حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

یک چهارم اسرای فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی بیمارند

مرکز دفاع از اسرای فلسطین قضیه اسرا در زندان‌های رژیم اشغالگر را مسئله اصلی ملت فلسطین در داخل و خارج از سرزمین فلسطین دانست و تاکید کرد که ملت فلسطین ایمان عمیق دارد که این فاجعه یک روزی به پایان خواهد رسید.

در بیانیه این مرکز آمده است که رژیم اشغالگر همچنان به شکنجه شدید اسرای فلسطینی و عربی در زندان‌های این رژیم ادامه می‌دهد و از بارزترین فجایعی که اسرای فلسطینی از آن رنج می‌برند حبس انفرادی است.

این مرکز همچنین خواستار اعمال فشار جهانیان بر صهیونیست‌ها برای آزادی فوری تمامی اسرای در بند رژیم صهیونیستی شد.

بیش از 6 هزار و 800 فلسطینی از جمله 36 زن و نزدیک به 340 کودک در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اسارت بسر می‌برند که 304 نفر از آنها از اسرای قدیمی پیش از توافق اسلو هستند و 137نفر نیز بیش از 20 سال در حبس بوده‌اند و حدود یک‌هزار و 600 اسیر نیز بیمار هستند.

از سوی دیگر جبهه خلق برای آزادی فلسطین(فرماندهی کل) اعلام کرد که قضیه اسرای قهرمان قضیه ملی و بخشی از طرح ملی برای آزادسازی ملی است و در اولویت این جبهه قرار دارد.

این جبهه همچنین تاکید کرد که تمامی گزینه‌ها برای آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی به هر قیمتی که شده، مطرح است.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین همچنین حمایت خود را از مواضع گروه‌های مقاومت عامل اسارت "گلعاد شالیت " نظامی اسیر صهیونیست و مطالبات آنها برای انجام تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

جنبش جهاد اسلامی نیز با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز اسیر تاکید کرد که قضیه اسرا محل اجماع ملی است و باید آن را به دور از کشمکش‌های رسانه‌ای و سیاسی حفظ کرد....

این جنبش تاکید کرد که قضیه اسرا قابل کوتاهی و چشم‌پوشی کردن نیست زیرا قضیه ملی و بخشی از طرح آزادسازی ملی است و نباید به قضیه فلسطین تنها در یک برهه‌ای از زمان توجه شود.

جهاد اسلامی در ادامه به منظور حمایت از اسرا و یاری آنها به تدوین یک برنامه سیاسی و روند قانونی یکپارچه‌ای که مورد حمایت همه گروه‌های فلسطینی باشد، فراخواند.

این جنبش همچنین بر بین‌المللی کردن قضیه اسرای فلسطین تاکید و تصریح کرد که این کار به مسئله اسرا جایگاه بالایی اعطا کرده و به آزادگان و مدافعان اسرا این اجازه را می‌دهد که جنایت‌های رژیم اشغالگر را در برابر افکار عمومی جهان رسوا کنند.

"اسماعیل هنیه " نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین نیز دیروز در نشست ویژه فراکسیون پارلمانی حماس در غزه که به مناسبت روز اسیر فلسطینی برگزار شد، خواستار حمایت مردمی از مطالبات گروه‌های مقاومت عامل به اسارت گرفتن "گلعاد شالیت " نظامی اسیر صهیونیست برای انجام تبادل اسرای شرافتمندانه با رژیم صهیونیستی شد.

وی با اشاره به تحرک گسترده و اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای پذیرش مطالبات گروه‌های مقاومت فلسطین تاکید کرد: ما در رابطه با پایبندی به خواسته‌های خود در قله کوه قرار داریم؛ گروه‌های مقاومت اسرا و ملت فلسطین را ناامید نخواهد کرد.

وی همچنین تصریح کرد که روز اسیر فلسطینی باید روز ارسال پیام قوی به رژیم اشغالگر و پیام همبستگی و حمایت بزرگ از اسرای در بند این رژیم باشد.

"رافت حمدونه " مدیر مرکز پژوهش‌های اسرا نیز گفت که نباید توجه به مسئله اسرای فلسطین تنها به روز 17 آوریل هر سال منحصر شود.

وی همچنین رسانه‌های گروهی را به بین‌المللی کردن قضیه اسرا در قالب پوشش خبر، گزارش، تحقیق و مقاله با هدف رسواسازی اقدامات صهیونیست‌ها علیه اسرا فراخواند.

 

"عبدالناصر فروانه " اسیر آزاد شده و پژوهشگر ویژه امور اسرا نیز اظهار داشت: زمانی که از اسرا سخن به میان می‌آوریم تنها از چند هزار نفر اعم از کودک، پیر، مادران، نمایندگان و رهبران سیاسی که در زندان اشغالگران در اسارت هستند، سخن نمی‌گوئیم بلکه از تاریخ و تجارب پایداری، جانفشانی‌ها و درد و رنج‌ها صحبت می‌کنیم.

وی که مدیر اداره آمار وزارت اسرا و آزادگان فلسطین است افزود: از زمان آغاز انتفاضه الأقصی بیش از 70 هزار مورد بازداشت به ثبت رسیده است که از این تعداد 850 نفر زن و بیش از 8 هزار کودک و ده‌ها نماینده و رهبران سیاسی هستند.

فروانه اظهار داشت: این بازداشت‌ها منحصر به یک گروه و یا قشر خاصی نبوده است بلکه حتی یک خانواده فلسطینی وجود ندارد که یک نفر و یا همه اعضای آن بازداشت را تجربه کرده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد