حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

نقض گسترده حقوق بشر در کویت

روزنامه کویتی الرای العام با اشاره به موارد گسترده نقض حقوق بشر در جامعه کویتی نوشت: اقلیت حاکم برای در دست گرفتن کنترل امور حاضر است تجاوزاتی مرتکب شود که هر وجدان بیداری را به درد می‌‌آورد.

روزنامه کویتی "الرای العام" در گزارشی با عنوان "حقوق بشر در کویت موادی در قانون اساسی و بندهایی در توافقات" نوشت: این روزها نگرانی‌های فزاینده‌ای نسبت به وضعیت حقوق بشر در کویت و محدود کردن آزادی‌ها در این کشور بدون هیچ پشتوانه حقوقی وجود دارد.

در گزارش مذکور آمده است بازداشت تظاهرات‌کنندگان بدونی [شهروندان بدون تابعیت] و سرکوب آنها، محدود کردن آزادی بیان و تجمعات، وضعیت اماکن عبادی غیرمسلمانان، حقوق زنان، مورد ظلم قرار گرفتن مظنونین از سوی نیروهای امنیتی و وضعیت برخی سطوح شغلی در جامعه موارد متعدد از مجموعه حالات واقعیت حقوقی و انسانی در کویت است که مسائل مختلف مربوط به آنها تیترهای روزنامه‌های این کشور را نیز شامل می‌شود.

الرای العام نگرانی درباره وضعیت و آینده حقوق و آزادی‌های فردی و اجتماعی در کویت را قضیه مشترک بین افراد و طرف‌‌های کویتی دانست و نوشت: با توجه به سیر رو به رشد حوادث روزمره مربوط به نقض حقوق بشر در کویت نگرانی‌ها بیشتر و بیشتر در وجود مردم رسوخ می‌کند و جامعه کماکان خواستار حمایت از حقوق بشر بر اساس منشورهای بین‌المللی حقوق بشر و قانون اساسی کویت است...

"احمد الصراف"، نویسنده و روزنامه‌نگار کویتی صحنه حقوق بشر در کویت را نتیجه طبیعی قانون‌شکنی‌های دو قوه مقننه و مجریه دانست و تاکید کرد که حقوق شهروندان یا افراد مقیم در کویت یا بدونی‌ها از روی جهل یا غفلت مسئولین تضییع می‌شود.

روزنامه‌نگار کویتی با اشاره به نقض آزادی بیان در کویت گفت: برخی در کویت و آن هم از دسته اندک گروه حاکم گمان می‌کنند برای اینکه سررشته امور از دستشان بیرون نرود باید آزادی‌ها را محدود کنند در حالی که این اعمال محدودیت‌ها از نشانه‌های ضعف جوامع است.

وی افزود: مادامی که اقلیتی امور مربوط به قانون‌گذاری در کشور را در دست دارند مشکل است که اوضاع را بتوان تغییر داد.

الصراف در ادامه سرنوشت حقوق زنان در جامعه کویتی را بسیار نگران‌کننده خواند و گفت: با توجه به قید و بندهای شدید علیه فعالیت زنان در جامعه کویتی مقام زن به پایین‌ترین حد خود در جامعه کویتی خواهد رسید.

احمد الصراف تاکید کرد: بدونی‌ها بخشی از جامعه کویت هستند اما به دلیل بی‌توجهی مسئولین از حل مساله آنها با مشکل مواجه هستند و حتی کسانی که دم از حمایت از آنها می‌زنند تنها به دلیل انگیزه‌های انتخاباتی است.

"ابراهیم الملیفی" روزنامه‌نگار دیگر کویتی به موضوع شکنجه داخل سلول‌های انفرادی اشاره کرد و گفت: متاسفانه موضوعی که وجدان جامعه را به درد آورده است موضوع شکنجه تا سر حد مرگ در زندان‌ها است که از جمله آن می‌توان به قضیه کشته شدن محمد المیمونی اشاره کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد