حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

اعتصاب غذای زندانیان زن عربستان سعودی

جمعیت حقوق مدنی و سیاسی (حسم) با اشاره به شرایط اسفبار حاکم بر زندان‌ زنان "دهبان"، از اعتصاب غذای زندانیان زن این زندان در اعتراض به رفتار خشونت‌آمیز مسئولان این زندان با آنها خبر داد.

پایگاه خبری التغییر، جمعیت حقوق مدنی و سیاسی موسوم به "حسم " در عربستان سعودی با انتشار گزارشی از شکنجه و بدرفتاری و آزار جنسی زنان بازداشت شده در زندان سیاسی "ذهبان" تاکید کرد که وزارت داخلی رژیم سعودی با وجودیکه چند ماه از وقوع اینگونه حوادث در این زندان مطلع شده، اما اقدامی برای مقابله با آن حتی به شکل صوری انجام نداده است.

این بیانیه تاکید می‌کند: از آنجا که وزارت داخلی سعودی حتی حاضر نشد،‌ عاملان این جنایت‌ها را به شکل صوری محکوم کند، ثابت می‌کند که این تعدی‌ها و تجاوزات با موافقت مقامات رده بالای وزارت داخلی سعودی صورت گرفته است.

جمعیت حسم در این گزارش تاکید کرده که بسیاری از این زنان دارای جرم سنگین و قابل توجهی نبوده و تهدید یا خطری علیه امنیت کشور محسوب نمی‌شوند که با آنها اینگونه رفتار می‌شود.

این در حالی است که بسیاری از زنان در بند رژیم سعودی از وجود دوربین‌های 24 ساعته شکایت داشتند که کوچکترین رفتار آنها را کنترل می‌کند...


حسم در ادامه گزارش خود تاکید می‌کند که بسیاری از این زنان به همراه کودکان در این زندان‌ها بسرمی‌برند و شاهد این خشونت‌ها هستند که کمترین آن فحاشی و ناسزاهای رکیک است.

این جمعیت حقوقی عربستانی می‌افزاید: این زنان دربند عربستانی با توجه به عدم اجرای عدالت و رسیدگی قضایی عادلانه به پرونده‌های خود از 7 مارس دست به اعتصاب غذا زده و اعلام کرده‌اند تا تحقق مطالبات خود به اعتصاب خود ادامه خواهند داد که در آزادی فوری و محاکمه عادلانه نمود پیدا می‌کند.

جمعیت حسم از حقوق‌دانان و فعالان عربستانی خواستار اعلام همبستگی با این زنان و کودکان شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد