حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

ترور دانشمندان ، انفجار و ...برای توقف برنامه هسته ای ایران

سایت رادیو ان پی آر نوشت: حملات سایبری و روش‌های تکنولوژی برتر به منظور ایجاد خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران مورد استفاده قرار گرفته است اما جنگ مخفیانه تنها به جنگ در زمینه فناوری محدود نمی‌شود. دانشمندان هسته‌ای در روز روشن ترور می‌شوند و بمب‌هایی در مناطق کلیدی قومی منفجر می‌شوند.

سایت ان پی آر، رادیو رسمی آمریکا به قلم مایک شوستر مطلبی را با عنوان «جنگ مخفیانه آمریکا و غرب در ایران» منتشر کرده است.

در این مقاله از ترور و عملیات های تروریستی و سایبری آمریکا پرده برداشته شده و آن را در جهت دوری ایران از برنامه هسته ای خود تعبیر کرده است.

اینکه یک سایت رسمی آمریکایی به راحتی و علنا از عملیاتهای تروریستی آمریکا در ایران سخن به میان می آورد احتمالا برای تضعیف روحیه ایران و نشان دادن به اصطلاح قدرت خود است ولی بهرحال سندی از جنایات آمریکا و توسل آن به هر روش برای رسیدن به منافع خود است.

ترور دانشمندان، حذف فیزیکی و حمله سایبری آمریکا برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران

این مقاله عنوان می کند: علیرغم تحریم‌های اقتصادی و تهدیدات نظامی علیه ایران، تلاش‌های مخفیانیه‌ای توسط آمریکا و برخی کشورهایی که تلاش می‌کنند تا رفتار ایران را تغییر دهند، صورت می‌گیرد.

این مقاله می افزاید: حملات سایبری و روش‌های تکنولوژی برتر به منظور ایجاد خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران مورد استفاده قرار گرفته است اما جنگ مخفیانه تنها به جنگ در زمینه فناوری محدود نمی‌شود در حوزه فیزیکی، پناهندگان که دارای اطلاعات کلیدی هستند در خارج از ایران فریب می‌خورند. دانشمندان هسته‌ای در روز روشن ترور می‌شوند و بمب‌هایی در مناطق کلیدی قومی منفجر می‌شوند...

نویسنده مقاله اعلام می کند که تحلیلگران اعلام کرده‌اند که آمریکا موفق شده است که با تلاش‌های پنهای چون حملات سایبری ایران را مضطرب و نگران کند.

جنگ مخفیانه علیه ایران از خشونت مستقل نیست؛ کشتار و بمب‌گذاری نیز اتفاق افتاده است

نویسنده در ادامه می نویسد: سیا همچنین در تمامی مدت به دنبال منابع انسانی اطلاعات در ایران است. "کریم سجادپور " کارشناس ایرانی در بنیاد کارنگی بر این باور است که احتمالاً پرونده‌های اینچنینی زیادی وجود دارد که هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارند.

"ریوئل مارک گرشت " یکی از مقامات سابق سیا که هم‌اکنون در بنیاد دفاع از دموکراسی فعالیت می‌کند گفت: پس از انتخابات بحث‌برانگیز 2009 ریاست‌جمهوری ایران، نیروگیری برای سازمانهای جاسوسی آمریکا، انگلیس و اسرائیل بسیار ساده‌تر شد.

شوستر می نویسد: جنگ مخفیانه علیه ایران از خشونت مستقل نیست، کشتار و بمب‌گذاری نیز اتفاق افتاده است. در پاییز سال گذشته، دو دانشمند هسته‌ای ایران مورد هدف بمب‌های کار گذاشته شده در خودرو در روز روشن در تهران مورد هدف قرار گرفتند و یک نفر از آنها کشته و دیگری جان به در برد.

نمی‌توان رد کرد که گروههای محلی مخالف ایران از حمایت‌های خارجی برخوردار نیستند

"پیلار " از مأموران سابق سیا گفت که دولت ایران همیشه، انگلیس و اسرائیل و آمریکا را عامل این حملات می‌داند و شاید این درست باشد اما الزاماً درست نیست.

پیلار می‌گوید که ما درباره عناصر فردی مخالف نظام ایران صحبت می‌کنیم که تعداد قابل توجهی دارند. یک بمب‌گذاری می‌تواند اقدام یک گروه یا گروهک کوچک صورت گیرد که انگیزه‌های خاص خود را دارند و تلاش می‌کنند تا مشکلاتی را برای دولت ایران به وجود آورند.

وی ادامه داد: البته نمی‌توان این احتمال را کنار گذاشت که گروههای محلی از حمایت‌های خارجی برخوردار نیستند زیرا سال گذشته رهبر جندالله مدعی شد که گروه وی از جانب سیا تغذیه مالی می‌شوند و آموزش می‌بینند اما وی در مقابل تلویزیون ایران پس از آنکه دستگیر شد چنین ادعایی را کرد و سپس اعدام شد.

این گزارش در پایان نوشت که موارد مذکور تنها بخشی از جنگ مخفیانه علیه ایران است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد