حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

روایتی از یک جنگ روانی علیه مردم سوریه

القاعده هیچ روزی خارج از کنترل سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) نبوده است. حتی امروز در سوریه هم روشن است که موشک‌های هوشمندی که وعده شلیکش را دادند چیزی نبود جز انفجارهای انتحاری‌های القاعده. پس «سیا» به القاعده نفوذ نکرده بلکه القاعده گروهی زیر نظر «سیا»ست.
موشک‌های هوشمند آمریکا چه ارتباطی با القاعده و بحران سوریه دارد؟
کفاح نصر تحلیلگر مسائل منطقه در ادامه روشنگری‌های خود از ابعاد مختلف جنگ روانی آمریکا علیه سوریه برای براندازی در این کشور، به موضوع موشک‌های هوشمند و ارتباط آن با گروهک تروریستی القاعده در سوریه اشاره کرد.

نصر نوشت: تقریبا یک سال و اندی پیش مأمون الحمصی (نماینده سابق سوریه و از مخالفان این کشور) پیش‌بینی کرد که نیروهای آمریکایی وارد سوریه می‌شوند. او ادعا کرد که اطلاعاتی دارد که نیروی هوایی آمریکا مقرهای امنیتی [سوریه] را با موشک‌های هوشمند بمباران می‌کند و در نتیجه نظام سوریه سقوط می‌کند. طبق ادعای الحمصی سران سوریه و امثال آنان، نظامی-امنیتی هستند که وقتی مقرهای امنیتی آنان بمباران شود، سقوط می‌کنند.

طبیعتا این سخنان از نبوغ مامون الحمصی نبود بلکه داستان موشک‌های هوشمند قبل از او در تاریخ 18 مارس 2011 مطرح شد و آخرین بار هم بهلول رسانه‌ای عربستان عدنان العرعور آن را مطرح کرد، زمانیکه گفت که طرابلس [در صورت حمله] جز هفت ساختمان شاهد خرابی دیگر نخواهد بود چرا که موشک‌ها هوشمند است و جز به چند واحد مسکونی هدف برخورد نخواهد کرد.

اما داستان این موشک‌ها چیست؟ قبل از آنکه به محور مقاله که القاعده است منتقل شویم باید دید که مهمترین مواضع القاعده علیه آل سعود در عربستان چیست؟...


موشک‌های هوشمند قبل از سوریه

در منطقه، حرف و حدیث از موشک‌های هوشمند قبل از حمله به عراق و برای مقدمه‌چینی برای این حمله مطرح شد. زمانیکه آمریکایی‌ها وانمود می‌کردند که جنگ، هیچ غیرنظامی را نمی‌کشد اما در حالی که هر احمقی می‌داند که نتیجه اشغالگری آمریکا در عراق کشته شدن حدود 2 میلیون عراقی و آوارگی میلیون‌ها عراقی بود و همه زیرساخت‌های عراق ویران شد اما این ویروس تبلیغاتی کار خود را کرد و در سوریه هم به کار گرفته شد. در حالی که هدف‌گرفته‌شدن سوریه کاملا و ریشه‌ای با عراق تفاوت دارد. در عراق آمریکا توانست افسران بلندپایه ارتش عراق را به خدمت بگیرد، کسانی که علیه آمریکا نجنگیندند بلکه علیه صدام مبارزه کردند در حالی که آنها (آمریکایی‌ها) در سوریه شکست خوردند و هدف این بود که ارتش عربی سوریه تجزیه شود و به طور خاص بر واحدهای موشکی قبل از هر اقدام نظامی علیه سوریه مسلط شوند.

آمریکا بخوبی نتیجه تجاوز تموز [حمله 33 روزه به لبنان] را بخوبی به یاد دارد که مفادش این بود که جنگ فراگیر در منطقه بود و نه تنها امنیت بلکه موجودیت اسرائیل را تهدید می‌کرد و برای همین رژیم صهیونیستی قبل از این حمله [آشوب در سوریه]، چهار رزمایش از بزرگ‌ترین رزمایش‌های خود را قبل از آمادگی برای حمله به سوریه برگزار کرد و به همین دلیل موضوع موشک‌های هوشمند از مهم‌ترین ویروس‌های تبلیغاتی بود که در جنگ شایعات علیه سوریه استفاده کردند و رسانه‌های دشمن سوریه از آن بهره بردند.

موشک‌های هوشمند ورد زبان مزدوران ناتو

شیوه مزدوران ناتو در تحریک اعتراضات و عملیات تحریک طبق زیرساخت فکری هجمه‌کنندگان، با تحریک علیه نظام و دعوت به تظاهرات آغاز شد و در صورت شکست این شیوه، مردم با انتشار افکاری مثل اینکه «ما نه دفاع می‌کنیم نه علیه کسی هستیم» تلاش می‌کردند تایید مردمی از نظام را خنثی کنند و در صورتی که این شیوه هم شکست می‌خورد، کوشش می‌کردند که وارد مرحله ارعاب شوند و بگویند که هر کس از نظام حمایت کند، مؤاخذه خواهد شد و باز هم در صورت شکست این شیوه و شیوه‌های مشابه، به این مرحله می‌رسیدند که وانمود کنند که حامی نظام سوریه، روی اسب بازنده شرط بسته است چرا که موضوع دادگاه حریری [نخست‌وزیر فقید لبنان] هنوز به قوت خود باقی است و داستان این است که اطلاعات قطعی نشان می‌دهد که یک‌میلیون درصد جنگنده‌های آمریکا مقرهای امنیتی [سوریه] را با موشک‌های هوشمند بمباران خواهد کرد و این موشک‌ها مقرها امنیتی را ویران می‌کند و بر مردمی که اطراف آن هستند هیچ تاثیری نمی‌گذارد و نظام هم سقوط می‌کند.

طبیعتا سخن از اینکه سران سوریه، نظامی امنیتی هستند و زدن مقرهای امنیتی به معنای سقوط نظام است، کوشش می‌کرد این تصور [غلط] را جا بیندازد که بمباران مقرهای امنیتی به معنای سقوط نظام است و هدف این تبلیغات هم کشاندن ارتش به شهرها و فرسایش دادن توان آن از طریق محاصره یگان‌های نظامی و نابود کردن منازل شخصی افسران بود تا آنان از دستور فرماندهان نظامی سرپیچی کنند و شهرها به مناطق آسیب‌دیده تبدیل شود و از سویی دیگر، افراد احمق و ساده دیگران را به دعوت از ناتو فرا بخوانند.

زمانیکه موشک‌های هوشمند، انتحاری‌های القاعده از آب در آمدند !

هیچ عجیب نیست که پس از اعلام تاسیس خط گاز صحرای بزرگ، القاعده انفجارهای خود را در صحرای الجزائر آغاز کرد و عجیب نیست که تلاش کند پس از اقدام دولت نیجریه به امضای قرارداد استخراج گاز با گازپروم روسیه، این کشور را به آتش بکشد و باز هم عجیب نیست که القاعده در عراق اقدام به عملیات جداسازی مذهبی و نژادی کند یا عجیب نیست که به جهاد در سومالی دعوت کند تا مقدمات ورود نیروهای اتیوپی فراهم شود به این امید که نفت جنوب سودان از کنترل دولت مرکزی خارج شود و همچنین عجیب نیست که باز هم برای مقدمه‌چینی جهت توافق نیوشا برای تقسیم مذهبی سودان، به جهاد در سودان فرابخواند. اینها همه از زبان اسامه بن لادن در آن روزها انجام شد.

این هم عچیب نیست که گروه القاعده از غزه اقدام به شلیک موشک به مناطق خالی و غیرمسکونی در فلسطین اشغالی بکند تا رژیم صهیونیستی به بهانه آن فرماندهان مقاومت اسلامی را ترور کند.

پس گروهک القاعده هیچ روزی خارج از کنترل و اراده سازمان جاسوسی آمریکا نبوده است. حمله به سفارتخانه‌های آمریکا در آفریقا و هدف گرفته شدن ناو آمریکایی در یمن، هم روشن شد که کار موساد بوده نه القاعده که با هماهنگی آمریکا انجام شد. اما حمله به برج‌های تجارت جهانی، دیگر بر کسی پوشیده نیست که دستگاه جاسوسی آمریکا با این موضوع مرتبط است تا بهانه‌ای درست می‌شد برای آغاز جنگ علیه چیزی به نام تروریسم و تحمیل کردن قوانینی بر جامعه درونی آمریکا. حتی امروز در سوریه هم روشن شده است که موشک‌های هوشمندی که وعده شلیکش را دادند چیزی نبود جز انفجارهایی که انتحاری‌های القاعده مرتکب شدند و اکثریت قربانیانش هم اتفاقا مردم هستند. بنابراین دستگاه جاسوسی آمریکا به القاعده نفوذ نکرده بلکه القاعده یکی از گروهک‌های وابسته به این دستگاه جاسوسی است و آنچه آقای مامون الحمصی پیش‌بینی کرد چیزی فراتر از چند انفجار تروریستی نیست و طبق پیش‌بینی او، تجاوز به سوریه، وارد ساعات آخر خود شده است.

حرفی که نباید ناگفته بماند

رژیم صهیونیستی صدها فلسطینی را [ماهانه و سالانه] می‌کشد و گروهک القاعده در دفاع از هر مرد و زن مسلمان فلسطینی کوچکترین حرکتی نمی‌کند. اما در عراق در مقابل یک دختر افغان که گفته می‌شود به دلیل زنا سنگسار شده است (حال آنکه مثلا گفته شده او یک کرد یزیدی است که کشته شده چون اسلام آورده حال آنکه اینگونه نبوده است) 550 عراقی که بیشترشان از کُردها هستند به دست القاعده کشته شدند که هدف غایی از آن این بوده است که کوچ داده شوند تا جداسازی مسکونی مذهبی و قومی برای تجزیه عراق صورت بگیرد. و در مصر نیز به خاطر یک دختر قبطی که گفته می‌شود مسلمان شده، گروهک القاعده ده‌ها انفجار ایجاد کرد و هدف از آن جداسازی مذهبی و فراهم کردن مقدمات برای تجزیه مذهبی بود.

یکی از آخرین سخنان گروهک آمریکایی القاعده علیه آل سعود بود. پس از خنده‌ای شیطانی، از آنجا که من از نخستین کسانی بودم که بشارت تغییر در عربستان را پس از انتخابات آمریکا دادم، باید بگویم که هدف گرفتن آل سعود در این سخنان تعجیل تغییر در عربستان نبود بلکه این تهدید، بخشی از مذاکرات با آل سعود درباره سوریه و لبنان بود به طوری که واشنگتن وارد مرحله موشک‌های هوشمند (یعنی انتحاری‌های القاعده) شد و این آخرین برگ آمریکا علیه سوریه است.

اطلاعات درز کرده مهم...

جزئیات اطلاعاتی که درز کرده، محتوایش این است که عربستان با وارد کردن لبنان در میدان درگیری [در ارتباط با سوریه] مخالفت کرده و این به دلیل تجربه سال 2007 است که ناوچه‌های آمریکایی وارد ساحل لبنان شدند و تروریست‌های جریان 14 مارس لبنان که تلاش کردند نیروی وابسته به حزب‌الله را بزنند، نجات ندادند. با توجه به شکست‌های واشنگتن در سوریه و کل جهان، عربستان با طرح آمریکایی که جفری فلتمن چند روز گذشته با خود به لبنان آورد، مخالف بود اما پاسخ آمریکایی‌ها [در محتوا] این بود که «ما در مخمصه هستیم و این وضع سبب می‌شود که لبنان را شلوغ کنیم که نوعی خودزنی قبل از انتخابات [آمریکا] است». پس اگر ولید جنبلاط و سعد الحریری بر اساس طرح فلتمن برای لبنان از سران سوری عذرخواهی کردند، من تعجب نخواهم کرد اگر حریری در فرانسه در کنار عبدالحلیم خدام بماند و جنبلاط و سمیر جعجع هم در نتیجه همین طرح و به دلیل اصرار آمریکا به تشدید کردن اوضاع، به آنان ملحق شوند.

سوریه و لبنان آخرین جنگ آمریکا هستند

در نهایت باید گفت که این وضیت نتیجه جنگ‌های آمریکاست. 10 سال خونریزی در الجزایر، در عوض سقوط آن، نیجریه به همراه بیشتر آفریقا که امروز آن را آفریقای جنوبی عضو کشورهای بریکس، اداره می‌کند از سبد آمریکا خارج می‌شود. آمریکا برای هجمه به کوبا آماده می‌شود، اما آمریکا لاتین از سبد آمریکا خارج می‌شود. امروز برزیل عضو بریکس، آمریکای لاتین را هدایت می‌کند. به لبنان حمله می‌کند، اما نهایتا مجبور می‌شود از عراق خارج شود و رویاهای اسرائیل بر باد می‌رود. افغانستان را اشغال می‌کند اما به جای سیطره بر گذرگاه‌های انرژی در این کشور غرق می‌شود. لوله‌های انرژی ایران از پاکستان و هند عبور می‌کند و پاکستان نیز برای خروج از سبد آمریکا آماده می‌شود اما تردیدی نیست که سوریه و لبنان دو جنگ آخر واشنگتن و در بدترین حالت، جنگ ماقبل آخر آمریکا هستند.

منبع:فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد