حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

۳۰ هزار نقض حقوق بشر آل سعود در عربستان طی ۵ سال

رئیس جمعیت حقوق بشر عربستان اعلام کرد که این جمعیت حدود ۳۰ هزار شکایت و شکواییه در ۵ سال گذشته دریافت کرده است که البته این آمار جدای از هزاران مورد نقض حقوق بشر سیاسی در عربستان است.

پایگاه خبری النخیل عراق در گزارشی به نقل از جمعیت حقوق بشر عربستان سعودی اعلام کرد که در پنج سال گذشته بیش از ۳۰ هزار مورد نقض حقوق بشر در این کشور روی داده است.

النخیل با بیان اینکه دلایل محکمی از دست داشتن نظام آل سعود در نقض حقوق بشر در عربستان وجود دارد که میزان رنج ملت عربستان را نشان‌ می‌دهد، تاکید کرد: دکتر مفلح القحطانی رئیس جمعیت حقوق بشر عربستان فاش کرد که در پنج سال گذشته حدود ۳۰ هزار شکواییه و شکایت دریافت کرده است که همه مربوط به نقض حقوق بشر است.

به گفته القحطانی، این شکواییه‌ها شامل مسائل زندانیان، موارد شخصی شهروندان، خشونت خانوادگی، مسائل اداری و امور شهروندی می‌شود.

القحطانی با تاکید بر ارتقاء آگاهی عمومی درباره حقوق بشر نزد نهادهای دولتی عربستان و مردم تصریح کرد که باید ارزیابی درستی از حقوق بشر در عربستان صورت بگیرد...


النخیل نوشت که این جمعیت به همه موارد نقض حقوق بشر بخصوص در حوزه سیاسی نمی‌پردازند که شمار آن هزاران مورد است زیرا خانواده‌های قربانیان نقض حقوق بشر سیاسی در عربستان از اینکه تحت پیگرد قرار بگیرند و به دست نیروهای سعودی سرکوب شوند بیمناکند.

به گفته این پایگاه خبری، اکنون بیش از ۳۰ هزار نفر به دلیل اتهاماتی درباره آزادی بیان و مسائلی از این قبیل در زندان‌های سعودی به سر می‌برند که در میان آنان شیعیان، اسماعیلیون، سلفی‌های مخالف نظام سعودی و افراد مشابه وجود دارد.

اخیرا سازمان عفو بین الملل از تلاش اخیر دولت سعودی برای تصویب قانونی جدید که هرگونه مخالفت با نظام این کشور را جرم تروریستی تلقی می‌کند بشدت انتقاد کرد و خواستار توقف بررسی پیش‌نویس این قانون شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد