حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

برهنه کردن زن محجبه مصری در قاهره

سربازان و نیروهای امنیتی مصری در جریان خشونتهای دیروز علیه تظاهرکنندگان و معترضان، یک زن محجبه را برهنه کرده و به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

مصر

سربازان مصری در پایتخت این کشور پس از به دام انداختن یک زن محجبه او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و هنگام کشیدن او روی زمین، او را برهنه کردند.

پس از آن سربازان با ضربات پوتین به شکم و سینه این زن لگد زدند.

شدت ضربه ها با میله های آهنی و باتوم به سر و بدن نیمه برهنه این زن موجب شد که این زن سرانجام از هوش برود.

سربازان دیروز در جریان سرکوب معترضان به زنان رحم نکرده و در چندین مورد آنان را با میله های آهنی مورد ضرب و شتم قرار دادند، و آنها را از موهای سرشان روی زمین کشیدند.

زنان سوری، بردگان جنسی افسران ترکیه

3 زن سوری که مانند دهها زن و دختر دیگر در ترکیه مورد تجاوز قرار گرفتند، از سوء استفاده افسران ترکیه از زنان سوری‌ها، تجاوز به آنها و فیلم برداری از این صحنه‌ها و تهدید به انتشار آن در صورت فرار گفتند.

کشور ترکیه از بدو آغاز تحولات در سوریه یکیاز بازیگران فعال بوده که با هدف تخریب چهره نظام سوریه و جا دادن به شبه نظامیان و پشتیبانی لجستیکی و تسلیحاتی در تحریک شبه نظامیان نقش فعالی ایفا کرده است.

جسر الشغور از جمله طرح هایی بود که ترکیه در آن سعی داشت سناریویی را علیه دلت بشار اسد سزماندهی کند که ناکام ماند. 

جسرالشغور در استان ادلب، در کنار رود عاصی (اُرونتس) و در در 75 کیلومتری لاذقیه و 104 کیلومتری حلب واقع شده ‌است.

شهر جسرالشغور که در یک دشت حاصل‌خیز آبرفتی در دره غاب و در کناره خاوری کوهستان نُصیریه جای گرفته از 10 هزار سال پیش تاکنون پیوسته مسکونی بوده‌است.

ترکیه سعی کرد با دروغ و عوام فریبی مردم این شهر را به سمت اردوگاههای خود بکشاند و از این طریق قصد داشت مجامع بین المللی را قانع کند که بخاطر نبود امنیت شهروندان سوریه به ترکیه فرار کرده اند و زمینه سازی کند تا به سوریه حمله شود.

اما پس از اینکه مردم سوریه حقایق ماجرا را فهمیدند به جسرالشغور برگشتند و این طرح ناموفق باقی ماند. البته عده ای نیز هنوز در این کمپ ها باقی مانده اند که از معاندان نظام سوریه هستند و برای فعالیت های خرابکارانه برنگشته اند.

این امر بهانه‌ای شد تا در سفر به جسر الشغور به سراغ چند تن از افرادی برویم که در ترکیه و در اردوگاه‌های ترکیه برای مدتی اندک سکونت داشته و مجددا به سوریه بر می گردند و سختی‌ها و مصیبت هایی که در این اردوگاه بر آنها وارد شده بود را بیان کنند.


مصاحبه با 3 تن از زنان جسرالشغور که در کمپ‌های ترکیه مورد تجاوز قرار گرفتند...

ادامه مطلب ...

تجاوز جنسی پدر انگلیسی به نوزاد خود!

در پی انحطاط روز افزون اخلاق و ارزشهای انسانی در جامعه غرب یک کودک یک ماهه انگلیسی در اثر تجاوز جنسی تحت مراقبت های ویژه پزشکی قرار گرفت.

تجاوز جنسی به کودکی ۳۰ روزه در انگلیس که گفته می شود توسط پدر و با همکاری مادر این نوزاد انجام شده، در روزهای اخیر به خبر مهم رسانه های این کشور تبدیل شده است.

این تجاوز به حدی وحشتناک بود که حتی مردم انگلیس نیز با شنیدن خبر آن شوکه شده و هیاهوی تبلیغاتی گسترده ای علیه این اقدام شنیع به راه افتاده و این حادثه، شنیع ترین فاجعه اخلاقی موجود در انگلیس توصیف شده است...

ادامه مطلب ...

تلاش ناکام برای ربودن عالم شیعی

در پی تلاش ناکام نیروهای امنیتی برای ربودن یکی از روحانیون شیعی در منطقه الشرقیه که با تجمع مردم و حمایت آنها از این عالم دینی ناکام ماند، تظاهرات گسترده مردمی امروز در منطقه قطیف برگزار شد.

الانتقاد نت، تعدادی از نیروهای امنیتی عربستان سعودی دیروز تلاش کرده بودند شیخ نمر النمر از روحانیون شیعه در منطقه العوامیه واقع در استان الشرقیه را بربایند.

برخی منابع مطبوعاتی با اعلام این مطلب تاکید کردند که این تلاش البته به علت مقاومت همراهان شیخ در مقابل نیروهای امنیتی و تجمع جوانان در مقابل کمینی که نیروهای امنیتی برای وی طراحی کرده بودند، ناکام ماند، این نیروها قصد داشتند در مسیر هر روزه شیخ النمر از مسجد امام حسین به منزلش، که منطقه ای خلوت است، وی را بربایند، اما با تحمع مردم این نقشه ناکام ماند.

شیخ النمر یکی از افرادی است که عقاید اصلاح طلبانه‌ای دارد و معتقد است که کشور باید دولتی شهروندی و موسساتی منتخب از سوی مردم داشته باشد، تلاش برای ربودن علمای دینی شیعه در عربستان اولین بار نیست و تعدادی از این علما هم اکنون در زندان های آل سعود به سر می برند...

ادامه مطلب ...

20 هزار نفر در آمریکا در «سلول‌ انفرادی» به سر می برند

هفته نامه "اکتیویست پست" در مطلبی با ذکر نمونه هایی از نقض حقوق شهروندی و آزادی های مدنی نظیر آزادی بیان، آزادی مذهبی و حق برخورداری از حریم خصوصی در دوران باراک اوباما در مقایسه دوران ریاست جمهوری وی با دوران ریاست جمهوری جرج بوش در این حوزه پرداخته است.

در یکی از این موارد که درباره سلولهای انفرادی است عنوان شده که حداقل 20 هزار نفر در آمریکا در سلول‌های انفرادی به سر می‌برند.
 
به رغم اینکه زندان‌های فدرال، دولتی و محلی تعداد واقعی زندانیان را گزارش نمی‌کنند، تحقیقات آکادمیک برآورد کرده که ده‌ها هزار نفر در زندان‌ها نگهداری می‌شوند. ناظران حقوق بشر گزارش داده که یک سوم تا یک دوم زندانیانی که در سلول‌های انفرادی به سر می‌برند، از لحاظ ذهنی بیمار هستند.

در می 2006 کمیته سازمان ضد شکنجه سازمان ملل، این‌گونه اعلام کرد که آمریکا باید در قوانین و شرایط اعمال شده علیه زندانیان به ویژه در زمینه انزوای طولانی آنها بازنگری کند. اما دولت اوباما هیچ گونه گامی در زمینه محدود کردن استفاده از سلول انفرادی در زندان‌های فدرال، دولتی و محلی اتخاذ نکرده است.


موضع آمریکا در قبال منافقین

دبیر اتحادیه روزنامه نگاران عراق در گفتگو با خبرنگار مهر به حمایت مخفیانه آمریکا از گروهک تروریستی منافقین اشاره و اعلام کرد که در راستای اخراج این گروهک تروریستی از عراق توافقنامه ژنو را نیز باید نادیده گرفت.

کاظم حسین الزبیدی اظهار داشت: آمار دقیقی از تعداد منافقین درعراق وجود ندارد و ارقام ضد و نقیضی در این رابطه منتشر می شود به عنوان مثال بیشترین آمار، رقمی بیش از 3 هزار نفر را نشان می دهد.

وی افزود: برخی از منافقین تمایل دارند از مقر خود در اردوگاه اشرف فرار کنند و به جمهوری اسلامی ایران بازگردند و مقامات ایرانی نیز افرادی که دستشان به خون کسی آلوده نیست را می پذیرد.

زبیدی در ادامه گفت: هر چند منافقین در حال حاضر به طور رسمی از سوی آمریکا حمایت نمی شوند و پرونده امنیتی اردوگاه اشرف به دولت عراق واگذار شده، اما آمریکایی ها به طور محرمانه از این افراد حمایت می کند و من معتقدم دولت آمریکا از منافقین برای اعمال فشار سیاسی بر ایران استفاده می کند که دولت عراق شدیدا با این مسئله مخالف است...


ادامه مطلب ...

کمیسرحقوق بشر اروپا : انگلیس دیگر یک کشور دموکراتیک نیست

کمیسر شورای اروپا با هشدار نسبت به وضعیت بد حقوق بشر در انگلیس گفت: قوانین انگلیس سیگنال هایی را ارسال می کند که نشان می دهد این کشور دیگر دموکراتیک نیست.

روزنامه گاردین از انتقاد شدید توماس هامر برگ، کمیسر شورای اروپا، از وضعیت اسف بار حقوق بشر در انگلیس خبر داد.

کمیسر شورای اروپا، انگلیس را به دلیل ضعف قوانین حقوق بشری اش به باد انتقاد گرفته و افزود: «قوانین انگلیس برای محافظت از حقوق بشر تضعیف شده است.»...

ادامه مطلب ...

زنان روبنده پوش از حضور در مراسم شهروندی کانادا منع می‌شوند

دولت کانادا در اقدامی که پیش بینی می‌شود خشم جامعه مسلمان را بدنبال خواهد داشت تمام زنان را از پوشاندن صورت خود در مراسم سوگند یادکردن بعنوان شهروند این کشور منع کرد.

جانسون کنی وزیر مهاجرت کانادا اظهار داشت تا کنون شکایتهایی از قاضیان اعطای شهروندی به مهاجران کانادا و اعضای پارلمان درباره حضور زنان با روبنده در مراسم سوگند یادکردن شهروندی این کشور دریافت کرده است.

کنی طی سخنرانی در مونترال تأکید کرد: تمام نامزدها باید صورت خود را هنگام سوگندیادکردن نشان دهند، سوگند شهروندی یک اقدام عمومی و ضروری است و نشان می دهد که شما به خانواده کانادا ملحق شده اید.

وزیر مهاجرت کانادا گفت: برخی قاضیان پرونده های شهروندی نسبت به این امر که برخی زنان مسلمان صورت خود را می پوشانند و درحقیقت این سوگند را ادا نمی کنند ابراز نگرانی کرده اند. آنها اظهار داشته اند که این امر یک  مشکل شایع است. هر هفته یک منطقه از کشور با این وضعیت رو به رو هستید...


ادامه مطلب ...

۳۰ هزار نقض حقوق بشر آل سعود در عربستان طی ۵ سال

رئیس جمعیت حقوق بشر عربستان اعلام کرد که این جمعیت حدود ۳۰ هزار شکایت و شکواییه در ۵ سال گذشته دریافت کرده است که البته این آمار جدای از هزاران مورد نقض حقوق بشر سیاسی در عربستان است.

پایگاه خبری النخیل عراق در گزارشی به نقل از جمعیت حقوق بشر عربستان سعودی اعلام کرد که در پنج سال گذشته بیش از ۳۰ هزار مورد نقض حقوق بشر در این کشور روی داده است.

النخیل با بیان اینکه دلایل محکمی از دست داشتن نظام آل سعود در نقض حقوق بشر در عربستان وجود دارد که میزان رنج ملت عربستان را نشان‌ می‌دهد، تاکید کرد: دکتر مفلح القحطانی رئیس جمعیت حقوق بشر عربستان فاش کرد که در پنج سال گذشته حدود ۳۰ هزار شکواییه و شکایت دریافت کرده است که همه مربوط به نقض حقوق بشر است.

به گفته القحطانی، این شکواییه‌ها شامل مسائل زندانیان، موارد شخصی شهروندان، خشونت خانوادگی، مسائل اداری و امور شهروندی می‌شود.

القحطانی با تاکید بر ارتقاء آگاهی عمومی درباره حقوق بشر نزد نهادهای دولتی عربستان و مردم تصریح کرد که باید ارزیابی درستی از حقوق بشر در عربستان صورت بگیرد...


ادامه مطلب ...

طرح ممنوعیت پخش اذان از مساجد سرزمین‌های اشغالی

در تازه‌ترین اقدام خصمانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، این رژیم قصد دارد قانونی را به تصویب برساند که براساس آن مساجد حق نخواهند داشت موقع نماز اذان پخش کنند.
روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، شش نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) پیش‌نویس طرحی را به دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ارائه کرده‌اند که براساس آن مساجد واقع در سرزمین‌های اشغالی حق ندارند از بلندگوهای خود اذان پخش کنند.

این شش نماینده که همگی از اعضای احزاب ائتلاف حاکم در سرزمین‌های اشغالی از جمله حزب لیکود به ریاست نتانیاهو هستند. دلیل این اقدام خود را آزار و اذیت ناشی از صدای بلندگوهای مساجد مسلمانان اعلام کردند!..


ادامه مطلب ...

حزب‌الله لبنان جزئیات فعالیت سیا در لبنان را فاش کرد

معرفی مسئول ارشد سیا در لبنان، استقرار فعالیت‌های جاسوسی در سفارت آمریکا، تعداد افسران سیا و نحوه فعالیت آنها، وجود فساد در دستگاه جاسوسی آمریکا و ارتباط میان عناصر موساد و سیا علیه مقاومت از جمله جزئیاتی است که حزب‌الله لبنان آن را در گزارشی منتشر کرد.

پایگاه خبری "المنار" و شبکه تلویزیونی المنار با پخش فیلم‌هایی به مقابله نیروهای مقاومت لبنان با دستگاه‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا و دستاورهای اخیر مقاومت در این رویارویی پرداخت.
 
رئیس کنونی سازمان اطلاعاتی آمریکا در لبنان که به عنوان یک کارمند سیاسی در سفارت آمریکا مشغول به کار است، رئیس سابق آن، تعداد افسران تحت فرمان او و اسامی آنها از جمله اطلاعاتی است که مقاومت لبنان برای نخستین بار آنها را افشا کرده است.

برنامه‌های سازمان جاسوسی آمریکا، نحوه عضوگیری و ارتباط آنها با سیا در لبنان، فساد مالی در داخل سیا، اهداف این دستگاه جاسوسی در لبنان و تداوم حضور تعدادی از این جاسوسان در لبنان از جمله دیگر اطلاعات این گزارش است.

بر اساس این اطلاعات که از برنامه "حدیث الساعة" شبکه المنار پخش شد، مقاومت دست یافته است که دستگاه جاسوسی آمریکا یکی از ساختمان های واقع در "عوکر" را به عنوان مقر جاسوسی خود قرار داده بود...


ادامه مطلب ...

دوگانگی آمریکا در بحث حقوق بشر

رئیس مرکز ایرلندی گالوی برای حقوق بشر با اشاره به برپایی تظاهرات گسترده در اعتراض به نظام سرمایه داری در غرب تاکید کرد: اعمال خشونت علیه تظاهرات کنندگان غیر قابل قبول است.

پروفسور "ویلیام شباس" استاد برجسته حقوق بین المللی کیفری و رئیس مرکز ایرلندی گالوی برای حقوق بشر درباره وضعیت زندانیان در زندان ابوغریب و گوانتانامو گفت: گزارشهای زیادی در رابطه با شکنجه وحشیانه و آزار زندانیان منتشر می شود که افراد در بیشتر موارد بدون ادله کافی بازداشت می شوند و همه این موارد نشان دهنده نقض حقوق بشر در غرب و بی توجهی به قوانین بین المللی است.

وی درباره اقدامات نیروهای خارجی در کشورهای دیگر به خصوص آفریقا گفت: نمونه های زیادی از اقدامات نیروهای خارجی در کشورهای دیگر را می توان مثال زد که بعضی از این اقدامات با مجوز مقامات دولتی صورت می گیرد و برخی دیگر ناقض قوانین بین المللی بوده و بدون تایید شورای امنیت صورت می گیرد.

ویلیام شباس دررابطه با دوگانگی در رفتار آمریکا در بحث حقوق بشر گفت: در بعضی از مواقع از این دوگانگی به عنوان "استاندارهای دوگانه" یاد می شود؛ گزارشهای زیادی درباره دوگانگی آمریکا در بحث حقوق بشر گزارش می شود، اما ایالات متحده تنها کشوری نیست که چنین رفتارهایی از آن سر می زند و متاسفانه در دیگر کشورها نیز شاهد چنین رفتارهایی هستیم...


ادامه مطلب ...

وضعیت زنان در گروهک منافقین اسفبار است

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم خاورمیانه با ارسال نامه ای به 'میشل بشلت' رییس نهاد زنان سازمان ملل، وضعیت زنان عضو گروهک تروریستی منافقین را 'اسفبار' توصیف کرد.

پایگاه خبری انجمن دوستداران عدالت، در نامه این انجمن غیردولتی به 'میشل باشلت' آمده است: به رغم تمامی تلاش های انجام شده، امروزه زنانی هستند که صرفا به خاطر زن بودن مورد تبعیض و خشونت قرار می گیرند. در این راستا به ویژه نگرشی که برخی از فرقه ها نسبت به زنان دارند منشاء شکل گیری بدترین نوع تبعیض و ظلم بر علیه زنان است.

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در خاورمیانه تصریح کرد: در این میان گروهک منافقین به تایید بسیاری از اسناد و گزارش های بین‌المللی (بولتن اداره امنیت فدرال آلمان 2003، اف بی آی 2004، دیده بان حقوق بشر 2005، موسسه تحقیقاتی رند 2009، گزارش وزارت خارجه آمریکا 2009، گزارش سال 2010 حقوق بشر در عراق و . . . ) و همچنین سخنان اعضای جدا شده این گروهک به عنوان یکی از بدترین ناقضان حقوق زنان شناخته شده است.

این انجمن بر ضرورت توجه مسوولان نهادهای بین المللی را نسبت به فجایعی که بر علیه زنان در این گروهک انجام می شود،‌ تاکید کرد با این امید که در آستانه انتقال اعضای این گروهک ، تمهیداتی اندیشیده شود تا مقدمات رهایی اعضای آن بویژه زنان از این فرقه و بازگرداندن این افراد به آغوش خانواده هایشان فراهم شود...


ادامه مطلب ...

عربستان یک نوجوان 17 ساله عراقی را گردن زد

رژیم سعودی بار دیگر سر یک نوجوان 17 ساله عراقی زندانی در عربستان را قطع کرد و فعالان حقوق بشر عراق نیز با صدور بیانیه‌ای خواستار مقابله به مثل و اعدام تروریست‌های سعودی دستگیر شده در عراق شدند.

خبرگزاری "النخیل"، به گفته منابع آگاه سعودی، مسئولان زندان "عرعر" سر یک جوان زندانی عراقی به نام "محمد عبدالامیر" را از تنش جدا کردند.

به گفته این منابع مسئولان زندان به شکل قابل ملاحظه‌ای در ساعت شش صبح وارد محوطه زندان عرعر و سپس در ساعت هفت صبح وارد اتاق "محمد عبدالامیر" جوان عراقی شدند و در ساعت هشت و سی دقیقه نیز او را به زور از اتاقش خارج کردند. این در حالی بود که جوان زندانی، وصیت‌نامه‌اش را نوشت و از دوستانش خداحافظی کرد و سرانجام در ساعت 10 و 30 دقیقه هم به دستور مسئولان زندان سرش قطع شد.

این ماجرا در حالی است که سازمان بین‌المللی مبارزه با تروریسم در اروپا این اقدام هولناک را محکوم و اعلام کرد که سکوت دولت عراق در قبال آنچه که اتفاق افتاده و آنچه که مسئولان سعودی در حق زندانیان عراقی انجام می‌دهند، "شرم‌آور" است...


ادامه مطلب ...