حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

سازمان حقوق بشر خواستار توقف خشونت ارتش مصر علیه معترضان شد

گروههای حقوق بشر سازمان عفو بین‌الملل از ارتش مصر درخواست کردند که هم‌اکنون که مسئولیت کشور را برعهده دارند، هرگونه استفاده از شکنجه علیه دستگیر‌شدگان اعتراضات را لغو کنند.

خبرگزاری آلمان، سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای امروز پنجشنبه تصریح کرد که ارتش مصر که هم‌اکنون اداره کشور را برعهده دارد باید استفاده از شکنجه علیه زندانیان و دستگیرشدگان را لغو کند...

در این بیانیه آمده است: مقامات ارتش مصر باید برای پایان دادن به شکنجه و دیگر سوء‌استفاده‌ها علیه زندانیان که ما هم‌اکنون می‌دانیم توسط ارتش مصر صورت می‌گرفته است وارد عمل شود.

گروه مذکور اعلام کرده است که زندانیان سابق در مصر به این سازمان اعلام کردند که زمانی که در حبس بودند و همچنین در حین اعتراضات گسترده علیه حسنی مبارک، مورد شکنجه‌هایی از جمله شکنجه با ابزار شلاق و شوک الکترکی قرار می‌گرفتند.

یکی از معترضان 29 ساله در مصر به سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که اخیراً در اعتراضات گسترده مصر، یک نظامی مصری به وسیله یک صندلی بر سر وی کوبیده است و منجر به بیهوشی وی شده است و سپس در معرض شوک الکتریکی قرار گرفته است و تا زمانی که آزاد شود به تجاوز تهدید شده است.

چند روز پیش پس از گذشت چندین روز از تظاهرات گسترده مردم مصر، "حسنی مبارک " مجبور به کناره‌گیری از سمت ریاست جمهوری مصر شد و کنترل کشور تا اطلاع ثانوی به دست ارتش مصر افتاد.

در حالیکه سازمان عفو بین‌الملل چنین گزارشی از خشونت ارتش مصر تهیه کرده است اما ارتش مصر متعهد شده است که از شهروندان مصری حمایت کند و از اعمال زور علیه آنها استفاده نکند.

منبع:فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد