حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

سرکوب مسلمانان آمریکا به شیوه نازی‏ ها

یک روحانی امریکایی سرکوب مسلمانان در امریکا را به بدرفتاری با یهودیان در دوره آلمان نازی، تشبیه کرده است.

عبدالعلیم موسی امام جماعت مسجد الاسلام در واشنگتن دی سی گفت: "سرکوب مسلمانان در امریکا به بدرفتاری که یهودیهان در دوره آلمان نازی در دهه ۱۹۳۰ متحمل شدند، شبیه شده است."

این روحانی امریکایی در همین خصوص افزود : "این فضایی است که ما در آن زندگی می‌کنیم. این آن شرایط محیطی است که ما در حین ادای فرائض اسلامیمان با آن روبرو هستیم."

عبدالعلیم موسی افزود: "این مساله وضعیت سوظن و بدبینی را بر جامعه‌ای که مسلمانان در آن زندگی می‌کنند، حاکم کرده است."

موسی ادامه داد :" بسیاری از مهاجران جدید که به امریکا می‌آیند از همان ابتدای ورود استخدام می‌شوند تا به مساجد بروند و برای دولت جاسوسی کنند."...


امام جماعت مسجد الاسلام اظهار داشت : " درحقیقت ، به نظر می‌رسد که دولت در تلاش برای وارد کردن جاسوس از کشورهای ما برای نفوذ در میان جنبش‌ها و گروه‌ها و سازمان‌های مسلمانان است."

موسی، این اظهارات را پس از انتشار گزارشی اطلاعاتی درباره تشدید عملیات مخفیانه علیه مسلمانان بیان کرد.

در این گزارش که تاریخ آن به می ۲۰۰۶ بازمی‌گردد، آمده است افسران پلیس امریکا باید عملیات مخفیانه علیه جوامع شیعه در مناطق شمال شرق این کشور را صرفا به دلیل مذهب این جوامع، گسترش دهند.

موسی در همین زمینه یادآور شد: "این سند، ادامه سیاست سرکوب، اشاعه ترس و سوء ظن علیه مسلمانان، نه فقط در میان عموم مردم بلکه درمیان خود مسلمانان است."

به گفته بسیاری از مسلمانان، پس از حملات یازدهم سپتامبر، ارتکاب جنایات به دلیل احساس تنفر، گروه بندی‌های نژادی و تعبیض در امریکا به شدت افزایش یافته است.

در همین حال در ژانویه ۲۰۱۲ میلادی فاش شد که اداره پلیس نیویورک در سال ۲۰۱۱ از فیلم مستند ضد اسلامی تحت عنوان " جهاد سوم" به عنوان فیلم آموزشی برای نیروهای این اداره، استفاده کرده است.

در این ویدئو که برای آموزش بیش از ۱۵۰۰ نفر از نیروهای ضد تروریستی پلیس نیویورک استفاده شده است، مسلمانان به عنوان افرادی خشونت‌طلب و حامی افراطی‌گرایی به تصویر کشیده شده‌اند.

منبع:پرس تی وی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد