حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

بازداشت‌های غیرقانونی، شکنجه و جنگ‌های آمریکا ناقض حقوق بشر است

یک فعال سیاسی پاکستان با انتقاد از سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکا تأکید کرد که اقدامات این کشور در بازداشت‌های غیرقانونی، شکنجه و بمباران مناطق غیرنظامی ناقض حقوق بشر و آزاردهنده است.

"خالد رحمان " مدیرکل مؤسسه "سیاست و استراتژی " پاکستان در گفت‌وگو با فارس در اسلام‌آباد گفت: نقض حقوق بشر در جنگ علیه ترور، بازداشت‌های غیرقانونی، شکنجه و استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین توسط آمریکا نگران‌کننده و آزار‌دهنده شده است.

وی افزود: با توجه به عملکرد آمریکا، اکنون موفقیت‌های جهان در قرن بیستم، در زمینه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، مالی و مهم‌تر از همه حقوق بشر، منشور سازمان ملل، اعلامیه حقوق بشر، کنوانسیون‌های ژنو و دیگر معاهدات و نهادهای بین‌المللی همگی بی‌ربط و بازیچه به‌نظر می‌رسند؛ زیرا حقوق زندانیان و برگزاری دادگاه‌های عادلانه در سطح وسیعی نقض می‌شود و قوانین بشردوستانه بین‌المللی و کشوری نیز اجرا نمی‌شوند.

مدیر کل موسسه "سیاست و استراتژی " پاکستان زندان گوانتانامو و ابوغریب را لکه‌ای بر دامان بشریت خوانده و اظهار داشت: ‌سازمان ملل امروزه در موقعیتی قرار دارد که "اتحاد ملل " در دهه 40 میلادی قرار داشت.

خالد رحمان گفت: برای امن‌کردن جهان باید حقوق بشر همواره اجرا شود؛ زیرا این مقوله مؤثرترین سلاح در زرادخانه ضدتروریسم انسان‌هاست. این در حالی است که زندان‌های غیررسمی که توسط آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرند، امری فراقانونی است.

این فعال سیاسی پاکستان با تأکید بر اینکه استراتژی‌ آمریکا مخرب، غیرمتمدنانه، احمقانه و ریاکارانه‌ است، افزود: در مورد حملات هواپیماهای بدون سرنشین، آمریکا باید ابتدا تروریست موردنظر را شناسایی کند، از محل او مطلع شود و سپس وی را مورد هدف قرار دهد، نه آنکه با تکیه بر احتمالات، اقدام به بمباران مناطق مسکونی کرده و موجب کشتار غیرنظامیان شود.

خالد رحمان با بیان اینکه پیمانکاران خصوصی در بخش‌های امنیتی همچون "ریموند دیویس " برای جهان بسیار خطرناک هستند، اظهار داشت: در زمانی که بشریت باور دارد که به سمت زمانه‌ای حرکت می‌کند که دیگر جنگ به‌عنوان ابزار ضروری سیاست خارجی شناخته نمی‌شود، پاسخ غیرمنطقی به حوادث 11 سپتامبر موجب به خطر افتادن میراث یک هزاره شد.

رحمان همچنین از انگلیس به خاطر تداوم همکاری‌هایش با آمریکا در نقض حقوق بشر و استفاده از زندان‌های غیرقانونی انتقاد کرد.

انقلاب مردم بحرین توسط سلاح‌های آمریکایی سرکوب می‌شود

یک فعال سیاسی برجسته بحرینی با اشاره به موضع خصمانه آمریکا در قبال انقلاب مردم بحرین گفت که اعتراضات مردم این کشور توسط سلاح‌های آمریکایی سرکوب ‌می‌شود.

"سید جعفر علوی " از فعالان سیاسی برجسته بحرین درباره برنامه‌های آتی انقلابیون بحرین برای ادامه تحرکات خود گفت: نیروهای مقاومت برای ادامه اعتراضات خود برنامه‌های مختلفی دارند، در داخل بحرین همچنان تظاهرات در خیابان‌ها و در مکان‌های مختلف ادامه خواهد یافت و تکبیر گفتن‌ها بر سطح پشت‌بام‌ها همچنان ادامه می‌یابد و در مراسم عزاداری‌ها نیز اعتراضات به اقدامات بحرین استمرار خواهد داشت. این موضوع بسیار ضروری است که به فعالیت‌ها و تظاهرات خود که قبل از ورود ارتش عربستان سعودی به بحرین داشتیم، استمرار ببخشیم.

وی ادامه داد: در بخش سیاسی نیز، در خارج از بحرین، گروه‌های سیاسی مخالف رژیم آل‌خلیفه با گسترش فعالیت‌های خود، حقایقی را که در بحرین در حال روی دادن است، شفاف می‌کنند و این رویدادها را برای سیاست‏مداران کشورهای مختلف تشریح می‌کنند و در همین راستا، بنده و تعدادی دیگر از فعالان سیاسی دیدارهای خود را با مقامات در کشورهای مختلف آغاز کردیم. فعالیت دیگری که برای استمرار انقلاب بحرین در پیش گرفته‌ایم در عرصه رسانه‌ای است. در این عرصه، با انتشار عکس‌ها و فیلم‌ها، رویدادها در بحرین را منتقل می‌کنیم تا شعله انقلاب در بحرین را روشن نگه داشته و این انقلاب استمرار یابد...


ادامه مطلب ...

تجاوز به حریم شخصی شهروندان اروپایی

بسیاری از تحلیل‌گران، جمع‌آوری اطلاعات تلفن‌های شخصی و پست الکترونیکی شهروندان اروپایی را به موجب قانون کمیسیون اروپا، تجاوز به حریم خصوصی آن‌ها دانسته‌اند.

به گزارش پرس تی‌وی از بروکسل، جمع‌آوری و ذخیره اطلاعات تلفن‌های شخصی و اطلاعات پست الکترونیکی شهروندان اتحادیه اروپا از پنج سال گذشته به قانون تبدیل و اجرا شده است.

مقامات هدف از این اقدام را تسهیل تحقیق و تفحص در خصوص بعضی جرایم جدی اعلام کرده‌اند. دایره جمع‌آوری اطلاعات کمیسیون اروپا، اجرای این قانون را برعهده داشته است. با وجود این، مسئولان این بخش اذعان دارند که به‌درستی از تأثیر این اطلاعات بر روند تحقیقاتی جرایم در کل کشورهای عضو اتحادیه اروپا مطلع نیستند.

افزون بر این، بسیاری از کارشناسان حفاظت از اطلاعات فردی نیز اجرای این قانون را زیر سوال برده‌اند.

جو مک‌نمی، هماهنگ‌کننده سازمان مدافع حقوق دیجیتالی اروپایی‌ها، در این زمینه معتقد است که بر اساس اسناد کمیسیون اروپا، مقامات این کمیسیون تنها به طورکلی به اطلاعات اشاره می کنند و کمیسیون نتوانسته است لزوم جمع آوری اطلاعان را ثابت کند.

تحلیلگران همچنین می‌گویند اپراتورهای تلفن و اینترنت، اطلاعات شخصی افراد را به منظور صدور صورت حساب و غیره دریافت می‌کنند و مقامات می‌توانند در صورت نیاز به این اطلاعات دست یابند و حتی بدون جمع‌آوری اطلاعات در این دایره نیز این امر میسر است؛ بنابراین نیازی به ذخیره اطلاعات شخصی تا دو سال نیست و این امر به منزله تجاوز به حریم شخصی شهروندان به شمار می‌آید.

مک‌نمی در ادامه تصریح کرد که وقتی اطلاعات دیجیتالی و الکترونیکی شهروندان اروپایی بدون دلیل مشخصی توسط یک بخش جداگانه جمع‌آوری می‌شود، تنها اقدام لازم انحلال این بخش است.

اما اتحادیه اروپا قصد تعطیلی این بخش را ندارد. با آنکه کمیسیون اروپا اذعان دارد که این دایره گه‌گاه به حریم شخصی افراد تجاوز و مشکلاتی را در این زمینه پدید می‌آورد همچنان به اجرای این قانون اصرار دارد.

با وجود این، کمیسیون اروپا جمع‌آوری پیشنهادات را در خصوص ایجاد تغییر در این دایره در دستور کار خود قرار داده است؛ اما می‌گوید قانون جدید بعد از موافقت تمامی 27 عضو اتحادیه اروپا اجرا خواهد شد و این امر به زمان نیاز دارد.

خبرنگار ایتالیایی چرا و چگونه در غزه کشته شد

با قطع نظر از این که در غزه هیچ کس این گروه سلفی را نمی شناسد چرا و به چه علتی، این گروه که با حماس اختلاف دارد، یک ایتالیایی را به عنوان عامل فشار برای آزادی زندانی هایشان در غزه انتخاب می کند؟

فیلیپو فورتوناتو پیلاتو در مقاله ای در نشریه فرانسوی موندیلیزاسیون به شرح علت قتل ویتوریو آریگونی خبرنگار ایتالیایی و فعال صلح طلب ضد صهیونیست در غزه توسط گروه سلفی که خود را «گروه نظامی یاوران محمد رسول الله» معرفی کرده پرداخت.

شیخ آل-سیدانی که به ابو ولید آل-مقدیسی نیز شهرت دارد رییس این گروه که مصری الاصل است، یک ماه پیش توسط سرویس های امنیتی حماس در غزه بازداشت می شود و این گروه این صلح طلب ایتالیایی را برای آزادی رییس خود به گروگان گرفت که در آخر به قتل رساند.

متن این مقاله به شرح زیر است:

* مرگ ویتوریو محصول عمل کرد سرویس های اسرائیلی بوده است

هیچ کس نمی تواند این اعتقاد را از ذهن ما بزداید، حتی اگر امروز دلیل محرزی در دست نداشته باشیم، ولی سرانجام ثابت خواهد شد که مرگ ویتوریو محصول عمل کرد سرویس های اسرائیلی بوده است که در "شبکه سایه " القاعده که در واقع وجود خارجی ندارد نفوذ کرده اند: زیرا، باید بدانیم که وقتی نام القاعده مطرح می شود، باید آن را سیا بخوانیم و موساد تلفظ کنیم.

بدن بی جان او را در بامداد روز جمعه 15 آوریل در خانه ای غیر مسکونی در نوار غزه پیدا کردند. سه مرد مسلح، از گروه جهاد طلبان سلفی مسلک که خودشان را " The Brigade of the Gallant Companion of the Prophet Mohammad Bin Muslima "نامیده اند، در مرکز غزه، عضو صلح طلب برای غزه آزاد را می ربایند، که در عین حال عضو جنبش اتحاد بین المللی نیز بوده است. ربایندگان از دولت حماس در غزه درخواست می کنند که تعدادی از سلفی مسلکانی را که زندانی کرده است آزاد کند. بین زندانیان، نام شیخ آل سیدانی نیز ذکر شده (که بیشتر به نام ابو ولید آل مقدیسی مشهور است) و رهبر گروه های تاوید (مترجم: این نام ممکن است به شکل دیگری نوشته شود) و جهاد از شاخه های القاعده است...


ادامه مطلب ...

یورش نیروی امنیتی بحرین به منزل دبیر کل سازمان حقوق بشر

دبیر کل مرکز حقوق بشر بحرین اعلام کرد که مزدوران وابسته به سرویس های امنیتی بحرین به منزل وی و مادرش حمله‌ور شدند و گاز اشک‌آور استفاده کرده‌اند.

"نبیل رجب " در مصاحبه با شبکه خبری العالم ، اعلام کرد: مزدوران وابسته به سرویس های امنیتی بحرین در حمله به منزل پدری وی، از گاز اشک آور استفاده کردند که مادر وی و کودکان حاضر در منزل در نتیجه شلیک گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند.

وی تاکید کرد این گونه اقدامات تجاوزکارانه مزدوران رژیم آل خلیفه ، نه تنها مردم بحرین را از مطالبه حقوق مشروع خود بازنخواهد داشت ، بلکه بر عزم و اراده آنان برای تغییر روش مستبدانه رژیم حاکم خواهد افزود.

دبیر کل مرکز حقوق بشر بحرین با اشاره به اینکه سازمان ها و موسسات این کشور به مراکز تحقیقاتی اطلاعاتی برای رژیم حاکم تبدیل شده است ، خاطرنشان کرد: همه کارکنانی که درتظاهرات شرکت کرده و یا از تظاهرات حمایت کرده اند ، مورد بازجویی قرار می گیرند، به طوری که بسیاری از آنان از کار اخراج شده اند یا حقوقشان قطع گردیده است.

رجب از سازمان های بین المللی و اسلامی خواست که مسئولان رژیم آل خلیفه را برای توقف اقداماتی چون تخریب مساجد و حسینیه ها به ویژه تخریب مساجد تاریخی و قدیمی که قدمت برخی از آنان به زمان قبل از روی کار آمدن آل خلیفه برمی گردد، تحت فشار قرار دهند.

وی تصریح کرد: تخریب مساجد به منزله هدف قرار دادن فرهنگ پیروان اهل بیت (علیهم السلام) و نقض آزادی عبادت و نقض آشکار حقوق بشر به شمار می رود.

رجب اظهار داشت: رژیم حاکم در وارونه جلوه دادن واقعیت ها و تبدیل بحران فعلی به اختلاف طایفه ای ، شکست خواهد خورد و این گونه تلاش ها نخواهد توانست مردم را به سوی گرداب طایفه گری سوق دهد.

وی از عربستان سعودی نیز خواست از دخالت در امور بحرین خودداری کند و نیروهایش را از این کشور خارج نماید.

20 سال اسارت برای 21 شهروند فلسطینی

براساس جدیدترین آمار منتشره توسط مرکز احرار بیش از 21 شهروند ساکن قدس بیش از 20 سال است که در زندان‌های رژیم صهیونیستی به‏سرمی‌برند.

در قدس اشغالی، با پیوستن "ابراهیم عبد الرزاق احمد مشعل " (46 ساله) در 27 مارس گذشته به لیست اسرایی که دو دهه کامل از عمر خود را در زندان‌های رژیم صهیونیستی به‏سرمی‌برده‌اند،‌ تعداد اسرای دربند این رژیم که بیش از 20 سال عمر خود را در زندان‌های رژیم صهیونیستی سپری نموده‌اند، به 21 تن رسید.

ابراهیم عبد الرزاق احمد مشعل در 28 مارس سال 1990 به اتهام اجرای عملیات نظامی علیه رژیم صهیونیستی بازداشت و دادگاه نظامی این رژیم او را به زندان ابد محکوم کرد که از آن تاریخ تاکنون 20 سال از دوران محکومیت خود را سپری کرده است.

" امجد ابوعصب " رئیس هیئت خانواده‌های اسرای فلسطینی تاکید می‌کند که هر سال بر تعداد چنین اسرایی که بیش از دو دهه از زندگی خود را در زندان‌های رژیم صهیونیستی سپری نموده‌اند، افزوده می‌شود، بدون ‌آنکه در این باره اقدامی از سوی نهاد یا سازمانی بین‌المللی صورت گیرد.

ادامه مطلب ...

آتش‌ انقلاب بحرین به عربستان خواهد رسید

یک فعال سیاسی عربستان و از مخالفان رژیم آل‌سعود با ابراز تأسف از دخالت نظامی عربستان در بحرین گفت که آتش‌ انقلاب بحرین به عربستان منتقل خواهد شد.

"محمد المسعری " فعال سیاسی عربستان و از مخالفان رژیم آل‌سعود در گفت‌وگو با فارس درباره حجم واقعی اعتراضات و تظاهرات در عربستان سعودی گفت: به دلیل آنکه در عربستان سعودی هیچ حزبی اجازه فعالیت ندارد و هیچ اتحادیه و صنفی وجود ندارد و مطبوعات نیز از آزادی بیان محروم هستند و تاکنون نیز هیچ‏گونه نظرسنجی آزادی وجود نداشته است، نمی‌توان درباره حجم واقعی اعتراضات مردم عربستان به رژیم آل‌سعود دست یافت.

*معارضان رژیم آل‌سعود بیش از موافقان آن هستند

این فعال سیاسی مخالف دولت عربستان افزود: از زمانی که حرکتی ضد رژیم آل‌سعود توسط فعالان سیاسی در خارج عربستان تشکیل شد، ده‌ها هزار نامه الکترونیکی در حمایت از این حرکت‌ ارسال شده است که این نشان دهنده آن است که اکثر مردم عربستان خواستار تغییرات هستند اما سیاست ساکت نگه‌داشتن مردم، باعث شده تا آنها از ابراز نظر خود منع شوند. البته اصلاحاتی که هم‏اکنون مردم عربستان می‌خواهند به معنای سرنگونی نظام نیست اما اگر مردم از انجام اصلاحات در دولت ناامید شدند، تغییر رویکرد مردم به سوی سرنگونی نظام غیرممکن نخواهد بود. من از طریق ارتباطات و تماس‌هایی که دارم به این نتیجه قاطع رسیده‌ام که معارضان رژیم آل‌سعود بیشتر از موافقان آن هستند.

محمد المسعری اضافه کرد: تنها خود آل‌سعود و نزدیکان و هم‏پیمانان آنها از این نظام حمایت می‌کنند که تعداد آنها فراتر از 200 یا 300 هزار نفر نخواهد شد اما با احتساب خدمتگزاران و بازرگانان و دیگر کسانی که از رژیم آل‌سعود منتفع می‌شوند به سختی می‌توان طرفداران نظام کنونی عربستان را به چند میلیون رساند اما عربستان بیش از 20 میلیون جمعیت دارد. در واقع حجاز و قسمت مرکزی شبهجزیره عربستان طرفداران آل‌سعود به شمار می‌آیند اما بهجز این منطقه، بقیه مناطق عربستان مخالف نظام آل‌سعود هستند...

ادامه مطلب ...

تقدیر از پلیس سفیدپوست آمریکایی پس از کشتن دانشجوی سیاهپوست

پلیس آمریکا در اقدامی یکی از افسران سفید‌پوست را پس از آنکه یک دانشجوی 20 ساله سیاهپوست را به ضرب گلوله کشته بود به عنوان پلیس نمونه مورد تشویق قرار داد.

شبکه "راشاتودی "، "هارون هس " افسر پلیس نیویورک‌ سال گذشته "دانروی هنری " دانشجوی 20 ساله سیاهپوست آمریکایی را به ضرب گلوله از پای درآورد اما درست 6 ماه پس از گذشتن این اقدام، وی به دلیل شأن و مهارتش مورد تحسین قرار گرفت و نشان افتخار گرفت.

وی در شرایطی مورد تشویق قرار گرفته است که هنوز پرونده این دانشجوی سیاهپوست در دست بررسی است.

بر اساس این گذشته، این مأمور پلیس سفیدپوست آمریکایی هفته گذشته به دلیل شأن و مهارتی که از زمان تیراندازی ماه اکتبر سال گذشته تاکنون از خود نشان داده است مورد تشویق قرار گرفت.

مادر هنری در واکنش به این اقدام گفت: من خوشحالم که جهان شاهد کبر و خودبینی اداره پلیس است که ما از 17 اکتبر تاکنون با آن روبرو هستیم.

راشاتودی با اشاره به پرونده قتل هنری اعلام کرد که هنری در حال بزرگداشت ورود به خانه تیم فوتبال دانشگاه خود بود که مورد اصابت گلوله قرار گرفت و توسط هس کشته شد.

پلیس مدعی شده است که هنری با خودروی خود به سمت دو مأمور پلیس که هس نیز یکی از آنها بوده است حرکت می‌کرده است و هس پس از آنکه نتوانسته وی را متوقف کند به سمت وی تیراندازی کرده است.

وکلای خانواده هنری اعلام کرده‌اند که گفته‌های شاهدان ماجرا با گفته‌های افسران پلیس متفاوت است و پرونده وی هم‌اکنون در دست بررسی است/فارس

یک چهارم اسرای فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی بیمارند

مرکز دفاع از اسرای فلسطین قضیه اسرا در زندان‌های رژیم اشغالگر را مسئله اصلی ملت فلسطین در داخل و خارج از سرزمین فلسطین دانست و تاکید کرد که ملت فلسطین ایمان عمیق دارد که این فاجعه یک روزی به پایان خواهد رسید.

در بیانیه این مرکز آمده است که رژیم اشغالگر همچنان به شکنجه شدید اسرای فلسطینی و عربی در زندان‌های این رژیم ادامه می‌دهد و از بارزترین فجایعی که اسرای فلسطینی از آن رنج می‌برند حبس انفرادی است.

این مرکز همچنین خواستار اعمال فشار جهانیان بر صهیونیست‌ها برای آزادی فوری تمامی اسرای در بند رژیم صهیونیستی شد.

بیش از 6 هزار و 800 فلسطینی از جمله 36 زن و نزدیک به 340 کودک در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اسارت بسر می‌برند که 304 نفر از آنها از اسرای قدیمی پیش از توافق اسلو هستند و 137نفر نیز بیش از 20 سال در حبس بوده‌اند و حدود یک‌هزار و 600 اسیر نیز بیمار هستند.

از سوی دیگر جبهه خلق برای آزادی فلسطین(فرماندهی کل) اعلام کرد که قضیه اسرای قهرمان قضیه ملی و بخشی از طرح ملی برای آزادسازی ملی است و در اولویت این جبهه قرار دارد.

این جبهه همچنین تاکید کرد که تمامی گزینه‌ها برای آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی به هر قیمتی که شده، مطرح است.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین همچنین حمایت خود را از مواضع گروه‌های مقاومت عامل اسارت "گلعاد شالیت " نظامی اسیر صهیونیست و مطالبات آنها برای انجام تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

جنبش جهاد اسلامی نیز با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز اسیر تاکید کرد که قضیه اسرا محل اجماع ملی است و باید آن را به دور از کشمکش‌های رسانه‌ای و سیاسی حفظ کرد....

ادامه مطلب ...

تصویر آگهی استخدام مزدوران پاکستانی برای اعزام به بحرین

به گزارش فارس در اسلام‌آباد، ارتش پاکستان به منظور جذب نیروی نظامی ویژه مقابله با قیام مردمی در بحرین، اقدام به انتشار آگهی استخدام با شرایط ویژه کرده است.


این اقدام ارتش پاکستان به درخواست و رایزنی عربستان سعودی و آمریکا صورت گرفته است.

در این اطلاعیه، سابقه عضویت در نیروهای مسلح پاکستان شرط اصلی برای اعزام در نظر گرفته شده است.

سابقه خدمت در گروه ضربت (رنجرز)، جوان بودن و حداقل قد 183 سانتی‌متر از جمله شرایط استخدام در گروه اعزامی به بحرین می‌باشد.

محل ثبت نام از داوطلبان شهر راولپندی ذکر شده و این اطلاعیه از سوی بنیاد "فوجی " وابسته به نیروهای مسلح پاکستان منتشر شده است.

آمریکا با سکوت خود مسئول مستقیم جنایات رژیم بحرین است

جنبش انقلاب 14فوریه با انتشار بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن برای خبرگزاری فارس مخابره شده، خطاب به مجامع بین‌المللی از جمله بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته است ملت بحرین را از ظلم و ستم رژیم آل خلیفه نجات دهند.

در این بیانیه با اشاره به شکنجه انقلابیون بحرین توسط نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه از سکوت مجامع بین‌المللی درباره جنایت این رژیم به شدت انتقاد شده است.

این بیانیه آمریکا و عربستان را مسئول مستقیم جنایت رژیم بحرین دانسته و از تمام ملل و آزادگان جهان خواسته شده است که برای نجات ملت بی‌دفاع و بی‌پناه بحرین و توقف قتل و کشتار آنها وارد عمل شده و همچنان به اعتصاب‌ها و راهپیمایی‌های خود در برابر سفارتخانه‌های بحرین، عربستان سعودی و آمریکا در سراسر جهان ادامه دهند.

در این بیانیه آمده است:

*دخالت عربستان در بحرین، کشور را به زندانی جمعی تبدیل کرده است

پس از دخالت عربستان سعودی در امور داخلی بحرین و اشغال کشور بواسطه نیروهای نظامی آل سعود و نیروهای سپر جزیره و سرکوب انقلاب مردمی و مسالمت‌آمیز مردم بحرین هم اکنون کشور به زندانی جمعی برای مجازات‌های جمعی مردم مظلوم بحرین تبدیل شده و شیوه‌های مجازات اعمال شده توسط رژیم آل خلیفه و نیروهای سعودی ملت بحرین را به یاد بازداشت‌گاههای آلمان نازی و زندان‌های رژیم بعث عراق از جمله زندان ابوغریب و همچنین بازداشتگاه‌های گوانتانامو می‌اندازد...

ادامه مطلب ...

ائتلاف اسراییل و عربستان علیه ایران

یک روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی، با شبیه سازی نامربوط تاریخی میان ایران کنونی و آلمان جنگ جهانی دوم با رویکرد فضاسازی ضد ایرانی نوشت: سرانجام صهیونیست ها و سعودی ها توانستند به یک ائتلاف استراتژیک مانند آنچه در جنگ جهانی دوم میان اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا علیه آلمان ها شکل گرفت، دست یابند.

روزنامه «یدیعوت آحارنوت»، با طرح موضوع بالا افزود: هرچند هر دو، اعتماد خود را به دولت اوباما به عنوان یک متحد قابل اعتماد از دست داده اند و از چشم انداز یک ایران هسته ای ابراز نگرانی می کنند، با اذعان به برخی اختلاف نظرهای آشکار و دشمنی دیرینه ریاض و تل آویو، همکاری ناباورانه عربستان با این یهودنشین را تنها تلاش برای بقا و دستیابی به یک استقلال سیاسی توجیه می کنند؛ افزون بر این که سعودی ها و دیگر کشورهای منطقه، بدون داشتن یک هم پیمان قابل اطمینان، خود را نخستین قربانیان برنامه هسته ای ایران می دانند.

این روزنامه در ادامه نوشت: «لیام فاکس»، وزیر دفاع انگلیس، در ماه ژانویه اعلام کرد که ایران تا پایان سال 2012 به قابلیت ساخت سلاح هسته ای دست خواهد یافت و با توجه به این که تا آن زمان، شمار گسترده ای از نظامیان آمریکا و ناتو، خلیج فارس را ترک کرده اند، اسراییل تنها قدرت نظامی باقی مانده در منطقه خواهد بود که از انگیزه لازم برای حل مسأله هسته ای ایران به صورت نظامی برخوردار است.

اما اسراییل نیز در این راه به همکاری استراتژیک عربستان برای پرواز بر فراز این کشور و برخورداری از حمایت های لجستیک آن نیاز دارد؛ مهمتر آن که اسراییل از عربستان خواهد خواست تا هر گونه طرح بین المللی یا عربی برای فشار بر تل آویو جهت شکل گیری کشور مستقل فلسطینی را به تأخیر اندازد، چرا که با انحراف توجه جهان از موضوع هسته ای ایران، تهران هر لحظه به اهدافش نزدیکتر خواهد شد...

ادامه مطلب ...

کربلای بحرین

ما حتی یک کلمه از رهبران عرب درباره کشتار ملت بحرین نشنیدیم، حتی مجامع حقوق بشری نیز سکوت کردند.

هنگامی که رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه نسبت به وقوع کربلایی جدید در بحرین هشدار داد، منظورش جنایت بشری بود که در حق شهروندان بحرینی در این کشور رخ می‌دهد، مردمی که همانند دیگر مردم کشورهای عربی خواهان آزادی و حقوق ضایع‌شده‌شان بودند که پاسخ‌شان را با کشتار و خون‌ریزی دادند. کشتار بسیار علنی بود، در خیابان‌ها، میدان‌ها و خانه‌ها مردم را علنا به کشتن دادند. برخی از این جنایت‌ها به اندازه‌ای هولناک بود که برخی تصاویر نشان می‌دهد از فاصله‌ای کوتاه در حدود یک تا یک و نیم متر به شهروندان معترض بحرینی شلیک مستقیم شده است. تصاویری که لازم است در مسابقه‌های جهانی عکس به نمایش در آیند تا ابعاد فاجعه را جهانیان به روشنی لمس کنند. تصاویری همانند تصاویر شهید محمد الدره و امثال او و شاید هم هولناک‌تر.

برخی از رهبران عرب شهروندان خود را شبانه می‌کشتند تا از دوربین‌ها و وسایل ارتباط جمعی به دور باشد و جهان از آن بی‌خبر بماند ولی این مرتبه در روز روشن و در برابر دوربین‌های رسانه‌ها جنایت انجام شد تا برای همگان روشن شود که برنامه‌ریزی شده و حتی بزرگ‌تر از یک برنامه ساده بوده است.

ما حتی یک کلمه از رهبران عرب درباره کشتار ملت بحرین نشنیدیم، مجامع حقوق بشری حتی حقوق حیوانات هر دو با هم هنگامی که موضوع بحرین پیش آمد، وظایفشان را فراموش کردند. چرا که از نگاه آنها بحرین فقط یک موضوع داخلی است و هر جنایتی هم که بشود باز یک موضوع داخلی در میان است...

ادامه مطلب ...

منافع آمریکا ایجاب می‌کند انقلاب مردم بحرین سرکوب شود

دبیرکل جنبش خلاص بحرین و سخنگوی رسمی انقلاب 14فوریه بحرین گفت که سکوت آمریکا در قبال جنایات رژیم آل‌خلیفه به این دلیل است که منافع این کشور در سرکوب انقلاب مردم بحرین است.

"عبدالرئوف الشائب " دبیرکل جنبش خلاص بحرین و سخنگوی رسمی انقلاب 14 فوریه بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس درباره سرکوب‌گری‌های رژیم آل خلیفه و آینده انقلاب مردم بحرین گفت که سرکوب‌گری‌ها و خشونت‌های اخیر رژیم آل خلیفه باعث توقف انقلاب مردم بحرین نخواهد شد چون مردم قاطعانه تصمیم دارند که به تظاهرات و اعتراضات خود تا محقق شدن تمام مطالبات خود ادامه دهند و بدون تردید سرکوب تظاهرات از سوی دیکتاتورها و استکبارگران به عقب‌نشینی مردم منتهی نخواهد شد.

*عربستان قصد دارد حرکت شیعیان در بحرین را سرکوب کند

سخنگوی رسمی انقلاب 14 فوریه بحرین درباره وقوع کشتار وسیع دیگر در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) هشدار داد و گفت: معتقدم که ارتش عربستان سعودی قصد دارد حرکت شیعیان و حرکت افراد مذهبی در بحرین را سرکوب کند. به همین دلیل نیز ارتش عرستان و نیروهای رژیم آل‌خلیفه به تخریب و هتک حرمت مساجد و حسینیه‌ها روی آورده‌اند و معتقدم که اینگونه اقدامات بار دیگر به تجاوزها به مردم و شلیک گلوله به عزاداران منتهی خواهد شد...

ادامه مطلب ...