حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

400 نفر دستگیر شدند/ پلیس برای سرکوب به دنبال بهانه است

راشاتودی تعداد دستگیری‌های روز گذشته در تظاهرات ضدسرمایه‌داری مردم آمریکا را 400 تن و تعداد معترضین را 30 هزار تن برشمرد.

راشاتودی تعداد دستگیری‌های روز گذشته در تظاهرات ضدسرمایه‌داری مردم آمریکا را 400 تن و تعداد معترضین را 30 هزار تن برشمرد.

این شبکه خبری همچنین در بیانی طنزآلود این اقدام پلیس نیویورک را به منزله هدیه‌ای به مناسبت ورود قیام وال‌استریت به سومین ماه خود دانست که از سوی مقامات امنیتی به مردم معترض اعطا شده است.

راشاتودی همچنین خبر داد که معترضین برای رساندن صدای خود به همگان و همچنین قطع فعالیت‌های روزمره دست به تشکیل زنجیره انسانی زده‌اند.

بنابراین گزارش، جنبش وال‌استریت به شکلی هماهنگ‌شده توسط حکام ایالات مختلف آمریکا سرکوب می‌شود. خبرنگار راشاتودی راسا شاهد برخورد شدید پلیس با اعتراض‌کنندگان بوده است. در بسیاری از موارد پلیس در حالی اقدامات خشن به کار برده است که معترضین هیچ اقدام تحریک‌آمیزی را صورت نداده بودند. در بسیاری از این موارد معترضین تنها در کنار پیاده‌رو نشسته یا ایستاده بودند.

خبرنگار راشاتودی همچنین ابراز داشته است که پلیس در عملیات سرکوب خود حتی تفاوتی بین معترضین و اصحاب رسانه نیز قائل نمی‌شد.

بنابراین گزارش، آنچه در نیویورک دیده شده چیزی جز تلاش برای سرکوب قیام مردمی وال‌استریت نبود. پلیس برای ضرب و شتم و سرکوب مردم تنها به دنبال بهانه می‌گشت.

قیام وال‌استریت در حالی وارد سومین ماه خود شده است که پلیس نیویورک روز سه‌شنبه دست به جمع‌آوری چادرهای معترضین از پارک زاکوتی در منهتن جنوبی زد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد