حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

اسرائیلی ها چگونه کینه و نسل کشی را به کودکان خود می آموزند؟

رژیم صهیونیستی سیاست نسل کشی فلسطینیان را در کتاب های درسی مدرسه های ابتدایی خود در پیش گرفته و سعی می کند که در این کتاب ها، کودکان را با کینه ای خاص نسبت به فلسطینیان برای دوران خدمت سربازی آماده کند.

یک استاد تربیتی رژیم صهیونیستی با اشاره به روحیه خشن و جنگجویی نظامیان رژیم صهیونیستی گفت: این روحیه به محتوای کتابهای درسی اسراییل که کودکان بر پایه آن رشد و تربیت داده شدند، باز می گردد.

این استاد دانشگاه که با روزنامه 'الاخبار' لبنان سخن می گفت، این موضوع را اینگونه تشریح کرد: در کتاب های درسی جغرافیا، تاریخ و زبان آموزش و پروش اسراییل نامی از انسان فلسطینی برده نمی شود و انسان فلسطینی در این کتاب ها به عنوان انسانی تروریسم با رویی نیمه پوشیده که به یکی از 22 کشور عربی وابسته است، معرفی می شود.

به گفته این استاد در کتاب های درسی کودکان اسراییلی به فلسطینی ها به عنوان گروههای خطرناک که به دنبال ایجاد تغییرات تدریجی در منطقه هستند، نگریسته می شود...


ادامه مطلب ...

گزارشی تکان دهنده از وضعیت کودکان اسیر فلسطینی

یک روزنامه انگلیسی از گزارش ویژه گروهی از وکیلان ارشد انگلیسی به وزارت خارجه این کشور درباره وضعیت اسف بار کودکان فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی خبر داد.


ایندیپندنت می نویسد : شب گذشته گزارشی به وزارت خارجه انگلیس رسیده که اسرائیل به دلیل نوع رفتار خود با کودکان فلسطینی به چالش می کشد.

این گزارش توسط یک گروه از وکلا و قاضیان ارشد انگلیسی که به سرزمین های اشغالی اعزام شده بودند تهیه شده و در آغاز آن آمده "نظامیان اسرائیلی در هنگام بازداشت کودکان فلسطینی به طور غیرمعمول با آنها رفتار کرده آنها را با شلاق می زنند و معمولا با استفاده پابندهای آهنی، حرکت این کودکان را محدود می کنند.

 

ایندیپندنت در ادامه می نویسد : این اولین گزارش از نوع خود است که درباره وضعیت کودکان موجود در زندان های اسرائیل تهیه می شود و در آن 12 وکیل و قاضی بلندپایه که اغلب سمت دولتی نیز داشته اند به بررسی این موضع پرداخته اند که نظامیان اسرائیلی چگونه با فلسطینیان کم سن و سالی که برای مثال کمتر از 12 سال دارند برخورد می کنند.

این روزنامه انگلیسی گزارش تهیه شده را تکان دهنده توصیف کرده و می نویسد : زندانیان کم سن و سال فلسطینی در نیمه های شب از رختخوابهای خود بیرون کشیده شده و آنها را به روی زمین می کشند و در حالی که دست های آنها را از پشت بسته اند و چشم های آنها نیز بسته است آنها را با صورت در خودروها می خوابانند و یا این کودکان را مجبور می کنند که به روی زانو در داخل خودروها بنشینند...


ادامه مطلب ...