حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

مرگ یک زندانی آمریکایی بعد از 6 روز اعتصاب غذا

خبرگزاری "رویترز"، بدنبال مرگ یکی از زندانیان آمریکایی که به دلیل شرایط بد زندان ها در ایالت کالیفرنیا دست به اعتصاب غذا زده بود، فعالان آمریکایی در حال برنامه ریزی برگزاری یک تظاهرات کشوری در روز دوشنبه هفته جاری در اعتراض به شرایط زندان های آمریکا و نرخ بالای زندانیان در زندان ایالت کالیفرنیا هستند.

بر اساس اعلام روز گذشته مقامات زندان کالیفرنیا، "الکساندر گومز" یک جوان 27 ساله آمریکایی اوایل ماه جاری و در تاریخ 2 فوریه و 6 روز بعد از اعتصاب غذایش به همراه 31 زندانی دیگر مرده است؛ گومز و ده ها زندانی دیگر در اعتراض به محدودیت زندان های کالیفرنیا در زمینه دسترسی به خدمات بهداشتی، غذای خوب و خدمات حقوقی و سایر امکانات دست به اعتصاب غذا زده بود.

گومز به دلیل قتل درجه یک و اقدام به قتل، در حال سپری کردن حبس ابد خود در زندان دولتی " Corcoran" بود و یکی از هزاران زندانی آمریکایی بود که از ماه ژوئیه سال گذشته میلادی اعتصاب غذا می کرد...


ادامه مطلب ...

تدوین حقوق بشرغربی براساس جاهلیت مدرن


آیت‌الله جوادی آملی در مراسم اختتامیه اولین کنفرانس بین المللی فقه و قانون که در سالن اجتماعات بنیاد بین‌المللی اسراء برگزار شد، اظهار داشت: فقه و قانون مسائلی مشترک و مواردی ممتاز و مختص نسبت به هم دارند.

وی با بیان اینکه مشترکات فقه و قانون این است که هر دو نیازمند به عبور از سه مرحله هستند، تاکید کرد: فقه یک مواد خاص به نام مواد فقهی دارد که در رسا‌له‌های عملی مراجع مطرح بوده واین مواد از مبانی گرفته می‌شود و در عین حال آن مبانی از منابع استنباط می‌شود.

این مرجع تقلید ادامه داد: این سه مرحله یعنی ماده‌های فقهی باید به مبانی تکیه کنند و مبانی فقهی به منابع وابسته باشد، بین قانون و فقه مشترک است.

وی قرآن کریم، سنت معصومان(ع) و عقل را از منابع فقهی عنوان کرد و یادآور شد: مواد قانونی که مجلس شورای اسلامی تصویب می‌کند به استناد مبانی آنها به نام قانون اساسی است که این قانون اصول است و مبانی آن از منابع یعنی کتاب و سنت و عقل استنباط شده است.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه نام اجماع را به هیچ وجه نباید جزو منابع ذکر کرد، اظهار داشت: اجماع زیرمجموعه سنت است و این صدرنشینی بی‌جای اجماع را باید از او گرفت.

وی اضافه کرد: اجماع نظیر خبر و شهرت، از سنت روایت می‌کند نه اینکه در ردیف سنت باشد. باید دست اجماع را گرفت و از صدرنشینی پائین آورد و آن را در ردیف شهرت و خبر قرار داد...

ادامه مطلب ...

شهدای جمعه‌ سیاه پاراچنار به ۳۴ نفر افزایش یافت/اسامی شهدا

در پی اقدام ارتش پاکستان در سرکوب شیعیان مظلوم پاراچنار، چند تن دیگر از افراد معترض به انفجار اخیر به شهادت رسیدند.

خبرگزاری فارس: شهدای جمعه‌ سیاه پاراچنار به ۳۴ نفر افزایش یافت/اسامی شهدا

با اقدام ارتش پاکستان در کشتار شیعیان معترض پاراچناری، دو تن دیگر به ۶ شهید اقدام ارتش افزوده شده و این شهدا به ۸ تن رسیدند.

بنا بر این گزارش یکی دیگر از مجروحان حادثه نیز در بیمارستان شهر پاراچنار به شهادت رسید و شهدای انفجار ظهر امروز کورمی بازار پاراچنار به ۲۶ تن افزایش یافته و مجموعا ۳۴ نفر امروز به خیل شهدای اهل بیت پیوستند.

گفتنی است دو خودروی ون نیز که امروز از پیشاور به سمت پاراچنار در حرکت بودند به دلایل نامعلومی هنوز به مقصد خود نرسیده و از سرنوشت سرنشینان این دو خودرو نیز اطلاعی در دست نیست. 

همین گزارش می‌افزاید که فرد انتحاری از وابسته‌گان گروهک مرتد وهابیت و نیروهای طالبان پاکستان بود که شب قبل را در هتل الفاروق پاراچنار (متعلق به سلفیون ایالت کورم ایجنسی) گذرانده و تمهیدات و چه‌گونه‌گی جنایت وی نیز در همان هتل طرح‌ریزی شده بود. از همین رو مردم نماز‌گزار پاراچنار پس از پی بردن به این موضوع به هتل مزبور حمله‌ور می‌شوند تا آن‌جا را که لانه‌ی فساد و جاسوسی وهابیون بوده به آتش بکشند که با اقدام شدید ارتش پاکستان مواجه می‌شوند و در همین اثنا پنج تن از شیعیان معترض به ضرب گلوله‌ی ارتش پاکستان به شهادت رسیده و یک تن دیگر نیز با اقدام عمدی در زیر شنی‌های تانک ارتش، له شده  و شهید می‌گردد...

ادامه مطلب ...

ثبت نقض حقوق بشر توسط عربستان در گینس

شیعیان عربستان با اینکه 10 تا 15 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند اما با آنها همچون شهروندان درجه دو برخورد می‌شود.

پایگاه اطلاع رسانی "البدیع" با نقل این مطلب از سازمان دیده بان حقوق بشر، این سؤال را مطرح کرد که: آیا وقت آن فرا نرسیده که ظلم و ستم در سرزمین حرمین شریفین به پایان برسد؟

این پایگاه، افزود: گزارش‌های حقوقی بی‌شماری درباره عربستان سعودی منتشر شده که تأکید می‌کنند: "ظلم و ستمی که آل سعود در حق شهروندان خود روا می‌دارد، به حدی است که باید در کتاب جهانی رکوردهای "گینس" به ثبت برسد."

البدیع همچنین نوشت: به نظر می‌رسد، سال جاری میلادی سالی است که انقلاب‌های مردمی از رژیم‌های به اصطلاح جمهوری عربی به رژیم‌های سلطنتی منتقل شود و این موضوع به شکلی آشکار اوایل سالجاری میلادی با آغاز انقلاب خشم در عربستان با شعار "از امروز دیگر ظلمی وجود ندارد" قابل ملاحظه بود.

شرکت کنندگان در اعتراض‌ها و تحصن‌ها مطالبات خود را در "آزادی زندانیان سیاسی"، "پایان دادن به بازجویی‌های امنیتی"، "حق آزادی بیان"، "حق برگزاری تجمع‌ها و گردهمایی ها"، "برگزاری انتخابات شفاف"، "بهبود وضع معیشتی و درآمدهای فردی"، "حل بحران مسکن"، "بهبود ارائه خدمات بهداشتی و درمانی"، "برطرف کردن نیازهای اساسی مانند آب و برق و ارتباطات و حمل و نقل" و "رسیدگی به وضعیت حقوق زنان" خلاصه کردند.

سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارش‌های خود بارها به این نکته تاکید کرده است که تبعیض اعمال شده توسط خاندان سعودی بر شهروندان خود پا را از حد و حدود و تعریف‌های ارائه شده از تبعیض فراتر می‌نهد و به سطح ظلم و ستم می‌رسد.

دادگاه مجددا فرمانده ایرانی الاصل پلیس انگلیس را گناهکار شناخت

یک دادگاه شهر لندن که محاکمه مجدد 'علی دیزایی' از فرماندهان ایرانی الاصل پلیس انگلیس را برعهده داشت، عصر روز دوشنبه مجددا وی را در اتهام 'سوءاستفاده از موقعیت و تلاش برای منحرف کردن روند قضایی' گناهکار شناخت.

آقای دیزایی در اوایل سال 2010 میلادی(اواخر سال 1388) در همین دادگاه و با اتهامات مشابه محاکمه و به چهار سال زندان محکوم شده بود.

آقای دیزایی که همواره بر بی اساس بودن اتهامات مطرح شده علیه خود تاکید داشت نسبت به حکم صادره اعتراض کرد و سرانجام در اردیبهشت ماه امسال و با پیروزی در دادگاه تجدیدنظر از زندان آزاد شد.

قاضی دادگاه تجدیدنظر در لندن در اواخر اردیبهشت و پس از چند جلسه و شنیدن استدلال های آقای دیزایی و وکلایش، حکم به توقف محکومیت وی داد.

این افسر ایرانی الاصل پلیس لندن معتقد است که این اتهامات به دلیل مبارزات مستمر وی علیه نژاد پرستی در پلیس انگلیس، ساخته و پرداخته شده است.

'استفن رایت' نماینده دادستان در آغاز جلسات محاکمه مجدد، باردیگر اتهامات مطرح شده در دادگاه های قبلی علیه 'علی دیزایی' را تکرار کرد و گفت که آقای دیزایی در جریان درگیری با فردی به نام 'وائد البغدادی' از موقعیت خود به عنوان افسر پلیس سوء استفاده کرده است...


ادامه مطلب ...

نقض بی سابقه حقوق بشر در انگلیس

محافل قضایی در انگلستان اعتراف کردند یک فرد مسلمان بدون آن که هیچ اتهامی به او وارد باشد 10 سال در زندان مانده است.

بنابر گزارش هایی که منابع مختلف از جمله بی بی سی در روزهای اخیر منتشر کرده اند فردی به نام ابوقتاده که 10 سال گذشته را در سخت ترین شرایط ممکن در زندان های امنیتی انگلستان گذرانده حتی یک بار هم در یک جلسه دادگاه یا تفهیم اتهام شرکت نکرده و در تمام مدت اساسا معلوم نبوده او به چه جرمی در زندان است. بی بی سی روز گذشته در گزارشی در این باره اذعان کرد ابوقتاده بدون آن که اتهام مشخصی به او وارد شده باشد بدون حتی هیچ گونه تشریفات قضایی و صرفا به دلیل آن که ادعا شده خطری برای امنیت ملی انگلستان است 10 سال زندانی شده است.
این در حالی است که این اتهام هرگز نه فقط اثبات بلکه به وی تفهیم هم نشده است.
ابوقتاده یک روحانی اردنی است که انگلستان او را به همکاری با القاعده متهم می کند.
کارشناسان عقیده دارند این مورد یکی از شاخص ترین مواردی است که نشان می دهد شرایط حقوق بشر در غرب بسیار وخیم بوده و این کشورها اساساً صلاحیتی برای انتقاد از ایران در این موضوع ندارند.

آمار‌هایی تکان ‌دهنده از تجاوز‌ و خشونت جنسی در آمریکا

درحالی که دولت آمریکا همواره دولت‌های مخالف خود را به ترویج خشونت علیه زنان و نقض حقوق آنها در کشورهایشان متهم می‌کند، گزارش‌های مؤسسات حقوق بشری مردم ‌نهاد آمریکایی نشان می‌دهد که این اتفاق در ابعاد بسیار وسیع‌تری در ایالات متحده رخ می‌دهد و سیاست‌های فرهنگی دولت به این موضوع دامن می‌زند.

یکی از بدترین موارد خشونت علیه زنان، موضوع تجاوز جنسی و فساد اخلاقی حاکم بر این روابط در ایالات متحده آمریکاست که آمار بالای آن، برخی مؤسسات خصوصی و مردم‌نهاد آمریکایی را به تحقیق و پژوهش در این حوزه واداشته است.

گزارش حاضر بر اساس گزارش‌های آماری تعدادی از معتبرترین موسسات مزبور تهیه شده و بدیهی است تفاوت‌هایی در آمارهای موسسات مختلف به چشم می‌خورد که ناشی از تفاوت جامعه آماری و شیوه تحقیق است اما متوسط آمارها سرانجام از فاجعه‌ای حکایت دارند که در ابعاد گسترده‌ای در جامعه آمریکا در حال رخ دادن است و متأسفانه به جزیی از فرهنگ آمریکایی تبدیل شده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی NATION MASTER در یکی از صفحات خود، نمودارهایی را در خصوص تعداد قربانیان تجاوز به عنف در کشورهای جهان تنظیم کرده که ایالات متحده آمریکا در این رده‌بندی در جایگاه سیزدهمین واقع شده است. جالب اینکه تمام کشورهای غربی مدعی رعایت حقوق بشر، از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا و سوئد، در ‌‌١٠ رتبه اول قرار دارند و تنها ایتالیا با رتبه یازدهم، نتوانسته در میان ‌‌١٠ کشور اول قرار بگیرد.

در این نمودار که ‌‌٢٠ کشور اول در این زمینه نشان داده شده، هیچ کشور اسلامی به چشم نمی‌خورد.

یکی دیگر از گزارش‌های NATION MASTER نیز به آمار طلاق بازمی‌گردد که بنابر نمودارها، آمریکا با ‌٩٥/٤ طلاق در هر هزار نفر، رتبه اول را از آن خود کرده و نزدیک‌ترین کشور اسلامی به آمریکا، قطر است که آمار طلاق در آن یک‌پنجم آمریکاست.

به گزارش «مرکز ملی قربانیان جنایت» در آمریکا، سه درصد از مردان آمریکایی در طول عمر دست‌کم یک‌بار مورد تجاوز واقع می‌شوند که بنابر جمعیت کنونی آمریکا، بالغ بر ‌٨/٢ میلیون نفر دچار این موضوع شده‌اند. ‌‌٧١ درصد از قربانیان در حالی مورد تجاوز قرار می‌گیرند که سن آنها به ‌‌١٨ سال نرسیده است...


ادامه مطلب ...

کودک آزاری در آمریکا بیداد می کند

پژوهشگران اعلام کردند سالانه بسیاری از کودکان در آمریکا در پی آسیبهای ناشی از کودک آزاری در بیمارستها بستری می شوند و عده ای نیز جان خود را از دست می دهند.

به گفته دکتر جان ام لیونتال متخصص امراض کودکان در دانشکده پزشکی ییل آمریکا، تنها در سال دو هزار و شش، چهار هزار و پانصد و شصت و نه کودک در پی آسیبهای شدید ناشی از کودک آزاری در بیمارستانهای آمریکا بستری شدند که از میان آنها سیصد کودک جان خود را از دست دادند. لیونتال در ادامه به کامل نبودن آمارهای ارائه شده در خصوص کودک آزاری اشاره کرد و افزود موارد بستری تنها در شرایط جراحت بسیار شدید صورت گرفته است و همچنین بسیاری از کودکان قربانی در پی عواملی همچون فقر، در بیمارستانها بستری نشده اند که در نتیجه هیچگونه اطلاعاتی از آنها در دسترس نیست. طبق تحقیقات لیونتال و همکارانش که تحت عنوان برنامه مبارزه با کودک آزاری صورت گرفت، حدود پنجاه و هشت کودک از هر صد هزار کودک پیش از یک سالگی مورد آزار و اذیت قرار می گیرند که این آمار حتی از تعداد نوزادانی که در نتیجه سندروم مرگ ناگهانی نوزادان (SIDS) جان خود را از دست می دهند بیشتر است. به گزارش یونایتدپرس از شهر نیو هُوِن/ایالت کّنتیکِت آمریکا، نتایج این تحقیقات در شماره ماه مارس مجله پزشکی «امراض کودکان» منتشر می شود.

بازداشت جوانان مصری هنگام بازگشت از تهران

نیروهای امنیتی مصر 18 جوان مصری را پس از بازگشت از اجلاس جوانان و بیداری اسلامی تهران، در فرودگاه قاهره بازداشت کردند.

پایگاه خبری "المصری الیوم" در خبری فاش کرد: 18 نفر از جوانان مصری که برای شرکت در اجلاس جوانان و بیداری اسلامی به تهران رفته بودند، هنگام بازگشت از این اجلاس در فرودگاه قاهره بازداشت شدند.

"طاهر الهاشمی" دبیرکل شورای عالی مجمع "آل البیت" در اعتراض به بازداشت فرزندش که همراه این گروه از جوانان بازداشت شده است، در سالن فرودگاه قاهره دست به تحصن زده است.

طاهر الهاشمی تأکید کرده است که تا هنگام آزادی فرزندش فرودگاه را ترک نخواهد کرد.

طاهر الهاشمی گفت، بازداشت فرزندش، ادامه تبعیض‌ها علیه شهروندان شیعه در مصر است، که مانند شهروندان درجه دو با آنها تعامل می شود.

بخش امنیت فرودگاه قاهره با تأیید بازداشت این جوانان که از  قطر به مصر بازگشته بودند، اعلام کرده که برخی از آنها با خود کتابها و سی دی های متعددی به همراه داشتند؛ و مسئولان ذیربط درحال بررسی موضوع هستند.

تظاهرات آمریکاییها درمخالفت با تحریم و جنگ علیه ایران

مردم آمریکا با برپایی تظاهرات سراسری در مخالفت با تحریم و تهدید ایران، ترور دانشمندان هسته ای ایرانی را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، هزاران نفر از مردم 50 شهر آمریکا به همراه اتحادیه ها و تشکل های ضد جنگ، عصر دیروز (شنبه15بهمن) با راه اندازی تظاهراتی سراسری با اعلام انزجار از سیاست های جنگ طلبانه سران واشنگتن از آنها خواستند دست از تحریم و دشمنی با ایران بردارند.
   
مردم آمریکا خواستار پایان دادن به تحریم های واشنگتن علیه ایران شدند و همچنین ترور دانشمندان هسته ای را به شدت محکوم کردند.

بنابر این گزارش مردم نیویورک با راه اندازی تظاهراتی بزرگ مخالفت شدید خود را با هر گونه تهدید ایران به حمله نظامی اعلام کردند و از دولتمردان خود خواستند تا هرچه سریعتر به تحریم های غیرقانونی ضد ملت ایران خاتمه دهند...


ادامه مطلب ...

ابراز نگرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل از وضعیت افراد بی‌خانمان

شورای حقوق بشر سازمان ملل در نامه‌ای به شهردار ساکرامنتو ـ مرکز ایالت کالیفرنیا ـ در مورد نقض حقوق بشر در این شهر هشدار داد.

پژوهشگر ویژه نظارت بر حقوق بشر و حفظ سلامت آب آشامیدنی در شورای حقوق بشر سازمان ملل در نامه‌ای چهار صفحه‌ای به شهردار ساکرامنتو گفت: اخراج افراد بی‌خانمان از اردوگاه‌ها و چادرهای مستقر در آنها مانع از دسترسی این افراد به آب آشامیدنی سالم خواهد شد که این نقض حقوق بشر به شمار می‌آید.

وی معتقد است که این کار به دلیل وضعیت اقتصادی و اجتماعی آنها صورت گرفته است.

به گزارش روزنامه‌ محلی ساکرامنتو، بر اساس بیانیه جهانی حقوق بشر که دولت آمریکا پیشتر در سال 1977 آن را امضا کرده است، مردم باید از آب آشامیدنی سالم و بهداشت عمومی برخوردار باشند.

پژوهشگر ویژه سازمان ملل پس از ملاقات با افراد بی‌خانمان در ساکرامنتو از شهردار آن خواست تا رسیدگی به این شرایط وخیم بی‌خانمان‌ها و ارتقای وضعیت حقوق بشر در این شهر را در اولویت سیاست‌های کاری خود قرار دهد.

افزایش اسلام هراسی در فرانسه

بنا بر اعلام ریاست بخش نظارت بر پدیده اسلام‌هراسی در شورای مسلمانان فرانسه، حملات و تهدیدها علیه مسلمانان فرانسه در سال ۲۰۱۱ میلادی نسبت به سال پیش از آن ۳۴ درصد افزایش داشته است.
روزنامه فرانسوی "لوموند"، "عبدالله ذکری" رئیس بخش نظارت بر پدیده اسلام‌هراسی در شورای مسلمانان فرانسه (CFCM) اخیرا با ارائه آماری از اقدامات ضد مسلمانان در فرانسه اعلام کرد: «اقدامات و تهدیدها علیه مسلمانان در فرانسه در سال ۲۰۱۱ میلادی در مقایسه با سال قبل از آن، ۳۴ درصد افزایش یافته است.»

به گفته عبدالله ذکری، طبق این آمار که از سوی مدیریت اطلاعات عمومی فرانسه (SDIG) اعلام شده است، اقدامات و تهدیدهایی که مسلمانان فرانسه در ارتباط با آنها به پلیس شکایت کرده‌اند، از رقم ۱۱۶ مورد در سال ۲۰۱۰ به ۱۵۵ مورد در سال ۲۰۱۱ رسیده است که این آمار از افزایش 33.9 درصدی میزان اقدامات و حملات علیه مسلمانان حکایت دارد...


ادامه مطلب ...

افزایش فقر و شمار کودکان فقیر در امریکا

مطالعات اخیر در امریکا نشان می دهد بیشترین آمار کودکان فقیر متعلق به امریکاست .

اکونیوز، به نقل از مرکز ملی خانواده‌های بی سرپناه در امریکا، میزان فقر کودکان در این کشور تا ۲۲ درصد تخمین زده شده است که این میزان بالاترین درصد در جهان است.

به گزارش این مرکز ، تعداد کودکان بی سرپناه در امریکا در سال ۲۰۱۰ به مرز ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسیده است.

های سوک چانگ یکی از مسولان مؤسسه "کودکان دی سی" (DC Kids) می گوید: "این کودکان کمبود غذا دارند و از بهداشت و درمان های بموقع محروم اند . این موانع را در نظر بگیرید و تصور کنید کودکی با این چالش‌ها وارد کلاس درس می‌شود، بدون شک نمی تواند بر آن چه در کلاس می‌گذرد، تمرکز کند."

این گزارش در ادامه پیش بینی می‎کند که سطح فقر در میان کودکان امریکایی از این هم بالاتر رود چرا که شواهد و قرائن نشان می‎دهند که روند فقر در میان کودکان امریکایی رو به افزایش است.

به گفته کارشناسان حتی اگر تغییرات انجام شده درجهت بهبود این وضعیت باشد، بر طرف کردن اختلاف طبقاتی بین کودکان فقیر و هم کلاسی‌های مرفه آن‌ها یک دهه به طول می‌انجامد.
بر اساس گزارش‌های موجود، بین سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ میلادی، حدود ۱۰ میلیون نفر به تعداد فقرای امریکایی افزوده شده است.

طبق نتایج تحقیق صورت گرفته از سوی دانشگاه ایندیانا که چند وقت پیش منتشر شد، تعداد شهروندان امریکایی که در فقر زندگی می‌کنند در سال ۲۰۱۰ به ۴۶.۲ میلیون نفر افزایش یافت.

این رقم در مقایسه با تعداد فقرا در سال ۲۰۰۳ (۳۶.۵ میلیون نفر) ۲۷ درصد افزایش یافته است. امریکا از سال ۲۰۰۷ با رکود اقتصادی مواجه شده است.
بر اساس تعریف فقر در امریکا، وقتی درآمد سالیانه یک خانواده ۴ نفری از ۲۲ هزار و ۱۱۳ دلار کم‌تر باشد، این افراد فقیر هستند.

امریکا بیش از 1500 میلیارد دلار کسر بودجه دارد و براثر بحران اقتصادی دهها بانک در این کشور ورشکست شدند.

سرکوب مسلمانان آمریکا به شیوه نازی‏ ها

یک روحانی امریکایی سرکوب مسلمانان در امریکا را به بدرفتاری با یهودیان در دوره آلمان نازی، تشبیه کرده است.

عبدالعلیم موسی امام جماعت مسجد الاسلام در واشنگتن دی سی گفت: "سرکوب مسلمانان در امریکا به بدرفتاری که یهودیهان در دوره آلمان نازی در دهه ۱۹۳۰ متحمل شدند، شبیه شده است."

این روحانی امریکایی در همین خصوص افزود : "این فضایی است که ما در آن زندگی می‌کنیم. این آن شرایط محیطی است که ما در حین ادای فرائض اسلامیمان با آن روبرو هستیم."

عبدالعلیم موسی افزود: "این مساله وضعیت سوظن و بدبینی را بر جامعه‌ای که مسلمانان در آن زندگی می‌کنند، حاکم کرده است."

موسی ادامه داد :" بسیاری از مهاجران جدید که به امریکا می‌آیند از همان ابتدای ورود استخدام می‌شوند تا به مساجد بروند و برای دولت جاسوسی کنند."...


ادامه مطلب ...