حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

بازداشت دختر۶ساله توسط پلیس آمریکا

پلیس آمریکا در ایالت جورجیا دختری 6 ساله را به جرم بهانه‌گیری و بدخلقی در مدرسه بازداشت و به وی دستبند زد.

بنا بر این گزارش، "سالیشیا جانسون" کودکی 6 ساله است که چند روز پیش در پیش‌دبستانی که نیمی از روز خود را در آنجا سپری می‌کند، شروع به بهانه‌گیری کرده و هنگامی که مدیر این مدرسه برای آرام کردن وی می آید، این دختر 6 ساله با دستان کوچک خود روی قفسه‌ای که نزدیکش بود می‌کوبد و همین ضربه کودکانه وی باعث زخمی شدن مدیر مدرسه می‌شود.

مدیر این مدرسه که از زخمی شدن خود توسط ضربه کودکانه یک دختر 6 ساله به خشم آمده بلافاصله پلیس را خبر می‌کند و نیروهای پلیس آمریکایی نیز به دستان کوچک وی دستبند می‌زنند و او را به دلیل بهانه گیری و بدخلقی در مدرسه بازداشت می‌کنند و به بازداشتگاه می‌برند؛ جایی که این دختر بچه به جرم حمله به مدیر مدرسه خود متهم شده است.

"دری سوئیکورد" رئیس پلیس شهر "میلجویل" که این اتفاق در آنجا رخ داده است نیز از اقدام مأمور پلیس خود در بازداشت کردن این کودک 6 ساله به شدت تقدیر به عمل آورده و اعلام کرده است: سیاست ما در انتقال هرگونه مظنونی به بازداشتگاه این است که به وی دستبند زده و او را در حالی که در عقب ماشین نشسته است به بازداشتگاه می‌آورند و هیچ تبعیض سنی نیز وجود ندارد...

ادامه مطلب ...

عربستان 8 ایرانی را اعدام کرد+ اسامی

دستور اعدام این ایرانی ها مستقیما توسط شاهزاده «نایف بن عبدالعزیز آل سعود» وزیر کشور سعودی صادر شده بود. وی بدون اجازه و هماهنگی با «ملک عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی این کار را کرده است.


 اخبار رسیده از عربستان سعودی حاکی از آن است که رژیم آل سعود 8 تن از هموطنان کشورمان که در زندان شهر "دمام" در شرق سعودی بازداشت بودند را اعدام کرد.

گفته می شود اعدام این 8 ایرانی بدون هرگونه محاکمه و یا اقدامات لازم قانونی انجام شد. زمان دقیق اعدام این هموطنانمان روز یکشنبه 15/4/2012 بوده اما این خبر تا به این لحظه از ترس واکنش جمهوری اسلامی ایران، توسط رسانه های سعودی محرمانه مانده بود.

در همین حال یک فعال سیاسی سعودی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که علت اعلام نشدن این خبر، اختلاف شدید درون خاندان حاکم سعودی بر سر اجرای حکم اعدام این 8 ایرانی بوده است...

ادامه مطلب ...

وقتی "آقا" از اخبار بوسنی بیمار شد

کشتار 8 هزار مسلمان در جولای 1995 که با حمایت نیروهای هلندی سازمان ملل روی داد از نمونه حمله های صرب ها به بوسنی و هرزگوین است که بعد از کشتن مردها به زنها و کودکان بی دفاع این سرزمین ها تجاوز کردند.

سال 1992 جمهوری بوسنی و هرزگوین، پس از فروپاشی یوگسلاوی، در پی همه پرسی که 68 درصد مشارکت را به همراه داشت، با آری 98 درصدی رأی دهندگان به استقلال بوسنی، اعلام موجودیت کرد. این اعلام استقلال کافی بود تا صرب های نژاد پرست را در تاریخ ششم آوریل 1992 علیه مردم بوسنی و هرزگوین بشوراند و آتش جنگ را علیه مردم این سرزمین روشن کنند.


صرب ها با حمله به شهر سارایوو و سایر شهر های مسلمان نشین بوسنی، در جنگی نابرابر 300 هزار غیر نظامی را کشتند. علاوه بر کشتار که ارمغان جنگ بود، هزاران زن بی دفاع بوسنیایی در سکوت، خفقان و حتی همراهی کشورهای اروپایی و آمریکا، به طور وحشیانه و حیوانی مورد تجاوز قرار گرفتند.

کشتار 8 هزار مسلمان در جولای 1995 که با حمایت نیروهای هلندی سازمان ملل روی داد از نمونه حمله های صرب ها به بوسنی و هرزگوین است که بعد از کشتن مردها به زنها و کودکان بی دفاع این سرزمین ها تجاوز کردند.

در آن سالهای جنگ، جمهوری اسلامی ایران نیز به دستور مقام معظم رهبری به کمک مردم بوسنی و هرزگوین رفت که دکتر ولایتی در لا به لای سخنان خود در مراسم جوانان و بیداری اسلامی سال گذشته که در برج میلاد تهران برگزار شده بود از بخشی از این کمک ها پرده برداشت.

دکتر ولایتی در این سخنرانی خود گفت: "در اوایل رهبری حضرت آیت الله خامنه ای ایشان بنده را احضار کرده و گفتند مدتی است که دچار کمردرد شده ام. فکر می کنم این درد به خاطر اخباری است که از اتفاقات بوسنی شنیده ام، از شما می خواهم هر کاری که می توانید برای بوسنی انجام دهید و گر نه فردای قیامت از شما بازخواست می کنم. و وقتی معظم له این دستور را صادر کردند ما به صورت جدی موضوع را پیگیری کردیم به طوری که توانستیم اسلحه برای مسلمانان بوسنی بفرستیم."..


ادامه مطلب ...

جلوگیری رسانه های غرب از پخش فیلم نابودی یک نسل در فلوجه

یکی از کارشناسان انگلیسی تاکید کرد امپراطوری رسانه ای غرب و برخی جریان ها از انتشار فیلم جنایات نیروهای آمریکایی در فلوجه عراق جلوگیری می کنند .
«کریس باس بای» کارشناس فیلم و امور سینما  در انگلیس گفت «فرات العانی» فیلمی درباره جنایات نیروهای آمریکا در فلوجه عراق تولید و در آن افزایش زاد و ولد نوزادان ناقص الخلقه در فلوجه را بررسی کرد.

 ما بعد از مشاهده این فیلم مستند تصمیم گرفتیم آن را در  اینترنت  منتشر کنیم اما زمانی که فیلم را  روی یوتیوپ قرار دادیم بعد از دو دقیقه از صفحه یوتیوپ حذف و  در پیامی به ما اعلام شد که حق کپی رایت این فیلم در اختیار کانال دو فرانسه بوده  که هزینه تولید آن را تامین کرده است.
این کارشناس مسائل هنری در انگلیس گفت زمانی که متوجه شدیم اجازه پخش فیلم «نابودی یک نسل در فلوجه» در یوتیوپ داده نمی شود ناچار شدیم آن را در یک پایگاه اینترنتی نه چندان شناخته شده به نام «وی می یو» قرار دهیم.

کریس باس بای در ادامه گفت : من از همه درخواست می کنم این فیلم را که فیلم بسیار خوبی درباره اقدامات نیروهای آمریکایی در عراق است تماشا کنند.

 زمانی که فیلم را ببینید متوجه خواهید شد چرا به سرعت از انتشار آن در یوتیوپ جلوگیری شد. کاملا مشخص است افرادی که از انتشار این فیلم در یوتیوپ جلوگیری کردند نمی خواستند این فیلم در آمریکا دیده شود. در این فیلم به صراحت نشان داده می شود که بکارگیری مهمات جنگی حاوی اورانیوم توسط نیروهای آمریکایی در فلوجه در سال دو هزار و چهار باعث شد  زاد و ولد نوزادان ناقص الخلقه در این شهر عراق به شکل چشمگیری افزایش  یابد...


ادامه مطلب ...

انتشار تصاویری از شکنجه یک معلول 18 ساله در آمریکا

یک فیلم ویدئویی تکان دهنده، تصاویری از کارکنان یک موسسه معلولین در ایالت ماساچوست امریکا را نشان می‌دهد که پس از شوک‌های الکتریکی به یک پسر معلول، به وی می‌خندند.

در این تصاویر، آندره مک کالینز، پسر ۱۸ ساله معلول در حالی که دست‌هایش بسته و به صورت دمر روی میز خوابانده شده است، از درد فریاد می‌زند؛ کارکنان مرکز جاج روتنبرگ در کانتون ماساچوست، در مدت ۷ ساعت ۳۱ بار به وی شوک الکتریکی وارد کردند.

مک کالینز همان روز به بیمارستان کودکان در نزدیکی موسسه منتقل شد؛ پزشکان این بیمارستان گفتند بدن وی به این شوک ‌الکتریکی، پاسخ استرس حاد داده است؛ آن‌ها همچنین گفتند این شوک‌ها می‌توانست جان وی را بگیرد.

این تصاویر که در سال ۲۰۰۲ فیلم برداری شده است، روز سه شنبه با وجود تلاش‌های چندین ساله این موسسه برای ممانعت از پخش، در دادگاهی در حومه بوستون پخش شد.

این فیلم این هفته پس از آن پخش شد که قاضی یک دادگاه عالی حکم پیشین درباره پخش نشدن این فیلم برای عموم را لغو کرد...


ادامه مطلب ...

کشوری که عمدا فراموش شد

ناآرامی ها در بحرین هر روز گسترده تر می شود و سکوت جامعه بین المللی عمیق تر بحرین تافته جدابافته است.

کشوری که اندکی پس از آغاز موج تحولات مردمی در جهان عرب نام خود را به عنوان یکی از متاثرین از ماجراهای تونس و مصر در تاریخ سیاسی منطقه ثبت کرد بیش از یک سال است که مورد بی توجهی عمدی رسانه های بین المللی و دولت های غربی قرار گرفته است. اگر در تونس این مردم خسته از تبعیض بودند که با مشاهده بدن در آتش سوخته یک دوره گرد فریاد مرگ بر دیکتاتور سر دادند و در مصر جاه طلبی های حسنی مبارک و دنیا دوستی هایش فرزندانش ادامه مسیر را برای دموکراسی خواهان غیرممکن کرده بود در تونس شیعیان مطالبه بزرگی نداشتند و حتی غالبا بر پذیرش حاکمیت آل خلیفه هم تاکید کردند و تنها سهم خود را از دنیای سیاست در کشوری خواستند که اهل تسنن در اقلیت اما در راس حاکمیت است. اکنون در شرایطی که آل خلیفه کوچکترین قدمی در راستای بازگرداندن آرامش به منامه برنداشته است اعراب سر خود را با ماجراهای سوریه و لجبازی سیاسی با خاندان اسد گرم کرده اند. موج سرکوب مخالفان در غیبت دوربین رسانه های خبری غربی ادامه دارد. زندانیان سیاسی در زندان های آل خلیفه از ابتدایی ترین حقوق قضایی خود محروم هستند و البته کاخ سفید هم ادعا می کند که اوضاع را زیر نظر دارد.


در تازه ترین تحول جاری در بحرین ، نظامیان رژیم آل خلیفه با پشتیبانی نیروهای سپر جزیره، روستاهای العکر و الامیر را در شرق بحرین به محاصره خود در آوردند و در بسیاری از محله ها به صورت گسترده از گازهای سمی و اشک آور استفاده کردند.
همزمان نگرانی از بابت جان عبد الهادی الخواجه فعال حقوقی بازداشت شده در زندانهای حکومت بحرین افزایش یافته و دو روز است که حکومت بحرین به وکیل الخواجه و خانواده اش اجازه ملاقات و حتی ارتباط تلفنی را هم نمی دهد...

ادامه مطلب ...

نقض گسترده حقوق بشر در کویت

روزنامه کویتی الرای العام با اشاره به موارد گسترده نقض حقوق بشر در جامعه کویتی نوشت: اقلیت حاکم برای در دست گرفتن کنترل امور حاضر است تجاوزاتی مرتکب شود که هر وجدان بیداری را به درد می‌‌آورد.

روزنامه کویتی "الرای العام" در گزارشی با عنوان "حقوق بشر در کویت موادی در قانون اساسی و بندهایی در توافقات" نوشت: این روزها نگرانی‌های فزاینده‌ای نسبت به وضعیت حقوق بشر در کویت و محدود کردن آزادی‌ها در این کشور بدون هیچ پشتوانه حقوقی وجود دارد.

در گزارش مذکور آمده است بازداشت تظاهرات‌کنندگان بدونی [شهروندان بدون تابعیت] و سرکوب آنها، محدود کردن آزادی بیان و تجمعات، وضعیت اماکن عبادی غیرمسلمانان، حقوق زنان، مورد ظلم قرار گرفتن مظنونین از سوی نیروهای امنیتی و وضعیت برخی سطوح شغلی در جامعه موارد متعدد از مجموعه حالات واقعیت حقوقی و انسانی در کویت است که مسائل مختلف مربوط به آنها تیترهای روزنامه‌های این کشور را نیز شامل می‌شود.

الرای العام نگرانی درباره وضعیت و آینده حقوق و آزادی‌های فردی و اجتماعی در کویت را قضیه مشترک بین افراد و طرف‌‌های کویتی دانست و نوشت: با توجه به سیر رو به رشد حوادث روزمره مربوط به نقض حقوق بشر در کویت نگرانی‌ها بیشتر و بیشتر در وجود مردم رسوخ می‌کند و جامعه کماکان خواستار حمایت از حقوق بشر بر اساس منشورهای بین‌المللی حقوق بشر و قانون اساسی کویت است...

ادامه مطلب ...

رئیس پلیس لندن: نژادپرستی پلیس انگلیس مرا شوکه کرد

افشای موارد مربوط به گسترش نژادپرستی در میان افسران پلیس پایتخت انگلیس باعث شد رئیس پلیس لندن اظهار کند افشای این اطلاعات او را شوکه کرده است.

روزنامه انگلیسی «گاردین»، آقای «برنارد هوگان ـ هو» رئیس پلیس پایتخت انگلیس از کارکنانش خواست رفتارهای نژادپرستانه همکارانشان را گزارش کنند.

به گزارش این روزنامه، این درخواست پلیس در پی بررسی های روزنامه «گاردین» که از نهادینه شدن نژادپرستی در میان نیروهای پلیس خبر می‌داد، صورت گرفته است.

«برنارد هوگان ـ هو» خطاب به ۴۸ هزار نیروی شاغل در اداره آگاهی لندن گفت که افشای اطلاعات مربوط به نژادپرستی کارکنانش و را «شوکه» کرده است.

وی افزود: «ما وظیفه داریم هر رفتاری از همکارانمان که از استانداردهای نیروهای پلیس و مردم لندن پایین‌تر است را به چالش کشیده و آن را گزارش کنیم. شما نباید از این وظیفه سر باز بزنید. من هم نمی‌توانم این کار را انجام دهم.»

روز جمعه، پایگاه اینترنتی روزنامه «گاردین» یک فایل صوتی را منتشر کرد که در آن صدای یک افسر پلیس شنیده می‌شد که در گفت‌وگو با مرد سیاه‌پوستی که بعد از ناآرامی‌های انگلیس دستگیر شده بود از الفاظ رکیک و زننده استفاده می‌کرد...


ادامه مطلب ...

گاردین: هر 20 دقیقه یک کودک در انگلیس مورد تجاوز قرار می‌گیرد

آمارهای رسمی منتشره از سوی پلیس انگلیس، از آمار بسیار بالای سواستفاده جنسی از کودکان در این کشور حکایت دارد.

روزنامه «گاردین»، هر 20 دقیقه یک کودک در انگلیس مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرد. تنها در سال گذشته روزانه بیش از 60 مورد تجاوز جنسی به کودکان به پلیس این کشور گزارش شده است.

گزارش پلیس انگلیس حاکی از آن است که، تنها در سال 2010 بیش از 23000 کودک که یک پنجم آن‌ها سنی کمتر از سنین دبیرستان داشته‌اند، قربانی تجاوز جنسی در انگلیس و ولز شده‌اند.

این اطلاعات از مرکز جامعه ملی جلوگیری از بدرفتاری با کودکان (NSPCC) دریافت شده و برگرفته از اطللاعات تمام 43 پایگاه نیروهای پلیس در انگلیس و ولز است. 

آمارهای رسمی پلیس انگلستان نشان می‌دهد که در سال گذشته میلادی مجموعا 54982 مورد تجاوز جنسی در انگلیس و ولز گزارش شده که 23097 مورد آن مربوط به تجاوز به کودکان بوده است. بیشتر این کودکان (14819 نفر)، بین 11 تا 17 سال سن داشته‌اند، که  در این میان 8749 نفر از آن‌ها 13 تا 15 ساله بوده اند.

4973 نفر از قربانیان جنسی در سال گذشته کمتر از 10 سال سن داشته‌اند و از لحاظ جنسیت هم اکثر قربانیان دختران بوده‌اند، به نحوی که 19790 نفر دختر و 3218 پسر مورد سواستفاده جنسی قرار گرفته اند.

«جان برون» مدیر بخش پیشگیری از سواستفاده جنسی از کودکان موسسه NSPCC می‌گوید: "دولت و جامعه باید تمام تلاش خود را برای حمایت از کودکان انجام دهد و تلاش کند تا با درمان آن‌ها به بازسازی زندگی این کودکان پس از این حملات، کمک کند."

پلیس آمریکا حق دارد مردم این کشور را عریان کند!

دیوان عالی آمریکا حکمی را صادر کرد که بر اساس آن از این پس مجریان قانون این حق را دارند که هر شخصی را به هر دلیل حتی جرایم اثبات نشده، دستگیر می‌کنند، عریان کرده و مورد تفتیش بدنی قرار دهند.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز، دیوان عالی آمریکا روز گذشته (دوشنبه) با ۵ رأی موافق در مقابل ۴ رأی مخالف تصمیم گرفت که مجریان قانون این کشور از این به بعد حق دارند هر شخصی را که دستگیر می‌کنند عریان کرده و مورد تفتیش بدنی قرار دهند و این به این مفهوم است که اصلاً مهم نیست که حتی جرم آنها چه اندازه کوچک باشد به هرحال مجریان قانون می‌توانند هر شخصی را به هر دلیلی که دستگیر کرده‌اند عریان کرده و او را تفتیش بدنی کنند.

بر اساس این گزارش، این تصمیم پس از آن مطرح می شود دیوان عالی آمریکا در حال بررسی یک پرونده‌ای است که در آن یک مرد به واسطه اشتباه مأموران پلیس در خصوص جریمه پرداخت نشده دستگیر شد و سپس در معرض یک نوع تفتیش تحقیرآمیز بدنی قرار گرفت...


ادامه مطلب ...

اخراج مسلمانان از فرانسه

 دولت فرانسه روز گذشته با اخراج ۲ مسلمان از خاک این کشور از تصمیم خود برای اخراج ۳ مسلمان دیگر به زعم افراط‌گرایی خبر داد.


روزنامه فرانسوی "نوول آبزرواتور"، دولت فرانسه روز گذشته از تصمیم خود برای اخراج ۵ امام جماعت یا ۵ مسلمان که به زعم آن بخاطر ضربه زدن به منافع اساسی کشور اسلام‌گرای افراطی هستند، خبر داد.

بنا بر اعلام "کلود گئان" وزیر کشور فرانسه، دو نفر از این افراد به نام‌های "علی بل‌حداد" تبعه الجزایری و "المانی براجی" امام جماعت اهل مالی روز گذشته از فرانسه اخراج و به کشورشان فرستاده شدند.

بر اساس این گزارش، دولت پاریس همچنین قصد دارد ۳ اسلام‌گرای افراطی دیگر از جمله ۲ امام جماعت سعودی و ترک را نیز در همین راستا از فرانسه اخراج کند.

"نیکلا سارکوزی" رئیس‌جمهور فرانسه در همین رابطه در اظهاراتی اعلام کرد: «من به صورت کاملا شفاف هشداری داده‌ام که باید مورد توجه قرار گیرد و آن اینکه هر شخصی که بر خلاف ارزش‌های جمهوری فرانسه حرفی بزنند، در دم از خاک این کشور اخراج خواهد شد و هیچ استثنا و اغماضی در این خصوص وجود نخواهد داشت.»...


ادامه مطلب ...

یک زندان مخفی دیگر سازمان سیا در لهستان فاش شد

وجود یک مرکز دیگر بازجویی سازمان جاسوسی آمریکا توسط یکی از مقامات بلندپایه لهستانی افشا شد.

شبکه خبری "راشاتودی"، یک مرکز بازجویی سازمان سیا که به "سایت سیاه" معروف است پس از آن افشا شد که یکی از مقامات بلندپایه لهستانی درباره این محل محرمانه در شرق اروپا اطلاعاتی را اذعان کرد.

بر اساس این گزارش، "زبیگنیو سیمیاتکواسکی" رئیس سابق سرویس اطلاعاتی لهستان متهم به دست داشتن در تاسیس یک زندان مخفی سیا در محلی دور افتاده در این کشور شده است.

گفته می‌شود زندانیان خارجی در این مرکز بازجویی مورد شکنجه قرار می‌گرفته‌اند.

راشا تودی گزارش داد که سیمیاتکواسکی از ارائه توضیح در این باره امتناع کرده و دلیل آن را قوانین محرمانه لهستان ذکر کرده است و با این وجود گزارش فوق را رد نکرده است.

سالهاست که مشارکت لهستان در زندان‌های مخفی سیا در رسانه‌ها مطرح می‌شود و مقامات لهستانی آن را رد می‌کنند.

با این همه سازمان ملل و شورای اروپا اعلام کرده‌اند مدارکی مبنی بر جود این زندان‌ها در اختیار دارند.

تحقیقات رسمی درباره زندان‌های مخفی سیا در لهستان در سال 2008 یعنی یک سال بعد از روی کار آمدن "دونالد تاسک" نخست وزیر لهستان آغاز شد.

تاسک، پس از اینکه رسانه‌های این کشور اطلاعاتی را درباره زندان‌های مخفی سازمان سیا در این کشور، منتشر کردند؛ خواستار رازداری درباره تحقیقات انجام شده در رومانی از زندان‌های مخفی سازمان سیا شد.

قوانین سختگیرانه ضدتروریسم انگلیس مسلمانان را هدف گرفته است

«مسعود شجره» رئیس سازمان حقوق بشر اسلامی انگلیس گفت: با اجرای قوانین ضد تروریستی از اوایل دهه 2000 که بیشتر، مسلمانان را هدف قرار داده، حتی یک نفر تروریست هم دستگیر نشده است.

قوانین مبارزه با تروریسم انگلیس قوانینی بودند که به منظور کنترل خطر تروریسم در انگلیس تدوین شدند اما بعد از مدتی محتوای نژادپرستانه، تفسیرپذیر بودن مفاد آنها و سوء استفاده پلیس از اختیارات مطرح‌شده در آنها مورد انتقاد قرار گرفتند. گزارش زیر موضوع نقض حقوق بشر در این دسته از قوانین را مورد بررسی قرار می‌دهد. 

«مسعود شجره»، رئیس سازمان حقوق بشر اسلامی انگلیس، در این خصوص می‌گوید: "موضوع متوقف ساختن و بازجویی پلیس از افراد زوایای مختلفی دارد. قوانین جدید در رابطه با تروریسم بخش 44 و ماده 7 آن است که توسط عموم شناخته شده است. بخش 44 نیروهای پلیس را قادر می‌سازد تا هر شخصی را در هر زمان و مکانی آن هم بدون هیچ دلیل و مدرکی در بریتانیا متوقف کرده و سپس او را مورد بازجویی و بازرسی قرار دهند. این قوانین برای مناطق خاص و حساس در نظر گرفته شده بود ولی در واقع پس از حادثه 11 سپتامبر تمام شهر لندن به صورت منطقه حساس درآمده است و با آغاز این پروسه هر سال تعداد بیشتری از اشخاص را متوقف، بازرسی و بازجویی می‌کنند (آن هم سه تا چهار بار در سال)."

همچنین "حنیفه سرور"، فعال حقوق بشر و از مخالفان بازداشت خانگی درباره قوانین جدید به اصطلاح مبارزه با تروریسم در انگلیس که مسلمانان را هدف قرار داده اظهار داشت: «"مقررات کنترل"» بخشی از قوانین جدید ضد تروریسم است که از طرف وزارت کشور انگلیس اجرا می‌شود و در اصل باید درباره افرادی به اجرا درآید که مظنون به انجام فعالیت‌های تروریستی هستند. اینان در خانه‌های خود در بازداشت بوده و به جز در موارد خاص حق خروج ندارند. این محدودیت شامل تملک و استفاده از اشیا، منع کامل خروج از خانه، منع تحصیل در مراکز علمی و آموزشی، توقیف گذرنامه و شامل گزارش‌های روزانه از طرف فرد به مسئولان کنترل نیز می‌شود. در حقیقت این نوع بازداشت خانگی همچون محبوس بودن در زندانی بدون میله‌های آهنی است زیرا فرد محدودیت‌های بسیاری را تجربه کرده و و حتی شاید شامل محدودیت در محل سکونت فرد مذکور نیز بشود."...


ادامه مطلب ...

صنعت سقط جنین درخدمت تجارت لوازم آرایشی و محصولات خوراکی

از آمار سقط جنین در غرب چه می­دانید؟ سقط جنین راهی برای درآمد زایی یا قانونی برای حمایت از حقوق زنان؟ از تجارت لوازم آرایش در غرب تا چه اندازه خبر دارید؟ رابطه میان تجارت لوازم آرایش با صنعت سقط جنین چگونه است؟ آیا از استفاده جنین برای طعم دهنده­ های غذایی اطلاع دارید؟ برای پاسخگویی به سوالات فوق با گزارش ویژه مشرق همراه شوید...

با ورود بشر به خصوص انسان غربی به زندگی مدرن در سایه مکتب لیبرالیسم، آثار فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی منتج شده از مکتب لیبرالیسم در زندگی بشر عصر مدرن بسیار ملموس و قابل تأمل جلوه می­کند.

با توجه به تعریف اجمالی از مکتب لیبرالیسم، تکیه این مکتب بر آزادی یعنی آزادی فرد در جامعه تا جایی که به آزادی دیگران لطمه‌­ای وارد نشود، به گونه­‌ای رقم خورده است که دولت بنابر توجیه آزادی، به مسائلی از قبیل خانواده توجه نکرده و این موضوعات را در دایره مسائل شخصی تفسیر می­‌کند؛ از سوی دیگر، به دنبال تکیه مکتب لیبرالیسم بر آزادی، روی کار آمدن نفکر فمینیسم با ادعای احیای حقوق زنان، نه تنها حمایتی از زنان نداشته بلکه بر مشکلات زنان افزوده است....[1]


ادامه مطلب ...