حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

افشاء رفتار اهانت آمیز و زشت با اسرای زن فلسطینی

کمیته مبارزه با شکنجه در فلسطین اشغالی از شکنجه ها و رفتارهای اهانت آمیز نظامیان رژیم صهیونیستی با زنان فلسطین هنگام بازداشت و بازجویی پرده برداشت.

به گزارش الجزیره، این کمیته در گزارشی که با استناد به اظهارات اسرای زن فلسطینی تهیه کرده است از اقدامات غیرقانونی نظامیان اسرائیلی علیه آنها هنگام بازداشت و بازجویی پرده برداشت.

تماس بدنی، اهانت و عریان کردن آنها هنگام بازجویی از جمله این اقدامات اهانت آمیز به شمار می رود.

شیرین ابوعاقله خبرنگار این شبکه در رام الله در گزارشی در این باره به یکی از زنان اسیر فلسطینی که پس از آزادی مشغول تحصیل در دانشگاه النجاح در نابلس شده است اشاره کرد و افزود: وی ده سال از عمر خود را در زندان های اسرائیل گذرانده است و در این مدت انواع شکنجه های روحی و جسمی را تجربه کرده است.

دعاء الجیوسی می گوید: دوران بازداشت و زندان واقعا یک دوره شکنجه بود. آنها ما را هنگام تفتیش عریان می کردند. این رفتار آنها بسیار اهانت آمیز بود به گونه ای که به ما احساس حقارت دست می داد.

در ادامه گزارش در حالی که تصاویری از برخوردهای نظامیان اشغالگر با زنان فلسطینی در اماکن مختلف پخش می شد آمده است: کمیته مبارزه با شکنجه در اسرائیل در گزارش خود درباره رفتار نظامیان اسرائیلی با زنان فلسطینی فاش کرد نظامیان و بازپرس های اسرائیلی این شیوه ها را علیه زنان فلسطینی اعمال می کردند .

سحر فرانسیس مدیر موسسه حمایت از زندانیان «الضمیر» گفت: شمار زنانی که چنین رفتارهایی با آنها می شود بسیار زیاد است و بخصوص هنگام انتقال آنها از بازداشتگاه به دادگاه یا از دادگاه به زندان اهانت های لفظی زیادی به آنها می شود و تهدید می شوند از مسائل جنسی علیه آنها استفاده می شود.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
دکتر نگار کریمی متخصص پوست مو و زیب پنج‌شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:29 ب.ظ http://dr-negar.persianblog.ir

اطلاعات جالب و ارزشمندی بود موفق باشید خوشحال میشم به من سر بزنید.آشنایی با شما باعث افتخار منه .[گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد