جنایات علیه بشریت اغلب توسط مسئولان کشوری به صورت اسرار، پنهان می ماند...


ادامه مطلب ...