حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

اقلیت های انگلیس قربانیان اصلی حملات نژادپرستانه

گزارش یک نهاد غیردولتی در انگلیس نشان می دهد که اعضای جوامع اقلیت این کشور طی دو دهه گذشته قربانیان اصلی فعالیت های نژادپرستانه بوده اند. 

'موسسه روابط نژادی' انگلیس در گزارشی که جمعه شب منتشر شد، اسامی 96 نفر از کسانی را که از سال 1993 میلادی تاکنون در حملات نژادپرستانه کشته شده اند، منتشر کرد.

یک جوان سیاه پوست به نام 'استفن لارنس' در سال 1993 میلادی توسط یک گروه از جوانان نژادپرست انگلیسی با ضربات چاقو در شرق لندن به قتل رسید و دو تن از متهمان این پرونده هفته گذشته و پس از سپری شدن حدود 19 سال به زندان محکوم شدند.

گزارش 'موسسه روابط نژادی' نشان می دهد که پس از قتل استفن لارنس و به رغم وعده مقامات، قتل های نژادپرستانه همچنان در نقاط مختلف انگلیس ادامه داشته و در این مدت بطور متوسط سالانه پنج نفر با انگیزه های نژادی و فرقه ای در این کشور به قتل رسیده اند...


یافته های این موسسه نشان می دهد که احزاب اصلی انگلیس معمولا گستره و شدت خشونت های نژادی را نادیده می گیرند و تنها در زمان انتخابات به انتقاد از گروههای راست افراطی به عنوان مشوقان اصلی خشونت های نژادی در این کشور می پردازند.

وزارت دادگستری انگلیس در واکنش به این گزارش اعلام کرد: با وجود اینکه تعداد حملات نژادپرستانه پس از قتل 'لارنس' کاهش یافته است ولی ما مصمم به انجام اقدامات پیشگیرانه بیشتری هستیم.

مقامات پلیس و وزارت دادگستری انگلیس طی سال های گذشته به دلیل ناتوانی در دستگیری و مجازات عاملان قتل 'استفن لارنس' بشدت از سوی فعالان مدنی تحت فشار قرار داشتند و محکوم شدن دو نفر در ارتباط با این پرونده پس از گذشت نزدیک به دو دهه، بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت و مجددا موضوع خشونت های نژادی را در این کشور زنده کرد.

جدیدترین پرونده قتل نژادپرستانه نیز مربوط به کشته شدن یک دانشجوی جوان هندی است که در ایام کریسمس در منطقه سالفورد شهر منجستر به ضربه گلوله به قتل رسید.

گزارش منتشره از سوی 'موسسه روابط نژادی' نشان می دهد که از مجموع 96 قربانی خشونت های نژادی در 19 سال گذشته فقط سه نفر سفید پوست بوده اند.

 منبع:ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد