حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

بودجه سلاح‌های هسته‌ای آمریکا 50 برابر بودجه سازمان ملل است

آمریکا که نزدیک به هشت تریلیون دلار را صرف ساخت، نگهداری و مراقبت از سلاحهای هسته ای کرده است، حدود ۶۰ درصد از کل هزینه‌های صرف شده روی سلاح‌های هسته‌ای را به خود اختصاص داده است که این رقم برابر با50 برابر بودجه سازمان ملل است.

"دیوید کریگر" مدیر بنیاد صلح در عصر هسته‌ای آمریکا"، در گزارشی به تشریح هزینه‌های سلاح‌های اتمی آمریکا پرداخت. در این گزارش عنوان شده است هزینه سلاح‌های هسته‌ای آمریکا از سال ۱۹۴۰ تا کنون نزدیک به ۸ تریلیون دلار بوده است.

* هرینه‌های سلاح‌های هسته‌ای آمریکا

سلاح های هسته ای به دلایل بسیاری، پرهزینه اند. این سلاح ها رابطه ما با دیگر ملل، با کره زمین، با آینده و با خودمان را تغییر می دهند. در نیمه دهه 1990، گروهی از محققان موسسه "بروکلینگز"، مطالعه ای در زمینه مخارج سلاحهای هسته ای در آمریکا انجام دادند. آنها دریافتند که آمریکا بین سالهای 1940 تا 1996 مبلغ 5.8 تریلیون دلار را ( بر اساس دلارهای ثابت در 1996) صرف سلاحهای هسته ای کرده است. این مبلغ در سال 2005 به صورت غیررسمی 7.5 تریلیون دلار (براساس دلارهای ثابت سال 2005)، برای بین سالهای 1940 تا 2005 اعلام شد. امروزه این رقم نزدیک به 8 تریلیون دلار است و این رقم تنها مختص آمریکا است.

* هزینه سلاح‌های هسته‌ای آمریکا، ۶۰ درصد از کل رقم سلاح‌های هسته‌ای کشورهای دنیا

در حال حاضر ۹ کشور با مجموع بیش از ۲۰ هزار سلاح هسته ای وجود دارند که سالانه 105 میلیارد دلار روی تسلیحات هسته‌ای و نگهداری آنها صرف می‌کنند. این رقم در دهه بعدی به بیش از یک تریلیون دلار خواهد رسید. رقمی که آمریکا برای این کار صرف می‌کند، معادل ۶۰ درصد از این رقم است.
بانک جهانی تخمین زده است که صرف سالانه 40 تا 60 میلیارد دلار تا سال ۲۰۱۵، می تواند برای دستیابی به  ۸ هدف ذکر شده در "اهداف توسعه هزاره" سازمان ملل، برای ریشه کن کردن فقر کافی باشد...


ادامه مطلب ...

گزارشی از موارد متعدد نقض حقوق بشر در اروپا و آمریکا

ترسیم دو کاریکاتور در مطبوعات آلمان در مورد وضعیت مدارس فلسطینی و رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی موجب جنجال رسانه‌ای در این کشور با ادعای سامی‌ستیزی شده است.


آلمان؛ نقض آزادی بیان

روزنامه ماگده بورگه فولکس اشتمه، این کاریکاتورها بر اساس طرح مشترکی از سوی یکی از دبیرستان‌های آلمان و رژیم صهیونیستی درباره وضعیت مدارس فلسطینی و رژیم صهیونیستی ترسیم شده‌اند.

در این کاریکاتورها مدارس فلسطینی به صورت اتاق‌های خراب با تارهای عنکبوت و مملو از دانش‌آموز نشان داده شده است، در حالیکه در مدارس رژیم صهیونیستی تعداد کمی دانش‌آموز در فضایی زیبا به تصویر کشیده شده‌اند.

همچنین یک نقاشی دیگر از دوستی دو دانش‌آموز رژیم صهیونیستی و فلسطینی در حالیکه آنان به هم دست داده‌اند و یک تانک نیز پشت دانش‌آموز اسراییلی قرار دارد، اعتراضاتی را در رسانه‌های رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی ادعا کرده‌اند که این طرح سامی‌ستیزی بوده و نشان‌دهنده خصومت با یهودیان است.

مقامات ایالت زاکسن ـ آنهالت آلمان نیز گفته‌اند که در این کاریکاتورها سعی شده است واقعیت نشان داده شود.

مقامات آلمان، به شدت تحت نفوذ رژیم صهیونیستی قرار دارند و اجازه هیچ‌گونه انتقادی از این رژیم را در کشورشان نمی‌دهند و در موارد بسیار محدودی نیز که اینگونه انتقادات صورت می‌گیرد، لابی‌های صهیونیسم و سفارت رژیم صهیونیستی در برلین با جنجال‌سازی و فشار بر برگزارکنندگان این برنامه‌ها، آنان را وادار به لغو برنامه‌هایشان می‌کنند...


ادامه مطلب ...

سوء استفاده جنسی در آمریکا شدت گرفته است

مسئولان آمریکایی اذعان کردند که از هر شش نوجوان پسر یک نفر و از هر چهار دختر یک نفر در آمریکا در معرض سوء استفاده جنسی قرار دارند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس، مسئولان مرکز ملی درمان آسیب های اجتماعی وزارت امور کهنه سربازان آمریکا افزودند: 60 درصد کودکانی که مورد سوء استفاده جنسی قرارگرفته اند، عاملان آن را می‌شناسند به گونه ای که این کودکان از سوی دوستان خانوادگی، همسایگان یا همنشینان خود مورد سوء استفاده جنسی قرار می‌گیرند.

این مسئولان همچنین تصریح کردند: سه کودک از هر10 کودکی که مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته‌اند؛ توسط اعضای خانواده‌هایشان از جمله پدر، پدربزرگ یا عموی خود مورد این سوء استفاده قرار گرفته‌اند.

به گفته این مسئولان آمریکایی؛ تنها یک نفر از هر10 نفری که از کودکان سوء استفاده کرد‌اند غریبه بوده‌اند و کودکان آنها را نمی‌شناخته‌اند.

این مسئولان مرکز ملی درمان آسیب‌های اجتماعی تصریح کردند: اکثر سوء استفاده‌کنندگان جنسی از نوجوانان و دختران را مردان در آمریکا تشکیل می‌دهند و در مقابل زنان نیز 14 درصد سوء استفاده کنندگان جنسی از نوجوانان پسر و 6 درصد سوء استفاده کنندگان از دختران را تشکیل می‌دهند.

پیش از این نیز گزارش‌های زیادی درباره آسیب‌های اجتماعی گسترده در جامعه آمریکا و بحران های داخلی آن منتشر شده بود.

400 نفر دستگیر شدند/ پلیس برای سرکوب به دنبال بهانه است

راشاتودی تعداد دستگیری‌های روز گذشته در تظاهرات ضدسرمایه‌داری مردم آمریکا را 400 تن و تعداد معترضین را 30 هزار تن برشمرد.

راشاتودی تعداد دستگیری‌های روز گذشته در تظاهرات ضدسرمایه‌داری مردم آمریکا را 400 تن و تعداد معترضین را 30 هزار تن برشمرد.

این شبکه خبری همچنین در بیانی طنزآلود این اقدام پلیس نیویورک را به منزله هدیه‌ای به مناسبت ورود قیام وال‌استریت به سومین ماه خود دانست که از سوی مقامات امنیتی به مردم معترض اعطا شده است.

راشاتودی همچنین خبر داد که معترضین برای رساندن صدای خود به همگان و همچنین قطع فعالیت‌های روزمره دست به تشکیل زنجیره انسانی زده‌اند.

بنابراین گزارش، جنبش وال‌استریت به شکلی هماهنگ‌شده توسط حکام ایالات مختلف آمریکا سرکوب می‌شود. خبرنگار راشاتودی راسا شاهد برخورد شدید پلیس با اعتراض‌کنندگان بوده است. در بسیاری از موارد پلیس در حالی اقدامات خشن به کار برده است که معترضین هیچ اقدام تحریک‌آمیزی را صورت نداده بودند. در بسیاری از این موارد معترضین تنها در کنار پیاده‌رو نشسته یا ایستاده بودند.

خبرنگار راشاتودی همچنین ابراز داشته است که پلیس در عملیات سرکوب خود حتی تفاوتی بین معترضین و اصحاب رسانه نیز قائل نمی‌شد.

بنابراین گزارش، آنچه در نیویورک دیده شده چیزی جز تلاش برای سرکوب قیام مردمی وال‌استریت نبود. پلیس برای ضرب و شتم و سرکوب مردم تنها به دنبال بهانه می‌گشت.

قیام وال‌استریت در حالی وارد سومین ماه خود شده است که پلیس نیویورک روز سه‌شنبه دست به جمع‌آوری چادرهای معترضین از پارک زاکوتی در منهتن جنوبی زد.

مدعیان حقوق بشر؛ ناقضان اصلی حقوق انسانی

به دنبال اثبات موارد متعدد نقض حقوق بشر از سوی برخی کشورهای اروپایی، سازمان عفو بین الملل با انتشار گزارشی به شدت از اتحادیه اروپا در این زمینه انتقاد کرد.

پس از افشای اقدام برخی کشورهای اروپایی در صدور مجوز فعالیت شرکت هایی که مرتکب نقض حقوق بشر شده اند، سازمان عفو بین الملل در روز سه شنبه هفدهم آبان ماه گزارشی را منتشر کرد که در آن به موارد نقض حقوق بشر توسط دولت های اروپایی به ویژه در زمان ریاست دوره ای لهستان اشاره شده است. در بخش پایانی این گزارش سازمان عفو بین‌الملل ضمن انتقاد شدید به سیاست های دولت های اروپایی از کمیساریای اروپایی خواست مسوولیت نقض حقوق بشر صورت گرفته توسط آن شرکت‌ها را به عهده بگیرد و پرونده‌هایی را برای بازخواست عاملان چنین جرم‌هایی تشکیل دهد.

در گزارش مذکور با اشاره به مواردی چون پیامدهای زیانبار فعالیت شرکت های اروپایی در منطقه 'دلتای نیجر'، تلفات انسانی و زیست محیطی عملیات اکتشافی و استخراجی شرکت نفتی هلندی- انگلیسی 'شل' با ده ها قربانی، نقض حقوق انسانی معترضین به فعالیت شرکت های بین المللی و چندملیتی اروپایی مانند شکنجه اعتراض کنندگان پرویی به عملکرد شرکت 'منتریگو'، رفتار غیر انسانی با مهاجران غیرقانونی و... دولت های اروپایی مسوول مستقیم نقض آشکار حقوق بشر معرفی شده اند.

این در حالی است که برخی کشورهای اروپایی در قالب اتحادیه اروپایی و از طریق سازوکارهای حقوقی و سیاسی این سازمان مانند کمیساریای اروپایی حقوق بشر، خود را در مقام مدعی برقراری و رعایت حقوق اولیه انسانی در سطح بین الملل قلمداد کرده و هر از چند گاهی کشورهای ناهمسو با منافع و اهداف خود را هدف حملات حقوق بشری خود قرار می دهند.

اعمال تحریم های جدید ضد ایرانی توسط اتحادیه اروپا به بهانه نقض حقوق بشر از سوی مقامات جمهوری اسلامی ایران در هجدهم مهرماه و نقش آفرینی مستقیم در پی ریزی هجمه اتهامات حقوق بشری از سوی نهادهای بین المللی چون انتشار گزارش ضد ایرانی گزارشگر ویژه کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل در اواخر ماه گذشته نشانه ای از استفاده ابزاری مکرر مدعیان حقوق بشر از اتهاماتی است که خود متهم به ارتکاب آن هستند...


ادامه مطلب ...

آمریکا سالانه 55 میلیارد دلار صرف تسلیحات هسته ای می کند

هزینه امریکا در زرادخانه تسلیحاتی اش شصت درصد بیشتر از زمان جنگ سرد است.

شبکه تلویزیونی راشاتودی، امریکا توجه ویژه ای به جنگ افزارهای هسته ای اش دارد.

هزینه امریکا برای تسلیحات هسته ای اش در حال حاضر بسیار بیشتر از هزینه های مصرفی برای این منظور در اوج دوران جنگ سرد است.

براساس براوردهای موسسه موسوم به مادر جونز MotherJones در امریکا ، در زمان جنگ سرد واشنگتن سالانه حدود سی و پنج میلیارد دلار برای تسلیحات هسته ای اش صرف می کرد .

اما درحال حاضر این رقم به بیش از پنجاه و پنج میلیارد دلار در سال رسیده است. سوال مطرح این است که چرا امریکا باید این مبلغ گزاف را برای زرادخانه تسلیحات هسته ای اش صرف کند ان هم در شرایطی که اوضاع اقتصادی امریکا نامناسب است و جامعه جهانی به سمت عاری سازی جهان از تسلیحات هسته ای حرکت می کند؟ سوال دیگر مطرح این است که این هزینه ها  با برنامه عناصر جنگ طلب در داخل امریکا برضد ایران  چه ارتباطی دارد؟

آدام واینستین ، کارشناس امریکایی و مدیر موسسه مادر جونز در این خصوص گفت:" امار و ارقامی که درباره هزینه های امریکا در زمینه زرادخانه تسلیحات هسته ای ارائه شده مبتنی بر امار و اطلاعاتی است که وجود دارد.

شفافیت چندانی در این زمینه وجود ندارد. به هرحال، اماری که تخمین شده است براساس ارقام بودجه ای است که امریکا برای این منظور در بخشهای مختلف وسازمانهای مختلف هزینه می کند.

باید این سوال را مطرح کرد که چرا امریکا این میزان برای حفظ تسلیحات هسته ای اش و گسترش ان هزینه صرف می کند.برای پاسخ به این سوال باید به نقش ازمایشگاههای بزرگ هسته ای در امریکا توجه داشت که روابط زیادی در کنگره دارند.

مدیران این ازمایشگاهها بواسطه ارتباطهایی که با سناتورها واعضای کنگره دارند تلاش می کنند برای این منظور بودجه جلب کنند تا در نهایت از این وضعیت سود ببرند."

 

قاچاق گسترده زنان و دختران ؛ره آورد شوم حمله آمریکا به عراق

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد، از زمان حمله نیروهای آمریکایی به عراق در سال 2003، هزاران زن و دختر عراقی با هدف سوءاستفاده‌های جنسی به خارج از این کشور قاچاق شده‌اند.

براساس این یافته‌ها که توسط نهاد "تغییرات اجتماعی برای آموزش در خاورمیانه (SCEME) صورت گرفته، زنان و دختران عراقی به کشورهای دیگر از جمله سوریه، اردن، عربستان و امارات قاچاق ‌شده‌اند.

این گزارش با عنوان "شرافت ما"، وضعیت اسفبار زنان و دختران جوان پناهنده عراقی را از زمان سقوط صدام، دیکتاتور عراق اعلام کرده است.

به نوشته روزنامه دیلی میل و براساس گزارش "سازمان آزادی زنان" در عراق که نهادی غیر دولتی است، 4.000 زن که یک پنجم آنان زیر 18 سال داشتند، در هفت سال نخست حمله آمریکا به عراق ناپدید شده‌اند. این در حالی است که هنوز تعداد زنان پناهنده که برای سوء‌استفاده‌های جنسی قاچاق شده‌اند، مشخص نیست...


ادامه مطلب ...

دختران فرانسوی در سنین نوجوانی مورد تجاوز پدرشان قرار میگیرند

رئیس اتحادیه حمایت از حقوق زنان با اشاره به اینکه در جامعه به اصطلاح متمدن فرانسه شاهد تبعیض جنسیتی و تحقیر زنان هستیم تصریح کرد که برخی دختران فرانسوی در سنین نوجوانی مورد تجاوز پدرشان قرار میگیرند.

روز شنبه تظاهرات بزرگی با شرکت شمار زیادی از شهروندان فرانسوی ،انجمن‌های مدافع حقوق زنان و اتحادیه های مختلف در اعتراض به تشدید خشونت علیه زنان و تجاوز به عنف در پاریس برگزار شد.

در این تظاهرات تشدید موارد تجاوز به عنف و خشونت علیه زنان در جامعه و خانواده به شدت مورد اعتراض قرار گرفت.

در همین خصوص "سوزان مگالی" رئیس اتحادیه حمایت از حقوق زنان بی سرپرست گفت که در جامعه کنونی فرانسه ما شاهد بی عدالتی در خصوص حقوق زنان هستیم.آنچه برای من تعجب آور است این است که  سخن از نقض حقوق زنان در آفریقا یا افغانستان نیست بلکه در کشوری این حقوق نقض می شود که خود را مهد حقوق بشر می داند.

وی افزود: اگر فرانسه مدعی رعایت حقوق بشر است پس حقوق زنان کجاست. در سالهای اخیر نقض حقوق زنان و خشونت علیه آنها در اروپا و به خصوص در فرانسه تشدید شده است...

ادامه مطلب ...

چامسکی:اقدامات آمریکا مصداق بارز تروریسم بین‌المللی است

یک نویسنده و تحلیلگر آمریکایی معتقد است از نظر دولتمردان آمریکا اگر کسی غیر از آمریکایی‌ها اقدامی انجام دهند، اسمش "تروریسم" است اما اگر عین همان عمل را آمریکایی‌ها مرتکب شوند، مصداق "مبارزه با تروریسم" است.

نوام چامسکی، زبان شناس، استاد دانشگاه و فعال سیاسی منتقد سیاست‌های خارجی آمریکا بارها در آثارش از جمله " اقتصاد سیاسی حقوق بشر" از آمریکا به عنوان "کشوری که سرمدار تروریست‌های جهان است" یاد کرده و نهضت مبارزه با تروریسم آمریکا را "طنزی طعنه آمیز" خوانده است. 

"اوان سولومون" مجری برنامه  “هات تایپ” مصاحبه‌ای با وی در این خصوص انجام داده و نظریات وی را جویا شد. این مصاحبه در نشریه "دیسیدنت وویس" (صدای دگراندیش) نیز با عنوان «سخنان نوآم چامسکی درباره خاورمیانه و جنگ آمریکا با تروریسم» به چاپ رسید. در زیر این گزارش را می‌خوانیم:   

* اقدام آمریکا به تهدید و ارعاب مردم افغانستان

چامسکی: در روز 12 اکتبر سال 2001، دو روز بعد از آغاز بمباران افغانستان، جورج بوش به مردم افغانستان اعلام کرد که تا وقتی که رهبران شما کسانی که ما به عنوان مجرم به آنها مظنون هستیم را تحویل ندهند، بمباران شما را ادامه خواهیم داد، اگرچه سندی هم به شما ارائه نمی‌دهیم که آنها مجرم هستند. و ما بدون هیچ دلیلی پیشنهادهای رهبران شما برای مذاکره در مورد تسلیم مجرمان را هم قبول نمی‌کنیم.

* اقدامات آمریکا مصداق بارز تروریسم بین‌المللی است

توجه داشته باشید که این اظهارات، طبق تعریفی که خود آمریکایی‌ها از تروریسم بین‌المللی ارائه می‌دهند، مصداق بارز این مفهوم است؛ اگر تهدید به استفاده از زور و خشونت برای دست یافتن به مقاصد بین‌المللی و سیاسی ـ که در این مورد خشونت افراطی مطرح است ـ تروریسم بین‌المللی نیست، هیچ چیز دیگری هم این مفهوم را توصیف نمی‌کند. به این دلیل است که می‌گوییم اقدامات آمریکا تعریف کتابی تروریسم بین‌المللی و یک تعریف رسمی از آن است....


ادامه مطلب ...

"سیا" مردم جهان را از طریق توییتر و فیس‌بوک کنترل می‌کند

یک خبرگزاری آمریکایی در گزارشی اختصاصی فاش کرد که تحلیلگران سازمان جاسوسی مرکزی آمریکا با استفاده از عملیات‌های مخفیانه از طریق توییتر و فیس‌بوک مردم جهان را کنترل می‌کنند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس، در یک پارک صنعتی ناشناس، تحلیلگران سازمان سیا که به شوخی خود را "کتابداران نینجا" می‌نامند، در حال بررسی و استخراج اطلاعات گسترده افرادی هستند که اطلاعات خود را در اختیار جهان قرار می‌دهند، هستند و تمامی ایده‌های عمومی آنها تا انقلاب‌ها را دنبال می‌کنند.

تلاش‌های این گروه از تحلیلگران سیا، برای کاخ سفید این فرصت را به وجود می‌آورد تا نگاهی به جهانی که توسط "توییتر"، "مقالات روزنامه" و به روز شده‌های "فیس بوک" ساخته شده، بیاندازند.

گروه فوق موسوم به"مرکز منابع آشکار" برخی اوقات حدود ۵ میلیون مطلب قرار داده شده در توییتر را در روز چک می‌کنند و این تحلیلگران همچنین شبکه‌های خبری تلویزیونی، ایستگاههای رادیو محلی، اتاق‌های چت اینترنت، و تمامی آن چیزهایی که افراد می‌توانند به آن دستریسی داشته باشند و آشکارا در آن مشارکت کنند را مورد بررسی قرار می‌دهند...

ادامه مطلب ...

سرکوب شیعیان بحرین با سلاح‌های آمریکایی

سلاح‌های به کار رفته از سوی نیروهای سرکوبگر بحرینی، از جمله فشنگ‌ها و کپسول‌های اشک‌آور، تماماً آمریکایی هستند.

با افزایش قیام مردمی در بحرین، حکومت آل خلیفه با شدت بیشتری آنها را سرکوب می‌کند.
علاوه بر این، سلاح‌های به کار رفته از سوی نیروهای سرکوبگر بحرینی، از جمله فشنگ‌ها و کپسول‌های اشک‌آور، تماماً آمریکایی هستند.

جوانان انقلابی بحرین پوکه‌های اشک‌آورها را جمع‌آوری و داخل آنها را با مواد انفجاری پر کرده و این کپسول‌ها را دوباره به سمت سرکوبگران پرتاب می‌کنند که همین موضوع باعث ترس زیاد نیروهای سرکوبگر می‌شود.

ویژگی‌های انحصاری اسناد ایران علیه آمریکا

برخی اطلاعات موجود نشان می‌دهد اسنادی که ایران به زودی و البته به تدریج علیه آمریکا منتشر خواهد کرد دارای ویژگی‌های منحصر بفردی است که در تاریخ افشاگری‌های بین‌المللی علیه آمریکا بی سابقه است.

سایت ایران هسته‌ای، برخی اطلاعات موجود نشان می‌دهد اسنادی که ایران به زودی و البته به تدریج علیه آمریکا منتشر خواهد کرد دارای ویژگی‌های منحصر بفردی است که در تاریخ افشاگری‌های بین‌المللی علیه آمریکا بی سابقه است.

نخستین ویژگی این اسناد این است که کاملاً به روز است به این معنا که به رویدادهای تاریخی قدیمی و آرشیوی نمی‌پردازد بلکه رویدادهای کاملاً به روز را که برخی از آنها فقط چند ماه تا مقطع فعلی فاصله دارد روایت و مستند می‌کند.
در واقع این اسناد به مجموعه اسناد تاریخی که ایران علیه آمریکا در اختیار دارد، اضافه شده است.

ویژگی دوم اسناد این است که کاملاً «اصل» هستند. به عبارت دیگر این اسناد که مجموعه‌ای از سندهای کاغذی، فیلم، صدا و تصویر را تشکیل می‌دهد نسخه‌های اصلی هستند نه نسخه‌های کپی یا الکترونیکی که به راحتی قابل جعل است...

ادامه مطلب ...

ترور ۵۳۰دانشمند و استاد دانشگاه عراقی توسط ایادی آمریکا و موساد

تاکنون گزارش‌های متعددی درباره ترور حداقل 530 دانشمند و استاد دانشگاه در عراق توسط موساد و با همکاری نیروهای اشغالگر آمریکایی منتشر شده است.

از آوریل 2003 یعنی تنها چند روز پس از سقوط بغداد و سرنگونی رژیم بعث جوخه‌های ترور رژیم صهیونیستی علیه دانشمندان عراقی فعال شدند.
 
* 350 تن از دانشمندان عراقی و بیش از 200 استاد دانشگاه و شخصیت دانشگاهی
 
در 14 ژوئن 2005 مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از گزارش منتشره توسط وزارت خارجه آمریکا که برای رئیس جمهور این کشور تهیه شده بود، اعلام کرد که عوامل رژیم صهیونیستی و موساد حداقل 350 تن از دانشمندان عراقی و بیش از 200 استاد دانشگاه و شخصیت دانشگاهی این کشور را ترور کرده‌اند.
 
* آغاز فعالیت‌های موساد در عراق با هدف کشتن دانشمندان هسته‌ای و بیولوژیک

این گزارش که به "جورج بوش"، رئیس جمهور وقت آمریکا ارائه شد، تاکید می‌کند: موساد با هدف کشتن دانشمندان هسته‌ای و بیولوژیک و اساتید برجسته دانشگاه‌های عراق، فعالیت خود را در این کشور آغاز کرد.
این گزارش تاکید می‌کند: این ترورها زمانی به اجرا گذاشته می‌شدند که این دانشمندان همکاری خود با آمریکا را رد می‌‌کردند و عوامل موساد برای اجرای ترورهای خود بیش از یک‌سال در عراق فعالیت می‌کردند... 

ادامه مطلب ...

زمینه سازی تهاجم‌های نظامی آمریکا و اسرائیل

یک پایگاه تحلیلی در گزارشی ضمن تعبیر محتوای بازی «بتل‌فیلد 3» (Battlefield 3) به دریچه‌ای به جنگ جهانی سوم، جدیدترین محصول شرکت تولید بازی‌های ویدئویی هنرهای الکترونیک را نوعی اعلان آمادگی آمریکا برای حمله به ایران می‌داند.

پایگاه تحلیلی «امریکا هایجکد»، با بررسی ابعاد مختلف بازی ویدئویی «بتل‌فیلد 3»، به امکان وجود ارتباطاتی ظریف در سناریوی این بازی و سیاست‌های آینده نزدیک غرب می‌پردازد. در بخش نبرد تک‌نفره این بازی شخصیت اول داستان، گروهبانی آمریکایی است که به همراه ارتش آمریکا به ایران حمله می‌کند و در نبردی در مقابل نیروهای روس درصدد است تا مانع از انجام یک عملیات تروریستی هسته‌ای در نیویورک شود.
 
* طرح داستانی بخش نبرد تک‌نفره این بازی در پس جریان بازی مخفی و کم‌رنگ شده است
 
بعد از بازی «ارواح» نسخه 2001 مجموعه بازی‌های “Tom Clancy’s Ghost Recon”، که در قالب طرح یک نبرد (که به شکلی دقیق حمله گرجستان به اوستیای جنوبی را با پشتیبانی نیروهای ناتو در سال 2008، پیش‌بینی کرده بود) تک‌نفره منتشر شد، «بتل‌فیلد 3»، جدیدترین و مهم‌ترین بازی ویدئویی تیرانداز اول شخص است که از طرف شرکت EA روانه بازار می‌شود. «بتل‌فیلد 3» از آخرین دستاورد دنیای موتورهای گرافیکی، یعنی Frostbite 2 بهره می‌برد، که به مدد آن صحنه‌ها و کاراکترهای بازی بسیار واقعی به نظر می‌رسند. نکته‌ای که در مورد این بازی توجه را به شدت به خود جلب میکند، این است که هیچ یک از منتقدان اهمیتی به سناریوی بخش نبرد تک‌نفره این بازی ندادند، و در عوض غالبا ترجیح دادند که بخش اعظم مقالات خود را به جذابیت و نفس‌گیر بودن جزئیات گرافیکی منفجر کردن کاراکتر سایر بازیکن‌ها در حالت همکاری (co-op) و بخش چندنفره اختصاص دهند. حتی «کریس واترز» منتقد ویدئویی وب‌سایت معتبری مانند Gamespot.com نیز در طول شرح 5 دقیقه‌ای خود بر بازی، اشاره‌ای به ماهیت ارتش‌هایی که شما می‌توانید در حالت همکاری یا بخش چندنفره به لباسشان درآمده و در جبهه آنها بجنگید، نکرد. در داستان بخش چندنفره بازی، ائتلاف اقیانوس آرام آسیا، که تحت رهبری روسیه قرار دارد، از طریق فرانسه به اروپا یورش می‌برد و درگیر نبردی زمینی با سربازان ناتو و نیروهای آمریکایی در خاک این کشور می‌شود. به عبارت ساده‌تر، این بخش از بازی تصویری از جنگ جهانی سوم را ترسیم می‌کند. اما مقاله حاضر بر روی خط روایی بخش نبرد تک‌نفره بازی «بتل‌فیلد 3» متمرکز شده است. داستان که در طول بازی و توسط بازیکن به سختی محسوس و قابل دریافت است، با شیوه‌ای منفصل و خارج از جریان بازی، و با محوریت فلش‌بک‌های ذهنی کاراکتر اصلی و بازگویی خاطرات او از زمانی که تحت بازجویی نیروهای وزارت امنیت داخلی آمریکا (DHS) قرار گرفته بود، روایت می‌شود. در حقیقت، کاراکتر دو بازجوی DHS به شکلی فعال و نیرومند، و به طور پیوسته ارتباط کاراکتر اصلی، و به تبع شما به عنوان بازیکن را با فضای بازی قطع می‌کنند.

ادامه مطلب ...