حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

"امریکایی‌ها به دنبال مصادره انقلاب مصر"

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با مهم خواندن تحولات منطقه در خصوص مصادره انقلاب مردم مصر توسط امریکاییها، هشدار داده‌اند .

حضرت آیتالله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار با عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه و هیئت همراه وی با اشاره به تحولات اخیر منطقه خاورمیانه، تصریح کردند که امریکایی‌ها به دنبال مصادره حرکت عظیم مردم مصر هستند و جمهوری اسلامی ایران با دخالت طرف‌های خارجی در مصر مخالف و معتقد است مردم باید تصمیم‌گیر اصلی باشند.

رهبر معظم انقلاب سلطه دهها ساله امریکا و رژیم صهیونیستی در مصر و تحقیر مردم را علت اصلی این حرکت دانستند و خاطرنشان کردند که مردم مصر مردمی مسلمان و دارای انگیزههای قوی اسلامی هستند.

ایشان تاکید کردند هرگاه مردم وارد صحنه شوند روند تحولات تغییر خواهد کرد و ابزارهای متعارف سیاسی و نظامی کارایی خود را از دست خواهند داد.

مقام معظم رهبری مهمترین موضوع در دنیای اسلام را حفظ و تقویت وحدت امت اسلامی و پرهیز از افتادن در دام بیگانگان به منظور ایجاد اختلاف و تفرقه در میان آنان، دانستند و تاکید کردند که اگر دنیای اسلام تواناییها و ظرفیتهای بالای خود را بشناسد شرایط بسیار متفاوت خواهد شد و دنیای اسلام می تواند به عنوان یک قدرت تاثیرگذار در تحولات بینالمللی نقش ایفا کند....

رهبر انقلاب اسلامی عامل اصلی ایجاد اختلاف بین مسلمانان را دولت انگلیس خواندند و با تأکید بر اینکه همه سیاست‌ها و تدبیرهای کشورهای اسلامی باید در جهت اتحاد و افزایش قدرت در جهان اسلام باشد، خاطرنشان کردند، غرب همواره دنیای اسلام را تحقیر کرده است و هر دولت و ملتی هم که بخواهد در مقابل این تحقیر حرکت کند و توانایی‌های خود را نشان دهد با مخالف و کارشکنی‌های غرب مواجه خواهد شد

ایشان با یادآوری وعده تخلف‌ناپذیر الهی مبنی بر نصرت مسلمانان افزودند: "اگر به شرایط کنونی منطقه و قدرت‌های سلطه‌گر و مقایسه آن با با گذشته توجه شود، نشانه‌های کمک الهی کاملا مشهود است".

رهبر معظم انقلاب در ادامه خاطر نشان کردند، امریکا و قدرتهای پرداعیه غربی 30 سال پیش منطقه را جولانگاه خود کرده بودند، اما اکنون در چه وضعیتی هستند؟ وضعیت رژیم صهیونیستی کنونی با رژیم صهیونیستی 30 سال پیش چگونه است؟ ایران امروز را با 30 سال گذشته مقایسه کنید. ترکیه امروز با 30 سال قبل چه تفاوتی کرده است؟ عراق و فلسطین امروز با سالهای گذشته چه تفاوتهایی دارند؟ همه این موارد نشانههای کمک الهی است که این روند با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

ایشان همچنین در ادامه دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکیه را کشورهای مسلمان، دوست و برادر خواندند و تأکید کردند، جایگاه فعلی ترکیه در دنیای اسلام بسیار متفاوت از سال‌های قبل است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند، استقلال در مقابل غرب، فاصله‌گذاری با رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم فلسطین از جمله مسائل مهمی است که موجب نزدیک شدن ترکیه به امت اسلامی شده است.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین تصریح کردند این سیاست، سیاست صحیحی است و ترکیه هرچه به دنیای بزرگ اسلام نزدیک‌تر شود به نفع خود و دنیای اسلام است.

آِیتالله خامنه‌ای روابط کنونی ایران و ترکیه در ابعاد سیاسی و اقتصادی و در مقایسه با سالیان متمادی گذشته را کم‌نظیر دانستند و یادآور شدند که باید از این فرصت تاریخی برای به فعلیت رساندن همه ظرفیت‌های فراوان دو کشور استفاده شود.

حضرت آیتالله خامنه‌ای با اشاره به نزدیکی دیدگاه‌های ایران و ترکیه در مسائل منطقه‌ای به‌ویژه افغانستان، عراق، لبنان و فلسطین افزودند، تحولات اخیر مصر نیز قضایای بسیار مهمی است که می‌توان در جهت خیر مردم مصر و منطقه فعالیت کرد.

در این دیدار که محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران، نیز حضور داشت عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه با ابراز خرسندی فراوان از دیدار با رهبر انقلاب اسلامی روابط ترکیه و ایران را روابطی کهن و تاریخی خواند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد