حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

تحولات مصر آینده امنیتی اسرائیل را تغییر خواهد داد

یک کارشناس‌ اتریشی مسایل خاورمیانه در گفت‌وگو با یک روزنامه اتریشی با اشاره به انقلاب مردم مصر بر تاثیر این انقلاب در زمینه تغییر آینده امنیتی رژیم صهیونیستی تاکید کرد

به دنبال وقوع انقلاب در مصر و از دست رفتن اصلی‌ترین شریک اسرائیل در منطقه "برتولد میر " رئیس برنامه تحقیقات صلح و بحران دانشگاه "ماربورگ " در گفت وگویی با روزنامه "دراشتاندارد " گفت که اسرائیل (با از دست دادن مصر) باید در برنامه‌های امنیتی خود تجدید نظر کند...

وی گفت: مشخص نیست که این انقلاب چگونه پیش خواهد رفت و ما در حال حاضر اطلاعاتی را داریم که ارتش مصر پایبندی به قرارداد صلح میان مصر و اسرائیل اعلام کرده است. اسرائیل باید در این موقعیت برای پیشبرد گفت وگوهای صلح تلاش کند تا از شرایط به وجود آمده با توجه به اینکه دولت آینده مصر رویکرد دوستانه کمتری در برابر اسرائیل دارد، استفاده کند.

این کارشناس اتریشی گفت: مصر و اردن تنها کشورهای همسایه اسرائیل هستند که با این رژیم قرارداد صلح دارند. در اردن اعتراضات فعلا درباره دولت است و متوجه ملک عبدالله نیست. ضمن اینکه وجود ملک عبدالله مانند تضمینی برای پایبندی به قرارداد صلح است.

برتولد میر همچنین بر توقف شهرک‌سازی به عنوان زمینه‌ای برای پیشبرد گفت وگوهای صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان تاکید کرد.

"میر " در پاسخ به این پرسش دراشتاندارد که آیا دولت آینده مصر با حضور اخوان‌المسلمون نیز مانند "حسنی مبارک " رئیس جمهور مخلوع این کشور در مقابله با گروه حماس در فلسطین به اسرائیل کمک خواهد کرد گفت که در صورت برگزاری انتخابات در طول 6 ماه مشخص خواهد شد که این گروه تا چه حد قوی است اما در تجمعات اخیر مشخص شد که گروه های سیاسی دیگری نیز وجود دارند که شاید از اخوان المسلمون قوی تر باشند اما پرسش دیگری که مطرح می‌شود این است که موضع اخوان المسلمون دربرابر حماس چگونه خواهد بود و از آنجا که حماس توسط شاخه فلسطینی اخوان‌المسلمون ایجاد شده است، به همین دلیل نمی‌توان تصور کرد که اختلافی میان آنها وجود داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد