حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

پلیس آمریکا پانصد نفر را با شوک برق به قتل رسانده است

الجزیره انگلیسی،افسران پلیس می گویند شوک برقی ابزار ارزشمندی برای تسلیم شدن مظنونان است؛ این در حالی است که از آن علیه کودکان و افراد مسن نیز استفاده شده است.

خبرنگار این شبکه از سن خوزه کالیفرنیا گزارش داد: این تصویر نشان می دهد که یک زن هفتادو دو ساله غیرمسلح براثر استفاده پلیس از شوک برقی  به زمین افتاده است.
پلیس کالیفرنیا در صحنه دیگر یک مرد غیر مسلح را در زمین بیسبال با  شوک برقی مورد حمله قرار داد. پلیس کالیفرنیا بارها از این وسیله علیه افراد غیر مسلح  در زمین بیسبال استفاده کرده است.
رینا چاکرابورتی از عفو بین الملل گفت: ما دریافتیم از سال 2001، دستکم پانصد نفر در اثر استفاده پلیس از شوک برقی جان داده اند.
خبرنگار الجزیره انگلیسی گفت: در چند سال گذشته در سن خوزه شش نفر براثر استفاده پلیس ازشوک برقی کشته شدند. این بالاترین رقم مرگ در میان شهرهای آمریکا است.
جاسون دوایر  سخنگوی پلیس گفت:شوک برقی ابزار مفیدی برای پلیس برای دفاع از خود است.
سازمان عفو بین الملل خواستار تدوین قوانین مربوط به استفاده از شوک برقی شد.

ترویج اسلام هراسی در ارتش آمریکا

در ادامه تلاش واشنگتن برای ترویج اسلام هراسی، ارتش امریکا برای افسران خود دوره‌هایی را در این خصوص دایر و اسلام را دشمن معرفی کرده است.

ارتش امریکا با برگزاری دوره‌هایی برای افسران ارتش به آن‌ها می‌آموزد که اسلام به طور کلی دشمن امریکاست. در این دوره‌ها که نمونه دیگری از رواج اسلام هراسی در امریکاست، پیشنهاد قتل عامی مانند هیروشیما برای از بین بردن شهرهای مقدس اسلامی مکه و مدینه مطرح شده است.

این دوره موسوم به " دیدگاه اسلام و رادیکالیسم اسلامی " از سال ۲۰۰۴ میلادی تاکنون پنج بار در سال ارائه شده و در هر دوره حدود ۲۰ دانشجو مشارکت داشته‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که حدود ۸۰۰ دانشجو، این واحد اسلام هراسی را قبل از حذف آن در اواخر آوریل گذرانده‌اند.

ارتش امریکا درپی اعتراضات گسترده در اواخر آوریل مجبور به حذف این دوره شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، سرهنگ متیو دالی از مدرسان ارتش امریکا جولای گذشته در یکی از کلاس‌های دانشکده نیروهای مشترک امریکا در نورفولک ویرجینیا گفت: "آن‌ها(مسلمانان) از هرچیزی که شما( امریکایی‌ها) از آن حمایت کنید متنفرند، آن‎ها هرگز در کنار شما زندگی نخواهند کرد مگر آن که تسلیم شوید."

این دانشکده برای اعضای ارتش، به کارکنان دولت درارتش و افسران درباره موضوعاتی مرتبط با برنامه ریزی و اجرای جنگ، دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند.

گفته می‌شود دالی هنوز هم دراین دانشکده سرگرم فعالیت است و برای پش‌برد تئوری برنامه جنگ خود تلاش می‌کند. دالی در تئوری جنگ خود گفته است که کنوانسیون ژنو که مفادی را برای درگیرهای مسلحانه وضع کرده ، دیگر موضوعیت ندارد...


ادامه مطلب ...

افشای دکترین جنگ فراگیر با اسلام

وایرد فاش کرده است که یک افسر ارتش آمریکا مامور شده بود تا در سخنرانی‌های پی در پی برای نظامیان آمریکایی، دکترین جنگ فراگیر با اسلام را در ذهن نظامیان آمریکایی جا بیندازد.

راشاتودی، زمانی که هنوز ارتش آمریکا مشغول هزینه کردن میلیاردها دلار بر روی تجهیزات به‌دردنخور نبود، پنتاگون یک افسر ارتش را به خدمت درآورده بود تا دکترینی را با این مضمون تدوین کند که "دین اسلام" باید از ریشه نابود شود.

بنابراین گزارش، این افسر ارتش که "متیو ای. دولی" نام دارد، اخیرا دیگر در کالج ستاد مشترک ارتش آمریکا سخنرانی نمی‌کند اما همچنان از اساتید این کالج به حساب می‌آید. وبسایت وایرد این هفته فاش کرد که این افسر اکنون تحت بازجویی قرار دارد.

بر اساس مستنداتی که در سخنرانی‌های دولی مورد استفاده قرار گرفته است، وی خواستار آن بوده است که ارتش آمریکا در "جنگی فراگیر" علیه اسلام مشارکت جسته تا امنیت آمریکا را حفظ کند. به گفته وی "بنابر تخمین‌های محافظه‌کارانه حدود ده درصد از مسلمانان جهان یعنی در حدود 140 میلیون نفر، از هرآن چیزی که شما [ارتش] به‌خاطر آن خدمت می‌کنید نفرت دارند و قادر به همزیستی با شما نیستند، مگر اینکه شما هم تسلیم اسلام شوید."

وی می‌افزاید: "قسمی که شما به عنوان یک سرباز حرفه‌ای یاد کرده‌اید، منجر می‌شود که در اینجا بی‌طرف نمانید."...


ادامه مطلب ...

سیاه پوستان آمریکا در انتظار لوترکینگی دیگر

آمریکا همچنان تلاش می کند بر رفتار نژاد پرستانه اش با اقلیت ها و بویژه سیاهپوستان سرپوش بگذارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی حزب ضد صهیونیستی فرانسه،بیست سال پیش، پرونده ای قضایی تاثیری قابل توجه بر شهر لس آنجلس آمریکا گذاشت.
روز سوم ماه مه سال هزار و نهصد و نود و یک، رودنی کینگ قربانی مشهورترین خشونت پلیسی در آمریکا شد. این حادثه باعث شد جریان زندگی این سیاهپوست آمریکایی که اکنون چهل و هفت سال سن دارد تغییر کند. ماموران پلیس وی را به علت رانندگی با سرعت بیش از حد بازداشت و به شدت ضرب و شتم کردند و به این ترتیب وی به نماد گسترده ترین آشوب های نژادی در تاریخ آمریکا تبدیل شد.
ضرب و شتم وی که فرد عابری از آن فیلمبرداری کرده بود و واکنش های ناشی از آن، تاثیرات عمیقی بر جای گذاشت که هم اکنون نیز قابل مشاهده است.
چهار مامور پلیس که تصویر آنها در حال ضرب و شتم این سیاهپوست ضبط شده بود تبرئه شدند. انتشار خبر تبرئه این ماموران پلیس، باعث به راه افتادن آشوب های سال هزار و نهصد و نود و دو در آمریکا شد که بر اثر آن بیش از پنجاه نفر کشته شدند و بیش از یک میلیارد دلار زیان به شهر لس آنجلس وارد شد.
این پرونده باعث شد که کینگ به نماد خشونت پلیسی و نژادپرستی علیه سیاهپوستان آمریکا تبدیل شود...

ادامه مطلب ...

بیش از ده ها کودک زیر شکنجه در زندان های آل خلیفه

عضو ارشد جمعیت وفاق ملی بحرین گفت: نیروهای رژیم از روز 14 فوریه 2011 بیش از 200 کودک را بازداشت کرده اند که هم اکنون بیش از 50 کودک در زندان محبوس هستند.

هادی الموسوی افزود: مساله صندوق پرداخت غرامت نیز نامشخص است است و به عنوان مثال مساله پیگرد قضائی مجرمان هنوز مشخص نیست.
الموسوی در کنفرانسی خبری در مقر جمعیت وفاق ملی گفت: حقوق بسیاری از کودکان در زندان نقض شد و نیروهای رژیم آنها را مورد اذیت و آزار جنسی قرار می دادند.
وی افزود: پدر یک کودک که اخیرا آزاد شده بود، روز اول ماه می به دادستانی کل شکایت کرد و نیروهای رژیم برای اجبار وی به صرف نظر کردن از شکایت خود به وی گفتند که یا باید فرزند و شکایت نامه اش را در دفتر دادستانی بگذارد و یا با فرزندش به خانه برگردد.
عضو ارشد جمعیت الوفاق بحرین اظهار داشت: طبق آخرین آمار؛ بیش از 60 نفر ماه گذشته بازداشت شدند و بیش از 30 نفر نیز زخمی شدند و نیروهای رژیم با آغاز مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک بار دیگر از تفنگ های ساچمه ای استفاده می کنند.

قاتل سیاه پوست آمریکایی تبرئه شد

دادستان‌های یک مجتمع قضایی نیویورک می‌گویند، هیئت منصفه عالی هیچ "سبب معقولی" برای اعلام جرم علیه افسران پلیس که یک مرد سیاهپوست را در آپارتمان وی کشتند، پیدا نکردند.

ژانت دیفور، بازپرس قضایی، قتل این مرد سیاهپوست را که عضو سابق نیروی دریایی امریکا نیز بود در بسیاری از سطوح، یک مسئله فاجعه بار خواند.

راندولف مک‌لافلین، وکیل خانواده چمبرلین و حقوق دان آزادی‌های مدنی امریکا گفت: "بسیار دشوار است علیه یک افسر پلیس در رابطه با قتل یک مرد سیاهپوست اعلام جرم کرد."

انتونی کارلی، افسر پلیس که به علت اعمال خشونت در پرونده ای دیگر محاکمه می شود، کنت چمبرلین، کهنه سرباز ۶۸ ساله‌ای را ۱۹ نوامبر ۲۰۱۱ بعد از یک ساعت مرافعه با پلیس به ضرب گلوله به قتل رساند.

بعد از این که دستگاه هشدار پزشکی این مرد سیاهپوست از کار افتاد و وی به تماس‌ها از سوی اپراتور آژانس هشدار پزشکی پاسخ نداد، کارلی و چندین افسر پلیس به آپارتمان وی فرستاده شدند.

پلیس حتی بعد از این که این کهنه سرباز به آن‌ها گفت که نمی‌خواهد وارد شوند، در آپارتمان وی را به زور شکست...


ادامه مطلب ...

انفجار اوکلاهاما نتیجه عملیات اف‌بی‌آی برای تحریک نژادپرستان بود

یک حقوقدان آمریکایی که "اف‌بی‌آی" به اشتباه برادرش را به اتهام دست داشتن در بمب‌گذاری "اوکلاهاما" دستگیر کرد و به قتل رساند، از تحقیقاتش در این خصوص و مراحل این پرونده گفت.

خبرگزاری فارس: اف‌بی‌آی برادرم را زیر شکنجه کشت/انفجار اوکلاهاما نتیجه عملیات اف‌بی‌آی برای تحریک نژادپرستان بود

یک حقوقدان آمریکایی در مصاحبه با بخش رادیویی «آنتی وار» حقایقی را در مورد پرونده برادرش افشا کرد که به اشتباه از سوی اف بی آی به اتهام دست داشتن در بمب گذاری اوکلاهاما دستگیر شد و زیر شکنجه جان سپرد.  

بمب‌گذاری شهر «اوکلاهما» که در تاریخ 19 آوریل سال 1995 در مقابل ساختمان فدرال موری در شهر اوکلاهاما به وقوع پیوست، تا زمان حادثه 11 سپتامبر 2011 مخرّب‌ترین حادثه تروریستی آمریکا بود که در آن 168 نفر (که از میان آنها 19 نفرشان کودک زیر 6 سال بودند) کشته و 680 نفر زخمی شدند...

ادامه مطلب ...

اسیر فلسطینی در کما

"بلال ذیاب" اسیر فلسطینی که در زندانهای رژیم اشغالگر دست به اعتصاب غذا زده، به کما رفت.

"عیسی قراقع" وزیر امور اسرا و آزادگان فلسطینی اعلام کرد: بلال ذیاب که از 65 روز قبل در زندانهای رژیم اسرائیل دست به اعتصاب غذا زده، کاملا به کما رفته است.

قراقع افزود: مدیریت زندانهای اسرائیل بلال ذیاب را به بیمارستان "صرفند" نزدیک "الرمله" منتقل کرده است.

وی با هشدار به رژیم صهیونیستی درباره احتمال بروز یک انتفاضه جدید داخل و خارج از زندانهای این رژیم در صورت شهادت بلال ذیاب، خاطرنشان کرد: وضعیت سلامتی ذیاب بسیار بد است، و هر لحظه ممکن است وی جان خود را از دست بدهد.

قراقع با درخواست از صلیب سرخ و همه سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر، برای جلوگیری از وقوع "فاجعه" داخل زندانهای رژیم اشغالگر، گفت: اسرائیل تا این لحظه به مطالبات اسرای فلسطینی پاسخ نداده است.

حدود 1500 اسیر فلسطینی از هفدهم ماه آوریل (29 فروردین) دست به اعتصاب نامحدود غذا زده اند. این درحالی است که شماری از اسرا به صورت فردی چند هفته قبل از این تاریخ، اعتصاب غذای خود را در اعتراض به شرایط بسیار بد زندانها آغاز کرده بودند.

هم اکنون 4700 فلسطینی در زندانهای رژیم اشغالگر در اسارت هستند، که از بین آنها 320 نفر در بازداشت اداری قرار دارند به صورتی که رژیم اشغالگر آنها را برای مدت نامحدود و نامشخصی بدون تفهیم اتهام در زندان نگه می دارد.

آموزش کودکان اسرائیلی ،برای کشتن فلسطینی‌ها

ارتش رژیم صهیونیستی کودکان اسرائیلی را برای کشتن فلسطینی‌ها و نحوه استفاده از سلاح‌های مختلف آموزش می‌دهد.

روزنامه اماراتی البیان، تصاویر منتشر شده از اشغالگران صهیونیست و شهرک‌نشینان در شهرک افرات واقع در جنوب بیت لحم نشان می‌دهد که آنها کودکان اسرائیلی را برای استفاده از سلاح‌های مختلف با هدف کشتن فلسطینی‌ها آموزش می‌دهند.

در این تصاویر، کودکان با در دست گرفتن سلاح‌ها به طرف نشانه‌ها شلیک می‌کنند و سربازهای اسرائیلی آنها را در این آموزش همراهی می‌کنند.

آنچه که مسلم است این است که ارتش رژیم صهیونیستی تلاش دارد فرهنگ کشتن فلسطینی‌ها را در سربازها و کودکان اسرائیلی نهادینه کند.

در جریان جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان کودکان اسرائیلی "نامه‌های مرگ" برای کودکان لبنانی بر روی موشک‌های ارتش رژیم صهیونیستی ارسال می‌‌کردند.

زنان بحرینی با انواع نقض حقوق بشر مواجهند

 مسئول امور زنان در جمعیت وفاق ملی ـ اسلامی بحرین تصریح کرد زنان بحرینی با اشکال مختلف نقض حقوق بشر اعم از بازداشت، تهدید، قتل و شکنجه از سوی نیروهای رژیم آل خلیفه مواجه هستند.
«أحلام الخزاعی»  تصریح کرد: زنان بحرینی درجریان انقلاب مردمی این کشور، نه فقط به جوامع عربی بلکه به جوامع دیگر نشان دادند که از آگاهی و درایت فکری، فرهنگی و سیاسی بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل می توانند در کنار مردان در فعالیت های سیاسی مشارکت کنند.

الخزاعی با اشاره به نقش گسترده زنان در انقلاب بحرین گفت: زنان بحرینی همانند طوفانی در صدد تغییر افکار داخلی و جهانی درباره قدرت ، توانایی و حضور زنان در عرصه برای ایجاد تغییرات هستند.

مسوول امور زنان در جمعیت وفاق ملی ـ اسلامی بحرین تصریح کرد: نیروهای رژیم آل خلیفه از ارتکاب هیچ گونه تعدی به زنان خودداری نمی کنند و هیچ تفاوتی در رفتار با زنان و مردان قائل نیستند.

الخزاعی اظهار داشت: دولت بحرین ، کشور را به سوی بی قانونی و ناامنی سوق می دهد و به محض این که هر یک از شهروندان از نخست وزیر انتقاد می کند و برکناری وی را خواستار می شود مورد حمله قرار می گیرد.

وی دراین باره به سوء قصد اخیر به جان  اسامه التمیمی  از نمایندگان سنی مجلس این کشور اشاره کرد که از خلیفه بن سلمان نخست وزیر بحرین انتقاد کرده بود...


ادامه مطلب ...

عربستان سعودی ناقض‌ترین کشور حقوق بشر در جهان

تجاوز به حقوق زنان، قلع و قمع و سرکوب اقلیت‌های دینی و قومی، عدم توجه به آزادی‌های اجتماعی و جلوگیری از آزادی بیان از مورد نقض حقوق بشر در عربستان به شمار می‌رود.

بررسی وضعیت حقوق بشر در عربستان طی سال 2011 نشان می دهد که کشور عربستان به دلیل نداشتن قانون اساسی مدون بر اساس سلایق حاکمان آن یعنی خاندان سعود اداره می‌شود که این موضوع منجر به اعمال انواع و اقسام تبعیض‌ها در این کشور و انجام روا داشتن انواع ظلم‌ها و ستم‌ها بر شهروندان عربستانی شده و همین موضوع نارضایتی‌هایی را در این کشور درپی داشته است.

‏زندانیان از یاد رفته

‏آثار دخالت‌های بیجای آل سعود در دستگاه قضایی عربستان کاملا نمایان است. این دستگاه از معیارهای یبن المللی کاملا به دور است. رفتار افراد شاغل در این دستگاه با هموطنان بر اساس تبعیض دینی و فرقه‌ای است و بر این اساس رژیم سعودی را باید تقریبا تنها نظام جهان برشمرد که با تبعیض‌نژادی و فرقه‌ای میان مردم خود حکومت می‌کند. البته اگر نخواهیم در این میان به برخی از کشورهای عربی به ویژه رژیم‌های عرب حوزه خلیج فارس در این‌باره اشاره کنیم.

به همین دلیل است که در ژوئن سال 1996 ‏مقامات سعودی پس از بمب‌گذاری شهر الخبر که در یک ساختمان مسکونی نظامیان آمریکایی صورت گرفت و طی آن شمار زیادی کشته و صدها نفر مجروح شدند، مقامات سعودی اقدام به بازداشت‌های گسترده میان شیعیان زدند. این در حالی است که عامل اصلی این بمبگذاری تاکنون مشخص نشده است، ولی همین دلیل موجب شد که رژیم سعودی و به این بهانه یک بار دیگر شیعیان را در دایره‌ای از اتهام قرار دهد و مظنونین اصلی شیعیان عربستان باشند. این بازداشت‌ها تعداد زیادی از علما و شخصیت‌های مهم شیعه را به دنبال داشت و اگرچه پس از مدتی آنها آزاد شدند، اما هنوز شماری از جوانان شیعی پشت میله‌های زندان بسر می‌برند، در حالی‌که رژیم سعودی تاکنون هیچ مدرکی در دست ندارد تا بتواند ثابت کند که عامل این بمبگذاری‌ها جوانان شیعی هستند و همچنان بر اتهامات سابق خود تاکید می‌کنند. این درحالی است که حتی دولت آمریکا نیز ناامید شده و دست از جستجو و تحقیق در این‌باره برداشته و این پرونده را به رژیم سعودی سپرده است، ولی رژیم سعودی با اینکه به هیچ مدرکی دست نیافته است، با این حال 9 ‏جوان شیعی را بیش از 13 ‏سال در زندان‌های خود نگه‌داشته و در میان رسانه‌های عربستان این 9 ‏جوان به "زندانیان از یاد رفته" معروف شده‌اند.

- ‏هانی عبد الرحیم الصایغ (36 ‏ساله) از اهالی استان القطیف شهر سیهات

‏- عبد الله احمد الجراش ( ‏37 ساله) از اهالی استان القطیف شهر القلعه

‏- حسین عبد الله مغیض (33 ‏ساله) از اهالی استان القطیف شهر البماری

‏- عبد الکریم حسین النمر (45 ‏ساله) از اهالی شهر الدمام

‏- سید مصطفی القصاب (36 ‏ساله) از اهالی استان القطیف شهر میاس

‏- سید فاضل علوی (32 ‏ساله) از اهالی استان القطیف شهر الجارودیه

‏- مصطفی جعفر المعلم (28 ‏ساله) از اهالی استان القطیف شهر الجارودیه

‏- علی احمد المرهون (32 ‏ساله) از اهالی استان القطیف شهر الجارودیه

‏- صالح مهدی الرمضان (32 ‏ساله) از اهالی استان القطیف شهر الجارودیه...

ادامه مطلب ...

۱۰۰ جنایت بزرگ آمریکا در قرن بیستم

جنایات و وحشیگری‌های آمریکا در تاریخ معاصر جهان بر کسی پوشیده نیست و از گذشته تا به امروز هنوز هم شاهد اینگونه جنایات هستیم. در این مقاله به ۱۰۱ جنایت بزرگ و مهم آمریکا در سراسر جهان پزداخته شده است.

جنایت‌های آمریکا مانند آفتابی است که هرگز غروب نمی‌کند. در این مقاله به 100 جنایت مهم و هولناک آمریکا در قرن گذشته پرداخته شده که در ادامه آمده است:

1- آوریل 1916

پیاده نظام نیروی دریایی آمریکا قیام مردم "دومنیکن" را که در دریای کارائیب واقع شده سرکوب کرده و پس از تصرف کامل این کشور در ابتدای می سال فوق به مدت 8 سال این کشور را به اشغال خود در می‌آورند.

2- دسامبر 1943

اوایل دسامبر این سال نیروی دریایی آلمان موفق به غرق کردن ناو آمریکایی  (S/S John Harvey) در دریا می‌شود و پس از غرق شدن این ناو آشکار می‌شود که جان هاروی حامل 150 تن گاز خردل بوده که پس از غرق شدن کشتی و انتشار این گاز 75 دریانورد کشته شده و 45 تن از ماهی‌ها و موجودات آبزی محل غرق شدن کشتی از بین رفته و کشته شدند.

3- می 1945

نیروی هوایی آمریما شهر "درسدن" آلمان را با وجود پیش‌روی روس‌ها به آن و در حالی‌که هیچ هدف نظامی یا پایگاه نظامی در این شهر وجود نداشت، به شدت بمباران کردند. شدت این بمباران به حدی بود که در اثر آن 150 هزار شهروند غیرنظامی آلمانی کشته و 60 درصد شهر بطور کامل تخریب شد.

4- اگوست 1945

در 6 اگوست 1945 "هری ترومن"، رئیس جمهور وقت آمریکا دستور بمباران اتمی شهر "هیروشیما"ی ژاپن را داد تا در اثر آن 78.150 نفر در عرض چند دقیقه جان خود را از دست بدهند و این جدای از صد‌ها هزار شهروند هیروشیمایی بود که در اثر این بمب به انواع و اقسان عقب‌ماندگی‌ها دچار شدند.

5- اگوست 1945

در 9 اگوست 1945 "هری ترومن" بار دیگر دستور بمباران اتمی را صادر کرد و این بار شهر "ناکازاکی" در ژاپن بود که قربانی بمب‌های اتمی آمریکا شد. در اثر بمباران اتمی شهر ناکازاکی 73884 نفر کشته و بیش از 60 هزار نفر از ساکنان این شهر مجروح شدند و تمام موجودات زنده این شهر چه حیوانات و چه جانوران و چه گیاهان به طور کامل از بین رفته و نابود شدند...

ادامه مطلب ...

وقتی کویته کشتارگاه شیعیان می شود

شهر کویته پاکستان به قلمرو ارعاب گروههای تروریستی وهابی علیه شیعیان پاکستانی تبدیل شده است.

فرانس24، بسیاری از شیعیان به ویژه اقلیت هزاره در شهر کویته هر سال به دست گروههای تروریستی وهابی این شهر به قتل می رسند.
یکی از این هزاره ها در گفتگوی اینترنتی با شبکه فرانس بیست و چهار وضع وخیم این قوم را تشریح کرد.
بسیط علی از ساکنان کویته گفت:« ما اعتراضهای زیادی بر پا کرده ایم. چند روز پیش نیز زنان شیعه به خیابانها ریختند. ما مسلمانان شیعه هستیم اما آنان ما را کافر می دانند. اوضاع هزاره های کویته بسیار وخیم است. نمی توانیم به بازار برویم و کسب و کار خود را اداره کنیم. جان همه هزاره های شیعه در خطر است. ما مجبوریم خودمان از جامعه هزاره ها محافظت کنیم. جوانان هزاره در محله ها شبانه روز گشت زنی می کنند و از هزاره های دیگر محافظت می کنند. ما خواهان عدالت هستیم».
 

جنایتی که فلوجه را فلج کرد

ایالات متحده با بمب های فسفری اش یک یا شاید چند نسل از کودکان فلوجه را از طبیعی ترین حق شان که زندگی سالم بود،محروم کرد.

رابرت فیسک

برای سیف کوچک بهار عربی معنایی ندارد. چهارده ماه دارد و بر روی ملحفه ای قرمز رنگ روی زمین خوابانده شده ست.گهگاه گریه ای می کند. سرش دو برابر اندازه طبیعی است. نابیناست و ناتوان از راه رفتن. سیف الدین عبدالعزیز محمد، نام کامل اوست. صورتی مهربان که به گواه اعضای خانواده اش وقتی همسایگان یا بستگان از در وارد می شوند به خنده ای باز می شود.

سیف هیچ گاه تاریخ جهان پیرامون خود را نخواهد فهمید. هیچ گاه از دموکراسی که خاورمیانه را اخیرا در آغوش کشیده بهره مند نخواهد شد. تنها می تواند دستانش را تکان داده و شیشه شیرش را با دست بگیرد. با این سن و سال آنقدر سنگین است که پدرش به سختی می تواند او را بلند کند. سیف در زندانی زندگی می کند که درهایش برای همیشه به روی او بسته خواهد ماند.

نوشتن این خطوط همان اندازه سخت است که درک شجاعت خانواده سیف. بسیاری از ساکنان فلوجه که فرزندانشان با این معلولیت به دنیا آمدند ترجیح می دهند درهای خانه های خود را بر روی غریبه ها ببندند. برای والدین ی مثل پد و مادر سیف ،کودکانشان مایه سرافکندگی هستند تا نشانه ای از جنایتی که در سال های 2004 و 2007 آمریکایی ها در این منطقه مرتکب شدند.
 
امریکایی ها پس از یک دوره انکار استفاده از بمب های فسفری ، اعتراف کردند که بر فراز برخی ساختمان های مسکونی این بمب ها را انداخته اند. خبرنگاران مستقل از آمار بالای تولد کودکان معلول در فلوجه به نسبت سایر شهرهای عراق گزارش هایی تهیه کردند. البته که هیچ کدام نتوانستند مدرکی ارائه دهند که مواد مورد استفاده امریکایی ها این تراژدی را برای کودکان فلوجه رقم زده است. سیف در یکی از خطرناک ترین مناطق فلوجه زندگی می کند. نیروهای ارتش درست مانند دیگر ساکنان فلوجه از اهل تسنن هستند. زمانی که برای ملاقات سیف می رویم آنها نیز با اسلحه های خودکار خود مقابل درب منزل او ایستاده اند. دو نفر از این سربازان با ما به داخل خانه می آیند و زمانی که کودک ناتوان را روی زمین می بینند دستان خود را به نشانه ناباوری تکان می دهند...

ادامه مطلب ...