حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

از زرادخانه اتمی تا ترور دانشمندان مسلمان

 سالهاست بحثهایی درباره سیاست هسته ای اسرائیل تنها دارنده زرادخانه اتمی در خاورمیانه صورت می گیرد و این رژیم ابهام هسته ای را بعنوان استراتژی خود برگزیده، اما این رژیم نه تنها در زمینه ساخت بمب اتم بلکه در ترور دانشمندان مسلمان نیز همین استراتژی را دارد.

همان طور که بارها از سوی محافل علمی و آکادمیک و سازمان های اطلاعاتی غربی نیز عنوان شده اسرائیل تنها دارنده زرادخانه هسته ای در خاورمیانه است. این رژیم بر اساس برآورد سازمان های اطلاعاتی 200 کلاهک اتمی را انبار کرده است.

اسرائیل تاکنون با فشارهایی که از سوی مجامع بین المللی و کشورها بر آن وارد شده به هیچ وجه به داشتن برنامه اتمی نظامی اعتراف نکرده است. نکته جالب اینکه این رژیم در هیچ زمانی مدعی نداشتن برنامه نظامی هسته ای نیز نشده و نوعی رویکرد "ابهام هسته ای" را برای خود در پیش گرفته است.

تحولات چند سال اخیر نشان داده که این رژیم نه تنها ابهام را در اعلام برنامه نظامی اتمی خود در پیش گرفته، بلکه رویکرد جدید را هم تحت عنوان ابهام در ترور دانشمندان هسته ای در پیش گرفته است...


ادامه مطلب ...

اظهارات زن فلسطینی که 10 سال در زندان های اسرائیل بسربرده است

"قاهره السعدی" آزاده فلسطینی که 10 سال در بند رژیم صهیونیستی بود، چنان در طول مدت بازجویی از خود مقاومت و ایستادگی نشان داد که بازجویان او را تهدید کرده بودند،‌ اگر به آنچه می‌خواهند اعتراف نکند، مقابل همسرش به وی تجاوز خواهند کرد.

وی در تمام طول این سال‌ها انواع فشارها و تهدیدها و شکنجه‌های زندانبانان صهیونیستی را تحمل کرد اما با تمام این فشارها و آزارها و اذیت‌های برای لحظه‌ای از خود ضعف و سستی نشان نداد و حتی زمانیکه جلادان صهیونیست او را تهدید کردند که در برابر همسرش به او تجاوز خواهند کرد، با این حال ذره‌ای در عزم راسخش جهت مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست خلل وارد نشد. 

وی در تمام طول این سا‌ل‌ها همواره تاکید می‌کرد که مقاومت فلسطینی تنها راه در هم شکستن اراده اشغالگران و واداشتن آنها به تسلیم و آزاد کردن اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی است.

آنچه در زیر می‌آید، مشروح گفت‌وگوی این آزاده فلسطینی در نوار غزه است که در چارچوب قرارداد مبادله "گلعاد شالیت"، نظامی صهیونیست با اسرای فلسطینی است که توسط جنبش حماس با رژیم صهیونیستی به امضا رسید...
 

ادامه مطلب ...

ریشه‌های اسلام هراسی در عمق«بیداری اسلامی»

یک نویسنده عربی در مقاله‌ای به بررسی انگیزه های اسلام هراسی که از سوی چپ گراها و لائیک ها علیه اخوان المسلمون مطرح شده و تلاش این جریان برای غیردموکراتیک نشان دادن دولت‌های اسلامگراها پرداخته است.

  پایگاه خبری الجزیره در مقاله‌ای به قلم "محسن صالح" تحلیلگر و کارشناس مسایل منطقه‌ای به بررسی پدیده اسلام هراسی در سایه انقلاب های عربی اخیر در منطقه پرداخته و ابعاد و انگیزه های این اقدام را که در تبلیغات منفی علیه گروه های اسلامی اخوان المسلمون نمود پیدا کرده، مورد بررسی قرار می دهد.

این گزارش تاکید می کند که پدیده ترساندن از اخوان المسلمون همزمان با بهار عربی ابعاد بیشتری به خود گرفته است، این پدیده بویژه در میان شخصیت ها، احزاب و گروه های چپ گرا و لیبرال یا بخش های مربوط به دستگاه های رسمی و دولتی شیوع زیادی دارد، علاوه بر اینکه ابراز نگرانی های عادی و روتین از سوی آمریکا و اسرائیل و رسانه های غربی نیز در این زمینه روند رو به رشدی به خود گرفته است.

این پدیده با قدرت گرفتن بیشتر اخوان المسلمون در مصر و تونس و یمن  و اردن و نقش آنها در لیبی روند رو به رشدی را به خود گرفته است، علاوه بر اینکه این جریان تاثیر مستقیمی بر جنبش حماس در فلسطین اشغالی نیز دارد...


ادامه مطلب ...

افشای عملیات «پرچم دروغین» موساد در ایران

یک روزنامه آمریکایی فاش کرد که عوامل سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی (موساد) مدت‌ها به شکل مأموران سازمان سیا در حال همکاری با جندالله و انجام عملیات تروریستی در ایران بوده‌اند.

خبرگزاری فارس: افشای عملیات «پرچم دروغین» موساد برای انجام اقدامات تروریستی در ایران

طبق گزارشات رسمی سال 2007 و 2008 که به شکل یک گزارش ویژه در سایت "فارین پالسی" منتشر شده است، مأموران موساد در قالب عملیات "پرچم دروغین" به شکل کارمندان سازمان سیا درآمده و مبادرت به جذب نیروهای جندالله برای انجام عملیات‌های تروریستی و سری در ایران می‌کردند.


براساس این گزارش، عوامل موساد خود را به شکل مأموران سیا درآورده و غالباً در شهر لندن (پایتخت یکی از متحدان آشکار اسرائیل) و کنار گوش مأموران اطلاعاتی آمریکا با عوامل جندالله دیدار می‌کردند.


عوامل موساد در عملیات های خود از گذرنامه آمریکایی و دلار وجه رایج این کشور استفاده می‌کردند.


اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا این رابطه موساد با جندالله همچنان ادامه دارد یا خیر اما گزارش فارین پالسی حاکی از آن است که جندالله با داعیه دفاع از حقوق مردم بلوچستان در پاکستان و ایران فعال شده است...

ادامه مطلب ...

با عملیات محرمانه، ایران هسته‌ای را متوقف کنید

رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای در تاریخ 22 نوامبر 2011 (اول آذرماه) به رئیس جمهوری این کشور بر ضرورت انجام هرکاری از جمله عملیات محرمانه علیه مسئولان ایرانی برای توقف برنامه هسته‌ای ایران تاکید می‌کند.

شماری از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از جمله پیتر کینگ، رئیس کمیته امنیت داخلی، به بهانه اتهام هالیوودی اخیر این کشور علیه ایران در خصوص ترور سفیر سعودی در آمریکا، در نامه‌ای به کاخ سفید و باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور، با حمایت از وی، از او خواستند، برای متوقف کردن ایران هسته‌ای از همه توان و ظرفیت ملی آمریکا استفاده کند.

این نامه در تاریخ 22 نوامبر سال 2011 ارسال شده است و در آن خطاب به اوباما آمده است که برای ممانعت از آنچه آنان تولید تسلیحات هسته‌ای توسط ایران خوانده‌اند، تمام گزینه‌ها از جمله اقدام نظامی باید همچنان مطرح باشد و «آمریکا باید از تمام عناصر توان ملی علیه رژیم ایران به عنوان دشمن استراتژیک ما استفاده کند»...


ادامه مطلب ...

دیپلماسی آمریکایی با چاشنی ترور

امروز همزمان با اظهارات کلینتون مبنی بر محکومیت تصمیم ایران برای غنی‌سازی صلح‌آمیز هسته‌ای و گزارش شورای روابط خارجی این کشور مبنی بر کافی نبودن اعتماد به ایران، یک حادثه تروریستی در تهران رخ داد.

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا امروز در حالی اظهاراتش در صفحه اصلی رسانه‌های جهان مبنی بر محکوم کردن تصمیم ایران برای غنی‌سازی اورانیوم منتشر شد که همزمان با این اظهارات یک انفجار تروریستی دیگر نیز در تهران رخ داد.

وی که اظهاراتش در روز سه‌شنبه و همزمان با وقوع رخداد تروریستی در حوالی میدان کتابی تهران مخابره شده است، گفت: ما از ایران می‌خواهیم که غنی‌سازی اورانیوم را فوراً متوقف کند.

شورای روابط خارجی آمریکا نیز از روز گذشته مقاله‌ای را در محکومیت تصمیم ایران مبنی بر آغاز غنی‌سازی صلح‌آمیز هسته‌ای بر روی صفحه اصلی خود قرار داد...


ادامه مطلب ...

3 کودک 4 تا 12 ساله بیش از 9 ماه در زندان‌های سعودی به سر میبرند

بیش از 9 ماه است که رژیم آل‌سعود سه کودک 4 تا 12 ساله را در زندان‌های خود در بازداشت دارد. اتهام این کودکان مشارکت با مادر خود در تظاهرات برای آزادی پدرشان بود.

پایگاه اطلاع رسانی الکرامه، فعالان سعودی امروز با انتشار بیانیه‌ای خواستار اقدام فوری سازمان‌های بین المللی حقوق بشر برای رسیدگی به وضعیت 3 کودکی شدند که بیش از 9 ماه است در زندان‌های رژیم سعودی بسرمی‌برند.

این بیانیه اظهار می‌کند که رژیم سعودی بیش از 9 ماه است که سه کودک به نام‌های "عبد الرحمن الجزائری" 4 ساله و "جنى الجزائری" 8 ساله و "نمور الجزائری" 12 ساله را در زندان "الذهبان" در شمال شهر "جده" نگهداری می‌کند و این سه کودک دارای تابعیت سعودی هستند.

اتهام این کودکان مشارکت با مادر خود در تظاهراتی است که زنان سعودی در جده برگزار کرده و در جریان آن از وزارت داخلی سعودی خواستار آزادی پدران و همسرانشان شده بودند که سال‌‌های سال است در زندان‌های رژیم سعودی بدون محاکمه در بازداشت بسرمی‌برند و به "زندانیان فراموش شده" معروف شده‌اند...


ادامه مطلب ...

گوانتانامو؛ زندانی‌ برای همیشه

 رئیس‌جمهور آمریکا قانون امنیتی جدیدی را تصویب کرد که براساس آن زمان بسته شدن زندان گوانتانامو به تعویق می‌افتد، قانونی که به مقامات آمریکا این فرصت را می‌دهد که مظنونان خارجی اقدامات تروریستی را که مقیم آمریکا هستند بدون اثبات اتهام و بازجویی‌های حقوقی، برای مدتی نامحدود در زندان نظامی حبس کنند.

 روزنامه آلمانی "زوددویچه" در مطلبی تحت عنوان "گوانتانامو زندانی برای همیشه" که به قلم "کریستین ورنیکه" نوشته شده، آورده است: «باراک اوباما نهایتا با تسلیم در برابر خواست کنگره با این مساله موافقت کرد که تمام محاکمه‌های حقوقی علیه مظنونان تروریستی در یک دادگاه نظامی انجام شود و علاوه بر این قرنطینه و نگهداری 171 زندانی گوانتانامو نیز به همین منوال ادامه یابد.

اکنون سازمان‌های حقوق بشری قوانین جدید امضا شده توسط اوباما را تخطی از اصول حقوق بشری می‌دانند و این طور تحلیل می‌کنند که این تصمیم شخصی اوباما ماندگاری وی را در تاریخ به عنوان فردی که با زندانی کردن نامحدود افراد بی‌گناه موافقت کرد، حتمی می‌کند...


ادامه مطلب ...

اقلیت های انگلیس قربانیان اصلی حملات نژادپرستانه

گزارش یک نهاد غیردولتی در انگلیس نشان می دهد که اعضای جوامع اقلیت این کشور طی دو دهه گذشته قربانیان اصلی فعالیت های نژادپرستانه بوده اند. 

'موسسه روابط نژادی' انگلیس در گزارشی که جمعه شب منتشر شد، اسامی 96 نفر از کسانی را که از سال 1993 میلادی تاکنون در حملات نژادپرستانه کشته شده اند، منتشر کرد.

یک جوان سیاه پوست به نام 'استفن لارنس' در سال 1993 میلادی توسط یک گروه از جوانان نژادپرست انگلیسی با ضربات چاقو در شرق لندن به قتل رسید و دو تن از متهمان این پرونده هفته گذشته و پس از سپری شدن حدود 19 سال به زندان محکوم شدند.

گزارش 'موسسه روابط نژادی' نشان می دهد که پس از قتل استفن لارنس و به رغم وعده مقامات، قتل های نژادپرستانه همچنان در نقاط مختلف انگلیس ادامه داشته و در این مدت بطور متوسط سالانه پنج نفر با انگیزه های نژادی و فرقه ای در این کشور به قتل رسیده اند...


ادامه مطلب ...

زنان اردوگاه اشرف، بردگانی تحت استثمار وحشتناک فکری و فیزیکی

عضو سابق شورای رهبری منافقین با اشاره به ترفندهای سران گروهک منافقین برای مظلوم نمایی گفت: مریم رجوی بارها اعلام می‌کرد فقط مسعود زنده بماند کافی است.

عضو شورای رهبری منافقین که چند ماه پیش، از پادگان اشرف گریخته بود، با انتقاد شدید از پیش شرط های همسر سرکرده منافقین برای خروج از پادگان اشرف، از ادعاهای جدید مریم رجوی به عنوان فرار به جلو و توجیه شکست‌های پیاپی این فرقه یاد کرد و گفت: پیش شرط های منافقین برای خروج از پادگان اشرف نشان اوج درماندگی رجوی است.

این زن عضو شورای رهبری منافقین ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: پس از 8 سال تن ندادن به قوانین دنیای روز و گردن کشی کردن و رجزخوانی فرقه رجوی در عراق، بالاخره سران فرقه اعلام کردند که جابجایی کمپ اشرف را می‌پذیرند و به اردوگاه جدید می‌روند تا از آنجا به کشورهای خارجی سفر کنند.

وی با نقد و بررسی شروط همسر سرکرده منافقین برای خروج از عراق گفت: مریم رجوی در این بین مثل همیشه برای مطرح کردن خویش و برای پاسخ ندادن به واقعیت‌ها و حساب پس ندادن در برابر آنچه سالیان سال بر اسیران فرقه گذشته، با وقاحت و پررویی تمام، شروطی برای این جابجایی اعلام کرده که هر کدام از این بندها جز فریبکاری و ریاکاری چیز دیگری نیست.

عضو سابق شورای رهبری منافقین ادامه داد: انتقال امن و سالم ساکنان اشرف، بدون هیچ استثنا، با خودروها و اموال منقولشان به کمپ لیبرتی تحت نظارت بین‌المللی یکی از درخواست‌های مریم رجوی است که باید در پاسخ به آن گفت تنها کسانی که به فکر امنیت و سلامت ساکنان اشرف نیستند، مریم رجوی و مسعود رجوی و سران فرقه هستند، زیرا به یاد دارم بارها مسعود رجوی در جلسات عمومی اعلام می‌کرد اگر هزار نفر در اشرف بمیرند مهم نیست و یا بارها می‌گفت 72 نفر هم برای من بماند کافی است.

وی افزود: بارها و بارها مریم رجوی شخصاً اعلام می‌کرد فقط مسعود زنده بماند کافی است، علاوه بر این در سال گذشته برای یک نمایش تلویزیونی اعلام کردند عشایر عراقی به ما حمله کرده‌اند، در حالیکه همه نفرات را مجهز به کلاهخود و سپر کرده بودند...

ادامه مطلب ...

2570 کودک در آمریکا محکوم به حبس ابد هستند

دیده‌بان حقوق بشر مستقر در آمریکا در مورد قانون مجازات حبس ابد بدون آزادی مشروط برای کودکان هشدار داد و از دولت فدرال و ایالت‌های این کشور خواست تا صدور این حکم را متوقف کنند.

بر اساس اعلام این سازمان حقوق بشری، در حدود 2570 کودک محکوم به حبس ابد در زندان‌های آمریکا حضور دارند که مجازات آنان غیر قابل بخشش و بدون آزادی مشروط اعلام شده است.

دیده‌بان حقوق بشر مدعی است آمریکا تنها کشور جهان است که افراد زیر 18 سال در آن به مجازات حبس ابد بدون آزادی مشروط محکوم می‌شوند.

در این گزارش 47 صفحه‌ای آمده است که تقریبا هر زندانی جوان محکوم به حبس ابد با خشونت‌های فیزیکی یا تجاوزهای جنسی از سوی هم‌سلولی‌هایش و حتی افسران در زندان مواجه می‌شود.

آمارهای زندان‌های داخل این کشور نشان می‌دهد زندانیان کم سن و سال در زندان‌های بزرگسالان محبوس هستند و آن دسته از زندانیانی که جثه ضعیف‌تری دارند بیشتر مورد آسیب و سوءاستفاده قرار می‌گیرند...


ادامه مطلب ...

اعتراف گیری شبه نظامیان سوری از مهندسان ایرانی

ربایندگان مهندسان ایرانی در سوریه قصد دارند با لباس سپاه پاسداران آنها را وادار به اعتراف به عضویت سپاه و انجام عملیات در این کشور و رابطه با حرب الله کنند.

ربایندگان مهندسان ایرانی نیروگاه برقی جندر در سوریه قصد دارند با لباس سپاه پاسداران آنها را وادار به عضویت سپاه و انجام عملیات در این کشور و رابطه با حرب الله اعتراف کنند تا به این شکل علیه ایران و سپاه جریان سازی خبری نمایند.

این در حالی است این مهندسان همگی از متخصصان ایرانی نیروگاه برقی جندر هستند که اسناد و پرونده آنها هم برای مردم سوریه در حمص و هم در شرکت پیمانکار «مپنا» موجود است.

این درحالی است که بارها گروههای مسلح و مخالف در سوریه قصد داشته اند به هر نحو ممکن به ایجاد جو روانی علیه ایران و سپاه پاسداران اقدام کنند و طبعا این سناریو نیز یکی از برنامه های این گروهها و پشتیبانان خارجی آنها بوده است...


ادامه مطلب ...

ابراز نگرانی حقوق بشری‌ها از قانون بازداشت بدون محدودیت افراد

مدافعان حقوق بشری از قانون کنگره آمریکا مبنی بر بازداشت مظنونان دخالت در اعمال تروریستی بدون در نظر داشتن هرگونه محدودیتی به شدت انتقاد کردند.

باراک اوباما با وجود تردیدها و مخالفت‌هایش روز یک‌شنبه این لایحه 662 میلیارد دلاری را امضا کرد تا این قانون به مرحله اجرا درآید، اما پس از انتشار خبر تصویب این قانون فعالان حقوق بشری به شدت در مورد آن ابراز نگرانی کرده‌اند.

به اعتقاد گروه‌های حقوق بشری این قانون آفتی است که از اوباما به یادگار خواهد ماند. آن‌ها تاکید کرده‌اند که این قانون برای شهروندان آمریکایی و حتی غیرآمریکایی‌ها بسیار خطرناک است، چون هیچ گونه محدودیت زمانی و جغرافیایی برای بازداشت‌ها در آن مشخص نشده است...


ادامه مطلب ...

فهرستی از ترورهای سازمان سیا در کل جهان از 1950 تا امروز

سیاست ترور در کنار سیاست‌هایی مانند کودتای نظامی، ایجاد و شعله‌ور کردن جنگ‌های داخلی و ترور سران احزاب ملی و شخصیت‌های سیاسی ملی‌گرا در جهان از جمله ابزارهای پیشبرد اهداف آمریکا است.

در این بخش به ترورهای این سازمان در سراسر جهان اشاره می‌شود.



سازمان سیـا و سیـاست ترور



سازمان سیا یکی از ابزارهای مخفی دولت آمریکاست که اقدامات غیرقانونی فراوانی انجام می‌دهد. این سازمان همه اقدامات غیرقانونی خود را با سایر نهادهای نظامی و امنیتی آمریکا هماهنگ می‌کند.



این سازمان همچنین فعالیت‌های خصمانه خود را با برخی نهادهای امنیتی در کشورهای «دوست» و «متحد خود» و همچنین مزدوران خود در خارج آمریکا با هدف سرنگون کردن نظام‌های ملی و سوسیالیست در دنیا هماهنگ می‌کند و ساقط کردن رژیم‌ها را از طریق کودتای نظامی، ایجاد و شعله‌ور کردن جنگ‌های داخلی و ترور سران احزاب ملی و شخصیت‌های سیاسی ملی‌گرا در جهان بویژه در کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین عملی می‌کند...





ادامه مطلب ...