حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

استفاده از زنان فقیر،به جای موش آزمایشگاهی

یک شرکت دارویی با سوء استفاده از فقر و بی‌سوادی زنان در ایالت حیدرآباد، آنها را تبدیل به یک خوکچه هندی کرده و داروی را که برای کنترل سرطان سینه به کار می‌رود، بر روی آنها آزمایش کرده است.

با اینکه موافقت اولیه از داوطلبان گرفته شده بود اما هیچ یک از این 25 زن آگاهی در مورد تاثیر این آزمایشات بالینی بر روی خود نداشتند، در نتیجه بعد از سه ماه تقریباً همه آنها از ضعف عصبی و درد زانو رنج می‌برد و حتی تعدادی از آنها قادر به راه رفتن نمی‌باشند.

ماجرا از زمانی آغاز شده که یکی از زنان، محل سکونت خود را به حیدرآباد ترک کرد و بعد از دو روز با 10 هزار روپیه (حدود 300 هزار تومان) بازگشت. خبر دهان به دهان چرخید و یک واسطه به حیدرآباد فرستاده شد تا 4 زن دیگر را برای تست دارو انتخاب کند.

فرد مذکور با ارسال عکس این زنان از طریق موبایل به شریک خود، شرایط را فراهم می‌کرد تا داوطلبین از ایستگاه قطار به راحتی به محل آزمایش که یک بیمارستان خصوصی در حیدرآباد بوده، انتقال یابند.

ابتدا فشار خون و قند داوطلبان چک می‌شد و سپس آنها داروی مذکور را دریافت می‌کردند و بعد از گرفتن نمونه خون از آنها خواسته می‌شد که نیم ساعت صبر کنند. سپس 1300 روپیه بابت بازگشت آنها با قطار پرداخت می‌شد. بار دوم و سوم نیز همین پروسه تکرار شده و در بیمارستان هر بار 365 گرم از خون آنها خون گرفته شده است.

در این میان نیز به برخی از داوطلبین نیز مبلغ 7 هزار روپیه ( حدود 200 هزارتومان) پرداخت شده است. یکی از قربانیان عنوان کرده است که مقامات بیمارستانی صرفا به آنها گفته‌اند که قرار است نمونه خون از آنها گرفته شود و هیچ صحبتی از تست دارو با داوطلبان به میان نیاورده‌اند.

دو زن در فرانسه به علت استفاده از روبند دادگاهی شدند

روزنامه گاردین: دادستان شهر مو(Meaux) فرانسه برای این دو زن که در این شهر علیه قانون ممنوعیت پوشیدن روبند دست به تظاهرات اعتراضی زده و در جریان آن به نشانه اعتراض روبند پوشیده بودند‌، خواستار 150 یورو جریمه نقدی شده است.

یکی از این دو زن به علت آنکه هنگام ورود به ساختمان دادگاه محلی شهر مو همچنان رو بند به صورت داشت، از ورود به دادگاه منع شد.

این دو زن در تاریخ 5 مه در مقابل ساختمان شهرداری شهر مو و در جریان اعتراض علیه قانون منع پوشیدن روبند‌، متوقف شدند.

آنها توسط گروهی موسوم به "به قانون اساسی من دست نزنید" که علیه این قانون تظاهرات اعتراضی برگزار می‌کند،‌ حمایت می‌شدند.

تنها یکی از این دو زن با نام هند که 31 سال سن دارد‌،قصد داشت که در دادگاه خود شرکت کند اما به علت آنکه هنگام ورود به دادگاه درخواست پلیس را برای کنار زدن روبند نپذیرفت‌، اجازه ورود به دادگاه را پیدا نکرد.

وی در ازای آن پیشنهاد داد که تنها برای بررسی هویت روبند خود را بردارد...


ادامه مطلب ...

نقض آشکار حقوق کودکان در عراق

پایگاه خبری "صوت العراق ": گزارش سازمان ملل متحد از نقض آشکار حقوق کودکان در عراق و استفاده از آنها در حملات تروریستی و عملیات‌های جاسوسی طی سال‌های 2008 تا 2010 خبر می‌دهد.

"بان ‌کی ‌مون " دبیرکل سازمان ملل متحد درباره گزارش درباره کودکان عراقی که به شورای امنیت این سازمان ارائه شده است، گفت: سوء‌استفاده از کودکان در جریان درگیری‌های پیاپی در عراق یکی از امور رایج در این کشور است و برخی از گروه‌ها از کودکان برای انجام حملات انتحاری و تروریستی سوء‌استفاده می‌کنند و این علاوه بر حملات انفجاری است که علیه کودکان عراقی در مدارس و بیمارستان‌های عراقی صورت می‌گیرد.

بان کی مون به شدت این اقدامات را محکوم کرد و خواستار احترام به قوانین بین‌المللی تامین امنیت برای مدارس، بیمارستان‌ها و اماکن عبادی شد.

در این گزارش آمده است که مسئولیت این حملات بر عهده القاعده است که برای اجرای حملات تروریستی از هر ابزاری استفاده می‌کند.

بنا بر آمار دولت عراق، بیش از 870 کودک عراقی طی سالهای گذشته کشته و بیش از 3هزار و 200 کودک زخمی شده‌اند.

افزایش آمار خودکشی در ارتش امریکا

نرخ خودکشی سالانه در میان سربازان مشغول به خدمت در مناطق جنگی و غیرجنگی ارتش امریکا به بالاترین حد خود رسیده است.

 

به گفته سی‌ان‌ان، ماه مه 2011 بدترین ماه در زمینه خودکشی و تلاش برای خودکشی بود؛ به طوری که ارتش امریکا از 21 پرونده "خودکشی بالقوه" در میان سربازان در منطقه جنگی خبر داده است.

پنتاگون این آمار را روز پنجشنبه (26 خرداد) اعلام کرده و افزوده است که همچنان برای حل این مساله تلاش می‌کند.

ارتش امریکا همچنین گفته است که یافتن دلیل برای این خودکشی‌ها مشکل است.

ماه آوریل شاهد 16 مورد خودکشی بالقوه بود که دوبرابر آمار منتشر شده برای ماه مارس است.

یک دلیل می‌تواند این حقیقت باشد که ارتش مجددا از سربازانی استفاده می‌کند که به تشخیص پزشکان دچار اختلال فشار عصبی ناشی از ضربه‌ی روحی هستند.

دکتر داهلیا وصفی اوایل سال جاری در گفت‌وگویی با پرس تی‌وی گفته بود: "امروز سربازان و تفنگداران دریایی به ماموریت‌های مختلف اعزام می‌شوند و فقط یک استراحت کوتاه بین هر ماموریت دارند. هرچند از اختلالات ذهنی و فشار عصبی ناشی از ضربه‌ی روحی رنج می‌برند، با این حال دوباره بدون درمان به افغانستان و عراق اعزام می‌شوند."

در همین حال سال گذشته مرکز فارماکواکونامیک وزارت دفاع در "فورت سم هوستون" اعلام کرد که 20 درصد نیروهای مستقر در مناطق جنگی داروهای اعصاب و روان از جمله داروهای ضدافسردگی، ضدبیماری‌های روانی و آرامبخش‌های خواب‌آور مصرف می‌کردند.

ارتش امریکا به خاطر افزایش استرس مبارزه در افغانستان و عراق به عنوان دلیلی برای نرخ بالای خودکشی در میان سربازان مورد سرزنش قرار گرفته است.

به علاوه، آمار خودکشی در میان سربازان مشغول به خدمت در پایگاه‌های خانگی نیز افزایش یافته است.

آمار منتشر شده در اوایل سال جاری توسط ژنرال پیتر چیارلی ، جانشین رییس ستاد مشترک ارتش امریکا نشان داد که شمار خودکشی در میان سربازانی که هرگز به مناطق جنگی اعزام نشده‌اند نیز به طرز فزاینده‌ای رو به افزایش است.

زنان سعودی تابوی ممنوعیت رانندگی در عربستان را شکستند

زنان سعودی در پاسخ به فراخوان شبکه‌های اجتماعی برای شکستن تابوی ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان دیروز جمعه در ریاض و چند شهر دیگر این کشور با اتومبیل خود رانندگی کردند.

"توفیق السیف "، یک نویسنده سعودی در صفحه خود در شبکه تویتر نوشت: صبح جمعه همسرم را در حال رانندگی تا سوپر مارکت همراهی کردم.

"
محمد القحطانی "، رئیس انجمن حقوق مدنی و سیاسی عربستان نیز در صفحه اجتماعی خود گفت: همسرم دیروز 45 دقیقه را در خیابان‌های شهر ریاض رانندگی کرد و من نیز وی را همراهی می‌کردم، حتی اگر شخصیت‌های دینی و قانونمداران رانندگی زنان را منع کنند اما این حق زنان است.

القحطانی نوشته بود که همسرش حتی لوازم ضروری را با خود برداشته بود تا بدون هیچ هراسی آمادگی بازداشت شدن از سوی نیروهای امنیتی به خاطر رانندگی کردن را داشته باشد.

با توجه به اینکه هیچ کدام از این زنان تاکنون دستگیر نشده‌اند انتظار می‌رود که مقامات با توجه به انتقاد جوامع حقوق بشری خواستار عدم مقابله جدی با این کمپین شوند.

شمار دیگری از زنان سعودی نیز در پایگاه‌های فیس‌بوک و تویتر اعلام کردند که تابوی ممنوعیت رانندگی را در ریاض، جده و مکه مکرمه شکستند.

یکی از این زنان نیز گفت که پلیس مکه با متوقف کردن خودروی وی تلفن همراه وی و دوستانش را توقیف کرد اما آنها را به مرکز پلیس نبرد.

سازمان‌دهندگان این کمپین تاکید کردند که به فراخوان خود برای رانندگی زنان در شبکه‌های اجتماعی ادامه می‌دهند تا زمانی که پادشاه مجوز رانندگی زنان را صادر کند.

"
وجیه الهویدر " یک فعال زنان سعودی دلیل استقبال اندک زنان عربستان از این فراخوان را برخورد جدی مقامات طی هفته‌های گذشته با زنانی دانستند که در شهرهای مختلف عربستان به دلیل رانندگی روزها را در بازداشت به سر بردند...

ادامه مطلب ...

رابرت فیسک:از بحرین اشغالی می نویسم

مکانی که از این پس روزنامه نگاران باید در متن های خود محل ماموریت را اینگونه بنویسند: منامه ، بحرین اشغالی.

رابرت فیسک

آیا خاندان سلطنتی آل خلیفه دیوانه شده است؟ دیروز بود که خاندان پادشاهی در بحرین دادگاه رسیدگی به جرایم 48 جراح، پزشک و پرستار را آغاز کرد. مردان و زنانی که متهم به اقدام علیه خاندان سلطتی در اقلیت اهل تسنن هستند. متهمان این دادگاه نظامی عاری از عدالت و تهی از قضاوت صحیح ، از شیعیان هستند، یعنی اکثریتی که اقلیت آنها را محاکمه می کنند.

من در ماه فوریه شاهد شجاعت آنها برای نجات دادن جان زخمی ها بودم. بنابراین با توجه به اینکه خودم شاهد عینی حاضر در صحنه بودم باید تاکید کنم که ادعاهای خاندان آل خلیفه در این خصوص مشتی دروغ بیش نیست. پزشکانی که من دیدم با لباس هایی که از خون قرمز رنگ شده بود تمام تلاش خود را برای خارج کردن گلوله از بدن معترضانی به کار می گرفتند که هدف حملات سرد و خشن نیروهای امنیتی و پلیس دولتی بحرین قرار گرفته بودند. همان مردانی که اکنون در صف محاکمه در دادگاهی نظامی ایستاده اند . من نیروهای امنیتی را دیدم که مانع از انتقال مجروحان توسط آمبولانس به بیمارستان ها می شدند. نیروهای امنیتی که مجال نمی دادند آمبولانس ها مجروحان از میان دو نیمه شده را از کوچه و خیابان جمع کنند.

مردان و زنانی که امروز در محکمه بی عدالتی ایستاده اند همان هایی هستند که من چهار ماه پیش در بخش اورژانس بیمارستان سلیمانیه دوشادوش آنها ایستاده بودم. بسیاری از آنها اشک می ریختند و دستان خود را برای خارج کردن گلوله های در عمق گوشت رفته ای که هرگز تاکنون ندیده بودند در بدن فرد آسیب دیده فرو می بردند.

یکی از آنها با بغض می گوید: چگونه می توانند با مردمان خود اینگونه برخورد کنند؟ هیچ گاه پیش از این با زخم هایی اینچنین روبه رو نشده بودم.

درست کنار من مردی بر روی زمین دراز کشیده بود با گلوله هایی در سینه و ران. زخم هایی که خون آن زمین را سرخ کرده بود. بسیاری از جراحان نگران این بودند که مهارت لازم برای نجات دادن این افراد را ندارند. اکنون این پزشکان و پرستاران متهم هستند که مردان و زنانی را از مرگ نجات داده اند که نیروهای امنیتی به قصد کشت به سمت آنها شلیک کرده بودند. چگونه می توان تصور کرد که این مردان و زنان اهل طب و پزشکی برای براندازی حاکمیت آستین های خود را بالا زدند؟...


ادامه مطلب ...

یک‎سوم نظامیان زن آمریکایی قربانی تجاوز جنسی هستند

یکی از سناتور‌های آمریکایی ضمن بررسی خشونت‌های جنسی میان نظامیان آمریکایی اعلام کرد که یک‎سوم از نظامیان زن در آمریکا قربانی تجاوز جنسی می‌شوند.

روزنامه "هافینگتون‌پست "، تحلیل‌های انجام شده توسط "کلر مک‌کاسکیل "، سناتور آمریکایی از ایالت میسوری، نشان می‌دهد که در سال گذشته تقریبا 3 هزار مورد تجاوز جنسی میان نظامیان نیروهای مسلح آمریکا گزارش شده است.

آنچه بیشتر جای نگرانی دارد، این است که بر اساس برآورد صورت‌گرفته توسط وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون "، تنها 13 درصد از موارد جرایم جنسی گزارش شده‌‌اند، بنابراین، آمار واقعی این تجاوزات درصد بالاتری دارد.

بررسی‌های انجام‌شده میان زنان نظامی سابق آمریکا نشان می‌دهد تقریبا یکسوم از آنها در طول خدمت خود، مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند که این میزان دو برابر میزان جمعیت غیرنظامیان آمریکایی است.

این سناتور آمریکایی اعلام کرد: ما باید شرمنده باشیم. والدین نظامیان ما فرزندان خود را با علم به اینکه در موقعیت‌های خطرناکی در برابر دشمن و در میدان جنگ قرار خواهند گرفت، به ارتش می‌فرستند ولی آنچه قابل تحمل نیست، این است که فرزند آنها در فضای ناسالمی در ارتش قرار دارد...


ادامه مطلب ...

سقوط حکومت آل‌سعود و تشکیل دولتی شیعی کابوس آمریکاست

یکی از نویسندگان اندیشکده هادسون معتقد است که تشکیل حکومت شیعی کابوس وزارت خارجه آمریکاست و دلیل سکوت آشکار واشنگتن درباره هرگونه اصلاحات در عربستان را می‌توان همین امر دانست.

اندیشکده "هادسون " در گزارشی به قلم "هربرت لاندن " می‌نویسد: با ترور "اوباما بن لادن " و جنبش‌های سیاسی فعال در شمال آفریقا، شایعاتی بسیاری مبنی بر اصلاحات سیاسی در بیشتر حکومت‌های سنتی عربی همچون عربستان سعودی وجود دارد. بن لادن یکی از دست نشانده‌های آمریکا بود که اگر شکست ناپذیری‌اش در هم کوبیده می‌شد ممکن بود فعالیت‌های دیر باز مسلمانان نیز متوقف شود.

* روشنفکران به انقلاب یا اصلاحات اساسی امیدوارند

سخنگویان عربستانی ادعا می‌کنند که به رغم مبالغ هزینه شده و سرکوب ناآرامی‌ها، انقلاب یا حداقل اصلاحاتی اساسی در راهند. در مقاله‌ای اخیرا توسط "موسسه تحقیقات رسانه‌ای خاورمیانه " منتشر شد "منصور الحاخ " یکی از روشنفکران لیبرال متولد عربستان، معتقد است که عدم بهره مندی طبقات ضعیف جامعه عربستان از آزادی و حقوق شهروندی، منجر به واکنش سیاسی غیر قابل انکاری خواهد شد.

* سرکوب‌های شدید امنیتی هم نتوانسته اعتراضات مردم به ویژه زنان را کم‌رنگ نماید

وی در ادامه گفت ترکیبی از جمعیت شیعیان (اقلیتی که در مناطق نفت خیز ساکن هستند)، فرزندان مهاجران، و مخالفان سیاسی عناصر بی ثبات و ناراضی عربستان را تشکیل می‌دهند. برخی از زنان این کشور نیز به قانون زدن نقاب معترضند هر چند که این خواسته‌ها به دقت بیان می‌شوند. دولت عربستان با توسل به مجازات‌های وحشیانه و یورش نیروهای پلیس به تجمعات معترضان و صرف هزینه‌های بسیار، سعی در سرکوب مخالفان سیاسی دارد. اما بر خلاف تلاش‌های حکومت، مردم بر خواسته‌های خود پافشاری می‌کنند.

* نیاز مردم به حقوق اولیه را نمی‌توان با رشوه و خشونت برآورده ساخت

اگرچه درامد نفت پس زمینه تمام تصمیمات است، دولت تلاش می‌کند تا طبق فرمان سلطنتی با دادن رشوه و پخش مبالغ هنگفت میان دوستان و دشمنانش آنان را بخرد. این "توطئه " نیز نتوانسته بنیان اعتراضات را متزلزل ساخته و یا مشکل ستم دیدگان و افراد تحت تعقیب را حل نماید. حقوق زنان یکی از مسائلی است که هنوز دولت به آن رسیدگی نکرده است.

* با گسترده شدن اعتراضات منطقه جنبش‌های مردمی عربستان نیز به آن‌ها پیوسته‌اند...


ادامه مطلب ...

براندازی حکومت‌های مخالف آمریکا با شعار دموکراسی‌

سازمان‌های مرتبط با سی.آی.ای. بودجه جنبش‌های ضدحکومتی در سراسر جهان را به‎نام دموکراسی تأمین می‌کنند تا بدین ترتیب راه تأمین منافع آمریکا در آن کشورها را هموار سازند.

پایگاه تحلیلی ولترنت در گزارشی نوشت: بودجه "بنیاد ملی دموکراسی " (National Endowment for Democracy) که سازمانی غیردولتی مستقر در واشنگتن است، ادعای "پشتیبانی از آزادی در سراسر جهان " را دارد.

ولی همه این ادعاها پوششی است برای جنبش‌های جوانان برای سرنگون کردن دولت‌هایی که مورد پسند واشنگتن نیستند. بودجه همه این جنبش‌ها را بنیاد ملی دموکراسی، "خانه آزادی " (Freedom House) و سایر سازمان‌های متعلق به سی.آی.ای. تامین و سازمان‌دهی می‌کنند.

هدف این سازمان‌ها، جلب حمایت جنبش‌های جوانان علیه دولت‌های جنجال‌برانگیز است تا دروازه‌های این کشور‌ها را روی منافع نئولیبرال واشنگتن بگشاید.

روز چهارشنبه 22 ژوئن 2011، این بنیاد "از همه کسانی که برای رسیدن به آینده‌ای دموکراتیک در تونس و مصر مبارزه کرده یا قربانی شده‌اند، با اهدای جایزه سالانه دموکراسی قدردانی می‌کند. دو نفر که نماد این مبارزه‌ها هستند، این جایزه را دریافت خواهند کرد: "زهرا سعید " (Zahraa Said) از مصر و "جمال بطیب " (Jamel Bettaieb) از تونس. "ریچارد گپهارت " (Richard A. Gephardt) رئیس این بنیاد جایزه را به آنها اهدا خواهد کرد "...


ادامه مطلب ...

دستگیری شهروندان بی‌گناه افغان برای افزایش اعتبار ارتش آمریکا

بر اساس اطلاعات منتشر شده ارتش آمریکا، بیش از 80 درصد زندانیان طالبان که در سال گذشته دستگیر شده بودند، ‌شهروندان بی‌گناه افغان بودند.

خبرگزاری "اینترپرس " در گزارشی با اشاره به ادعا‌های اغراق‌آمیز فرمانده سابق نیرو‌های آمریکایی در افغانستان مبنی بر کشتن و دستگیری اعضای طالبان گزارش داد، اظهارات "ژنرال پترائوس " به منظور بهبود چهره مخدوش شده دولت آمریکا در پی شکست‌های متوالی ارتش این کشور در اففانستان صورت گرفته است.

بنا بر این گزارش، ژنرال پترائوس در ماه اوت سال 2010 با انجام مصاحبه‌های خبری از موفقیت‌ "نیرو‌های عملیات ویژه " (SOF) طی 3 ماه جاری میلادی خبر داده و اعلام کرده بود واحد‌های عملیات ویژه آمریکا طی 90 روز اخیر موفق شدند یک هزار و 335 نیروی عادی و معمولی طالبان را دستگیر و یک هزار و 31 نفر آنها را به قتل برسانند.

بر اساس آماری که پترائوس ارائه کرده بود، همزمان نیرو‌های عملیات ویژه موفق شده بودند 365 نیروی متوسط و سطح بالای طالبان را دستگیر یا به قتل برسانند.

همچنین با گذشت چند ماه، پترائوس در ماه دسامبر 2010 ضمن تکرار ادعا‌های خود مبنی بر کشتن و دستگیری اعضای طالبان، مدعی شده بود نیرو‌های عملیات ویژه طی 6 ماه گذشته توانسته‌اند مجموعا 4 هزار و 100 نیروی عادی طالبان را دستگیر و بیش از 2 هزار نفر آنها را بکشند...


ادامه مطلب ...

رهبران ایران غرب را از خود غربی‌ها بهتر می‌شناسند

استاد برجسته تمدن اسلام در انگلیس گفت که علمای دینی ایران به اندازه‌ای باهوش هستند که غرب را بهتر از حتی خود غربی‌ها می‌شناسند.

"آصف حسین " یکی از اساتید برجسته انگلیس که "تمدن اسلام " تدریس می‌کند در خصوص 2 کتابی که درباره ایران نوشته بود اینگونه گفت: من کتاب‌های بسیار زیادی نوشتم که 2 کتاب من با نام‌های "آمریکا و ایران " و دیگر "چالش‌های ایران " به ایران اختصاص دارد.

* رهبران ایران غرب را از خود غربی‌ها بهتر می‌شناسند

وی در تأیید سخنان مقام معظم رهبری حضرت "آیت‌الله علی خامنه‌ای " که حرکت بیداری کنونی در غرب آسیا و شمال آفریقا را امتداد حرکت عظیم ملت ایران خواندند و تأکید کردند که این حرکت بیداری قطعاً تا قلب اروپا پیش خواهد رفت و ملت‌های اروپا بر ضد سیاستمداران و زمامداران خود که آنها را تسلیم محض سیاستهای فرهنگی و اقتصادی امریکا و صیهونیستها کرده اند، به پا خواهند خاست، اشاره کرد و گفت که من نشانه‌های این بیداری را در قلب اروپا مشاهده‌ می‌کنم.

حسین تأکید کرد: مسئله مهم اینجاست که آیت‌الله‌ها و رهبران ایران بیش از دیگر روحانیون کشورهای دیگر چون پاکستان به سیاست‌های غرب آگاهی دارند و باهوش‌تر و متفکر هستند و این چیزی است که کشورهای غربی از آن هراس دارند.

وی تأکید کرد: علمای دینی ایران غرب را حتی از خود غرب بهتر می‌شناسد. در کشورهایی چون پاکستان علمای دینی تنها در خصوص طالبان و ملا عمر و این مسائل پیش پا افتاده اطلاعات دارند اما این امر درباره علمای دینی ایران صدق نمی‌کند زیرا رهبران ایران بسیار باتمدن و باهوش هستند...

ادامه مطلب ...

ارتباط رژیم آل‌خلیفه با کارشناسان امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل

یکی از اعضای مرکز حقوق بشر بحرین طی مصاحبه‌ای به ابعاد گسترده روابط اسرائیل و خاندان حاکم بر بحرین اشاره کرد و چندین مورد از خدمات رژیم آل‌خلیفه به اسرائیل را برملا کرد.

"عباس العمران " عضو مرکز حقوق بشر بحرین با خبرگزاری فارس درباره اظهارات اخیر خالد بن حمد آل‌خلیفه درباره رابطه با اسرائیل گفت‌وگو کرد.

شیخ "خالد بن حمد آل خلیفه " وزیر خارجه بحرین در گفت‌وگویی با روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گفت: با وجود اختلافاتی که ما با اسرائیل داریم اما نباید توافقنامه‌های سازش با اسرائیل را کنار بگذاریم.

وی گفت: حتی اگر از کسانی که در رأس حکومت اسرائیل هستند نیز خوشمان نیاید، اما در نهایت، اسرائیل کشوری است که می‌تواند شریک خوبی باشد و در آینده می‌توان با آن تعامل داشت.

*آل‌خلیفه درصدد بهره‌گیری از لابی صهیونیست‌ها در آمریکا است

عباس العمران گفت: دولت و رژیم بحرین همواره سعی کرده است که مواضع منحصر بفرد و بر خلاف مواضع کشورهای اسلامی در قبال رژیم صهیونیستی اتخاذ کند. رژیم آل‌خلیفه تلاش می‌کند با اتخاذ این مواضع، حمایت‌های اسرائیل و لابی صهیونیست‌ها در آمریکا و کاخ‌سفید را به همراه داشته باشد. از سوی دیگر رژیم بحرین می‌کوشد با اینگونه مواضع عجیب و منحصر بفرد، بر جنایت‌های خود علیه ملت بحرین و نقض حقوق بشر در این کشور سرپوش بگذارد. جنایت‌هایی که شامل کشتار مردان و زنان در خیابان‌ها، کشتار بازداشت‌شدگان در زندان‌ها و تخریب مساجد و عبادتگاه‌ها می‌شود، جنایت‌هایی که دنیای متمدن امروزی، آن را به طور کامل رد می‌کند. با این شرایط،‌ رژیم بحرین قصد دارد با حمایت از رژیم صهیونیستی کاری کند که کشورهای حامی این رژیم از جنایت‌هایش علیه ملت بحرین چشم پوشی کنند. از سوی دیگر با اینگونه اقدامات حمایت لابی قدرتمند صهیونیست‌ها در آمریکا را جلب کند...


ادامه مطلب ...

فضای جدید عربی در منطقه بر اساس منافع مقاومت است

مرکز مطالعات الزیتونه در مقاله‌ای ضمن بررسی تأثیر موج بیداری اسلامی در کشورهای عربی بر آینده فلسطین تاکید کرد که این فضا همگام با محور مقاومت منطقه خواهد بود.

پایگاه خبری و تحلیلی مرکز مطالبعات الزیتونه، با وجود سیر نزولی و نیز محدودیت‌های خارجی و داخلی، مقاومت توانسته طی چندین مرحله، یک خط استراتژیک علیه رژیم صهیونیستی ترتیب دهد و گاهاً با انجام عملیات نظامی رژیم اشغالگر را با چالش‌های جدی مواجه سازد. رهبری فلسطین می تواند با فراهم نمودن برخی لوازم پیروزی مقاومت، نقش فعال خود را از سر بگیرد از جمله: توافق بر سر برنامه‌های ملی واحد جهت تحکیم صفوف امنیتی داخلی و آماده سازی مبارزان مطابق با مراحل درگیری، تعیین اهداف مرحله‌ای و استراتژیک جهت رویارویی و کسب تأیید ملت‌های عربی و اسلامی، تبدیل مقاومت به برنامه‌ای عملی برای ارتش این ملت و توقف هماهنگی امنیتی با دشمن.

* در سایه انقلاب‌های عربی، مقاومت فلسطین شاهد سیر صعودی خواهد بود

بر اساس مقاله این مرکز مطالعاتی، در سایه تغییرات عربی که منجر به انتقال قدرت به دست ملت گردیده، انتظار می‌رود مقاومت فلسطین شاهد سیر صعودی باشد که احتمالا از طریق کاهش فشار مصر بر نوار غزه و نیز ظهور مقاومت یا ظرفیت‌های جدید برای مقاومت به هر شکلی آن هم در فضای استراتژیک پیرامون فلسطین جلوه پیدا کند. همچنین انتظار می‌رود حکومت‌های عربی جدید در کنار گزینه مقاومت قرار گرفته و درها به روی فعالیت‌های حمایتی مادی، رسانه‌ای و فرهنگی از مقاومت گشوده شود.

مقاومت فلسطین مراحل و شرایط گوناگونی را پشت سر نهاده و واکنش آن نیز متناسب با شرایط هر مرحله متفاوت بوده است. پاره‌ای اوقات مقاومت سیر صعودی گرفته و پاره‌ای اوقات فروکش کرده و اغلب اوقات نیز حالت ثابتی داشته است. گاهی در رویارویی با تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و جنگ سال‌های 2008 و 2009 علیه غزه تبدیل به انقلاب و جنگ شده و "اسرائیل " را آزرده و گاهی در برخی مراحل چالش‌های استراتژیک واقعی را شکل داده که رژیم صهیونیستی ناچار به آمادگی استراتژیک برای مواجهه با آن شده است؛ درست بمانند انتفاضه الاقصی و گاه مانند مراحل عملیات استشهادی دهه نود قرن گذشته و دهه نخست قرن 21، پدیده‌ای نظامی را شکل داده است...


ادامه مطلب ...

3.500.000 کودک انگلیسی در فقر شدید به سر می برند

بی بی سی فارسی: « انگلیس دارای بالاترین آمار فقر کودکان در میان کشورهای توسعه یافته است و در حال حاضر سه میلیون و پانصد هزار کودک در این کشور در فقر شدید به سر می برند.»

سایت بی بی سی فارسی در گزارشی پیرامون فقر کودکان انگلیسی نوشت: «کیلی، 16 ساله با پدرش در شهر لستر در مرکز انگلستان زندگی می کند. آنها روز به روز باید ببینند که پولشان برای مخارج همان روز کافی است یا نه و بعضی روزها اوضاع آنقدر خراب است که باید از خوردن غذا صرف نظر کنند تا از پس پرداخت قبض ها برآیند و برادر او، سام، در مدرسه برای پوشیدن لباس های کهنه خواهرش مورد اذیت و آزار بچه های دیگر قرار می گیرد.»

بی بی سی افزود: «او می گوید: من باید پاچه شلوارهای کوچکم را پاره کنم تا دوباره آنها را بپوشم و تی شرت هایی را که برایم بزرگ هستند به تن کنم. برای همین بچه های مدرسه مسخره ام می کنند و به من می گویند پاچه کوتاه."»

بی بی سی در ادامه گزارش خود آورد: «کودکانی که از فقر رنج می برند عموما با نوعی افسردگی نیز دست و پنجه نرم می کنند.

کیلی می گوید: "آدم همیشه حس می کند یک راز بزرگی را پنهان کرده است و کم کم خود را در حاشیه پنهان می کند تا کسی نفهمد که چه بر سر او می آید. آدم همیشه حس می کند که از دیگران کم ارزش تر و پایین تر است."

بی بی سی تأکید کرد: «از هر شش کودک فقیر در بریتانیا یک کودک دست به خودکشی می زند و کیلی نیز اقرار می کند که یک بار وقتی کوچک تر بود دست به خودکشی زده است.»

بر پایه این گزارش، بچه هادر شهرهای مختلف انگلیس، در شرایط بسیار بدی زندگی می کنند، و در اتاق هایی زندگی می کنند که دیوارشان با کپک ناشی از رطوبت سیاه شده است، جایی برای بازی ندارند و غذای مدرسه تنها تغذیه روزانه آنهاست.

آمار رسمی نشان می دهد که 85 درصد از کودکانی که از آسم شدید رنج می برند در خانه های نمور زندگی می کنند. از این تعداد 47 درصد از آنها در فقر به سر می برند.