حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

ترویج اسلام هراسی در ارتش آمریکا

در ادامه تلاش واشنگتن برای ترویج اسلام هراسی، ارتش امریکا برای افسران خود دوره‌هایی را در این خصوص دایر و اسلام را دشمن معرفی کرده است.

ارتش امریکا با برگزاری دوره‌هایی برای افسران ارتش به آن‌ها می‌آموزد که اسلام به طور کلی دشمن امریکاست. در این دوره‌ها که نمونه دیگری از رواج اسلام هراسی در امریکاست، پیشنهاد قتل عامی مانند هیروشیما برای از بین بردن شهرهای مقدس اسلامی مکه و مدینه مطرح شده است.

این دوره موسوم به " دیدگاه اسلام و رادیکالیسم اسلامی " از سال ۲۰۰۴ میلادی تاکنون پنج بار در سال ارائه شده و در هر دوره حدود ۲۰ دانشجو مشارکت داشته‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که حدود ۸۰۰ دانشجو، این واحد اسلام هراسی را قبل از حذف آن در اواخر آوریل گذرانده‌اند.

ارتش امریکا درپی اعتراضات گسترده در اواخر آوریل مجبور به حذف این دوره شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، سرهنگ متیو دالی از مدرسان ارتش امریکا جولای گذشته در یکی از کلاس‌های دانشکده نیروهای مشترک امریکا در نورفولک ویرجینیا گفت: "آن‌ها(مسلمانان) از هرچیزی که شما( امریکایی‌ها) از آن حمایت کنید متنفرند، آن‎ها هرگز در کنار شما زندگی نخواهند کرد مگر آن که تسلیم شوید."

این دانشکده برای اعضای ارتش، به کارکنان دولت درارتش و افسران درباره موضوعاتی مرتبط با برنامه ریزی و اجرای جنگ، دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند.

گفته می‌شود دالی هنوز هم دراین دانشکده سرگرم فعالیت است و برای پش‌برد تئوری برنامه جنگ خود تلاش می‌کند. دالی در تئوری جنگ خود گفته است که کنوانسیون ژنو که مفادی را برای درگیرهای مسلحانه وضع کرده ، دیگر موضوعیت ندارد...


دالی افزود:" گزینه احتمال برپایی دوباره جنگ علیه جمعیتی غیر نظامی در هرکجا که لازم باشد ممکن است.(احتمال تکرار وقایع تاریخی درسدن، توکیو، هیروشیما و ناکازاکی هنوز وجود دارد."

دالی در برنامه جنگی خود به پیامدهای احتمالی از جمله تهدید گرسنگی در عربستان.. تبدیل اسلام به وضعیت فرقه‌ای و"ویرانی" شهرهای مقدس مسلمانان مکه و مدینه اشاره می‌کند.

سرهنگ دالی همچنین در جولای ۲۰۱۱ در یکی ازمتون تدریس خود تحت عنوان" مقابله با جهاد" عنوان می‌کند که خیزش آن چه که وی از آن به عنوان " ارتش اسلام/ ظهور اسلامگرایان" نام می‌برد، امریکا را به اتخاذ تدابیر افراطی واداشته است.

نسخه‌ای از این متن تدریس شده در پایگاه Wired.com's Danger Room blog منتشر شده است.

بنابر این گزارش، مسئولان دانشکده درخواست‌های آسوشیتدپرس را برای دریافت نسخه‌هایی از متن این سخنرانی رد کرده‌اند اما سخنگوی پنتاگون وجود این اسناد را تائید کرده است.

دالی همچنین از گفت وگو دراین باره با خبرنگار آسوشیتدپرس خودداری کرد و با گفتن این عبارت که " نمی توانم با شماحرف بزنم، آقا" گوشی تلفن دفترش را قطع کرده است.

پلیس فدرال امریکا در سال گذشته میلادی نیز مجبور شد تا از ادامه تدریس یک واحد درسی که در انتقاد از اسلام بود، جلوگیری کند. مدرس این دوره آموزشی به دانشجویان خود در ویرجینیا گفته بود که هر چه یک مسلمان معتقدتر باشد احتمالا خشن تر نیز هست.

این گزارش کمتر از دوماه از انتشار گزارش‌ها درباره اقدام وقیحانه و اسلام هراسانه نیروهای امریکایی در افغانستان منتشر می‌شود. نیروهای امریکایی در ۲۰ فوریه در پایگاه هوایی بگرام واقع در ولایت پروان افغانستان، نسخه‌هایی از قرآن کریم و دیگر کتب اسلامی را به آتش کشیدند.

اسلام هراسی به طور سیستماتیک در امریکا در حال ترویج و از حمایت مالی برخوردار است. نتایج تحقیقات مرکز پیشرفت امریکا تحت عنوان " هراس، ریشه‎های شبکه اسلام هراسی در امریکا" از تلاش جمعی گروه‌های صهیونیستی در ترویج اسلام هراسی پرده برداشته است.

این تحقیقات نشان می‌دهد که گروه‌های صهیونیستی که از حمایت مالی دولت امریکا برخوردارهستند، به طرق مختلف از جمله کتاب‌ها، گزارش‌ها، وب‌سایت ها ، وبلاگ‌ها و اظهارات حساب شده، برای ایجاد نفرت و ترس از اسلام تلاش می‌کنند.

بنابر این گزارش، آن‎چه که از آن به عنوان خیران وبنیادهای ثروتمند یاد شده نیز به طور مستقیم از گروه‌های بنیادی مخالف اسلام حمایت مالی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، هزینه پروژه اسلام‌هراسی را که در ده سال گذشته بیش از ۴۰ میلیون دلار صرف آن شده است، هفت بنیاد امریکایی تامین کردند که نام این بنیاد‌ها به این ترتیب است:- ۱ بنیاد ریچارد ملون اسکایفی، ۲ - بنیاد لینده و هری برادلی، -۳ نیوتن و روشله بکر، -۴ بنیاد وسازمان خیریه نیوتن و روشله بکر، ۵ - بنیاد راسل بریه، صندوق خیریه لنگرگاه و ویلیام روزندال، -۶ صندوق خانواده، -۷ بنیاد فربروک.

منبع:پرس تی وی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد