حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

انتقاد کمیسیون حقوق بشر اسلامی از پوشش مغرضانه اوضاع تهران

کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس امروز با برحذر داشتن بنگاه سخن پراکنی بی بی سی از دنباله روی سیاست های یکجانبه امریکا ، پوشش مغرضانه اوضاع تهران توسط این رسانه را تقبیح کرد.

این کمیسیون با ابراز نگرانی عمیق از نحوه پوشش خبری رسانه هایی نظیر 'بی بی سی'، 'سی ان ان' و 'فاکس نیوز' از حوادث اخیر نوشت: در حالی که شبکه های آمریکایی گزینه ای جز تعقیب سیاست های جانبدارانه آمریکا ندارند، دلیلی ندارد که 'بی بی سی' نیز بازیچه این سیاست آمریکایی ها شود.
کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس افزود: در حالی که فعالان بحرینی از چند روز قبل روز دوشنبه را 'روز خشم' اعلام کرده بودند، وب سایت انگلیسی بی بی سی حتی یک خبر از تظاهرات مخالفان بحرینی در آن کشور منتشر نکرد. در حالی که در این تظاهرات هزاران نفر شرکت کردند و توسط پلیس با گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی و جنگی هدف حمله قرار گرفتند....

بیانیه فوق در تحلیل اقدامات بی بی سی می افزاید، این اقدامات شبکه بی بی سی در حالی صورت می گیرد که همین وب سایت، تجمع عده ای در تهران را در روز گذشته به عنوان دومین خبر مهم خود در بخش خاورمیانه منتشر کرد و همین خبر را در روز سه شنبه به عنوان تیتر اصلی صفحه اول وب سایت خود قرارداد.
در ادامه بیانیه کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس آمده است: بی بی سی همچنین در وب سایت خود اعتراضات ضد رژیم در یمن را طوری گزارش کرده است که معترضان هنگام مواجهه با حامیان دولت به آنان حمله کرده و مسوول بروز خشونت معرفی شده اند اما برعکس در مورد ایران حتی ضرب و شتم یکی از افراد پلیس توسط معترضان محکوم نشده است.
'
مسعود شجره' رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس گفت: مهم است که رسانه ها از برنامه های سیاسی متعددی که در مورد خاورمیانه توسط دولت هایی مثل آمریکا طراحی شده فاصله بگیرند و هر یک از تظاهرات های دولتی و ضد دولتی را با توجه به شرایط خاص هر کشور و به طور بی طرفانه پوشش دهند.
وی خاطرنشان ساخت: رسانه آزاد، رسانه ای است که تلاش می کند واقعیات را با توجه به بسترها و عرصه های وقوع آن گزارش کند نه آنکه از پوشش خبری به عنوان تبلیغ منفی علیه طرف خاصی بهره برداری نماید.

منبع:ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد