حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

اعتصاب غذای زندانیان ایالت "ویرجینیا"

بازداشت شدگان دورافتاده ترین زندان ایالت "ویرجینیا" آمریکا با هدف به تصویر کشیدن ظالمانه ترین نقض‌های حقوق بشر، شرایط توهین آمیز و سوء استفاده جسمی و جنسی نگهبانان زندان از آنها، اعتصاب غذا می‌کنند.

برنامه ریزی گروهی از زندانیان در زندان بدنام " Red Onion" ایالت "ویرجینیا" در آمریکا برای اعتصاب غذا در روز گذشته برابر با 22 ماه مه سال 2012 میلادی در اعتراض به نقض حقوق زندانیان صورت گرفت؛ زندانیان ویرجینیا قصد دارند تا با برگزاری این اعتصاب غذا از سازمان تادیب این ایالت بخواهد تا از مقررات خود در زمینه وعده های غذایی، وضعیت بهداشت، ایمنی و روند رسیدگی به شکایت های زندانیان پیروی کند.

"Red Onion" یکی از دور افتاده ترین زندان ها در کشور آمریکا است؛ زندانی که سال هاست به دلیل شرایط وحشیانه ای و ظالمانه ای که در آن حاکم است، تحت بررسی های دقیق و خاص قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش قرار بوده است که روز گذشته یک کنفرانس مطبوعاتی با هدف حمایت از این زندانیان شجاع مقابل ساختمان اصلاح و تربیت با حضور حامیان این زندانیان از واشنگتن دی سی و ویرجینیا همراه با خانواده های زندانیان در شهر "ریچموند" مرکز ایالت "ویرجینیا" برگزار شود؛ در ادامه به بیانیه مطبوعاتی صادر شده از سوی حامیان این زندانیان و همچنین فهرستی از خواسته های زندانیان اشاره شده است، زندانیانی که بیشتر آنها آمریکایی های آفریقایی تبار هستند و تقریبا همه آنها فقیرند و در پی درخواست آزدی از زندان و یا هرگونه امتیاز ویژه ای نیستند؛ این زندانیان خواستار پایان سوء استفاده های جسمی از سوی ماموران زندان خود هستند؛ آنها می خواهند تا با آنها به عنوان انسان و نه حیوان رفتار شود.

در متن بیانیه مطبوعاتی حامیان زندانیان ویرجینیا آمده است: امروز 22 ماه مه سال 2012 میلادی، 45 زندانی زندان دولتی "Red Onion" وارد اولین روز از اعتصاب غذای خود می شوند؛ اعتصاب غذایی که با هدف به تصویر کشیدن اعتراض آنها به شرایط اسفناک این زندان و سوء استفاده های جاری کارکنان زندان ها از زندانیان برنامه ریزی شده است...


برای کسانی که در این اعتصاب شرکت می کنند، این اعتصاب غذا تنها چاره آنها برای وادار کردن "رندی متنا" رئیس زندان "Red Onion" برای تائید رسمی نارضایتی های زندانیان و اعمال تغییرات فوری در زمینه مواد غذایی، بهداشت و شرایط پایه ای و اصولی زندگی در این زندان است.

در بیانیه ای که از سوی یکی از نمایندگان شرکت کننده در اعتصاب غذای زندان ویرجینیا صادر شده، آمده است: ما از اینکه با ما مثل حیوان رفتار می شود،‌ خسته شده ایم؛ تنها دو دسته "ظالم" و "مظلوم" در زندان وجود دارد؛ ما که دسته مظلوم هستیم با وجود اختلافات جنسی، تفاوت در گروهی که به آن وابسته هستیم و اختلافات نژادی و مذهبی دور هم جمع می شویم؛ ما اعضای باندهای رقیب هستیم اما در حال حاضر به عنوان کسانی که خواهان انقلاب هستند، با یکدیگر متحد شده ایم.

برخی از خواسته های زندانیان شامل حق داشتن غذاهای کاملا پخته شده، حق داشتن سلول های تمیز، حق آگاهی از هدف و مدت بازداشت آنها و درخواست برای پایان جداسازی ها و تفکیک های نامحدود است.

بر اساس گزارش های رسیده، زندان "Red Onion" از زمان آغاز به کار در سال 1998 میلادی تاکنون هدف انتقاد قرار گرفته است؛ گزارش مربوط به سال 1999 میلادی از سوی یک دیده بان حقوق بشر درباره این زندان اینطور نتیجه گیری کرده است که سازمان تادیب ویرجینیا در پذیرش اصول اساسی در مورد اجرای اعمال تادیبی صحیح و قوانینی که از زندانیان در برابر رفتارهای توهین آمیز، تحقیر آمیز و یا بی رحمانه محافظت می کند، ناکام مانده است.

زندانیان ویرجینیا بعد از سرخوردگی از روش های قانونی و اجرایی، این اعتصاب غذا را برگزار می کنند تا این نوع شرایط توهین آمیز در زندان را افشا کنند.

در ادامه این گزارش به 10 مورد از خواسته های زندانیان ویرجینیا در اعتصاب غذای آنها اشاره شده است؛ این زندانیان خواستار داشتن حق استانداردهای کافی برای زندگی در مدت بازداشت خود در زندان شده اند؛‌ درخواست این زندانیان به شرح زیر است:

1- ما می خواهیم تا غذای کاملا پخته شده داشته باشیم‌؛ ما خواستار دسترسی به کیفیت بهتر میوه و سبزیجات تازه هستیم؛ علاوه بر این، ما می خواهیم تا سهم مواد غذایی ما افزایش یابد؛ این امر به ما اجازه می دهد تا نیازهای اساسی تغذیه ای خود را مطابق با آنچه در قوانین سازمان تادیبی ویرجینیا آمده است، تامین کنیم.

2- ما خواستار این هستیم که هر زندانی دسترسی نامحدودی به روش های طرح شکوائیه و سایر مدارک مورد نیاز داشته باشد.

3- ما می خواهیم تا ارتباط بهتری بین زندانیان و ماموران زندانی با رتبه های بالا وجود داشته باشد؛ در حال حاضر این نگهبانان همواره از طریق نگهبانان با درجه پائین تر در بحث میان نگهبانان و زندانیان استفاده می کند و زندانی را مجبور می کند تا طوری عمل کند که صدایش شنیده شود؛ ما می خواهیم تا نگهبانان با درجات بالاتر شکایت های زندانیان را دریافت کنند و بدون پیش داوری به بررسی آنها بپردازند.

4- ما می خواهیم تا از طریق اجرای پروسه ای عادلانه و شفاف که به موجب آن زندانیان می توانند حق آزادی از تبعیض را داشته باشند،  به شکنجه از طریق تفکیک های نامحدود پایان بخشیده شود؛ ما خواستار این هستیم که مقامات زندان کاملا به موارد امنیتی پایبند باشد و ضمانت کند که زندانیان به نهادهایی منتقل می شوند تا بتوانند با مقام امنیتی خاصی مکاتبه داشته باشند.

5- ما خواستار داشتن حق استاندارد مناسب زندگی از جمله دسترسی به مواد کیفی برای تمیز کردن سلول های خود هستیم؛ در حال حاضر،‌ ما مجبوریم تا تمام سلول خود را از جمله سرویس بهداشتی را تنها با یک اسفنج و با دست برهنه تمیز کنیم؛ این امر غیربهداشتی است و باعث گسترش باکتری های بیماری زا می شود.

6- ما می خواهیم تا حق داشتن بازدید ناظران بی طرف و شخص ثالث و تهیه سند از شرایط زندان ها را داشته باشیم تا مطمئن شویم که فساد میان مقامات زندانی و سوء استفاده های گسترده حقوق بشری از زندانیان پایان می یابد؛ نظارت مدیر امور داخلی زندن از شرایط زندان شرایط خطرناک زندگی ما در زندان را کم نکرده است؛ شرایط خطرناکی که شامل تهدید به تهاجم ناروا از سوی نگهبانان زندان، سوء استفاده های جنسی و اقدامات تلافی جویانه ای می شود که سیاست های زندان و حقوق بشری ما را نقض می کند؛ شرایط خطرناکی که شامل این موارد می شود اما محدود به این موارد نمی شود.

7- ما خواستار این هستیم که درباره تمام تغییرات سازمان تادیب به محض اعمال این تغییرات آگاه شویم.

8- ما می خواهیم تا حق مراقبت های پزشکی کاف

ی را داشته باشیم؛ حق ما در زمینه مراقبت های پزشکی در متمم هشتم قانون اساسی ضمانت شده است و بنابراین بی تفاوتی عمدی مقامات زندان به نیازهای پزشکی ما به معنای نقض حقوق قانون اساسی ما می باشد؛ به ویژه اینکه خمیر دندانی که ما مجبور هستیم در زندان خریداری کنیم برای سلامت دهان و دندان ما خطرناک است و باعث بیماری های گسترده لثه ای و بیماری های مرتبط می شود.

9- ما خواستار این هستیم که همانطوری که در سیاست سازمان تادیب آمده است، حق اصلاح ماهانه مو را داشته باشیم؛ در شرایط فعلی به مدت تقریبا سه ماه است که ما از کوتاه کردن موی سرمان محروم شده ایم؛ ما همچنین می خواهیم تا ریش تراش های ما به صورت هفتگی تعویض شود؛ در شرایط فعلی این اتفاق هر سه هفته یک بار می افتد که این امر زندانیان را در معرض عفونت های خطرناک قرار می دهد.

10- ما می خواهیم تا هیچ اقام تلافی جویانه ای در برابر اعتصاب غذای ما وجود نداشته باشد؛ ما صرفا این اعتصاب را برای داشتن شرایط انسانی تر زندگی سازماندهی می کنیم.

منبع:فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد