حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

افزایش بدرفتاری با کودکان در آمریکا

محققان امریکایی به تازگی درباره افزایش بدرفتاری با کودکان در پی رکود و افزایش فشار اقتصادی بر خانواده ها ابراز نگرانی کردند.

آسوشیتدپرس ، دکتر ریچارد برگر رئیس بیمارستان کودکان پیتسبورگ امریکا می گوید نتایج تحقیقات بر روی چهار صد و بیست و دو کودک از خانواده های کم درآمد که مورد بدرفتاری قرار گرفته اند نشان می دهد افزایش بدرفتاری با کودکان مستقیما با رکود اقتصادی و فشار اقتصادی بر خانواده ها مرتبط است.

وی می گوید این تحقیقات در هفتاد و چهار منطقه مختلف در چهار ایالت امریکا انجام شده است و برخی از متخصصان کودکان که شاهد افزایش آمار تکان دهنده بدرفتاری با کودکان بویژه به صورت آسیب های روانی بودند ، نتایج این تحقیقات را تایید کرده اند.

وی پس از افزایش قابل توجه مراجعین به بیمارستانش از اواخر سال دو هزار و هفت تا ژوئن دو هزار و نه میلادی ، تصمیم گرفت تحقیقات خود را به ویژه روی ضربه های روحی و آسیب های روانی بر کودکان متمرکز کند...


دکتر ریچارد برگر می گوید شمار این نوع مراجعین به بیمارستانش در دوران رکود اقتصادی به طور میانگین دو برابر بیشتر از سال دو هزار و هفت میلادی شده است.

وی می گوید شمار کودکانی که دچار آسیب های روانی شده اند به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یافته است و از حدود نه مورد از هر یکصد هزار کودک در سال های پیش از رکود اقتصادی به تقریبا پانزده مورد از هر یکصد هزار کودک در سال های رکود اقتصادی رسیده است که این افزایش شصت و پنج درصدی را نشان می دهد.

کودکانی که در این تحقیقات پنج ساله مورد بررسی قرار گرفتند همگی زیر پنج سال سن داشتند.

مارک رانک یکی از اساتید علوم اجتماعی در دانشگاه سنت لوئیس واشنگتن می گوید نتایج این تحقیقات نشانگر ارتباط مستقیم خشونت در جامعه با سلامت اقتصادی جامعه است چرا که کاهش دستمزدها ، از دست دادن شغل و افزایش فشارهای اقتصادی و روانی منجر به افزایش خشونت های فیزیکی و روانی در خانواده می شود.

این استاد دانشگاه در ادامه می گوید گزارش هفته گذشته اداره آمار امریکا نشان می دهد چهل و شش میلیون امریکایی زیر خط فقر به سر می برند و هرچه رکود اقتصادی ادامه یابد ، نرخ فقر نیز افزایش خواهد یافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد