حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حوادث 11 سپتامبر باعث سفر "راشل کوری " به فلسطین شد

کریگ کوری پدر راشل می گوید که پس از حملات 11 سپتامبر ، راشل بسیار تلاش کرد درباره این حادثه بیشتر بداند تا اینکه متوجه شد این حملات با مساله اسرائیل و فلسطینی‌‌ها مرتبط است.

در آغاز سال 2003، سالی که حملات اسرائیل علیه فلسطینی‌ها افزایش یافت، دختر 23 ساله‌ای به نام راشل کوری از آمریکا به غزه رفت و به دلیل مقاومت برای جلوگیری از تخریب خانه یک خانواده فلسطینی، توسط راننده بلدوزر صهیونیستی زیر گرفته شد.

تا به حال درباره پدر و مادر راشل کوری فکر کرده‌اید که چه نوع آدم‌هایی هستند و چگونه چنین جوان شجاع و با احساسی را تربیت کرده‌اند؟ لحظه‌ای را می‌توان تصور کرد که سیندی و کریگ کوری به استانبول رسیدند تا در بازگشایی جشن ترکی "نام من راشل کوری است " حضور پیدا کنند، نمایشی که بر اساس قسمتهایی از نامه‌هایی که دخترشان برای آنها ارسال کرده بود نوشته شده است...

ادامه مطلب ...

انتشار تصاویر برهنه 35 هزار نفر با سوءاستفاده از اسکنرهای بدن

با افزایش اعتراض به استفاده از اسکنرهای بدن در فرودگاه های آمریکا و اروپا به‎بهانه‌های امنیتی و انتشار تصاویر برهنه 35 هزار زن و مرد در اینترنت، کمیسیون اروپا تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده است.

به گزارش فارس به نقل از زد.دی. نت، این در حالی است برخی نهادهای دیگر اروپایی نگرانی ها و اعتراض ها را در این زمینه بی‎اساس می دانند. از جمله کمیته اجتماعی و اقتصادی اروپا معتقد است که نگرانی‎های مربوط به نقض حقوق بشر و به خطر افتادن سلامتی بی‎اساس است...

ادامه مطلب ...

گزارش یک نشریه‌ی آمریکایی از خشونت بی‌سایقه علیه زنان در آمریکا

وقتی موضوع به خشونت علیه زنان در آمریکا و اینکه دولت آمریکا باید برای توقف سوء استفاده از زنان چه اقداماتی انجام دهد، مربوط می‌شود، «رابین لوی» دیدگاهی مطلق دارد. این فعال حقوق بشر در سانفرانسیسکو می‌گوید: آنچه واقعا حائز اهمیت است این است که به یاد داشته باشیم آمریکا از نظام حقوق بشر مصون نیست.

نشریه‌ی «لوییزیانا ویکی» با اشاره به این مطلب افزوده است: رابین لوی می‌گوید نظام حقوق بشر به واسطه خصیصه انسانیت در مورد حمله اعمال می‌شود و مردم آمریکا و مردمی که در زندان به سر می‌برند را نیز شامل می‌شود.

اگرچه آمریکا مرتبا به دیگر کشورها در خصوص حقوق زنان و برابری جنسیتی، موعظه می‌کند اما فعالان حقوق بشر می‌گویند وقتی مساله‌ی زنان زندانی و آن دسته از زنانی که در دیگر موقعیت‌های آسیب‌پذیر قرار می‌گیرند، پیش می‌آید آمریکا خود دچار مشکلاتی است...

ادامه مطلب ...

نیکلاس دی.کریستف: با نفت کور شدید، با اسلام هراسی کر

امیدواریم که اندکی صدق در گفتار باراک اوباما باشد زمانی که ادعا می کند آمریکا در کنار جریان های اصلاح طلبانه ایستاده است.

روزهای جدید اعراب از راه رسیده و البته همزمان با آن با جنس جدیدی از رابطه آمریکا و جهان اسلام هم روبه رو خواهیم بود . حقیقتی وجود دارد غیرقابل انکار: چند دهه است که همگان دست آمریکا را در تمامی تحولات منطقه می بینند. این روزها هم دیگران گمان می کنند که این واشنگتن است که در تونس و مصر به نوعی نقش خود را و البته این بار از جنسی متفاوت بازی کرد. حقیقتی دیگر هم وجود دارد که ما بر آن چشم بسته ایم: ما از دیکتاتورها تا زمانی حمایت می کنیم که نفت آنها در اختیار ما قرار دارد و البته چندان هم در برابر اسرائیل قدعلم نمی کنند. در چند ماه اخیر پیش از آنکه تونس را انقلاب یاسمن دربربگیرد و مصر انقلاب گونه ای را تجربه کند، زمزمه هایی مخالف آمریکا از جانب زین العابدین بن علی رئیس جمهوری تونس و حسنی مبارک مصری به گوش می رسید...

ادامه مطلب ...

رهبر شیعیان بحرین: نظام حاکم بر بحرین در اوج تروریسم است

آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، در خطبه های نماز جمعه : در حالی که اوضاع سیاسی، آزادی بیان و عدالت اجتماعی در کشور به شدت در حال پسرفت است و ثروت های کشور در حال به سرقت رفتن است شاهد کشتاری هستیم که ذره ای احترام به دین و انسانیت و وطن در آن دیده نمی شود و دولت برای ساکت کردن مردم به شیوه های جنون آمیز و وحشیانه روی آورده تا هراس و وحشت را در دل مردم بکارد، اگر این روش برای خفه کردن صدای مردم موثر بود دیگر نیازی به خشونتی که سال هاست توسط دولت در کشور انجام می گیرد نبود. این جنایت ها سبب قطع کامل رابطه میان مردم و دولت می شود و هیچ راهی برای آرام کردن مردم نمی ماند...

ادامه مطلب ...

ترور عماد مغنیه به روایت موساد

رسانه‌های صهیونیستی که پیشتر دست داشتن در ترور عماد مغنیه را تکذیب می‌کردند، اخیرا در منابع متعددی اعتراف کردند که این ترور به دست خود آنها انجام شده است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت اخیرا گزارشی منتشر کرده است. این گزارش فصل بیستم کتاب "موساد، عملیات بزرگ " است که نحوه به شهادت رساندن عماد مغنیه از سوی موساد را توضیح می‌دهد، ادعاها و اتهامات مطرح شده از سوی صهیونیست‌ها علیه این مبارز لبنانی که عمدتا دروغ و برای مخدوش کردن چهره وی بوده است، در ترجمه این گزارش عینا آمده است، متن کامل گزارش را به مناسبت سالروز شهادت آن بزرگوار در زیر می‌بینید.

*تشریح صحنه ترور شعید مغنیه

روز دوازده فوریه 2008، بنا بر گزارش‌های داخلی و خارجی، چند شخص پیرامون ساختمان یک آپارتمان بزرگ واقع در منطقه‌ای گران قیمت از شهر دمشق جمع شدند، و اندکی پیش از عصر، ماشین جیپ نقره‌ای رنگ از نوع میتسوبیشی پاژیرو را نزدیک آپارتمان دیدند.

شخصی با لباس مشکی و ریشی مرتب و بدون محافظ وارد منزل شد. کارگرانی که در خیابان ایستاده بودند، با سرعت از طریق سیستم‌های ارتباطی خود اطلاع می‌دهند که "فرد " به دمشق آمده و به آپارتمان رسیده است...

ادامه مطلب ...

تحولات مصر آینده امنیتی اسرائیل را تغییر خواهد داد

یک کارشناس‌ اتریشی مسایل خاورمیانه در گفت‌وگو با یک روزنامه اتریشی با اشاره به انقلاب مردم مصر بر تاثیر این انقلاب در زمینه تغییر آینده امنیتی رژیم صهیونیستی تاکید کرد

به دنبال وقوع انقلاب در مصر و از دست رفتن اصلی‌ترین شریک اسرائیل در منطقه "برتولد میر " رئیس برنامه تحقیقات صلح و بحران دانشگاه "ماربورگ " در گفت وگویی با روزنامه "دراشتاندارد " گفت که اسرائیل (با از دست دادن مصر) باید در برنامه‌های امنیتی خود تجدید نظر کند...

ادامه مطلب ...

رژیم بحرین مردم را همانند حیوانات می‌کشد

یک نماینده بحرینی با اشاره به کشتار دقایقی پیش مردم بحرین توسط بالگردها و ارتش این کشور گفت که رژیم بحرین مردم را همانند حیوانات می‌کشد.

یک نماینده پارلمان بحرینی در مصاحبه با شبکه خبری پرس تی‌وی گفت که رژیم بحرین همانند حیوانات در حال کشتار مردم بحرین است.
وی از ارتش این کشور خواست تا کشتار مردم را متوقف کند.
وی همچنین از سازمان ملل و مجامع بین‌المللی خواست تا با مداخله از کشتار بیشتر مردم توسط نظامیان ارتش بحرین جلوگیری کند...

ادامه مطلب ...

مأمور سابق سیا به‎دلیل اعتراض آرام به سخنان کلینتون کتک خورد

یکی از اعضای برجسته کمیته دوستی ایرانیان و آمریکایی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس خبر داد که مأمور سابق سیا به‎دلیل اعتراض آرام به سخنان وزیر خارجه آمریکا که دولت‌هایی را که به مردم خود آزادی بیان نمی‌دهند محکوم می‌کرد، مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

به گزارش فارس، "النور عمانی " در گفت‌وگو با خبرنگار بخش بین‌الملل خبرگزاری فارس تصریح کرد که در حالی‌که "هیلاری کلینتون " وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در دانشگاه "جرج واشنگتن " سخنرانی می‌کرد و دولت‌هایی را که معترضین را دستگیر می‌کنند و به آنها اجازه آزادی بیان نمی‌دهند محکوم می‌کرد، "ری مک‌گاورن " مأمور سابق سازمان جاسوسی سیا، 71 ساله، زمانی که به نشانه اعتراض مقابل جمعیت حاضر ایستاد و پشت خود را به کلینتون کرد، توسط تعدادی از مقامات ناشناس آمریکا مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفت و پس از آنکه به شدت مجروح شد و خونریزی داشت، به زندان انتقال داده شد...

ادامه مطلب ...

سازمان حقوق بشر خواستار توقف خشونت ارتش مصر علیه معترضان شد

گروههای حقوق بشر سازمان عفو بین‌الملل از ارتش مصر درخواست کردند که هم‌اکنون که مسئولیت کشور را برعهده دارند، هرگونه استفاده از شکنجه علیه دستگیر‌شدگان اعتراضات را لغو کنند.

خبرگزاری آلمان، سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای امروز پنجشنبه تصریح کرد که ارتش مصر که هم‌اکنون اداره کشور را برعهده دارد باید استفاده از شکنجه علیه زندانیان و دستگیرشدگان را لغو کند...

ادامه مطلب ...

ما اینجا روسری ترویج نمی‌کنیم، مدل مو ترویج می‌کنیم

اسلام هراسی که تاکنون توسط دولت های غربی انجام می شد به عرصه خصوصی کشیده شد و یک زن کانادایی که به عنوان یک زیبایی‌شناس در یک فروشگاه مواد آرایشی کار می کرد به دلیل داشتن روسری اخراج شد.

تا کنون خبرهای زیادی در خصوص تبعیض های صورت گرفته توسط دولت های اروپایی، مبنی بر اخراج و یا منع ورود به مراکز دولتی و آموزشی منتشر شده است؛ اما با تبلیغات گسترده دولت های غربی در جهت ایجاد هراس از اسلام (اسلام هراسی) و در نتیجه ایجاد تنفر و هراس از مسلمانان، شرکت ها و موسسات خصوصی و حتی فروشگاه های محلی نیز از این جو تبلیغاتی متاثر شده و درجهت اخراج مسلمانان دارای حجاب اقدام می کنند.

در چنین شرایطی مهویش علی، 22 ساله، روز سه‌شنبه گذشته، یعنی درست یک روز پس از اینکه رییس او به وی گفت که استفاده از حجاب در فروشگاه غیرقابل قبول است، از کارش اخراج شد.

وی به روزنامه کانادایی استار گفته است: «بیش از 10 سال است که حجابم را حفظ کرده‌ام و در این مدت هیچ‌گاه احساس تبعیض نکرده بودم»...

ادامه مطلب ...

انتقاد کمیسیون حقوق بشر اسلامی از پوشش مغرضانه اوضاع تهران

کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس امروز با برحذر داشتن بنگاه سخن پراکنی بی بی سی از دنباله روی سیاست های یکجانبه امریکا ، پوشش مغرضانه اوضاع تهران توسط این رسانه را تقبیح کرد.

این کمیسیون با ابراز نگرانی عمیق از نحوه پوشش خبری رسانه هایی نظیر 'بی بی سی'، 'سی ان ان' و 'فاکس نیوز' از حوادث اخیر نوشت: در حالی که شبکه های آمریکایی گزینه ای جز تعقیب سیاست های جانبدارانه آمریکا ندارند، دلیلی ندارد که 'بی بی سی' نیز بازیچه این سیاست آمریکایی ها شود.
کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس افزود: در حالی که فعالان بحرینی از چند روز قبل روز دوشنبه را 'روز خشم' اعلام کرده بودند، وب سایت انگلیسی بی بی سی حتی یک خبر از تظاهرات مخالفان بحرینی در آن کشور منتشر نکرد. در حالی که در این تظاهرات هزاران نفر شرکت کردند و توسط پلیس با گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی و جنگی هدف حمله قرار گرفتند....

ادامه مطلب ...

"امریکایی‌ها به دنبال مصادره انقلاب مصر"

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با مهم خواندن تحولات منطقه در خصوص مصادره انقلاب مردم مصر توسط امریکاییها، هشدار داده‌اند .

حضرت آیتالله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار با عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه و هیئت همراه وی با اشاره به تحولات اخیر منطقه خاورمیانه، تصریح کردند که امریکایی‌ها به دنبال مصادره حرکت عظیم مردم مصر هستند و جمهوری اسلامی ایران با دخالت طرف‌های خارجی در مصر مخالف و معتقد است مردم باید تصمیم‌گیر اصلی باشند.

رهبر معظم انقلاب سلطه دهها ساله امریکا و رژیم صهیونیستی در مصر و تحقیر مردم را علت اصلی این حرکت دانستند و خاطرنشان کردند که مردم مصر مردمی مسلمان و دارای انگیزههای قوی اسلامی هستند.

ایشان تاکید کردند هرگاه مردم وارد صحنه شوند روند تحولات تغییر خواهد کرد و ابزارهای متعارف سیاسی و نظامی کارایی خود را از دست خواهند داد.

مقام معظم رهبری مهمترین موضوع در دنیای اسلام را حفظ و تقویت وحدت امت اسلامی و پرهیز از افتادن در دام بیگانگان به منظور ایجاد اختلاف و تفرقه در میان آنان، دانستند و تاکید کردند که اگر دنیای اسلام تواناییها و ظرفیتهای بالای خود را بشناسد شرایط بسیار متفاوت خواهد شد و دنیای اسلام می تواند به عنوان یک قدرت تاثیرگذار در تحولات بینالمللی نقش ایفا کند....

ادامه مطلب ...

کمک عربستان برای سرکوب معترضان بحرین

یک کارشناس سیاسی می‌گوید، عربستان سعودی به منظور سرکوب اعتراض‌های دموکراسی­ خواهانه، نیروی نظامی به بحرین اعزام می‌کند.

علی الاحمد رئیس مؤسسه امور خلیج فارس در واشنگتن روز سه شنبه (26 بهمن) در مصاحبه با پرس تی‌وی گفت، ریاض به منظور کمک به حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین برای سرکوب اعتراض‌های گسترده، نیروی نظامی به شهر منامه پایتخت این کشور اعزام می‌کند.

این درحالی است که نیروهای پلیس بحرین با شلیک گاز اشک‌آور و درگیری با معترضان برای جلوگیری از گسترش تظاهرات و اعتراض در شهر منامه تلاش کرده­اند.

همچنین در تیراندازی نیروهای پلیس به معترضان در روستای شیعه نشین الدیه در حومه شهر منامه تاکنون سه معترض کشته شده­اند....

ادامه مطلب ...