حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

سازمان ملل: اسرائیل 1300کودک فلسطینی را عمدا کشته است

نماینده رسمی حقوق‌بشر سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که رژیم‌صهیونیستی از سال 2000 تاکنون بیش از 1300 کودک فلسطینی را که در حال بازی یا سرگرم کاری دیگر بوده، مستقیما و عامدانه کشته است.

«ریچاد فالک» در گزارشی از وضعیت کشتار کودکان فلسطینی به دست نیروهای رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از سال 2000 تاکنون و طی 10 سال، اسرائیلی‌ها بیش از هزار و 300 کودک فلسطینی را عمدا کشته‌اند.

نماینده رسمی حقوق بشر سازمان ملل فاش کرد: اسرائیل از ابتدای سال 2000 تا پایان سال 2010 بیش از هزار و 300 کودک فلسطینی را به طور مستقیم و عامدانه کشته است و البته کودکان کشته شده در جنگ‌ها، بمباران‌ها و عملیات‌های نظامی مشمول این آمار نیست.

خبرنگار روزنامه الوطن در ژنو، بر اساس گزارش فالک، تصریح کرد که نیروهای اسرائیلی در حالات معینی مانند زمان‌هایی که کودکان سرگرم بازی فوتبال بودند، یا در حال قدم زدن بودند یا در ساحل دریا مشغول شنا بودند یا اینکه از پشت شیشه پنجره خانه‌های خود مشغول دیدن سربازان اسرائیلی بودند، به دست نظامیان اسرائیلی کشته شده‌اند.

ریچارد فالک در این گزارش که آن را به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه کرده است، تصریح می‌کند که تنها در سال گذشته (2010) 17 کودک به طور مستقیم کشته شدند در حالی که مشغول جمع‌کردن سنگ و آجر برای بازسازی منازل ویران شده خود در جنگ 22 روزه علیه غزه بودند.

در این گزارش فالک، که رژیم صهیونیستی در سال 2009 وی را از ورود به خاک فلسطین و انجام ماموریت خود در این منطقه بازداشت، آمده است که اسرائیل هم‌اکنون 226 فلسطینی را بدون اتهام معینی در زندان‌های خود حبس کرده است.

این در حالی است که شمار اسیران فلسطینی دست کم 11 هزار نفر است که شامل افراد بزرگسال و خردسال و زنان می‌شود و طبق آماری که اخیرا یکی از مراکز مسئول در امور اسرای فلسطینی منتشر کرد، از هر چهار اسیر،‌ یک اسیر در وضعیت بد جسمی به سر می‌برد و بیمار است.

فرش قرمز انگلیسی برای شکنجه گر بحرینی

نخست وزیر انگلیس به‎دلیل استقبال گرم از ولیعهد بحرین که معروف به شکنجه‌گر اصلی آل‎خلیفه است، مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف‌، "دیوید کامرون " با "شیخ سلمان بن حمد آل خلیفه " در دفتر نخست وزیری انگلیس دیدار کرد.

دیلی تلگراف افزود: این دو مقام انگلیسی و بحرینی گفت‌وگوهای خصوصی در خصوص قیام‌های خاورمیانه و شمال آفریقا داشتند که شامل سرکوب خونین تظاهرات‌ها علیه مقامات بحرین بود.

این روزنامه انگلیسی با بیان اینکه کامرون پس از آنکه عکسی در هنگام دست دادن با ولیعهد بحرین مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس گرفت انتقادها را برانگیخت، ادامه داد: اما منتقدان اعلام کردند مقامات انگلیسی نباید برای مسئول اصلی شکنجه‌های بحرین فرش قرمز پهن می‌کردند.

دیلی تلگراف افزود: سفر ولیعهد بحرین به لندن پس از آن صورت می‌گیرد که وی برای شرکت در عروسی سلطنتی شاهزاده انگلیس نیز دعوت شده بود.

یک سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس در پاسخ به انتقادات علیه کامرون مبنی بر استقبال گرم از ولیعهد بحرین گفت: نخست وزیر درباره اوضاع بحرین ابراز نگرانی و بر اهمیت حرکت دولت بحرین به سوی سیاست اصلاحات به جای سرکوب تاکید کرده است...

ادامه مطلب ...

آقایان،آیا عربستان محو شده است؟

 یک روزنامه انگلیسی در مقاله‌ای با اشاره به سخنرانی دیشب رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد اوباما از حقوق بشر در خاورمیانه حمایت کرد اما اشاره‌ای به عربستان سعودی که یکی از سرکوبگرترین کشورها در جهان عرب است، اشاره‌ای نکرد.

روزنامه گاردین، سخنرانی "باراک اوباما " در خصوص خاورمیانه یک واکنش دیرهنگام به وقایع فوق العاده‌ای بود که آمریکا تا کنون در آنها نفوذ اندکی داشته است.

این روزنامه انگلیسی ادامه داد: رئیس جمهوری آمریکا از روح قدرت مردم که "بهار عربی " امسال را به وجود آورده است ستایش کرد اما همچنین این موضوع را روشن ساخت که مداخله مستقیم آمریکا در منطقه همچنان گزینشی خواهد بود.

گاردین ادامه داد: با کمال تعجب، عربستان سعودی که یکی از سرکوبگرترین کشورها در جهان عرب و یکی از هم‌پیمانان کلیدی و تامین کننده نفت آمریکاست، اوباما در سخنرانی 5 هزار و 400 کلمه‌ای خود اشاره‌ای به آن نکرد.

این روزنامه انگلیسی افزود: اوباما هیچ ایده‌ واقعی جدیدی در خصوص بن بست اسرائیل-فلسطین ارائه نداد و بر تعهد همیشگی آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کرد.

گاردین با اشاره به اینکه حذف کامل عربستان سعودی از سخنرانی اوباما اشتباهی فاحش بود ادامه داد در خصوص بحرین نیز که شریک قدیمی آمریکاست و ناوگان پنجم آمریکا در آن قرار دارد، نشانی از برخورد و تنبیه آمریکا با سرکوب مخالفین دیده نمی‌شد.

ارتش‌های سری آمریکا برای سرکوب انقلاب‌های عربی

مأموریت های "عملیات ویژه " توسط ارتش سری در کشورهایی مانند مصر و تونس برای سرکوب جنبش های مردمی انجام خواهد گرفت و هدف این است که دولت هایی در قدرت را قبضه کنند که ضامن منافع ایالات متحده و قدرت های بزرگ اروپایی باشند.

مانلیو دینوچی در نشریه موندیلیزاسیون درباره اردوگاه آموزش نظامی بلک واتر در امارات مطلبی را به رشته تحریر درآورده است.

متن این مقاله به شرح زیر است:

* اردوگاه آموزش نظامی نیروهای آمریکایی در امارات

"زاید " شهرک نظامی، در منطقه ای صحرایی در امارات متحده عربی، یک اردوگاه آموزش نظامی است که در آن یک ارتش سری در حال تکوین می باشد.

این ارتش سری نه تنها در داخل این کشور بلکه در کشورهای دیگر در خاورمیانه و آفریقای شمالی نیز به خدمت گرفته خواهد شد.

«اریک پرنس» بنیانگذار این ارتش خواهد بود.

او کماندوی سابق یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا است که در سال 1997 شرکت "بلاک واتر " را ایجاد کرد. "بلاک واتر " بزرگترین شرکت نظامی خصوصی است که توسط پنتاگون در عراق مورد استفاده قرار گرفته است.

*حقوق سیصد هزار دلاری شرکت های خصوصی برای مزدوران

این شرکت خصوصی که در سال 2009 "دهمین سرویس " نامیده شده است، (در عین حال به این دلیل که به خاطر کشتار غیرنظامیان عراقی از پی گرد قانونی در امان بماند) در ایالات متحده آمریکا یک اردوگاه بزرگ آموزشی در اختیار دارد که در آن جا بیش از 50 هزار متخصص امور نظامی و نیروی فشار تربیت کرده است و در حال حاضر در پی ایجاد اردوگاه های جدید است...


ادامه مطلب ...

سندی دیگر از جنایات آل خلیفه فاش شد

عضو مرکز حقوق بشر بحرین گزارش اخیر سازمان "پزشکان برای حقوق بشر " درباره اشغال بیمارستان السلمانیه و بازداشت پزشکان و زخمیان به دست نیروهای امنیتی بحرین و عربستان را سند دیگری است برای اثبات نقض حقوق بشر و جنایت‌های رژیم بحرین دانست.

"عباس العمران " در گفت‌وگو با العالم گفت: نمایندگان سازمان "پزشکان برای حقوق بشر " به بحرین آمدند و اظهارات و مدارک درباره آنچه در بیمارستان السلمانیه هنگام یورش نیروهای نظامی بحرین و عربستان و اشغال آن روی داده بود را ثبت کردند.

وی به اهمیت این گزارش که از سوی یک سازمان متخصص و بیطرف صادر شده است اشاره و تاکید کرد: این گزارش به عنوان مدرکی دیگر به شهادت‌های شهروندان، روزنامه‌نگاران و نمایندگان خبرگزاری‌ها درباره جنایات نیروهای بحرینی اضافه می شود تا در دادگاه جنایی بین المللی اقامه دعوی شود.

العمران ادامه داد: این گزارش بر نقض قوانین بین المللی به دست مقامات بحرین مبنی بر لزوم درمان زخمی‌ها تاکید کرده است.

وی گفت: رژیم بحرین زخمی‌ها، پزشکان، کادر پزشکی و سرپرستان را بازداشت و به زندان‌ها منتقل کردند و به جرم انجام وظیفه حرفه‌ای پزشکی با آنان چنین رفتاری صورت دادند.

عضو مرکز حقوق بشر بحرین همچنین تاکید کرد: هدف محاکمه‌های نظامی تظاهرات کنندگان، ترساندن، تحقیر و انتقام از ملت بحرین است ملتی که خواستار تغییر رژیم مستبد، روی کار آمدن نظام دموکراتیک، حق تعیین سرنوشت خود و نظام سیاسی بهتر هستند.

وی گفت: ملت مرحله ترس را پشت سر گذاشته و به خواسته‌های مشروع خود بیش از پیش پایبند است.

کودکان، طعمه‌های طالبان برای انجام عملیات‌های انتحاری

مقام‌های اطلاعاتی دولت افغانستان اعلام کردند که طالبان سرگرم جذب پسران 9 ساله برای انجام عملیات‌های انتحاری علیه ناتو است.

به نوشته روزنامه دیلی تلگراف‌، پلیس افغانستان یک پسر بچه 9 ساله و سه پسر بچه دیگر 12 تا 14 ساله را که قصد عبور از مرز و ورود به شرق افغانستان را داشتند، ‌دستگیر کرده است.

یک سخنگوی سازمان اطلاعات افغانستان گفت که این پسر بچه کوچکترین بمب گذار انتحاری است که تاکنون دستگیر شده است. هرچند که پیش از این پسر بچه‌هایی تا سن پنج سال نیز برای کار گذاشتن بمب در ولایت هلمند افغانستان مورد استفاده قرار گرفته بودند.

وی گفت که چندین سال است شبه نظامیان از تاکتیک به کارگیری کودکان به عنوان بمب گذار انتحاری استفاده می‌کنند تا سربازان ناتو، مقام‌های دولتی افغانستان و کسانی را که با دولت افغانستان همکاری می‌کنند هدف قرار دهند اما این موضوع اخیرا بیش از پیش افزایش پیدا کرده است.

گزارش سازمان ملل که اوایل سال جاری منتشر شد نشان داد که این تاکتیک در کنار افزایش به کارگیری بمب‌های جاده‌ای سبب شده است که آمار مرگ و میر کودکان در درگیری‌های افغانستان به میانگین یک کودک در هر روز برسد.

کودکان بمب گذار اغلب تحت القای باورهای دروغین و شستشوی مغزی قرار گرفته و در خاک پاکستان به اجبار به این کار واداشته شده‌اند. آنها در ماه های اخیر مسئول چند بمب گذاری خونین بوده‌اند...


ادامه مطلب ...

بهار عربی درهای اسرائیل را می کوبد

یک روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی با پرداختن به اوضاع موجود در کشورهای عربی خاوزمیانه، بیداری مردم در این کشورها را در حال سرایت به داخل سرزمین های اشغالی دانست.

هاآرتض در ابتدای مطلب خود با اشاره به تحولات روز گذشته در مرزهای سرزمین های اشغالی می نویسد : دیروز انقلاب اعراب بر درهای اسرائیل کوبید، دیروز در روز نکبت تظاهرات کنندگان فلسطینی که از سوریه و لبنان آمده بودند در "مجدالشمس" و "مارون الراس" جمع شدند و این تجمع منجر به درگیری میان نظامیان اسرائیلی و فلسطینیان شد.

هاآرتض در ادامه می نویسد که از زمان آغاز خیزش های مردمی در کشورهای عربی، تل آویو بیش از همه نگران وضعیت سوریه است زیرا ناآرام شدن اوضاع در این کشور می تواند مرزهای سوریه با سرزمین های اشغالی را نیز ناآرام کند. بر همین اساس اسرائیل ترجیح می دهد که "بشار اسد" به رغم دشمنی وی با تل آویو در راس امور بماند .

به دلیل هراس از ناآرام شدن اوضاع در مرز با سوریه، ارتش رژیم اسرائیل اقدام به استقرار نیرو در بلندیهای جولان کرده و برخی خبرها حکایت از امکان تقویت نیروهای صهیونیستی در این منطقه دارد. از سوی دیگر روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به حالت آماده باش درآمده بود .

هاآرتض در ادامه ادعا می کند: در همین ارتباط برخی مقامات اسرائیل از احتمال اقدام هماهنگ ایران و سوریه برای برهم زدن نظم در مرزهای اسرائیل سخن می گویند و معتقدند که حوادث روز نکبت نیز بواسطه تحریک هایی که از سوی تهران و دمشق ایجاد شده بود رخ داده است.

بر همین اساس هم اکنون مقامات تل آویو به شدت در اندیشه نحوه حفاظت از مرزهای سرزمین هایی هستند که آنها را اشغال کرده اند زیرا هنوز واکنش اعراب حاضر در سرزمین های اشغالی به تحولات روز گذشته مشخص نیست وامکان دارد در صورت تکرار حوادث روز گذشته فلسطینیان حاضر در سرزمین های اشغالی نیز دست به شورش بزنند.

272مورد شکایت جدید از سوء استفاده جنسی از کودکان توسط کشیش های

هیات بازرسی ملی حفاظت از کودکان کشور ایرلند در گزارش سالانه خود موارد جدیدی مربوط به سوء استفاده جنسی از کودکان در کلیساها و جماعات کاتولیک را منتشر ساخت.

این گزارش که توسط رییس و مدیر اجرایی هیات در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی انتشار یافت نشان داد که از اول آوریل 2010 تا 30 مارس 2011 ، 272 مورد شکایت جدید علیه 26 کلیسا و جماعت مذهبی در ارتباط با بهره‌کشی جنسی از کودکان گزارش شده است.

اکثریت قریب به اتفاق این اتهام‌ها دارای ماهیت تاریخی بوده و در یک بستر زمانی طی چند دهه اتفاق افتاده است. از 272 مورد شکایت 166 مورد علیه جماعت مذهبی و 106 مورد در ارتباط با کلیساهای اسقفی بوده است. 86 مورد نیز مربوط به کشیش‌ها و رهبران مذهبی است که فوت کرده‌اند. 12 کشیش همچنان مشغول به کار هستند و 174 کشیش دیگر به نحوی دست از کار کشیده‌اند ( بازنشسته شده و یا از کسوت روحانیت خارج شده‌اند).

مهمترین نکته‌ای که در این گزارش به چشم می خورد، تاخیر در ارایه گزارش سالانه است که به دلیل عدم همکاری مقام‌های کلیسا با هیات مذکور بوده است.

این مقام‌ها تصور می کرده‌اند که افشای موارد اتهامی دارای منع قانونی بوده و جرایم سنگینی به دنبال دارد اما با پیگیری‌های بعدی سرانجام کلیسا با دریافت تضمین‌های لازم و فشارهای مختلف، مبادرت به افشای این موارد مخفی نمود.

بدین ترتیب علیرغم اینکه قبلا صحبت از 53 مورد اتهامی بود ، با افشای 219 مورد جدید ، تعداد اتهاماتی که هم اکنون مطرح است به 272 پرونده رسیده است.

نصرالله:اسرائیل به ریختن خون پاک مردم عرب عادت کرده است

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که پیام تظاهرکنندگان در روز نکبت به رژیم صهیونیستی این است که این رژیم به سمت نابودی پیش می‌رود و هیچ اقدامی نمی‌تواند این رژیم را نجات دهد.

سایت النشره، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، در پیامی خطاب به تظاهرکنندگان لبنانی اظهار داشت: ما باید به شجاعت و ایمان کسانی که در نزدیکی مرزهای مشترک لبنان و سوریه و همچنین درون فلسطین تظاهرات برگزار کردند، احترام بگذاریم.

وی در ادامه افزود: طی این تظاهرات و درگیری میان تظاهرکنندگان و ارتش دشمن ده‌ها تن به شهادت رسیده و صدها تن دیگر زخمی شدند.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین تاکید کرد: این افراد با صدای بلند خود و با فریاد خون‌های پاکشان، موضع خود را به گوش تمام جهان رساندند؛ موضعی که کشتارها، گذشت زمان، تعداد کم یاران و توطئه‌ چینی‌های بسیار، آن را سست و ضعیف نمی‌کند.

وی در ادامه افزود: شما افراد شریفی هستید که روز نکبت را به روز دیگری تبدیل کرده و دردهای آن روز را به دردهای جدیدی تبدیل کردید.

سید حسن نصرالله همچنین تاکید کرد: شما به اسرائیل و دوستانش ثابت کردید که برحق خود پایبند هستید. حقی که قابل مذاکره، گذشت و از بین رفتن نیست. بازگشت شما به سرزمینتان، زمین‌هایتان و مقدساتتان هدف و آرزویی است که به خاطر آن خون و جسم خود را فدا کردید...

ادامه مطلب ...

شرم بر شما که شکنجه ها را نادیده گرفتید

شرم بر باراک اوباما و دیوید کامرون. بر مردانی که عدالت را قربانی مصلحت کردند.

کریستوفر هیل نماینده سابق ایالات متحده در امور آسیا شرقی که در عراق هم عنوان سفیر را در اختیار داشت و همگان او را با عنوان دیپلماتی مطیع و نه چندان فصیح می شناسند یک بار در مطلبی نوشت:" این باور که دیکتاتوری ادعا کند می تواند با ادعای استقلال ارضی مردمان خود را مورد آزار و اذیت قرار دهد دیگر مدت هاست که نه پسندیده است و نه مقبول." این ادعا در بسیاری از موارد درست است مگر در مواردی که شما در بحرین زندگی کنید. در این شبه جزیره کوچک که سنی ها زمام امور را در آن در اختیار دارند، آل خلیفه بر اکثریت شیعه حکمرانی می کند. این خاندان برای مبارزه با جریان های دموکراسی خواهی احکام اعدام صادر می کند ، معترضان را بازداشت کرده و البته با پزشکانی که مجروحان را از مرگ نجات می دهند برخورد می کند. آل خلیفه برای آل سعود هم دعوتنامه رسمی فرستاده و نیروهای آنها را به منامه دعوت می کند. همین آقایان مساجد متعلق به شیعیان را ویران می کنند و ادعا می کنند که تفکر حمله به برج های دوقلوی آمریکا در یازدهم سپتامبر از این مساجد برخواسته است. با این همه شما فراموش نکرده اید که اکثر حمله کنندگان به برج های دوقلو در یازدهم سپتامبر را عربستانی ها تشکیل می دادند.

ما در برابر این جنایت ها چه می کنیم؟ سکوت. سکوت در رسانه های بین المللی. سکوت در رسانه های اروپایی و سکوت از جانب کاخ سفید. شرم آور تر از همه سکوت اعراب است که می دانند نان در کجا چرب تر است و جان در کجا ارزان تر. در این سکوت الجزیره هم سهیم است .من در بسیاری از موارد تحلیل ها و پوشش های خبری الجزیره چه در بخش انگلیسی و چه عربی را دیده و تحسین کردم اما در خصوص حوادث بحرین سکوت انها شرم آور بود. این عدم پوشش رسانه ای و نادیده گرفتن رسالت خبری چیزی بود که به اعتبار آنها در پوشش اخبار خاورمیانه بسیار تا بسیار خسران وارد کرد. امیر قطر که بسیار دوستش دارم نیازی نداشت شبکه تلویزیونی خود را با این خفقان تحقیر کند...


ادامه مطلب ...

افشاگری یک زن بحرینی از سرنوشت زنان و دختران در زندان

یک زن طلبه بحرینی از وضعیت بسیار بد زنان در بحرین خبر داد و گفت: زنان در بحرین دستگیر و به زندان منتقل می‌شوند و طبق گفته‌های زنانی که از زندان آزاد شده‌اند در زندان به زنان تجاوز می‌شود.

فاطمه ام‌علی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: رژیم آل خلیفه و آل سعود اگر احساس کنند فردی حتی کم‌ترین خطر را برای آنها به وجود می‌آورد و جنایت‌های آنها را در رسانه‌ها افشا می‌کند، او را دستگیر و زندانی‌ می‌کنند.

وی از وضعیت بسیار بد زنان در بحرین خبر داد و عنوان کرد: زنان در بحرین دستگیر و به زندان منتقل می‌شوند و طبق گفته‌های زنانی که از زندان آزاد شده‌اند در زندان به زنان تجاوز نیز می‌شود.

این زن طلبه بحرینی ادامه داد: از دوره نوجوانی در تظاهراتی که در کشورم برپا می‌شد، شرکت می‌کردم اکنون هم دختران و زنان در مدارس و خیابان‌ها همگام با مردان در تظاهرات شرکت می‌کنند و بعضی وقت‌ها نیز برای آگاه کردن مردم اعلامیه پخش می‌کنند.

ام‌علی بیان کرد: آل خلیفه و آل سعود برای جلوگیری از افشاگری پزشکان و پرستارانی که شاهد جنایات آنها را در بیمارستان‌ بوده‌اند آنها را دستگیر می‌کنند.

وی اضافه کرد: برای کسب آزادی ابتدا به خداوند امید داریم و سپس امیدواریم تمام جهانیان با مردم مظلوم بحرین در مقابل ظلم و بی‌عدالتی بایستند.

این زن طلبه بحرینی ظلم و ستمی که به مردم بحرین می‌شود را در انقلاب‌های اخیر کشورهای منطقه بی‌سابقه دانست و گفت: به مردم هیچ یک از کشورها انقلابی مانند لیبی، یمن و مصر به میزان ظلمی که به مردم بحرین شده ظلم و ستم روا نشده است، این درحالی‌ است که ما با برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز خواستار اجرای پایین‌ترین حقوق مشروع خود هستیم از جمله اشتغال جوانان تحصیل‌کرده و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که به دلیل استفاده از نیروی کار خارجی بیکار هستند؛ ما خواسته‌های خود را به صورت مسالمت‌آمیز مطرح کردیم ولی آنها در مقابل ما را با تانک و مسلسل سرکوب می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر حکومت‌ها در جنایات صورت گرفته در بحرین با آل خلیفه همراه هستند، تأکید کرد: حکومت بحرین قصد دارد به جهانیان این طور وانمود کند که در بحرین شیعیان علیه اهل سنت انقلاب کردند، این موضوع اصلاً درست نیست.

ام‌علی با بیان اینکه بیش از 80 درصد مردم بحرین شیعه هستند، خاطر نشان کرد: اگر اعتراضی از سوی مردم این کشور صورت گرفته است طبیعی است چراکه بیشتر مردم بحرین شیعه هستند و طبیعی است که می‌خواهند بیشتر در صحنه حضور داشته باشند.

ترور دانشمندان ، انفجار و ...برای توقف برنامه هسته ای ایران

سایت رادیو ان پی آر نوشت: حملات سایبری و روش‌های تکنولوژی برتر به منظور ایجاد خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران مورد استفاده قرار گرفته است اما جنگ مخفیانه تنها به جنگ در زمینه فناوری محدود نمی‌شود. دانشمندان هسته‌ای در روز روشن ترور می‌شوند و بمب‌هایی در مناطق کلیدی قومی منفجر می‌شوند.

سایت ان پی آر، رادیو رسمی آمریکا به قلم مایک شوستر مطلبی را با عنوان «جنگ مخفیانه آمریکا و غرب در ایران» منتشر کرده است.

در این مقاله از ترور و عملیات های تروریستی و سایبری آمریکا پرده برداشته شده و آن را در جهت دوری ایران از برنامه هسته ای خود تعبیر کرده است.

اینکه یک سایت رسمی آمریکایی به راحتی و علنا از عملیاتهای تروریستی آمریکا در ایران سخن به میان می آورد احتمالا برای تضعیف روحیه ایران و نشان دادن به اصطلاح قدرت خود است ولی بهرحال سندی از جنایات آمریکا و توسل آن به هر روش برای رسیدن به منافع خود است.

ترور دانشمندان، حذف فیزیکی و حمله سایبری آمریکا برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران

این مقاله عنوان می کند: علیرغم تحریم‌های اقتصادی و تهدیدات نظامی علیه ایران، تلاش‌های مخفیانیه‌ای توسط آمریکا و برخی کشورهایی که تلاش می‌کنند تا رفتار ایران را تغییر دهند، صورت می‌گیرد.

این مقاله می افزاید: حملات سایبری و روش‌های تکنولوژی برتر به منظور ایجاد خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران مورد استفاده قرار گرفته است اما جنگ مخفیانه تنها به جنگ در زمینه فناوری محدود نمی‌شود در حوزه فیزیکی، پناهندگان که دارای اطلاعات کلیدی هستند در خارج از ایران فریب می‌خورند. دانشمندان هسته‌ای در روز روشن ترور می‌شوند و بمب‌هایی در مناطق کلیدی قومی منفجر می‌شوند...

ادامه مطلب ...

دختران یمن و موریتانی، قربانی شهوت آل‌سعود

به اذعان دولت آمریکا، بسیاری از دختران خردسال در کشورهای موریتانی و یمن، به علت فقر شدید مالی، قربانی شهوت جنسی شیوخ آل سعود می‌شوند.

یکی از اسناد منتشر شده در پایگاه خبری ویکی لیکس از رسوایی اخلاقی و قانونی بزرگ سعودی‌ها در بهره جنسی از دختران نوجوان و کودک موریتانی و لیبی خبر داد.

بر اساس سند فوق که به تاریخ آوریل سال 2009 باز می‌گردد، سفارت آمریکا در موریتانی اعلام کرد که ثروتمندان سعودی دختران کم سن و سال موریتانیایی را قربانی شهوت جنسی خود می کنند.

این سند به نقل از امینه بنت مختار رئیس یکی از سازمان‌های مدنی فعال در زمینه حقوق بشر می‌نویسد که واسطه‌هایی از سوی شیوخ سعودی به منازل افراد فقیر در موریتانی می‌روند و دختران این خانواده‌ها که بین 5 تا 12 سال سن دارند را در ازای پول فراوان برای بهره کشی جنسی و ازدواج در عربستان سعودی با شیوخ این کشور به کاخ آنها اعزام می‌کنند.

بنا به گفته بنت المختار تاجران انسان در بازدید از منازل افراد فقیر موریتانی به آنها مبالغ مالی حدود 5 تا 6 میلیون اقیه (واحد پول موریتانی) معادل 20 هزار دلار پیشنهاد می‌کنند و در قبال این مبلغ آنها را وادار می‌کنند که دختران خردسال خود را به عربستان سعودی بفرستند، آنها برای فریب این خانواده‌ها به آنها می‌گویند که فرصت‌های زیادی را در عربستان برای این دختران خردسال فراهم خواهند کرد...

 

ادامه مطلب ...

دختر 16 ساله بحرینی از تهدید به تجاوز در زندان می گوید

 یک دختر نوجوان بحرینی در گفت‌وگو با یک روزنامه آمریکایی از شکنجه‌ها و تهدیدهای به تجاوز که در بازداشت‌گاه‌های رژیم آل‌خلیفه با آن مواجه بود، حرف زد.

روزنامه آمریکایی "مک‌کلاچی " در گزارشی به بررسی اوضاع بحرین پرداخت.

این روزنامه نوشت که از زمان آغاز اعتراضات در بحرین، دست کم 150 زن دستگیر شده و همچنان 17 نفر از آنها در بازداشت‌گاه به سر می‌برند.

این در حالی است که برخی از مخالفان بحرینی معتقدند که آمار زنان بازداشت‌شده، بیش از این تعداد است.

روزنامه مک‌کلاچی در ادامه با "یاسمین " دختر 16 ساله بحرینی به گفت‌وگو می‌پردازند. این روزنامه آمریکایی نوشت که برای جلوگیری از تحت آزار قرار گرفتن یاسمین، از افشای نام واقعی وی جلوگیری می‌کند.

یاسمین 26 آوریل در مدرسه دستگیر شد و 3 روز با 4 دختر نوجوان دیگر در بازداشت به سر می‌برد.

یاسمین گفت: زمانی که پلیس مرا به بازداشتگاه می‌برد، ‌تهدید به تجاوز جنسی شدم و پلیس به من گفت که شما مسلمانان واقعی نیستید...


ادامه مطلب ...