حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

آمارهای تکان دهنده از قاچاق زنان در آمریکا

قاچاق انسان بعد از قاچاق اسلحه و مواد مخدر، سومین تجارت سود آور است و 7 تا 10 میلیارد دلار برای قاچاقچیان سود دارد و کشورهای مقصد قاچاق، آمریکا و اروپای غربی هستند.

قاچاق بین المللی زنان، دختران و حتی پسران، یکی از بزرگترین بحرانهای حقوق بشر در عصر کنونی است. قاچاق انسان بعد از قاچاق اسلحه و مواد مخدر، بزرگترین صنعت غیرقانونی در جهان است. سازمان ملل تخمین زده است که قاچاق انسان سالانه 7 تا 10 میلیارد دلار برای قاچاقچیان سود دارد.

تجاوز به عنف زنان از مصادیق بارز جنایت و خشونت علیه زنان است که در برخی از گزارش های سالانه مجامع بین المللی منعکس شده و این گزارش ها حاکی از اعمال خشونت علیه زنان و نقض حقوق آنها در کشور های اروپایی و آمریکاست.

به گزارش RAINN (بزرگترین سازمان ضد خشونت جنسی) ، در آمریکا از هر شش زن یک زن مورد تجاوز به عنف قرار گرفته است. همچنین این آمار نشان می دهد که در هر دو دقیقه یک زن مورد تجاوز به عنف قرار می گیرد. البته نکته حایز اهمیت این است که 60% از این خشونت علیه زنان به پلیس گزارش نمی شود و در این آمار قرار نگرفته است.

بنا به گزراش این سازمان، 248300 زن ، تنها در سال 2007 قربانی خشونت جنسی و تجاوز به عنف ثبت شده در آمریکا قرار گرفته اند...

ادامه مطلب ...

تجمع مردمی در آمریکا برای بزرگداشت مقام راشل کوری

هشت سال از جان باختن دختری که سعی داشت از ویران کردن خانه یک فلسطینی جلوگیری کند و با بولدوزور نظامی اسرائیلی زیر گرفته شد می‏گذرد.

پایگاه اطلاع رسانی "راشل کوری " گزارشی از برگزاری تجمعی برای بزرگداشت راشل کوری در هشتمین سالگرد درگذشت وی در آمرکیا خبر داد که نسخه‌ای از این گزارش در اختیار خبرگزاری فارس قرار داد.

راشل کوری نام دختری آمریکایی است که تنها 23 بهار از عمر او گذشته بود. او که در شهر المپیای ایالت واشنگتن زندگی می کرد در روز یکشنبه 16مارس 2003 به همراه 8 تن از دوستانش - 5 آمریکایی و 3 انگلیسی - در محله "السلام " شهر رفح در فلسطین اشغالی، سعی می کنند از اقدام یک دستگاه بولدوزر نظامی رژیم صهیونیستی در ویران کردن خانه یک فلسطینی، جلوگیری کنند.
راشل در برابر بولدوز می‌ایستد و از سرنشین بولدوزر می‌خواهد که آن را متوقف سازد. وی با بلندگوی خود به اقدام راننده بولدوز اعتراض می کند. اما بولدوزر همچنان به سوی وی حرکت می کند، راشل روی یک تل خاک می‌رود؛ اما بولدوزر به او امان نمی‌دهد و پیکر راشل را به زیر می‌کشد. گزارش زیر توسط پایگاه اطلاع رسانی "راشل کوری " تهیه شده است...

ادامه مطلب ...

اخراج افسر مسلمان ارتش ترکیه به دلیل اقامه نماز

خبرگزاری جهان ترکیه، "سلیم آینه چی " یکی از افسران اخراجی از ارتش ترکیه تصریح کرد که تنها جرم وی نماز خواندن بوده و تنها به این دلیل با رای شورای عالی نظامی از ارتش اخراج شده است.


وی که به دنبال تصویب قانون "اعاده حقوق نظامیان اخراجی از ارتش با رای شورای عالی " در مجلس ترکیه در صدد اعاده حقوق از دست رفته خود است، در ادامه گفت که وی فردی مسلمان و مقید به اقامه نماز بوده و همسر وی نیز محجبه بوده و هنوز هم همین گونه است.

این افسر اخراجی ارتش ترکیه که اینک به دنبال اعاده حیثیت خود است تصریح کرد که مهم‌ترین مشکلی که وی بعد از اخراج از ارتش با آن روبرو بوده، این بوده که هیچ‌کس باور نمی‌کرده که وی تنها به دلیل اقامه نماز از ارتشی که ادعا می‌کند کانون خدمت به پیامبر اسلام است، اخراج شده باشد.

در ترکیه علیرغم اینکه ارتش این کشور توسط نظامیان لائیک و ضد دین فرماندهی می‌شود، ارتش، کانون خدمت به پیامبر عنوان می‌شود.

دانشجویان معترض به سفیر رژیم صهیونیستی به زندان محکوم شدند

11 تن از دانشجویان آمریکایی تلاش کردن مانع سخنرانی سفیر رژیم صهیونیستی شوند که به دلیل این کار ممکن است به زندان محکوم شوند.

پایگاه خبری-تحلیلی "انتفاضه الکترونیک " Electronic Intifada در گزارشی از متهم شدن 11 دانشجو به دلیل اعتراض به سخنرانی یکی از مقامات رژیم صهیونیستی خبر داد. در ابتدای این گزارش آمده است: 11 نفر از دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا در موضع اتهام جنایی قرار گرفته‌ و ممکن است به علت ممانعت از سخنرانی یکی از مقامات اسرائیلی به زندان محکوم شوند. به گفته یکی از موکلان این دانشجویان، دادگاهی که در بخش قضایی اورنج در ایالت کالیفرنیا برای پیگیری این پرونده تشکیل شده، "گزینشی و کاملاً تبعیض‏آمیز " است.
در 8 فوریه 2010، در سالن همایش دانشگاه کالیفرنیا در ایروین (Irvine) ، 10 نفر از دانشجویان به صورت مسالمت‏آمیز به مخالفت با "مایکل اورن " (Michael Oren)، سفیر اسرائیل در آمریکا، پرداختند و بیانیه‌ای را در مخالفت با وی قرائت کردند. این دانشجویان حمایت‌های وی را از حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در زمستان 2008 ـ که منجر به کشته شدن 1400 فلسطینی شد ـ به چالش کشیدند و نقض دائمی حقوق بشر را توسط این رژیم، زیر سؤال بردند.
یکی از دانشجویان پیش از آنکه اورن از اتاق به بیرون اسکورت شود، فریاد زد: "تبلیغ و ترویج جنایت، از مصادیق آزادی بیان نیست. " یکی دیگر از دانشجویان نیز پیش از آنکه وی محل را ترک کند فریاد زد: "شما، آقا، در قتل عام عده‌ای انسان بی‌گناه شریک هستید... "


ادامه مطلب ...

مبارزه با تروریسم بهانه ای برای جاسوسی از مسلمانان آمریکا

شورای روابط اسلامی- امریکایی می‌گوید پلیس فدرال امریکا به بهانه مبارزه با تروریسم، به صورت گسترده از زندگی مسلمانان امریکایی جاسوسی می‌کند.

شورای روابط اسلامی- امریکایی اعلام کرده است مسلمانان امریکایی به‌ویژه در مساجد تحت نظر قرار دارند.
هدف دولت امریکا از اجرای این برنامه جاسوسی که اطلاعاتی را نیز در مورد مسلمانان جمع‌آوری می‌کند، این است که همه سازمان‌های اجرایی ایالتی و محلی اطلاعات خود را به اف بی آی ارائه دهند؛ زیرا این سازمان مسئول تحقیق و بررسی در خصوص تروریسم است.
افزون بر این، شورای روابط اسلامی- امریکایی از این امر نگران است که مربیان استخدام‌شده توسط برخی سازمان‌های اجرایی، دیدگاه‌های افراطی در خصوص اسلام و تررویسم دارند و حتی مسئولان اف بی آی و سازمان جاسوسی مرکزی امریکا موسوم به سیا نیز اذعان دارند که این امر نتیجه مخربی در بر دارد.
ابراهیم هوپر، از شورای روابط اسلامی- امریکایی در این مورد گفت: "وقتی مأموران اجرای قانون توسط افرادی متعصب و ضداسلام آموزش می‌بینند، باید منتظر تأثیر مخرب آن باشید".
امام جمعه مسجد ویرجینیا یکی از هزاران مسلمان امریکایی است که دولت امریکا در مورد آن‌ها اطلاعات جمع‌آوری می‌کند. وی مشکوک است که تلفن‌اش شنود می‌شود و می‌گوید در فهرست تحت مراقبت دولت قرار دارد.
بر اساس این گزراش، برنامه جاسوسی دولت امریکا از جامعه مسلمانان این کشور در حالی اجرا میشود که ممکن است بسیاری از مسلمانان حتی متهم به ارتکاب جرمی نباشند.
هوپر افزود: "مسلمانان امریکایی اکنون دیگر می‌دانند که وقتی به مسجد بروند تحت‌نظر هستند و مورد جاسوسی قرار می گیرند."

ادامه مطلب ...

شلاق در انتظار معترضان شیعه عربستان

حداقل مجازات هر شخصی که به اتهام دعوت به تظاهرات و یا شرکت در این اعتراض ها دستگیر شود، بازداشت و شلاق خواهد بود.

شیخ عبدالله العثیم، یکی از قضات و مفتی های شهر مکه مکرمه طی اظهاراتی ضمن حمله و انتقاد از تظاهرکنندگان شیعه در عربستان سعودی گفت: مجازات مخالفان نظام و ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود که ولی امر مسلمین! است، بازداشت شدن و شلاق خوردن است؛ البته این احکام برای افراد مختلف متفاوت است.
این مفتی سعودی نیز مانند خطیب مسجد الحرام به مردم هشدار داد تا از تظاهرات و ابراز اعتراض علیه نظام حاکم بر عربستان و ملک عبدالله که او را ولی امر مسلمین! نامید خودداری کنند، در غیر این صورت مجازات شدیدی در انتظار آنها خواهد بود.
لازم به ذکر است شیخ أسامه خیاط، امام جمعه مسجد الحرام و شیخ صلاح البدیر، امام جمعه مسجد النبی (ص) در خطبه های نماز جمعه این هفته خود ضمن انتقاد از تظاهرات شیعیان عربستان در مناطق شیعه نشین این کشور، چنین اقدامی را علیه پادشاه سعودی که او را ولی امر مسلمین نامیدند، دانستند.

محرومیت تحصیلی کودکان، پیامد جنگ های مسلحانه در جهان

روزنامه فرانسوی "لوموند "، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (UNESCO) اخیرا طی گزارشی تحت عنوان "بحران پنهان " اعلام کرد: خشونت‌های جنسی، تجاوزهای جنسی متعدد و ترس از بدرفتاری‌ها و تجاوزهای جنسی مانع از رفتن کودکان و دختران نوجوان به مدرسه و تحصیل آن‌ها می‌شود.

بر اساس این گزارش، هم‌اکنون 28 میلیون نفر از کودکان جهان به دلیل ناآرامی‌ها و درگیری‌های ناشی از جنگ‌های مسلحانه در جهان که آنها را در معرض خطراتی همچون حمله هدفمند شبه نظامیان به مدارس و تجاوز و خشونت جنسی قرار می‌دهد، از امکان تحصیل محرومند.

طبق این گزارش، 42 درصد از جمعیت 67 میلیون نفری کودکان سراسر جهان یعنی چیزی در حدود 28 میلیون کودک که در سن ورود به مدرسه قرار دارند، در کشورهای فقیری زندگی می‌کنند که اغلب درگیر جنگ هستند.

"کوین واتکینز " نویسنده این گزارش در ادامه تصریح کرد: «یکی از مشکلات اصلی این است که در بسیاری از این جنگ‌ها مهاجمان به صورت هدفمند مدارس و کودکان محصل را هدف حملات خود قرار می‌دهند.»

وی افزود: «به طور مثال در افغانستان دستکم 613 حمله علیه مدارس صورت گرفته است که این آمار در مقایسه با سال پیش از آن، دو برابر شده است. علاوه بر این خشونت‌ و تجاوزهای جنسی در این کشور و سایر کشورهای درگیر جنگ دیگر به عنوان نوعی تاکتیک‌ جنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

یونسکو در ادامه گزارش خود افزود: تنها 2 درصد از مجموع کمک‌های بشردوستانه ارائه شده از سوی کشورهای مختلف به کشورهای جنگ‌زده یعنی تنها چیزی در حدود 149 میلیون دلار صرف تحصیل کودکان می‌شود که این رقم تنها پاسخگوی نیازهای تحصیلی تعداد بسیار ناچیزی از کودکان است.

این سازمان در پایان گزارش خود خاطرنشان کرد: یونسکو پیشنهاد داده است کمیسیونی بین‌المللی درباره تحقیقات خشونت‌های جنسی علیه دانش‌آموزان زیر نظر دیوان کیفری بین‌المللی تشکیل شود تا به اینگونه معظلات اجتماعی رسیدگی شود.

آمریکایی ها خواستار لغو قانون میهن دوستی شدند

معترضان در واشنگتن با اعمال فشار بر دولت، خواستار لغو قانون "میهن دوستی" که اجازه نقض حریم خصوصی شهروندان را می‌دهد، شده‌اند.

ایگ بری از موسسه "کودپینک" که در اجتماعی مقابل کاخ سفید حضور داشت، گفت، حقوق شهروندان امریکایی در یازده سال اخیر نقض شده است. شرم آور است که شخصی مانند جورج بوش، زمانی که به قدرت می‌رسد، تصور می‌کند می‌تواند قانون اساسی را تغییر دهد.

گفتنی است، کنگره هم اکنون به دنبال تمدید قانون میهن دوستی با تغییراتی اساسی در آن است.

در صورت تصویب، این قانون به دولت امریکا اجازه می‌دهد، با دستگاه‌های الکترونیکی مکالمات را شنود کنند، به سوابق بازرگانی با تایید دادگاه دسترسی پیدا کرده و بر مظنونانی که با گروه‌های تروریستی خاص ارتباط ندارند، نظارت داشته باشد.

افرادی که با این لایحه مخالفند، امیدوارند که بتوانند مانع تصویب این قانون شوند.

جینجر مک کال از اعضای مرکز اطلاعات الکترونیکی خصوصی در مصاحبه با پرس تی‌وی گفت، تصویب این قانون جوی امنیتی ایجاد می‌کند که دولت می‌تواند بر همه چیز نظارت داشته باشد و این مسئله حریم خصوصی را به خطر می‌اندازد.

این لایحه باید برای نهایی شدن در مجلس سنای امریکا به رای گذاشته شود اما کارشناسان معتقدند که احتمال تصویب آن اندک است.

در صورت تصویب، قانون میهن دوستی تا سال 2013 تمدید خواهد شد.

هشدار سازمان کنفرانس اسلامی درباره وقوع فاجعه انسانی در غزه

سازمان کنفرانس اسلامی در گزارشی نسبت به وقوع فاجعه انسانی در نوار غزه در نتیجه تداوم محاصره تحمیلی بر این منطقه هشدار داد.

اداره امور انسانی سازمان کنفرانس اسلامی در گزارشی ضمن پرداختن به آخرین وضعیت نوار غزه اعلام کرد که 10 درصد ساکنان غزه هر چهار روز یکبار و 80 درصد نیز تنها هفته‌ای دو بار آب دریافت می‌کنند.
بر اساس این گزارش، مصرف روزانه آب هر شهروند فلسطینی در غزه به 86 لیتر هم نمی‌رسد که این میزان نصف مقداری است که هر شهروند در جهان در روز مصرف می‌کند.
در این گزارش آمده است که اتکای نیروگاه برق غزه به دیزل ژنراتورهای مصری جوابگوی نیازهای ساکنان نوار غزه نیست و در حال حاضر ساکنان این منطقه روزانه بین 4 تا 6 ساعت با قطعی برق مواجه هستند.
در این گزارش همچنین به شلوغی دانش‌آموزان در کلاس‌های درس اشاره شده است که تاثیر منفی بر یادگیری دانش‌آموزان دارد.
سازمان کنفرانس اسلامی در گزارش خود همچنین تاکید کرده است که تشدید محاصره نوار غزه و ممنوعیت واردات مصالح ساختمانی بازسازی مدارس را به تعویق انداخته است و این در حالی است که بر اساس گزارش کارشناسان نوار غزه به احداث سالانه 30 مدرسه نیاز دارد و باید آزمایشگاه‌های علمی و مواد آموزشی آن نیز توسعه داده شود.

اعزام نیروهای کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به بحرین

منابع خبری به نقل از مشاور رسانه ای پادشاه بحرین از اعزام نیروهای کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای مشارکت در سرکوب مردم این کشور خبر دادند.

"نبیل رجب " دبیرکل مرکز حقوق بشر بحرین در گفتوگو با شبکه العالم اظهار داشت: خبری که در شبکه های اجتماعی در اینترنت به نقل از "نبیل الحمر " مشاور رسانه‌ای پادشاه بحرین مبنی بر گسیل نیروهایی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به بحرین برای حفظ رژیم حاکم منتشر شده، نگران کننده است.
وی درباره اعزام نیروهای سعودی و ورود آنها به بحرین برای سرکوب مردم و معترضان ابراز نگرانی کرد و افزود: اعزام این نیروها به بحرین موجب تشدید اقدامات ضد مردم می شود به طوری که در تظاهرات روز یکشنبه صدها تظاهرکننده بر اثر اقدام خشونت آمیز نیروهای امنیتی و مزدوران رژیم حاکم زخمی و عده‌ای نیز شهید شدند.
رجب با هشدار درباره دخالت نیروهای بیگانه در بحرین گفت: تقویت رژیم حاکم با استفاده از نیروها و ارتش‌های بیگانه بسیار خطرناک و غیرقابل قبول است و موجب پافشاری بیشتر ملت بر مطالبات خویش می‌شود.
دبیرکل مرکز حقوق بشر بحرین تاکید کرد: ما مخالف دخالت ارتش‌های بیگانه در امور داخلی بحرین هستیم، چرا که ملت بحرین خواستار حقوقی است که قوانین و معاهدات بین‌المللی نیز بر آنها تاکید کرده است.
وی افزود: اقدامات رژیم بحرین، ناقض همه قوانین و معاهدات بین‌المللی است و بکارگیری اوباش، نیروها و مزدوران بیگانه موجب تشدید هرچه بیشتر بحران می شود.
رجب با اشاره به حمله اوباش حکومتی به تظاهرکنندگان در نقاط مختلف کشور گفت: تاکنون بیش از هزار و 500 نفر در بیمارستانها بستری شده‌اند که بیشتر آنها با خنجر و چاقوی اوباش حکومتی مجروح شده‌اند.
وی افزود: رژیم بحرین در حال سوق دادن کشور به سوی بحرانی فرقه‌ای و طایفه‌ای است/

تداوم نقض حقوق بشر توسط آمریکا فقدان عدالت بین المللی است

یک کارشناس انگلیسی با اشاره به نقض حقوق بشر توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت: موارد متعدد نقض حقوق بشر توسط این دو رژیم همچنان نبود عدالت بین المللی بویژه در مورد فلسطینی ها را نشان می دهد.

خانم 'میشایل رینوف' به خبرنگار ایرنا گفت: مهمترین و اساسی ترین مورد نقض حقوق بشر توسط آمریکا و اسراییل در قبال فلسطینی ها اتفاق افتاده است.
این نویسنده و فعال صلح افزود: این مورد همچنان ضعف عدالت جهانی و سازمان های بین المللی را نشان می دهد.
'
برای مثال بهتر است بدانیم که این آمریکا بود که با کمک انگلیس باعث پیدایش دستورالعمل 'هرتزل' در سال 1895 برای نسل کشی مردم بیگناه فلسطین در سرزمین خود و جایگزین کردن آنها با یهودیان شد.'
رینوف که تحقیقات بسیاری را در زمینه اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی انجام داده است، گفت: سیاست های خصمانه اسراییل تنها به این دلیل اجرا می شود که آن رژیم از حمایت قاطع آمریکا برخوردار است بلکه تسلیحات و تجهیزات لازم برای نقض حقوق بشر با پول مالیات دهندگان آمریکایی برای اسراییل تامین می شود.
وی افزود: آمریکا علاوه بر ارائه کمک های مالی و تسلیحاتی گسترده به رژیم اسراییل، در مجامع بین المللی و از جمله شورای امنیت سازمان ملل نیز با استفاده از حق وتوی خود بطور همه جانبه از آن رژیم حمایت می کند.
این کارشناس انگلیسی با انتقاد از سکوت بسیاری از کشورهای به اصطلاح مدافع حقوق بشر در مقابل حمایت های غیرقانونی و غیرانسانی آمریکا از رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرد که 191 کشور عضو سازمان ملل با هم متحد شوند و در قطعنامه ای خواستار پایان دادن به اقدامات غیردموکراتیک آمریکا و حق وتوی آن کشور در حمایت از اسراییل شوند...

ادامه مطلب ...

اسلام‌ستیزی نظربایف به بهانه همراهی با دموکراسی غربی

در ادامه سیاست‌های ضد دینی حکام آسیای مرکزی، این بار "نورسلطان نظربایف " با مغایر خواندن حجاب اسلامی با فلسفه آزادی و اسلام واقعی، شکل‌دیگری از اثرات دموکراسی تحمیلی غرب را در سرزمین‌های مسلمان‌نشین آسیای مرکزی نشان داد.

نورسلطان نظربایف رئیس جمهور قزاقستان در اظهار نظری عجیب در "آستانه " پایتخت این کشور، حجاب اسلامی بانوان را مغایر با فرهنگ دینی خواند و آن را امری انحرافی در اسلام دانست.
وی که در جمع روشنفکران کشورش سخن می‌گفت به صراحت تاکید کرد که من به عنوان رئیس جمهور قزاقستان در برابر پوشش حجاب و پوشیه در میان جوانان، بخصوص دانش ‌آموزان و دانشجویان کاملا مخالف بوده و آنرا امری تحمیل شده به آیین اسلام می‌دانم.
به اعتقاد رئیس جمهور قزاقستان، اسلام واقعی چنین مقرراتی را در دل خود سراغ نداشته و ما بایستی میان دین حقیقی و آیین‌های تحمیل شده افراط گرایان، تفاوت قائل شویم.
کارشناسان بر این اعتقادند که وی با طرح چنین اندیشه‌هایی از مسلمانان می‌خواهد که سنت‌های اسلامی و قرآنی را مطابق یافته‌ها و خواسته‌های انسان مدرنیته نگاشته و در صورت مغایرت با اصول دموکراسی غربی، آنرا به کناری نهند و از آن بگذرند.
البته این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که پس از شکست سیاست‌های اسلام ستیزی کشورهای غربی در اهانت به پیامبر بزرگوار اسلام و نشان دادن چهره‌ای خشن از مسلمانان، این بار تئوری پردازان غربی به کمک عوامل متحد خود در کشورهای مسلمان نشین با شبهه وارد کردن در مسائل عقیدتی و کلامی سعی دارند، مبانی ایمان جوانان علاقه‌مند به اسلام را تضعیف کنند تا با فروریختن مبانی ایمانی، راه هرگونه سلطه و استعماری را بر آنان هموار کنند.
این در حالی است که در قزاقستان، طی سالیان اخیر بحث‌های بسیاری در مورد نحوه پوشش اسلامی در میان برخی از دانش‌آموزان و دانشجویان مدارس و دانشگاه‌ها مطرح بود که با اعلام موضع گیری صریح رئیس جمهور در ممنوعیت استفاده از حجاب، از این پس دانش آموزان و دانشجویان دختر قزاقستانی بایستی بدون حجاب در سر کلاس‌های درس حاضر شوند....

ادامه مطلب ...

گوانتانامو سمبل حقوق بشر ادعایی غرب است

یک نویسنده و کارشناس انگلیسی با انتقاد از معیارهای دوگانه آمریکا و غرب در برخورد با موضوعات مهمی نظیر دموکراسی، آزادی و حقوق بشر گفت: زندان بدنام گوانتانامو و بازداشتگاه ابوغریب امروز به سمبل ادعاهای آمریکا و غرب در مورد ارزش های دموکراتیک و حقوق بشری تبدیل شده اند.

نیکلاس وود' نویسنده کتاب 'عراق؛ جرایم جنگی یا جنگ منصفانه' افزود: باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا که در سال 2009 وعده بستن بازداشتگاه گوانتانامو را داده بود، نه تنها به این وعده خود عمل نکرد بلکه در هفته جاری دستور تشکیل مجدد دادگاه های نظامی را برای محاکمه مظنونان باقی مانده در این بازداشتگاه را صادر کرد.
وی افزود: افرادی که در زندان گوانتانامو نگهداری می شوند بدون دسترسی به وکیل و بدون محاکمه منصفانه هدف انواع شکنجه های جسمی و روحی قرار می گیرند و به دلایل نژادی، مذهبی و اعتقادی تحقیر می شوند....

ادامه مطلب ...

رژیم سعودی بیمارستان‌ها را از پذیرش زخمی‌ها منع کرد

یک فعال سعودی گفت که مردم عربستان از توسل نیروهای سعودی به زور و گلوله جنگی شگفت زده شده و این نیروها بیمارستان‌ها را از پذیرش زخمی‌ها منع کرده‌اند.

" ابوحسن زکریا " از فعالان سیاسی عربستانی مخالف رژیم سعودی در گفت وگو با شبکه خبری العالم از جامعه جهانی خواست تا رژیم سعودی را برای توقف سیاست سرکوب و پاکسازی نژاد در این کشور بویژه منطقه الشرقیه تحت فشار قرار دهند.

وی گفت: مردم منطقه الشرقیه عربستان دیروز پنجشنبه در تظاهراتی مسالمت آمیز در القطیف خواستار آزادی زندانیانی شدند که 16 سال بدون محاکمه در زندان ها بسر می برند اما مقامات سعودی با شلیک گلوله به درخواست آنان پاسخ دادند.

در اثر تیراندازی نیروهای امنیتی و پلیس عربستان به مردم معترض در شهر القطیف دست کم 9 تن از مردم زخمی شدند و حال برخی از آنان وخیم است.

فعالان سیاسی عربستان همچنین نسبت به استفاده رژیم سعودی از گلوله های جنگی برای مقابله با تظاهرات امروز جمعه مردم عربستان هشدار داده اند.

الزکریا به برنامه ریزی سه هفته ای برای تظاهرات دیروز پنجشنبه در شهر القطیف اشاره کرد و گفت که مردم از توسل نیروهای سعودی به زور و استفاده از گلوله جنگی شگفت زده شدند.

وی با بیان اینکه "نیروهای سعودی ، بیمارستان ها را از پذیرش زخمی ها منع کرده اند "، افزود: ما از آزادگان جهان، سازمان های حقوق بشری، هیأت های بین المللی و سازمان ملل می خواهیم برای توقف کشتار و نسل کشی مداوم مردم درشرق عربستان ، دولت عربستان را تحت فشار قرار دهند.