حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

قاتل سیاه پوست آمریکایی تبرئه شد

دادستان‌های یک مجتمع قضایی نیویورک می‌گویند، هیئت منصفه عالی هیچ "سبب معقولی" برای اعلام جرم علیه افسران پلیس که یک مرد سیاهپوست را در آپارتمان وی کشتند، پیدا نکردند.

ژانت دیفور، بازپرس قضایی، قتل این مرد سیاهپوست را که عضو سابق نیروی دریایی امریکا نیز بود در بسیاری از سطوح، یک مسئله فاجعه بار خواند.

راندولف مک‌لافلین، وکیل خانواده چمبرلین و حقوق دان آزادی‌های مدنی امریکا گفت: "بسیار دشوار است علیه یک افسر پلیس در رابطه با قتل یک مرد سیاهپوست اعلام جرم کرد."

انتونی کارلی، افسر پلیس که به علت اعمال خشونت در پرونده ای دیگر محاکمه می شود، کنت چمبرلین، کهنه سرباز ۶۸ ساله‌ای را ۱۹ نوامبر ۲۰۱۱ بعد از یک ساعت مرافعه با پلیس به ضرب گلوله به قتل رساند.

بعد از این که دستگاه هشدار پزشکی این مرد سیاهپوست از کار افتاد و وی به تماس‌ها از سوی اپراتور آژانس هشدار پزشکی پاسخ نداد، کارلی و چندین افسر پلیس به آپارتمان وی فرستاده شدند.

پلیس حتی بعد از این که این کهنه سرباز به آن‌ها گفت که نمی‌خواهد وارد شوند، در آپارتمان وی را به زور شکست...


بازرسان در ابتدا به رسانه‌ها گفتند قربانی یک کارد در دست داشته و افسران را تهدید کرده است، درحالی که ویدویی که توسط یک دستگاه شوک دهنده برقی گرفته شده است، نشان می‌دهد دستان وی چند ثانیه پیش از کشته شدن به ضرب گلوله در دوطرف وی بودند.

مک‌لافلین در این رابطه گفت: "این داستان که وی در حال تهدید آن‌ها بوده است، به نظر من پوچ است. آقای چمبرلین هرگز خانه خود را ترک نکرد. در امریکا، خانه شما به منزله قلعه و آخرین پناهگاه شماست و آن‌ها به خانه وی رفتند."

شهروندان سیاهپوست که در آن منطقه ساکن هستند، نسبت به قتل خشونت بار این مرد سیاهپوست ابراز خشم کردند.

یکی از همسایگان گفت: "آن‌ها متکبر هستند. آن‌ها به این پایین می‌آیند و به کسانی که در این پایین زندگی می‌کنند، هیچ احترامی نمی‌گذارند. "
خانواده چمبرلین در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از تصمیم دادگاه، گفتند، از این که هیئت منصفه عالی هیچ دلیلی برای وارد کردن اتهام به افسر کارلی پیدا نکرده، عمیقا محزون هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد