حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

مأمور سابق سیا به‎دلیل اعتراض آرام به سخنان کلینتون کتک خورد

یکی از اعضای برجسته کمیته دوستی ایرانیان و آمریکایی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس خبر داد که مأمور سابق سیا به‎دلیل اعتراض آرام به سخنان وزیر خارجه آمریکا که دولت‌هایی را که به مردم خود آزادی بیان نمی‌دهند محکوم می‌کرد، مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

به گزارش فارس، "النور عمانی " در گفت‌وگو با خبرنگار بخش بین‌الملل خبرگزاری فارس تصریح کرد که در حالی‌که "هیلاری کلینتون " وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در دانشگاه "جرج واشنگتن " سخنرانی می‌کرد و دولت‌هایی را که معترضین را دستگیر می‌کنند و به آنها اجازه آزادی بیان نمی‌دهند محکوم می‌کرد، "ری مک‌گاورن " مأمور سابق سازمان جاسوسی سیا، 71 ساله، زمانی که به نشانه اعتراض مقابل جمعیت حاضر ایستاد و پشت خود را به کلینتون کرد، توسط تعدادی از مقامات ناشناس آمریکا مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفت و پس از آنکه به شدت مجروح شد و خونریزی داشت، به زندان انتقال داده شد...

عمانی ادامه داد: در این شرایط کلینتون که مدعی آزادی بیان است، به هیچ عنوان با دیدن چنین صحنه‌ای سخنرانی خود را متوقف نکرد و به سخنان خود درباره حمایت از حقوق بشر و آزادی بیان ادامه داد.

بر اساس این گزارش، زمانی که کلینتون سخنرانی خود را شروع کرد، گاورن در اعتراض به اظهارات وی تنها به آرامی بدون آنکه حرفی بزند، مقابل حضار ایستاد و پشت خود را به کلینتون کرد.

مک گاورن که به مدت 27 سال برای سازمان جاسوسی سیا فعالیت می‌کرده است، تی‎شرت جامعه مدنی کهنه‌سربازان آمریکا برای صلح را (Veterans for Peace) در اعتراض به ادعاهای بی‎اساس آمریکا در حمایت از حقوق بشر، بر تن داشت.

النور تصریح کرد: وی در حالی که به صورت آرام اعتراض خود را به سخنرانی کلینتون نشان می‌داد، پس از آنکه به شدت مورد ضرب و شتم مأموران ناشناس آمریکایی قرار گرفت و چشمانش توسط مأموران پلیس بسته شد و درحالی که مأموران امنیتی وی را از در جلسه بیرون می‌بردند، فریاد می‌زد: پس این همان آمریکا است؟

مک گاورن در حالی به بیرون برده می‌شد که کبود شده بود، پارگی‌هایی روی بدن وی دیده می‌شد و آثار کوفتگی روی بدن وی مشخص بود.

"مارا ورهیدن هیلیارد " وکیل موسسه مشارکت برای صندوق عدالت مدنی (PCJF) در خصوص این اقدام دولت آمریکا گفت: این همان مفهوم نهایی تملق است که کلینتون نگرانی‌های دولت آمریکا از عدم حقوق آزادی بیان در سراسر دنیا را در بوق و کرنا می‌کند و این در حالی است که یک فرد آمریکایی همزمان به دلیل نشان دادن اعتراض آرام خود به سخنان کلینتون مورد ضرب و شتم قرار گرفت و نهایتاً دستگیر شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد