حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

هلند عامل تبعیض علیه مهاجران مسلمان

نتایج یک نظرسنجی از تعصب مذهبی گسترده علیه مسلمانان هلند خبر می‌دهد.

این نظرسنجی که از سوی موسسه "مائوریس دی هوند" برگزار شد نشان می‌دهد بیش از نیمی از مهاجران مسلمان در هلند از تبعیض مذهبی در این کشور شکایت دارند.

۵۸ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند رفتار دولت و مردم هلند با مسلمانان در مقایسه با مهاجران دارای مذاهب دیگر تبعیض آمیز است.

۲ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از وجود چنین تبعیضی اظهار بی اطلاعی کردند و ۴۰ درصد نیز رفتار دولت و مردم هلند با مهاجران مسلمان را عادلانه توصیف کردند.

نتایج این نظرسنجی که با شرکت ۷۰۰ مسلمان به صورت حضوری و تلفنی از ۲۲ تا ۲۵ آوریل ۲۰۱۲ برگزار شد، ۴ می منتشر شد.

جامعه مسلمانان هلند اغلب از کارگران مغربی و ترکیه‎ای تشکیل شده است که از طریق شیوه‎های قانونی به این کشور اروپایی سفر کرده‌اند.

افراد خارجی معمولا پس از یک اقامت ۵ ساله در هلند، تابعیت این کشور را دریافت می‌کنند و از حق شرکت در انتخابات محلی برخوردار می‌شوند.

با این وجود به علت رفتار تبعیض آمیز دولت و مردم هلند در قبال مهاجران مسلمان، این افراد به ندرت به ایفای نقشی فعال در انتخابات می‌پردازند.

سازمان عفو بین‌الملل ۲۴ آوریل با انتشار گزارشی از هلند به علت اعمال تبعیض علیه مسلمانان به ویژه در زمینه آموزش و بازار کار انتقاد کرد.

بلژیک، فرانسه، اسپانیا و سوئیس نیز به دلیل همین مساله مورد انتقاد قرار گرفتند. در حالی‌که سوئیس ساخت مناره در مساجد این کشور را ممنوع کرده است، مدارس بلژیک، فرانسه و اسپانیا استفاده از نمادهای مذهبی و فرهنگی از جمله روسری را قدغن کرده‎اند.

بر اساس اعلام عفو بین‌الملل، این ممنوعیت‌ها با اصول آزادی بیان و آزادی مذاهب در تضاد است و در مسیری مخالف قوانین ضد تبعیض در اروپا حرکت می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد