حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

تظاهرات آمریکاییها درمخالفت با تحریم و جنگ علیه ایران

مردم آمریکا با برپایی تظاهرات سراسری در مخالفت با تحریم و تهدید ایران، ترور دانشمندان هسته ای ایرانی را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، هزاران نفر از مردم 50 شهر آمریکا به همراه اتحادیه ها و تشکل های ضد جنگ، عصر دیروز (شنبه15بهمن) با راه اندازی تظاهراتی سراسری با اعلام انزجار از سیاست های جنگ طلبانه سران واشنگتن از آنها خواستند دست از تحریم و دشمنی با ایران بردارند.
   
مردم آمریکا خواستار پایان دادن به تحریم های واشنگتن علیه ایران شدند و همچنین ترور دانشمندان هسته ای را به شدت محکوم کردند.

بنابر این گزارش مردم نیویورک با راه اندازی تظاهراتی بزرگ مخالفت شدید خود را با هر گونه تهدید ایران به حمله نظامی اعلام کردند و از دولتمردان خود خواستند تا هرچه سریعتر به تحریم های غیرقانونی ضد ملت ایران خاتمه دهند...


تظاهرات مردم نیویورک از میدان تایمز شروع شد و با گذر از خیابان های مختلف و حضور در مقابل سازمان ملل متحد و سفارت آمریکا ادامه یافت.

مردم در این تظاهرات شعارهایی مانند "ما جنگ با ایران را نمی خواهیم"، "ترور دانشمندان هسته ای ایران را محکوم می کنیم"، "جنگ و دروغ هرگز" و "وال استریت بیکاری ایجاد کرده نه ایران"، سر دادند.

تظاهرکنندگان در جلوی سفارت آمریکا از سوزان رایس نماینده دائم آمریکا خواستند تا صدای فریاد و اعتراض مردم را به گوش سیاستمداران که تحت نفوذ لابی صهیونیسیم مدام بر طبل جنگ می کوبند، برساند.

مردم نیویورک در پایان راهپیمایی خود در مقابل سفارت آمریکا و سازمان ملل با قرائت قطعنامه ای، از دولتمردان خواستند تحریم ایران و تهدید به حمله نظامی را از دستور کار خود خارج کنند.

تظاهرات سراسری دیروز آمریکا به درخواست ائتلاف ضد جنگ "اکشن" در انتقاد از سیاست های مداخله جویانه واشنگتن برگزار شد.

"سارا فلاندرز" رئیس ائتلاف اکشن در بیانیه ای اعلام کرده بود که فعالان ضدجنگ و گروه‌های فعال در زمینه حقوق بشر در سراسر آمریکا در نظر دارند روز شنبه ۴ فوریه (۱۵ بهمن ماه) تظاهرات گسترده‌ای را در اعتراض به سیاست‌های ضدایرانی دولت آمریکا و همچنین اعلام حمایت از ایران در سراسر آمریکا برگزار کنند.

طیف گسترده ای از سازمان های ضد امپریالیستی و ضد جنگ مستقر در آمریکا از جمله ائتلاف ضد جنگ ملی آمریکا (UNAC)، مرکز اقدام بین المللی (IAC)، حزب جهانی کارگران، کمیته دوستی ایرانیان و آمریکایی‌ها، کمپین مخالف تحریم ها و دخالت نظامی در ایران موسوم به (CASMI)، ائتلاف ضدجنگ انسر و بسیاری گروه‌های دیگر در این تظاهرات سراسری خواسته های خود را با عناوین "جنگ بس است، تحریم بس است، دخالت بس است،‌ ترور ایرانیان را متوقف کنید"، مطرح کردند.

این گروه های ضد جنگ بر این باورند که تحریم های جدیدی که "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا در تاریخ ۳۱ دسامبر سال گذشته میلادی با امضای خود به صورت قانون در آورد، نوعی اقدام جنگی علیه مردم ایران محسوب می شوند.

سازمان های شرکت کننده در این تظاهرات اعلام کردند که هرگونه دخالت آمریکا در منطقه جنوب غربی آسیا (ایران) تهدیدی برای کل منطقه و صلح است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد