حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

رهبر شیعیان بحرین: نظام حاکم بر بحرین در اوج تروریسم است

آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، در خطبه های نماز جمعه : در حالی که اوضاع سیاسی، آزادی بیان و عدالت اجتماعی در کشور به شدت در حال پسرفت است و ثروت های کشور در حال به سرقت رفتن است شاهد کشتاری هستیم که ذره ای احترام به دین و انسانیت و وطن در آن دیده نمی شود و دولت برای ساکت کردن مردم به شیوه های جنون آمیز و وحشیانه روی آورده تا هراس و وحشت را در دل مردم بکارد، اگر این روش برای خفه کردن صدای مردم موثر بود دیگر نیازی به خشونتی که سال هاست توسط دولت در کشور انجام می گیرد نبود. این جنایت ها سبب قطع کامل رابطه میان مردم و دولت می شود و هیچ راهی برای آرام کردن مردم نمی ماند...

آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز این کشور در مسجد امام صادق(ع)، کشتار مردم توسط نیروهای امنیتی را به شدت محکوم کرد و گفت: بنده شهادت افرادی را که در برابر ظلم ایستاده و آن را ذلیل کردند و هدفی جز یاری کردن انسانیت و کرامت نداشتند را به خانواده های آنان و امت اسلامی و ملت های عربی تسلیت عرض می کنم.

 

وی با بیان اینکه این افراد به چه دلیلی کشته شدند افزود: زنان، مردان، جوانان، کهنسالان، کودکان و حتی شیرخواران بی گناه و صلح طلب که زیر آسمان باز خوابیده بودند توسط نیروهای امنیتی محاصره شده و با تیراندازی گسترده ای مواجه شدند، به طوری که حتی نتوانستند فرار کنند تا فاجعه ای هولناک رخ دهد و میدان با خون بی گناهان رنگین شود.

 

آیت الله عیسی قاسم تصریح کرد: این جنایت از دولتی سر زد که خود را مسوول حمایت از امنیت و جان شهروندان می داند و به کشتار کسانی پرداخت که تنها گناهشان، فریاد واظلماه و واویلا بود. این فاجعه به صورت عمدی و از پیش طراحی شده بود و همه شیوه های آن نشان می دهد که با هدف جداکردن اعتصاب کنندگان نبود، بلکه برای قلع و قمع مردم و دادن درسی به شهروندان در کمال قسوت صورت گرفت.

 

رهبر شیعیان بحرین نظام حاکم بر بحرین را تروریسم خواند و اظهار داشت: جنایت و کشتار مردم بی گناه نشان داد که وضعیت بحرین به شدت بحرانی است و حکومت بحرین نسبت به سایر حکومت های عربی در اوج تروریسم قرار دارد و نشان داد که دولت بحرین هیچ ارزشی برای خون وکرامت شهروندان خود قائل نیست و در حالی که دم از مذاکره و گفت و گو می کند به مردم پشت کرده و به خواسته های مردم بی اعتناست و تحمل کوچک ترین اعتراض آنان را ندارد.

 

وی ادامه داد: در حالی که اوضاع سیاسی، آزادی بیان و عدالت اجتماعی در کشور به شدت در حال پسرفت است و ثروت های کشور در حال به سرقت رفتن است شاهد کشتاری هستیم که ذره ای احترام به دین و انسانیت و وطن در آن دیده نمی شود و دولت برای ساکت کردن مردم به شیوه های جنون آمیز و وحشیانیه روی آورده تا هراس و وحشت را در دل مردم بکارد، اگر این روش برای خفه کردن صدای مردم موثر بود دیگر نیازی به خشونتی که سال هاست توسط دولت در کشور انجام می گیرد نبود. این جنایت ها سبب قطع کامل رابطه میان مردم و دولت می شود و هیچ راهی برای آرام کردن مردم نمی ماند.

 

شیخ عیسی قاسم از طایفه ای نشان دادن اعتراضات مردم به شدت انتقاد کرد و خاطر نشان ساخت: رسانه ها اعتراضات مردمی را طایفه ای نشان می دهند و می خواهند با این اقدامات، میان مردم شکاف و دشمنی مذهبی ایجاد کنند ولی ملت بحرین به شدت هوشیار است و فریب نقشه های خبیثانه را نخواهد خورد.

 

خطیب جمعه شهر دراز تاکید کرد: از همه کشورهای جهان و سازمان های حقوق بشر می خواهم تا نسبت به امنیت شهروندان بحرین که به شدت در معرض خطر قرار گرفته است عکس العمل نشان دهند و در قبال جنایت هایی که در این کشور رخ می دهد مسؤولیت پذیر باشند.

منبع:رسا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد