حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

«تروی دیویس» آمریکایی با تزریق سم اعدام شد

رنگین پوست آمریکایی، به رغم عدم وجود شواهدی برای اثبات جرم وی، و با وجود برگزاری 300 تظاهرات جهانی اعتراض‌آمیز، ساعاتی پیش اعدام شد.

رنگین پوست آمریکایی، "تروی دیویس"، 20 سال پس از محکومیت به قتل افسر پلیس "ساوانا"، علی رغم وجود شواهد قطعی در محکومیت وی، و علی رغم میلیون‌ها تقاضا از سر تا سر جهان برای عفو وی، ساعاتی پیش اعدام شد. اعدام دیویس در حالی صورت گرفت که بسیاری از شخصیت‌های برجسته مذهبی و سیاسی نیز با توجه به وجود شواهدی در بی‌گناهی وی، از مقامات دادگاه ایالت جورجیا خواسته بودند، در حکم اعدام وی تجدید نظر کنند.
 
* اعدام دیویس با تزریق سم
تروی دیویس 42 ساله، که همواره بر بی‌گناهی خود تاکید کرده بود، ساعت یازده و هشت دقیقه صبح، به وقت جورجیا با تزریق سم اعدام شد. تلاش‌های مدافعان دیویس برای نجات جان این سیاه‌پوست آمریکایی، که به عقیده بسیاری قربانی رنگ پوست و طبقه ضعیف اقتصادی-اجتماعی خود شد، حاصلی در بر نداشت.

*تجمع حامیان دیویس و پلیس در محوطه بیرون زندان
صدها نفر از حامیان دیویس، بعد از اطلاع از حکم اعدام وی، با تجمع در محوطه بیرون زندان "جکسون"، در 60 کیلومتری جنوب شرقی آتلانتا، آخرین تیرهای ترکش خود را برای نجات جان وی به کار گرفتند. تعداد زیادی از نیروهای پلیس نیز در محل مورد نظر حضور یافته بودند تا شورش‌های احتمالی در اعتراض به اجرای حکم اعدام دیویس را خاموش کنند.

*اعدام علی رغم وجود ادله قطعی
دیویس، در آگوست سال 1989، به جرم قتل یک افسر پلیس ایالت ساوانا به اعدام محکوم شده بود. بعد از صدور اولین حکم اعدام وی، 7 نفر از 9 شاهد عینی حادثه که در دادگاه اولیه مدعی شده بودند قتل افسر پلیس به دست وی صورت گرفته است، شهادت خود را پس گرفتند و اظهار کردند تحت اجبار پلیس و یا تحت تاثیر تکنیک‌های القای روانی "دیویس" را متهم شناخته‌اند. در ضمن 10 نفر شاهد عینی دیگر نیز فردی به نام "سیلوستر رد کولز" را به عنوان مرتکب اصلی این قتل معرفی کرده بودند.
 
*نبود مدارک DNA برای اثبات جرم وی
در ضمن، هیچ مدرک DNA یا ادله عینی دیگری، دیویس را به عنوان متهم این واقعه معرفی نمی‌کرد.
اعدام دیویس در حالی صورت گرفت که جمعه هفته گذشته 300 راهپیمایی اعتراض آمیز در سر تا سر جهان در اعتراض به حکم وی صورت گرفته بود.        

پشت صحنه «ترور بزرگ» کدام سرویس است؟

در حالی که روز به روز به امضای پیمان استراتژیک افغانستان با آمریکا و اجلاس بن دوم نزدیک می‌شویم و تحرکات دیپلماتیک و رفت و آمدهای مقامات 2 کشور به اوج خود می‌رسد، شاهد ترورهای روز افزون، هدفمند و معنادار رهبران جهادی هستیم.

هنوز خبر کشته شدن فرماندهان جهادی نامداری چون فرمانده "سید خیلی"، "ژنرال داوود داوود" و .... از افکار عمومی پاک نشده، که خبر کشته شدن "برهان الدین ربانی" رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان، منطقه و کارشناسان سیاسی- امنیتی را در بهت و حیرت فرو برد.
 
به نظر می رسد که، رهبران و فرماندهان جهادی به لحاظ داشتن اعتقادات و تفکرات ضد استعماری و ضد اشغالگری، که آن را از اسلاف خود و و همچنین از زمان مبارزات خود بر ضد شوروی سابق به ارث برده و در فضای مسموم دوران طالبان آنرا حفظ کرده‌اند، از اساس مخالف پیمان راهبردی با ایالات متحده بوده و به شدت از استقرار پایگاه‌های دائمی آمریکا در افغانستان اظهار نگرانی کرده و می‌کنند.
از این رو کارشناسان معتقدند که دست‌های پنهان سرویس‌های جاسوسی- اطلاعاتی غربی در این گونه ترورها کاملاً پیداست.
 
نکته مهمی که ذهن هر کارشناسی را به خود معطوف می‌دارد، عملکرد نیروهای امنیتی افغانی و خارجی است. 
چگونه می‌شود در منطقه "وزیر اکبر خان"، که از مهمترین مناطق کابل به حساب می‌آید و چند روز پیش نیز شاهد وقوع رخداد امنیتی چندین ساعته در آن بودیم، دوباره مورد حمله قرار گیرد و یکی از عالی‌ترین شخصیت‌های افغانستان از صحنه سیاسی این کشور به طور فیزیکی حذف شود...
 

ادامه مطلب ...

لوفیگارو: در امریکا سیاهپوستان بیشتر به اعدام محکوم می شوند

پایگاه اینترنتی روزنامه لوفیگارو فرانسه نوشت: در امریکا سیاهپوستان بیشتر به اعدام محکوم می شوند.

در مناظره تلویزیونی نامزدهای جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده که چند روز پیش از شبکه سی ان ان پخش شد، ریک پری فرماندار تگزاس نشان داد همچنان طرفدار پر و پا قرض مجازات مرگ است.

وی تصریح کرد به نظام قضایی ایالت خود اعتماد دارد.

در حالی که فرانسه روز یکشنبه سی امین سالگرد لغو مجازات اعدام را جشن گرفت، پرونده تروی دیویس (سیاه پوست محکوم به اعدام در امریکا) مخالفان این مجازات را بسیج کرده است و می توان گفت که امریکایی ها درباره این مجازات به شدت اختلاف نظر دارند.

مجازات اعدام همچنان در سی و چهار ایالت امریکا اجرا می شود و در شانزده ایالت دیگر، این مجازات ممنوع شده یا به حال تعلیق در آمده است.

آخرین ایالتی که این مجازات را ممنوع کرد، ایالت آیووا بود.

مقامات این ایالت در ماه مارس دو هزار و یازده این تصمیم را اتخاذ کردند اما در امریکا تحول در این زمینه روند بسیار کندی دارد...


ادامه مطلب ...

قوانین ضد برقع زنان فرانسه را خانه نشین کرده است

برخی از زنان مسلمان برای پوشاندن صورت خود از ماسک های پزشکی استفاده می کنند. انها از حاکم شدن شرایط نفاق، بی اعتمادی و ترس بر جامعه فرانسه گله مندند.


آنجلیک کریسافیس

از زمانیکه دولت فرانسه در ماه اوریل استفاده از برقع را ممنوع اعلام کرده است زنان محجبه زیادی مورد حملات خشونت امیز قرار گرفته اند. در ماه اوریل دولت فرانسه قانونی را به تصویب رساند که بر اساس ان پوشاندن صورت در اماکن عمومی ممنوع اعلام شد. به موجب این قانون زنان مسلمانی که به طور کامل صورت خود را می پوشانند یا نقاب بر چهره دارند از هرگونه فعالیت در جامعه مانند پیاده روی در خیابان، سوار شدن به اتوبوس و خرید کردن منع شده اند.

انها حتی نمی توانند برای بردن فرزندانشان از منزل به مدرسه بروند. سیاستمداران موافق این طرح می گویند انها با تصویب این قانون از برابری جنسی و مقام زنان حمایت کرده اند.

اما با گذشت 5 ماه از تصویب این قانون نتیجه مطلوب نیست. گروه های مسلمان از افزایش نگران کننده موارد تبعیض و اعمال خشونت کلامی و فیزیکی بر ضد زنان محجبه خبر می دهند. انها می گویند بسیاری از مردم خود در صدد بر می ایند تا این قانون را به اجرا دراورند...


ادامه مطلب ...

سیاهپوست آمریکایی دو روز دیگر در ایالت جورجیا اعدام می‌شود

در حالی که شواهد امر نشان می‌دهند "تروی دیویس" نقشی در قتل پلیس ساوانای ایالت جورجیا نداشته است، مقامات دادگاه، تاریخ اجرای حکم اعدام وی را 21 سپتامبر تعیین کرده‌اند.

"تروی آنتونی دیویس"، مرد سیاه پوستی  که در سال 1991 به قتل یک افسر پلیس (به نام "مارک مک فیل") در شهر ساوانای ایالت جورجیا محکوم شده بود، قرار است روز 21 سپتامبر اعدام شود.

* دستگیری "دیویس" در پی ادعای "رد کولز"

در 19 آگوست سال 1991، مردی به نام "رد کولز" به پلیس مراجه کرده و ادعا کرده بود، "تروی داویس"، افسر پلیس ساوانا را به قتل رسانده است. چها روز بعد از این ادعا، پلیس، تروی دیویس را دستگیر کرده و در جلسه دادگاه وی را به اعدام محکوم کرد.
 
* اعتراض به ترکیب نژادی هیئت منصفه

دیویس و وکیل‌های وی، بلافاصله بعد از اعلام این حکم، اعتراض خود را به دادگاه اعلام کرده و بیان کردند که ترکیب نژادی هیئت منصفه باعث شده است دیویس از حق دادگاهی آزاد و منصفانه محروم بماند. علاوه بر این، مبنای حکم دیویس، شهادت 9نفر شاهد عینی بوده است که در روز دادگاه ادعا کرده‌اند دیویس را در حال تیر اندازی به سمت افسر پلیس مذکور دیده‌اند؛ با این وجود، 7 نفر از این شاهدان بعدا حرف خود را پس گرفته و اظهار کرده‌اند پلیس آنها را مجبور کرده است که چنین شهادتی بدهند. 3 نفر از این شاهدان نیز سوگند نامه‌ای امضا کرده و به موجب آن ادعا کرده‌اند که "رد کولز" پیش آنها اعتراف کرده است خودش افسر پلیس مورد نظر را به قتل رسانده است.  ذکر این نکته نیز لازم است که تا کنون سلاحی که قتل توسط آن انجام شده پیدا نشده است و هیچ کدام از شواهد فیزیکی نیز نشان نمی دهند که دیویس این قتل را انجام داده باشد.


* انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان با امضای دادخواست‌هایی خواستار لغو حکم اعدام داویس شده‌اند

 سازمان‌ها و نهادهایی از قبیل سازمان عفو بین‌الملل و انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان با امضای دادخواست‌هایی خواستار لغو حکم اعدام دیویس شده‌اند. علاوه بر این شخصیت‌ها و سیاستمداران سرشناسی مانند جیمی کارتر، شارپتون، پاپ بندیکت شانزدهم، باب بار و غیره نیز از دادگاههای آمریکا خواسته اند در حکم وی تجدید نظر کنند.
علی رغم فرجام‌خواهی این شخصیت‌ها و نهادها، در جلسه دادگاه تاریخ 7 سپتامبر ایالت جورجیا مقرر شد حکم اعدام وی در 21 سپتامبر اجرا شود.

حمله نظامی آمریکا به عراق 900 هزار زن را بیوه کرده است

یافته های تحقیقات نشان می دهد که 59 درصد از زنان بیوه عراقی همسران خود را طی اشغالگری 8 ساله آمریکا در عراق از دست داده اند، که با توجه به دشواری های زندگی برای زنان بی سرپرست در کشور جنگ زده عراق و تبلیغات گروه های تروریستی، احتمال جذب آنها در این شبکه ها افزایش می یابد.

پایگاه خبری 'آنتی وار' نوشت: هر چند آمار هولناک کشتار طی اشغالگری 8 ساله آمریکا در عراق حاکی از آن است که زنان بیشتری بی سرپرست شده اند، اما یافته های یک مطالعه جدید که از سوی سازمان بشردوستانه 'ریلیف اینترنشنال' انجام شده نشان می دهد که این مشکل پیچیده تر از چیزی است که بتوان تصورش کرد.

بر اساس یافته های این مطالعه، در حدود 10 درصد از زنان عراقی بیوه هستند، که این میزان بالغ بر یک میلیون و 500 هزار نفر می شود. از این تعداد، 59 درصد شوهران خود را طی دوره اشغالگری عراق از سوی نیروهای آمریکایی از دست داده اند که در سال 2003 آغاز شد.

آنتی وار افزود، تنها با یک حساب سر انگشتی می توان دریافت که در حدود 900 هزار زن از سال 2003 تا کنون همسران خود را از دست داده اند، رقم بزرگی که به آمار کشته شدگان غیر نظامی این اشغالگری دلالت دارد.

هرچند این آمار از خشونت های گذشته حکایت دارد، اما هدف این گزارش تصریح مشکلات عمده کنونی است نه خشونت های صورت گرفته در گذشته. زندگی زنان بیوه در کشور جنگ زده عراق با دشواری های فراوانی همراه است و به همین دلیل آسیب پذیری این زنان مستاصل در برابر تبلیغات جذب نیرو برای شرکت در حملات تروریستی بسیار بالاست. علاوه بر این، رقم 900 هزار عراقی درمانده بار دیگر اشاره به وضعیتی دارد که به هیچ عنوان نمی توان آن را یک جنگ خاتمه یافته نامید. 
 

افزایش بدرفتاری با کودکان در آمریکا

محققان امریکایی به تازگی درباره افزایش بدرفتاری با کودکان در پی رکود و افزایش فشار اقتصادی بر خانواده ها ابراز نگرانی کردند.

آسوشیتدپرس ، دکتر ریچارد برگر رئیس بیمارستان کودکان پیتسبورگ امریکا می گوید نتایج تحقیقات بر روی چهار صد و بیست و دو کودک از خانواده های کم درآمد که مورد بدرفتاری قرار گرفته اند نشان می دهد افزایش بدرفتاری با کودکان مستقیما با رکود اقتصادی و فشار اقتصادی بر خانواده ها مرتبط است.

وی می گوید این تحقیقات در هفتاد و چهار منطقه مختلف در چهار ایالت امریکا انجام شده است و برخی از متخصصان کودکان که شاهد افزایش آمار تکان دهنده بدرفتاری با کودکان بویژه به صورت آسیب های روانی بودند ، نتایج این تحقیقات را تایید کرده اند.

وی پس از افزایش قابل توجه مراجعین به بیمارستانش از اواخر سال دو هزار و هفت تا ژوئن دو هزار و نه میلادی ، تصمیم گرفت تحقیقات خود را به ویژه روی ضربه های روحی و آسیب های روانی بر کودکان متمرکز کند...


ادامه مطلب ...

مادر شهرزاد: کاش فرزند من هم مانند دو تبعه آمریکایی آزاد می‌شد

مادر زن زندانی در آمریکا گفت: الان آزادی دو تبعه آمریکایی مطرح شده است از مسئولان می خواهم شما را به خدا یک فکری هم به حال شهرزاد داشته باشند.

بلقیس روشن، مادر شهرزاد میرقلی خان زن زندانی در آمریکا گفت: دو دختر دوقلوی شهرزاد، من و پدرش بواسطه شرایطی که در آن قرار گرفتیم هر روز آرزوی مرگ می کنیم و دیگر نمی توانیم شهرزاد را با این وضعیت در زندان آمریکا ببینیم.

وی افزود: از مسئولان خواهش می کنم همانطوریکه قبلا هم به ما لطف داشتند و امکان سفر به آمریکا و ملاقات با دخترم را فراهم کردند این بار هم با یک تلاش مضاعف دخترم را از زندان آمریکا آزاد کنند.

روشن ادامه داد: الان که آزادی دو تبعه آمریکایی مطرح شده است از مسئولان می خواهم شما را به خدا یک فکری هم به حال شهرزاد داشته باشند.

وی افزود: من و نوه هایم دیگر طاقت وضعیت شهرزاد را نداریم و باید بگویم خانواده ما هر روز آرزوی مرگ می کند.

مادر شهرزاد با استمداد از رییس جمهور و مسئولان کشور برای آزادی فرزندش از زندان آمریکا گفت: امیدواریم همانطوریکه خبر آزادی دو تبعه آمریکایی مطرح می شود، به تبع آن آزادی دختر من هم از زندان آمریکا خانواده ما و دو دختر شهرزاد را از این انتظار مرگ آور نجات دهد.

مشاهدات خبرنگار ایندیپندنت از شکنجه کودکان در زندان های اسرائیل

اخیرا فیلمی از بازجویی اسرائیلی‌ها از کودکان فلسطینی به دست برخی خبرنگاران افتاده که ابعاد جدیدی را از جنایات و کنجه ها و نقض حقوق بشر اسرائیلی‌ها فاش می‌کند.

روزنامه انگلیسی "ایندیپندنت" در گزارشی به قلم "کاترینا استوارت" پرده از فیلمی برداشت که در آن بازجویی‌های وحشیانه از کودکان و جوانان فلسطینی به نمایش گذاشته شده است. این فیلم تقریباً 6 ساعته که کاترینا استوارت موفق به مشاهده آن شده، بازجویی کودکی فلسطینی را نشان می‌دهد که سرش از شدت خواب به این سو و آن سو می‌افتد. استوارت به بازگویی بعضی از قسمت های فیلم می‌پردازد:

* شرایط کودک فلسطینی در بازداشتگاه
پسری کم سن و سال و نحیف تلاش می‌کند تا بیدار بماند. سرش به اطراف خم می‌شود و یک مرتبه روی سینه‌اش می‌افتد. یکی از بازجوها فریاد می‌زند: "سرت را بالا بیاور! بیاورش بالا!" و به او سیلی می‌زند. اما پسرک اکنون دیگر اهمیتی نمی‌دهد؛ زیرا از ساعت دو صبح آن روز که او را به زور اسلحه از پدر و مادرش جدا کردند دست کم 12 ساعت است که نخوابیده است. پسرک ناله می‌کند: "کاش می‌گذاشتید بروم. فقط می‌خواهم کمی بخوابم".

* فیلمی از یک پسربچه فلسطینی در هنگام بازجویی
"اسلام تمیمی"، پسرک چهارده ساله فلسطینی که بی‌رمق و وحشت‌زده است، در این فیلم شش ساعته مرتباً مورد اذیت قرار می‌گیرد تا جایی که شروع به متهم کردن مردان روستای خود و بافتن داستان‌هایی می‌کند که می‌داند شکنجه ‌گران دوست دارند بشوند.
این فیلم نادر که خبرنگار "ایندیپندنت" موفق به تماشای آن شده است تنها گوشه‌ای از بازجویی‌های اسرائیلی‌ها را نشان می‌دهد؛ نوعی سنت اسرائیلی که سالیانه صدها کودک فلسطینی به اتهام پرتاب سنگ به آن دچار می‌شوند.  اسرائیل شدیدا از سوابق خود محافظت و ادعا می‌کند که رفتارش با خردسالان از دو سال پیش و با تشکیل دادگاه نظامی نوجوانان بسیار بهبود یافته است. اما کودکان داستان را جور دیگری می‌بینند.
* مشکل پیش از آوردن کودکان به دادگاه نظامی از زمان دستگیری آنان آغاز می‌شود

"نائومی لالو"، از فعالان گروه اسرائیلی "قانون بدون مرز" که بر فعالیت دادگاه‌های نظامی نظارت می‌کند، می‌گوید: "مشکل مدت‌ها پیش از آوردن کودک به دادگاه آغاز می‌شود؛ "لالو" در ادامه می‌گوید در طول بازجویی از این کودکان است که آنان "محکوم به هلاکت" می‌شوند. شبی که سربازان اسرائیلی در خانه "سمیر شیلو"  12 ساله را شکستند و وارد خانه شیدند وی خوابیده بود. او و برادر بزرگ‌ترش با چشمانی پف کرده از اتاق خواب وارد اتاق نشیمن شدند و شش سرباز ماسک دار را آنجا مشاهده کردند...


ادامه مطلب ...

فاجعه حلبچه همچنان قربانی می گیرد

یک پایگاه اینترنتی- تحلیلی در گزارشی با اشاره به قربانی شدن افراد بسیار در بمباران شهر حلبچه نوشت: با وجود آنکه 23سال از این حمله می گذرد اما سلاح های شیمیایی همچنان قربانی می گیرد.

آنتی وار در گزارشی نوشت: شهر حلبچه از شهرهای کردستان عراق در ۱۰-۱۵ کیلومتری مرز ایران و ۲۲۵ کیلومتری شمال شرقی بغداد قرار دارد؛ ساکنان حلبچه در جریان جنگ ایران و عراق در تاریخ ۱۶ تا ۱۷ مارس ۱۹۸۸ توسط رژیم وقت عراق طی عملیاتی بمباران شیمیایی شدند و پیرامون آن حدود ۱۸۲ هزار نفر به‌ ویژه کودکان و زنان کشته شدند.

گازهای سمی به‌ کاررفته از سوی دولت عراق در حلبچه گاز خردل، سارین، تابون و وی‌اکس بود که از سوی برخی دولت‌های غربی به رژیم بعث عراق تحویل داده شده بود. هم اکنون 23 سال از این حمله می گذرد اما به تازگی هشت عراقی که در جستجوی بقایای یک هواپیمای نظامی در بمباران حلبچه بودند، مسموم شدند.آنتی وار در ادامه این گزارش نوشت: "علی حسن المجید" موسوم به علی شیمیایی پسرعمو و دست راست صدام حسین که مرتکب جنایات وحشیانه ای علیه ملت عراق و ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله رژیم بعث سابق بر ضد جمهوری اسلامی ایران شده بود، نیز سال گذشته اعدام شد و دادگاه لاهه از بمباران حلبچه به عنوان بخشی از نسل کشی در سال 2005 یاد کرد.

حبس 10ساله درانتظارمنتقدین پادشاه سعودی

یک کارشناس عربستانی با اشاره به بحران حکومتی موجود در عربستان و نقض گسترده حقوق بشر در این کشور از اقدام سازمان عفوبین الملل مبنی بر افشای قوانین حبس به مدت 10 سال برای کسانی که از پادشاه انتقاد کنند؛ خبر داد.

فؤاد ابراهیم پژوهشگر سیاسی عربستانی در مصاحبه با العالم تصریح کرد: رژیم آل سعود در تلاش برای تدوین قوانینی با هدف توجیه نقض حقوق بشر در عربستان است.

وی گفت: محاکمه ولید ابوالخیر وکیل مدافع و فعال سیاسی به اتهام اهانت به دستگاه قضایی و همکاری اطلاعاتی با طرف های خارجی محاکمه ای سیاسی است که وزارت کشور پشت پرده این قضیه است.
 
پژوهشگر سیاسی عربستانی تصریح کرد: بیانیه ماه مارس پادشاه عربستان مبنی برهشدار درباره عواقب انتقاد از اعضای مجمع علمای عظام ، منتقدین را در معرض مجازات شدید قرار داده است.
 
ابراهیم گفت: سازمان عفو بین الملل بیانیه دیگری از پادشاه را فاش کرده است که در این بیانیه مجازات 10 سال حبس برای منتقدین پادشاه و ولیعهد پیش بینی شده است...
 

ادامه مطلب ...

توهین دانشجوی انگلیسی به پرچم اسرائیل وی را روانه زندان کرد

دادگاهی در انگلیس یک دانشجوی انگلیسی را به اتهام توهین به پرچم اسرائیل به 150 ساعت حبس محکوم کرد.

شبکه تلویزیونی "بی بی سی"، "پائول دوناچی"، 19 ساله، یکی از دانشجویان دانشگاه "سنت اندروز" انگلیس به اتهام توهین به پرچم اسرائیل به 150 ساعت حبس محکوم شد.
 
بنا بر اعلام مقامات دادگاهی که وی را محکوم کرد، یکی دیگر از اتهامات این دانشجوی انگلیسی این است که یک یهودی را تروریست خوانده است.
 
بر اساس این گزارش، دادگاه انگلیس همچنین این دانشجو را به پرداخت غرامت 300 پوندی به این یهودی محکوم کرده است.
 
مسئولین دانشگاه سنت اندروز انگلیس نیز این دانشجو را از دانشگاه اخراج کرده اند.
 
بنا بر این گزارش، فعالان حامی فلسطین در حالی که پرچم های مخدوش شده رژیم صهیونیستی را در دست داشتند مقابل دادگاه این دانشجوی انگلیسی تجمع کرده بودند.
 
قاضی این دادگاه محلی در انگلیس اعلام کرد: جدای از رفتار این دانشجو که شاید بتوان از آن صرف نظر کرد، جملات وی در تروریست خواندن این یهودی غیرقابل قبول است. این مانند این است که تمام مسلمانان را تروریست خوانده باشید.

تجاوز افسر ارتش اسرائیل به 400 دختر و فقط 3 سال زندان

یک افسر ارتش رژیم صهیونیستی که در مدت چهار سال 400 دختر جوان و نوجوان را قربانی انحراف اخلاقی خود کرده است، فقط به 3 سال زندان محکوم شد.

روزنامه معاریو رژیم صهیونیستی از محاکمه یک افسر ارتش این رژیم خبر داد و اعلام کرد که وی به تعرض و تجاوز به 400 دختر نوجوان و جوان متهم است.
 
بنا بر این گزارش، معاریو نوشت که «ایال ناحوم» افسر ارتش اسرائیل است که طی چهار سال برای ارضای احساسات منحرف خود از دختران جوان و نوجوان سوء استفاده و به آنان تجاوز کرده است.
 
بنا بر این گزارش، این افسر ارتش از طریق اینترنت قربانیان خود را جذب سپس به وسیله ویدئوکنفرانس از آنان تصویری برداری میکرده است سپس آنان را به انتشار تصاویری اباحی ضبظ شده تهدید میکرده است تا به خواسته‌های وی تن بدهند.
 
دادگان نظامی تل‌آویو در پایان محاکمه این فرد منحرف وی را فقط به 3 سال زندان محکوم کرده و در مقابل وی را 20 هزار شکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) جریمه کرده است.
 
اخیرا نیز موشه کاتساو رئیس سابق رژیم صهسونیستی به اتهام تجاوز به کارمندان زن دفتر کاری خود محاکمه شد.

سربازان انگلیسی «بها موسی» را با 93 زخم کشتند

کمیته حقیقت‌یاب مربوط به موضوع قتل کارمند پذیرش یک هتل در بصره عراق که توسط نیروهای ارتش انگلیس کشته شد، اعلام کرده است که وزارت دفاع انگلیس مسئول مستقیم مرگ این جوان 26ساله عراقی است.

خبرگزاری فارس: سربازان انگلیسی «بها موسی» را با 93 زخم کشتند

روزنامه انگلیسی گاردین، نتیجه تحقیق کمیته حقیقت‌یاب به ریاست قاضی "ویلیام کیج" در خصوص پرونده قتل "بها موسی" کارمند پذیرش یک هتل در بصره عراق که توسط نیروهای ارتش انگلیس کشته شد، اعلام کرد که وزارت دفاع انگلیس مسئول مستقیم مرگ این جوان 26 ساله عراقی است.



چند تن از سربازان "هنگ لنکشایر گردان اول کوئین" در سال 2003 پس از 48 ساعت شکنجه و اعتراف‌گیری از بها موسی، وی را به شدیدترین وجه به قتل می‌رسانند.



مسئولیت گردان اول کوئین با سرهنگ "جورج مندونکا" بوده است که به اعمال خشونت بار در ارتش انگلیس معروف است. همچنین قاضی پرونده معتقد است که "مندونکا" کاملا در جریان شکنجه‌ها بوده است.



قاضی "کیج" به خبرنگار دیلی میل گفته است که اگر ستوان "کریگ راجرز"، فرمانده هنگ مورد نظر در این اقدام سربازان دخالت می‌کرد، "بها موسی" زنده می‌ماند.



در پی این اعلان گزارش کمیته حقیقت‌یاب، "لیام فاکس" وزیر دفاع انگلیس شب گذشته در اقدامی نمادین خواستار شکستن چیزی که آن را "توطئه سکوت" خواند شد و اقدام سربازان انگلیسی را "عملی شرم‌آور و اسفبار" نامید. این در حالی است که مقامات انگلیسی تا پیش از آن از ابراز حقیقت اجتناب می‌کردند...



ادامه مطلب ...