حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

مرگ یک زندانی آمریکایی بعد از 6 روز اعتصاب غذا

خبرگزاری "رویترز"، بدنبال مرگ یکی از زندانیان آمریکایی که به دلیل شرایط بد زندان ها در ایالت کالیفرنیا دست به اعتصاب غذا زده بود، فعالان آمریکایی در حال برنامه ریزی برگزاری یک تظاهرات کشوری در روز دوشنبه هفته جاری در اعتراض به شرایط زندان های آمریکا و نرخ بالای زندانیان در زندان ایالت کالیفرنیا هستند.

بر اساس اعلام روز گذشته مقامات زندان کالیفرنیا، "الکساندر گومز" یک جوان 27 ساله آمریکایی اوایل ماه جاری و در تاریخ 2 فوریه و 6 روز بعد از اعتصاب غذایش به همراه 31 زندانی دیگر مرده است؛ گومز و ده ها زندانی دیگر در اعتراض به محدودیت زندان های کالیفرنیا در زمینه دسترسی به خدمات بهداشتی، غذای خوب و خدمات حقوقی و سایر امکانات دست به اعتصاب غذا زده بود.

گومز به دلیل قتل درجه یک و اقدام به قتل، در حال سپری کردن حبس ابد خود در زندان دولتی " Corcoran" بود و یکی از هزاران زندانی آمریکایی بود که از ماه ژوئیه سال گذشته میلادی اعتصاب غذا می کرد...


اعتصاب غذا در زندان کالیفرنیا بعد از آن آغاز شد که دادگاه عالی این ایالت ماه مه سال گذشته میلادی دستور داد تا مقامات ایالتی جمعیت زندان ها را به دلیل ازدحام بیش از حد آنها که منجر به افزایش خشونت و بیماری شده بود، تا حدود 110 هزار نفر کاهش دهند.

در شرایطی که مقامات زندان کالیفرنیا اعلام کرده اند که در اکتبر سال گذشته میلادی بالاترین آمار اعتصاب غذا برابر با اعتصاب حداقل 4 هزار زندانی بوده است اما حامیان زندانی های کالیفرنیا این عدد را برابر با 12 هزار نفر اعلام کرده اند.

گزارش های رسیده از دیده بان حقوق بشر نشان می دهد که این زندان ها به دلیل قوانین ناهنجاری حبسی که قانونگذاران تمایلی به تغییر آنها ندارند، مملو از زندانی است.

سرانه زندانیان آمریکا بیشتر از هر کشور دیگری است و در شرایطی که زندان های آمریکا تنها 5 درصد جمعیت جهان را دارا هستند، اما زندانیان آمریکا 25 درصد زندانیان جهان را تشکیل می دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد