حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

انتشار تصاویری از شکنجه یک معلول 18 ساله در آمریکا

یک فیلم ویدئویی تکان دهنده، تصاویری از کارکنان یک موسسه معلولین در ایالت ماساچوست امریکا را نشان می‌دهد که پس از شوک‌های الکتریکی به یک پسر معلول، به وی می‌خندند.

در این تصاویر، آندره مک کالینز، پسر ۱۸ ساله معلول در حالی که دست‌هایش بسته و به صورت دمر روی میز خوابانده شده است، از درد فریاد می‌زند؛ کارکنان مرکز جاج روتنبرگ در کانتون ماساچوست، در مدت ۷ ساعت ۳۱ بار به وی شوک الکتریکی وارد کردند.

مک کالینز همان روز به بیمارستان کودکان در نزدیکی موسسه منتقل شد؛ پزشکان این بیمارستان گفتند بدن وی به این شوک ‌الکتریکی، پاسخ استرس حاد داده است؛ آن‌ها همچنین گفتند این شوک‌ها می‌توانست جان وی را بگیرد.

این تصاویر که در سال ۲۰۰۲ فیلم برداری شده است، روز سه شنبه با وجود تلاش‌های چندین ساله این موسسه برای ممانعت از پخش، در دادگاهی در حومه بوستون پخش شد.

این فیلم این هفته پس از آن پخش شد که قاضی یک دادگاه عالی حکم پیشین درباره پخش نشدن این فیلم برای عموم را لغو کرد...


چریل مک کالینز مادر آندره ۱۰ سال پیش از این مؤسسه و سه تن از کارکنان آن به خاطر رفتار خشن با پسرش شکایت کرده است.

وی گفت: "نمی‌توانستم سر آندره را به چپ یا راست بچرخانم. وی فقط به روبرو نگاه می‌کرد. وی حتی پلک نمی‌زد."

وکیلان این مدرسه گفتند این شوک‌ها نوعی درمان بوده و مک کالینز دانش آموزی پرخاشگر بوده است.

مرکز جاج روزنبرگ که مدرسه کودکان معلول به شمار می‌آید، در سال ۱۹۷۱ افتتاح شد تا به کودکان معلول کمک کند از عهده کارهای خود برآیند.

از مسئولان این مدرسه به خاطر استفاده از درمان دانش آموزان با شوک‌های الکتریکی انتقادهای زیادی شده است؛ دو سال پیش سازمان ملل این تکنیک را نوعی شکنجه دانست و از دولت اوباما خواست از این گونه اقدامات جلوگیری کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد