حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

سال نو مبارک

نفس‌هایی که در گرده‌افشانی بهار به شمار ه می‌افتد
پشت شیشه‌های اتاق مراقبت‌های ویژه به انتظار نشسته و کسی راکه همه بهارهایمان را مدیون او هستیم نظاره می‌کند. ارمغان بهار برایش گرده‌هایی است که نفس‌هایش را به شماره انداخته اما راست‌قامت می‌ایستد؛ همچون سروی بلند.
خبرگزاری فارس: نفس‌هایی که در گرده‌افشانی بهار به شمار می‌افتد

کم‌تر از یک روز بستن رخت سرما باقی مانده همه در تکاپو هستند که دو هم جمع شوند و با هم دور یک سفره بنشیند تا به استقبال فصل شکفتن شکوفه‌ها بروند.

چه خوب است در این شادی‌ها جویا احوال کسانی باشیم که همه بهار‌هایمان را مدیون موجود آنها هستیم، آنهایی که چشم به بهار‌هایشان بستند تا ما همیشه بهاری بمانیم.

جانباز شیمایی 70 درصد «علی ملا مهدی» یکی از همین کسانی است که سال‌هاست بهار‌هایش را به سختی می‌گذارند، شاید جز گرده‌های گل که نفس‌هایش را به شماره می‌اندازد هوای بهار ارمغان دیگری برایش نیاورده باشد.

«مهین شفیعی‌پور» همسر این جانباز شیمایی؛ او هم عید‌هایش را قربانی زمستان کرده است. او حتی مثل خیلی از خانم‌ها خانه تکانی نکرده برای خرید به بازار نرفته و خرید و همه شادی‌هایش در «بیمارستان ساسان» در کنار علی آقا می‌گذارند.

شفیعی پور در حالی که در انتظار ملاقات با همسرش پشت شیشه‌های اتاق مراقبت‌ها ویژه نشست در گفت‌و‌گو با خبرنگار «توانا» اظهار می‌دارد: سال 1354 با علی آقا ازدواج کردم او در دوران انقلاب فعالیت‌های زیادی داشت و دو گلوله هم از نیروهای رژیم طاغوت به یادگار دارد؛ پاهای او بعد از این حادثه دچار مشکل شد و با عصا راه می‌رفت.

وی ادامه می‌دهد: همسرم یک وانت کهنه داشت که خرج زندگی را هم با آن در می‌آورد. جنگ که شروع شد او هنوز برای راه رفتن به عصا تکیه می‌زند. خیلی ناراحت بود که نمی‌توانست به جبهه برود. اما می‌خواست کاری انجام دهد.

همسر جانباز شیمیایی علی ملا مهدی می‌گوید: علی آقا دیگر نمی‌توانست در شهر بماند تصمیمش را گرفته بود و گفت: می‌خواهم با ماشینم به جبهه بروم حداقل که می‌توانم بار حمل کنم. خود را برای رفتن آماده کرد به او گفته بودند: «اگر بخواهی با ماشینت بروی و ماشینت دچار آسیب شود پولی نداریم که در ازای خسارت بدهیم» علی آقا گفته بود: «مگر این ماشین برای من است؟! خداوند به من داده و اگر بخواهد می‌گیرد و چه بهتر که در این مسیر باشد»...

ادامه مطلب ...

کشف سه گوردسته جمعی دراردوگاه منافقین

شهرداری بخش الخالص استان دیالی عراق از کشف سه گور دسته جمعی در داخل اردوگاه گروهک تروریستی منافقین موسوم به اردوگاه اشرف در این استان خبر داد.

پایگاه خبری "الاستقامه" وابسته به مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: در سه گور دسته جمعی که در داخل اردوگاه اشرف در 45 کیلومتری شمال غربی بخش الخالص کشف شده، اجساد زیادی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: گروهک تروریستی منافقین زمین های کشاورزی زیادی را در اختیار خود گرفته بود که مالکیت این زمین ها متعلق به کشاورزان عراقی است و آنها اسناد مربوط به آن را در اختیار دارند.

الخدران افزود: شهرداری بخش الخالص و شیوخ عشایر این بخش به شدت خواهان اخراج عناصر باقی مانده گروهک تروریستی منافقین از استان دیالی هستند.

ریاست پلیس استان دیالی نیز از وجود احکام بازداشت مسئولانی در گروهک تروریستی منافقین به جرم قتل و آدم ربایی خبر داد و گفت که مسئولان قضایی استان دیالی این احکام بازداشت را از پلیس بین الملل "اینترپل" دریافت کرده اند...


ادامه مطلب ...

افشاء رفتار اهانت آمیز و زشت با اسرای زن فلسطینی

کمیته مبارزه با شکنجه در فلسطین اشغالی از شکنجه ها و رفتارهای اهانت آمیز نظامیان رژیم صهیونیستی با زنان فلسطین هنگام بازداشت و بازجویی پرده برداشت.

به گزارش الجزیره، این کمیته در گزارشی که با استناد به اظهارات اسرای زن فلسطینی تهیه کرده است از اقدامات غیرقانونی نظامیان اسرائیلی علیه آنها هنگام بازداشت و بازجویی پرده برداشت.

تماس بدنی، اهانت و عریان کردن آنها هنگام بازجویی از جمله این اقدامات اهانت آمیز به شمار می رود.

شیرین ابوعاقله خبرنگار این شبکه در رام الله در گزارشی در این باره به یکی از زنان اسیر فلسطینی که پس از آزادی مشغول تحصیل در دانشگاه النجاح در نابلس شده است اشاره کرد و افزود: وی ده سال از عمر خود را در زندان های اسرائیل گذرانده است و در این مدت انواع شکنجه های روحی و جسمی را تجربه کرده است.

دعاء الجیوسی می گوید: دوران بازداشت و زندان واقعا یک دوره شکنجه بود. آنها ما را هنگام تفتیش عریان می کردند. این رفتار آنها بسیار اهانت آمیز بود به گونه ای که به ما احساس حقارت دست می داد.

در ادامه گزارش در حالی که تصاویری از برخوردهای نظامیان اشغالگر با زنان فلسطینی در اماکن مختلف پخش می شد آمده است: کمیته مبارزه با شکنجه در اسرائیل در گزارش خود درباره رفتار نظامیان اسرائیلی با زنان فلسطینی فاش کرد نظامیان و بازپرس های اسرائیلی این شیوه ها را علیه زنان فلسطینی اعمال می کردند .

سحر فرانسیس مدیر موسسه حمایت از زندانیان «الضمیر» گفت: شمار زنانی که چنین رفتارهایی با آنها می شود بسیار زیاد است و بخصوص هنگام انتقال آنها از بازداشتگاه به دادگاه یا از دادگاه به زندان اهانت های لفظی زیادی به آنها می شود و تهدید می شوند از مسائل جنسی علیه آنها استفاده می شود.

 

آمریکا از کدام حقوق بشر دم می‌زند؟

بسیاری از کارشناسان امور بین‌الملل تاکید می‌کنند،‌ آمریکا بیش از آنچه که از حقوق‌بشر دم زده و خود را حامی آن معرفی کرده، ناقض آن بوده، اقدامات این کشور در کشورهایی چون افغانستان، و عراق اثبات کننده این ادعاست.

اگر بخواهیم درباره میزان عمل کشورهای غربی و به ویژه آمریکا به قوانین حقوق بشر سخن بگوییم باید آن را در یک جمله خلاصه کنیم، اینکه "حقوق بشر موضوعی است که کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا از آن دم می‌زند، اما کمتر به آن عمل می‌‌کند".

غرب و در راس آن اگرچه تلاش می‌کند، چهره زیبایی از خود به جهانیان ارائه ‌دهد، اما مشت‌های آهنین‌ خود را با تمام توان بر سر بشریت می‌کوبد، با نگاهی به سیاست‌های آمریکا در حوزه حقوق بشر درمی‌یابیم که این کشور بیش از هر کشور دیگری در جهان حقوق بشر را نقض می‌کند.

آمریکا نه تنها خود حقوق بشر را نقض می‌کند، بلکه در قبال نقض حقوق بشر در کشورهای هم‌پیمان خود سکوت می‌کند، فلسطین (سرزمین‌های اشغالی) یکی از بارزترین نمونه‌های این کشورهاست که ساکنان آن از ابتدایی‌ترین حقوق بشری محروم هستند و آمریکا در قبال آن نه تنها سکوت می‌کند، بلکه مدافع اصلی سیاست‌های اشغالگرانه، ستیزه‌جویانه و سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی است.

به همین دلیل بسیاری از کارشناسان بین المللی تاکید می‌‌کنند، حقوق بشر به ابزار و اداتی در دست آمریکا تبدیل شده تا از آن هرگاه که خود صلاح بداند استفاده ‌کند.

در واقع این کارشناسان تاکید دارند که آمریکا از حقوق بشر علیه کشورهایی که با آنها در تضاد منافع قرار دارد، به عنوان اهرم فشار و چماق سرکوب استفاده می‌کند، اما در برابر نقض حقوق بشر توسط هم‌پیمانان خود سکوت اختیار می‌‌کند که این خود به نوعی نقض حقوق بشر به شمار می‌آید.

در این تردید نیست که حکومت‌های کشورهای مختلف جهان به نسبتی متفاوت حقوق بشر را نقض می‌کنند، اما در این میان آمریکا از جمله کشورهایی است که نه تنها در داخل کشور خود حقوق بشر را نقض می‌کند، بلکه این نقض حقوق بشر را در سطح بین‌المللی نیز دنبال می‌کند و این از جمله مواردی است که منحصرا توسط آمریکا و هم‌پیمانان این کشور صورت می‌‌گیرد.,,


ادامه مطلب ...

اعتصاب غذای زندانیان زن عربستان سعودی

جمعیت حقوق مدنی و سیاسی (حسم) با اشاره به شرایط اسفبار حاکم بر زندان‌ زنان "دهبان"، از اعتصاب غذای زندانیان زن این زندان در اعتراض به رفتار خشونت‌آمیز مسئولان این زندان با آنها خبر داد.

پایگاه خبری التغییر، جمعیت حقوق مدنی و سیاسی موسوم به "حسم " در عربستان سعودی با انتشار گزارشی از شکنجه و بدرفتاری و آزار جنسی زنان بازداشت شده در زندان سیاسی "ذهبان" تاکید کرد که وزارت داخلی رژیم سعودی با وجودیکه چند ماه از وقوع اینگونه حوادث در این زندان مطلع شده، اما اقدامی برای مقابله با آن حتی به شکل صوری انجام نداده است.

این بیانیه تاکید می‌کند: از آنجا که وزارت داخلی سعودی حتی حاضر نشد،‌ عاملان این جنایت‌ها را به شکل صوری محکوم کند، ثابت می‌کند که این تعدی‌ها و تجاوزات با موافقت مقامات رده بالای وزارت داخلی سعودی صورت گرفته است.

جمعیت حسم در این گزارش تاکید کرده که بسیاری از این زنان دارای جرم سنگین و قابل توجهی نبوده و تهدید یا خطری علیه امنیت کشور محسوب نمی‌شوند که با آنها اینگونه رفتار می‌شود.

این در حالی است که بسیاری از زنان در بند رژیم سعودی از وجود دوربین‌های 24 ساعته شکایت داشتند که کوچکترین رفتار آنها را کنترل می‌کند...


ادامه مطلب ...

مخالفت آمریکا با محاکمه علنی سرباز امریکایی در افغانستان

پنتاگون می‌گوید ارتش امریکا سرباز امریکایی مسئول کشتار ۱۷ افغان را تحت پیگرد قضایی قرار خواهد داد، اما محاکمه او در افغانستان انجام نخواهد شد.

جرج لیتل، سخنگوی پنتاگون روز دوشنبه (۲۲ اسفند، ۱۲ مارس) با درخواست محاکمه سرباز امریکایی "در برابر مردم افغانستان" مخالفت کرد.

لیتل گفت که تحقیقات درباره نیروهای ارتش امریکا و پیگرد قضایی آنان تابع "توافقات در محل با دولت افغانستان است."

وی افزود: "ارتش امریکا از ابزارهای بسیار توانمندی برای رسیدگی به تخلف برخوردار است."

پیشتر، نمایندگان پارلمان محاکمه علنی آن دسته از نظامیان امریکایی را خواستار شدند که به تازگی ۱۷ غیرنظامی افغان از جمله چند زن و کودک را به ضرب گلوله کشتند.

این نمایندگان روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: "درخواست ما جدی است و انتظار داریم دولت امریکا مجرمان را مجازات و آن‌ها را در دادگاه عمومی در برابر مردم افغانستان محاکمه کند."..


ادامه مطلب ...

زنان در انگلیس قربانیان خاموش تجاوز جنسی اند

یک گزارش جدید در انگلیس خشونتهای جنسی گسترده بر ضد زنان در این کشور را فاش می سازد.

روزنامه ایندیپندنت : نتایج یک تحقیق جدید در انگلیس که امروز منتشر می شود،‌ حاکی از آن است که اکثریت وسیعی از قربانیان خشونت های جنسی از بیم آنکه حرفشان را باور نکنند، به پلیس درباره عوامل ارتکاب این جرایم گزارش نمی دهند.


طبق نتایج این نظرسنجی که توسط پایگاه شبکه اجتماعی «مامسنت» اجرا شد، یک نفر از هر ده زن در انگلیس مورد تجاوز قرار گرفته و بیش از یک سوم آنها مورد تهاجم جنسی واقع شده اند.

این در حالی است که بیش از هشتاد درصد از میان هزار و ششصد پرسش شونده گفتند، درباره حملاتی که به آنها شده است به پلیس گزارش ندادند و بیست و نه درصد گفتند که با هیچکس حتی یک دوست یا عضو خانواده شان درباره رنج و عذابی که متحمل شدند، صحبت نکردند...


ادامه مطلب ...

دستگاه قضایی آمریکا همچنان قتل نوجوان سیاهپوست را نادیده می‌گیرد

پس از گذشت ۱ ماه از قتل نوجوان سیاه‌پوست آمریکایی، قاتل وی همچنان محاکمه نشده است.

شبکه خبری "راشاتودی"، با گذشت ۱ ماه  از قتل "ترایون مارتین" نوجوان ۱۷ ساله آمریکایی همچنان  خانواده وی در پی یافتن علت قتل این شهروند اهل میامی هستند.

بر اساس این گزارش، پلیس اعلام کرد که مارتین را ماه گذشته در نزدیکی خانه پدرش در حالی که تیری به سینه‌اش خورده بود و غرق در خون، به صورت روی زمین افتاده بود در شرایطی پیدا کرد که "جورج سیمرمن" جوان ۲۶ ساله از اعضای "نیبرهود واچ گروپ" (Neighborhood Watch group ) نیز در صحنه حضور داشت.

با وجودی که سیمرمن مسئولیت قتل این نوجوان سیاهپوست را پذیرفته است اما همچنان دادگاه حکمی علیه وی صادر نکرده است.

سیمرمن اعلام کرده که در دفاع از خود مارتین را کشته و این در حالی است که این نوجوان سیاهپوست سلاحی همراه نداشته است.

این قتل در شرایطی صورت می گیرد که گروه یاد شده که سیمرمن نیز یکی از آنهاست در جهت کشف جنایت و اقدامات مشکوک و گزارش آنها به نیروهای پلیس با هدف کاهش جرم فعالیت می‌کنند. از این رو خانواده مارتین با اعلام اینکه سیمرمن باید از فرزند آنها حمایت می‌کرد نه اینکه او را بکشد خواستار رسیدگی به این پرونده شدند.

نگرانی پاپ از تضعیف آزادی‌های دینی-عبادی در آمریکا

پاپ بندیکت شانزدهم، روز جمعه، نسبت به عواملی که در آمریکا آزادی‌های دینی - عبادتی و شخصی را تهدید می‌کنند، ابراز نگرانی کرد.

خبرگزاری «آکی»، پاپ در اشاره به جدال کنونی میان شورای اسقف‌های آمریکا و کاخ سفید درباره قانون‌های بهداشت مرتبط با ارائه کردن داروهای پیشگیری از بارداری در تمامی بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان های کاتولیکی، اینگونه درباره آمریکا اظهارنظر کرد.

به گزارش این خبرگزاری، وی در خلال استقبال از گروهی از اسقف های آمریکایی اعلام کرد که باید به سرعت اقدامات لازم برای باز پس‌گیری آزادی مردان و زنان دیندار و مؤسسات الهام بخش به آنها، انجام شده تا بتوانند بر اساس اعتقادات عمیق اخلاقی شان رفتار کنند.

شایان ذکر است که قانون جدید شامل تمامی مراکز بهداشتی بود اما پس از اعتراض اسقف‌ها حکومت آمریکا شماری از مراکز بهداشتی را استثنا کرد اما باز هم اعتقاد کلیسای آمریکا این اقدامات را کافی نمی‌داند.

هشدار عفو بین الملل به عربستان سعودی

بازداشت افراد به مدت یک سال آن هم صرفا به دلیل قصد برگزاری تظاهرات برخلاف وجدان انسانی است. اما به نظر می‌رسد که مقام‌های دولتی سعودی این کار را تحت عنوان امنیت انجام می‌دهند."

عفو بین‌الملل با انتقاد از اقدام عربستان سعودی در زندانی کردن بدون اتهام و محاکمه معترضان ضد رژیم، آزادی فوری و بی‌قید و شرط زندانیان را خواستار شده است.

این سازمان حقوق بشر مستقر در لندن، روز جمعه اعلام کرد، تقریبا پس از گذشت یک سال از برنامه اعتراضی " روز خشم" در ریاض، برخی از معترضان همچنان بدون هیچ اتهام یا محاکمه‌ای در زندان به سر می‌برند.

فعالان عربستانی برای برگزاری تظاهرات " روز خشم" در ۱۱ مارس ۲۰۱۱ فراخوان داده بودند اما این تظاهرات به دلیل حضور سنگین نیروهای امنیتی برگزار نشد. هدف از برگزاری این تظاهرات، درخواست برای اصلاحات سیاسی عنوان شده بود...


ادامه مطلب ...

پلیس نیویورک آزادی ادیان و حریم خصوصی مسلمانان را نقض می کند

خبرگزاری 'آسوشیتدپرس' در گزارشی مستند بار دیگر از موارد گسترده نقض حریم خصوصی مسلمانان ساکن نیویورک از سوی اداره پلیس این شهر پرده برداشت.

در این گزارش آمده است: بر اساس اسنادی که جدیدا به دست آمده و به صراحت از تجسس پلیس درباره مردم بر اساس تبعیض های مذهبی خبر می دهد، اداره پلیس نیویورک تنها به استناد مسلمان بودن افراد، برای آن ها پرونده های محرمانه تشکیل داده است.

بر اساس این گزارش، پلیس نیویورک به دلیل اقدامات تجسسی گسترده خود در مناطق مسلمان نشین، هدف انتقاد شدید مسلمان، قانونگذاران و حتی پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) قرار دارد. پلیس در جریان این عملیات، نام افراد بی گناه را در پرونده های محرمانه قرار داده و نسبت به کنترل مساجد، سازمان ها و انجمن های اسلامی دانشجویی و شرکت های مستقر در مناطق مسلمان نشین شمال شرق آمریکا مبادرت کرده است...


 

ادامه مطلب ...

در قطیف چه می گذرد؟

مرکز حقوقی "العداله" در جدیدترین گزارش خود درباره وضعیت مناطق شرقی عربستان از افزایش روند نقض حقوق بشر در این مناطق تهدید آزادی بیان و تشدید موج بازداشت‌ها در میان شهروندان منطقه خبر می‌دهد.

پایگاه خبری الشیعه، گزارش ارائه شده توسط یک مرکز حقوقی عربستانی درباره اوضاع جاری در مناطق شرقی عربستان که اکثر ساکنان آن را شیعیان تشکیل می‌دهند، از تشدید نقض حقوق بشر در این مناطق خبر می‌دهد.

گزارش تهیه شده توسط مرکز دفاع از حقوق بشر العداله در ماه فوریه بر تشدید بازداشت‌های خودسرانه و بی‌دلیل و محاکمه‌های سیاسی و نقض حقوق زنان و آزادی بیان تاکید دارد.

"صادق الرمضان"، عضو این مرکز در این‌باره توضیح داد که تضمین آزادی‌ها و محاکمه‌های عادلانه دو اصل مهم جهت تحقق عدالت در جوامع به شمار می‌آیند که بدون توجه به آنها امکان حل مشکلات امنیتی وجود ندارد و این موضوعی است که در مناطق شرقی عربستان و به ویژه القطیف به هیچ وجه مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

بازداشت‌ها

وی درباره بازداشت‌های صورت گرفته در مناطق شرقی عربستان طی ماه فوریه اعلام کرد که تنها در منطقه الشرقیه 36 شهروند عربستانی بازداشت شدند که 19 نفر از آنها که از ساکنان القطیف و الاحساء بودند، به بخش بازجویی در وزارت داخلی منتقل شدند که از جمله معروف‌ترین این افراد باید از  "حبیب علی المعاتیق"، مدیر پایگاه اطلاع رسانی "فجر الثقافیه" و شیخ "جلال محمد آل جمال"، مدیر پایگاه اطلاع رسانی "العوامیه" بودند.

همچنین این گزارش تاکید می‌کند که در میان بازداشت شدگان دو نوجوان 16 ساله هم به چشم می‌خوردند که راهی زندان شده تا تعداد نوجوانان بازداشت شده منطقه در طول یک سال گذشته به 12 نوجوان برسد.

این در حالی است که گزارش تاکید می‌کند که در طول یک سال گذشته منطقه و منازل مسکونی ساکنان همواره و بدون اطلاع قبلی مورد بازرسی و یورش نیروهای امنیتی و نظامی رژیم سعودی قرار می‌گرفت که موجب ایجاد ترس و وحشت در میان ساکنان منطقه شده است...


ادامه مطلب ...

حقوقی جلوه دادن ترور شهروندان آمریکایی

دولت اوباما مستندات حقوقی خود در خصوص صدور مجوز کشتار شهروندان امریکایی مظنون به مشارکت در فعالیت‌های تروریستی در خارج از این کشور را ارائه می‌کند.

بر اساس این گزارش، قرار است اریک هولدر، دادستان کل امریکا بعد از ظهر دوشنبه (۱۵ اسفند، ۵ مارس) در دانشکده حقوق دانشگاه شیکاگو به بررسی اصول زیربنایی حقوقی این موضوع بپردازد.

این اقدام پس از آن مطرح شد که دولت امریکا تحت فشار "اتحادیه آزادی‌های مدنی امریکا" مجبور شد توجیهاتی دال بر قانونی بودن کشتار امریکایی‌های مظنون به مشارکت در اقدامات تروریستی را ارائه کند.

این گروه حقوقی اول فوریه با تنظیم شکوائیه‌ای در دادگاهی در نیویورک، خواهان افشای اسناد و مدارکی شد که بر اساس آن، مجوز هدف قرار دادن و کشتن شهروندان امریکایی‌ در خارج از این کشور صادر شده است.

اتحادیه آزادی‌های مدنی امریکا با اشاره به کشتار انور العولقی (تبعه امریکا) در جریان حمله یک پهپاد امریکایی در یمن در سال ۲۰۱۱، خواهان "ارائه اطلاعات اساسی و صحیح در خصوص برنامه دولت امریکا در خصوص کشتار هدفمند (شهروندان امریکایی) شد."

این موضوع هم‎زمان با آن مطرح شد که امریکا به دلیل کشتار غیرنظامیان در حمله پهپادهای این کشور به پاکستان نیز با انتقادهای شدیدی روبرو شده است...


ادامه مطلب ...

گزارش سفارشی دولت آلمان برای اسلام هراسی

درحالی که مدت زیادی از برگزاری مراسم یادبود قربانیان پرونده کهنه قتل های زنجیره ای مهاجرین در آلمان بدست خشونت طلبان افراطی و نئونازی ها در حضور آنگلا مرکل نمی گذرد، انتشار گزارشی از سوی وزارت کشور، این احتمال را تقویت کرده که عملکرد برخی نهادهای مسئول در تقویت اسلام هراسی، پیش زمینه انجام اقدامات خشونت طلبانه علیه مهاجران است.

یکی از روزنامه های آلمانی با انتشار گزینشی خلاصه ای از یک گزارش تحقیقاتی 750صفحه ای که به سفارش وزارت کشور و همکاری شماری روانشناس، جامعه شناس، کارشناس علوم ارتباطات و همچنین اساتید علوم اجتماعی چند دانشگاه تهیه شده، نتیجه گیری کرد که مسلمان مقیم آلمان حاضر نیستند خود را با شرایط و مقررات قانونی این کشور تطبیق کنند.

روزنامه 'بیلد' که به عنوان رسانه ای با تبلیغات ضد اسلامی و تحت نفوذ کامل رژیم صهیونیستی شناخته می شود، در ادامه ایجاد اسلام هراسی و مخالفت با جامعه مسلمانان در آلمان، با اشاره به بخش هایی از این گزارش تحقیقاتی، نوشت: از هر چهار مسلمان مقیم آلمان بین 14 تا 32 سال، تنها یک نفر حاضر به تطبیق خود با شرایط کشور و همگرایی با قوانین است و این گروه همیشه آماده اعمال رفتار های خشونت آمیز هستند.

تهیه کنندگان این گزارش که گفته شده با همکاری دانشگاه های 'ینا' و 'برمن' در آلمان، 'لینس' اتریش و یک مرکز پژوهشی در شهر شرقی وایمار آلمان تدوین شده، اعلام کرده اند که اطلاعاتی از 700 مصاحبه تلفنی، ارزیابی بیش از شش هزار نسخه از آثار مکتوب و نوشته های مسلمانان در سایت های اینترنتی و مطالب پخش شده در شبکه های تلویزیونی محلی و منطقه ای عربی و ترکی در آلمان را جمع آوری کرده اند.

شیوه تهیه و نتیجه گیری از این گزارش در حالی که مسلمانان خود هدف اقدامات خشونت طلبانه عناصر افراطی و نئونازی مواجهند و حتی به آن هم اشاره نشده، مورد انتقاد گسترده جوامع و شخصیت های اسلامی قرار گرفته است...


ادامه مطلب ...