حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

دختر مسلمان آمریکایی به دلیل حجاب از رژه نظامی در مدرسه حذف شد

یک دختر 14 ساله مسلمان آمریکایی به خاطر استفاده از حجاب اسلامی نتوانست در رژه نظامی مدرسه خود شرکت کند.

این دختر 14 ساله که "دمین زاویتی" نام دارد به خاطر استفاده از حجاب اسلامی از برنامه رژه نظامی مدرسه خود حذف شد زیرا افسر سازمان‌دهنده این رژه به او گفته بود با یونیفرم نظامی نمی‌تواند از حجاب استفاده کند.

این دانش آموز که ساکن شهر "برنتوود" در ایالت تنسی آمریکاست به شبکه خبری فاکس‌نیوز گفت: ما نزدیک به یک هفته بود که برای انجام این رژه تمرین می‌کردیم اما یک روز پیش از انجام رژه به من گفته شد نمی‌توانم با لباس یونیفرم از حجاب اسلامی استفاده کند.

وی ادامه داد: من به آنها گفتم حجاب یک موضوع مذهبی است و من نمی‌توانم آن را کنار بگذارم و از افسر مذکور خواستم تا در مورد من استثنا قائل شود.

مدیران مدرسه به این دختر 14 ساله گفته بودند، اگر خواهان شرکت در رژه است باید قوانین ارتش آمریکا را رعایت کند.

زاویتی گفت: زمانی که به من گفته شد، نمی‌توانم به خاطر حجاب در رژه شرکت کنم دوست داشتم گریه کنم.

اعضای خانواده زاویتی می‌گویند، این یک سیاست اشتباه است زیرا دانش‌آموزان یهودی می‌توانند در رژه‌ها از لباس‌های مذهبی، زیر یونیفرم خود استفاده کنند اما به دختران مسلمان چنین اجازه‌ای داده نمی‌شود.

یک نهاد نظامی آمریکا در رابطه با این موضوع اعلام کرد: ارتش آمریکا با مذاهب مختلف مشکل ندارد اما نمادهای مذهبی نباید باعث پنهان شدن یونیفرم نظامی شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد