حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

ماموران سیا و MI6 در سوریه حضور دارند

یک روزنامه نگار آمریکایی با اشاره به تلاش ماموران اطلاعاتی غرب برای جنجال رسانه ای علیه دولت بشار اسد گفت که اشتباه شبکه بی بی سی اتفاقی و تصادفی نبوده است.

"کیت هرمون استون" روزنامه نگار و فعال حقوق بشر آمریکایی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی راشاتودی، درباره انتشار تصاویر دروغ شبکه بی بی سی از کشتار حوله سوریه، اشتباه این شبکه انگلیسی را تصادفی و اتفاقی ندانست و اعلام کرد این اقدام بخشی از جنجال تبلیغاتی غرب علیه دولت سوریه است.

وی افزود: "کاملا مشخص است که این عکس مربوط به کشتار کودکان توسط رژیم بعث صدام در سال 2003 است. اگر مردم فکر می کنند که این اشتباه تصادفی و اتفاقی بوده و یا نتیجه یک کار ژورنالیستی است، دارند خودشان را فریب می دهند."

استون با اشاره به اینکه ماموران سازمان های جاسوسی سیا و MI6 توانسته اند به عنوان خبرنگار به سوریه بروند، تاکید کرد بسیاری از فیلم هایی که توسط شبکه های غربی به ویژه بی بی سی پخش می شود، توسط ماموران اطلاعاتی آمریکا و انگلیس تهیه شده که در سرتاسر سوریه حضور دارند.

وی تصریح کرد که این افراد در لیبی هم حضور داشتند و تصاویری از این کشور را تهیه و به عنوان "فعال" از طریق وب سایت یوتیوب در اختیار شبکه بی بی سی قرار می دادند.

 استون افزود: منبع دریافتی این تصاویر از سوی شبکه بی بی سی تنها "فعالانی" در سوریه ذکر می شود. اقدام این شبکه تصادفی نبوده و در راستای جنجال تبلیغاتی است.

شبکه بی بی سی در زیرنویس عکسی که ادعا می شد مربوط به کشتار کودکان در حوله سوریه است، نوشته بود که این تصویر توسط یکی از «فعالان» گرفته شده است و به طور مستقل تائید نمی‌شود اما باورها بر این است که این عکس اجساد کودکانی را نشان می‌دهد که در شهر الحوله در انتظار دفن به سر می‌برند.

"فعال" تنها منبعی است که رسانه‌های غربی در بیش از یک سال گذشته فضاسازی و اخبار بزرگ‌نمایی شده و گاه دروغ خود از سوریه را به نقل از آن اعلام می‌کنند. منبعی که نه هویت دارد نه می‌توان صحت آن را پیگیری و مشخص کرد. بنابراین می‌توان هر چیزی را حتی عکس جنایت آمریکا در 9 سال پیش در عراق را اقدام ارتش سوریه علیه مردم خود جا زد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد