حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

ابراز نگرانی حقوق بشری‌ها از قانون بازداشت بدون محدودیت افراد

مدافعان حقوق بشری از قانون کنگره آمریکا مبنی بر بازداشت مظنونان دخالت در اعمال تروریستی بدون در نظر داشتن هرگونه محدودیتی به شدت انتقاد کردند.

باراک اوباما با وجود تردیدها و مخالفت‌هایش روز یک‌شنبه این لایحه 662 میلیارد دلاری را امضا کرد تا این قانون به مرحله اجرا درآید، اما پس از انتشار خبر تصویب این قانون فعالان حقوق بشری به شدت در مورد آن ابراز نگرانی کرده‌اند.

به اعتقاد گروه‌های حقوق بشری این قانون آفتی است که از اوباما به یادگار خواهد ماند. آن‌ها تاکید کرده‌اند که این قانون برای شهروندان آمریکایی و حتی غیرآمریکایی‌ها بسیار خطرناک است، چون هیچ گونه محدودیت زمانی و جغرافیایی برای بازداشت‌ها در آن مشخص نشده است...


هم‌چنین مدافعان حقوق بشری معتقدند که این قانون به ارتش اجازه می‌دهد تا به راحتی هر شهروند و غیر شهروند آمریکایی را بازداشت کرده و مورد بازجویی قرار دهند.

باراک اوباما مدعی است که این لایحه به قانونگذاران و مقامات کمک می‌کند تا از کشورشان در برابر تروریسم محافظت کنند.

کاخ سفید در ابتدا اعلام کرده بود که این قانون را اجرایی نخواهد کرد اما درپی اعمال تغییراتی در این قانون از سوی کنگره نظر خود را عوض کرد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، در این قانون همچنین درخواست اختصاص یک زندان برای ارتش به منظور حبس هر فرد مشکوک به عضویت در القاعده و یا نیروهای مرتبط مطرح شده است.

  منبع:ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد