حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

اخراج مسلمانان از فرانسه

 دولت فرانسه روز گذشته با اخراج ۲ مسلمان از خاک این کشور از تصمیم خود برای اخراج ۳ مسلمان دیگر به زعم افراط‌گرایی خبر داد.


روزنامه فرانسوی "نوول آبزرواتور"، دولت فرانسه روز گذشته از تصمیم خود برای اخراج ۵ امام جماعت یا ۵ مسلمان که به زعم آن بخاطر ضربه زدن به منافع اساسی کشور اسلام‌گرای افراطی هستند، خبر داد.

بنا بر اعلام "کلود گئان" وزیر کشور فرانسه، دو نفر از این افراد به نام‌های "علی بل‌حداد" تبعه الجزایری و "المانی براجی" امام جماعت اهل مالی روز گذشته از فرانسه اخراج و به کشورشان فرستاده شدند.

بر اساس این گزارش، دولت پاریس همچنین قصد دارد ۳ اسلام‌گرای افراطی دیگر از جمله ۲ امام جماعت سعودی و ترک را نیز در همین راستا از فرانسه اخراج کند.

"نیکلا سارکوزی" رئیس‌جمهور فرانسه در همین رابطه در اظهاراتی اعلام کرد: «من به صورت کاملا شفاف هشداری داده‌ام که باید مورد توجه قرار گیرد و آن اینکه هر شخصی که بر خلاف ارزش‌های جمهوری فرانسه حرفی بزنند، در دم از خاک این کشور اخراج خواهد شد و هیچ استثنا و اغماضی در این خصوص وجود نخواهد داشت.»...


کلود گئان وزیر کشور فرانسه همچنین در ادامه اعلام کرد: «در راستای اجرای تصمیمات نیکلا سارکوزی در خصوص تسریع روند اخراج اسلام‌گراهای افراطی خارجی، اقداماتی از این دست در آینده نیز انجام خواهد گرفت.»

بر اساس این گزارش، این تصمیم دولت فرانسه پس از آن صورت گرفت که یک فرد مسلح اواخر مارس گذشته ۷ شهروند این کشور را در شهر تولوز و مونتوبن به قتل رساند و القاعده مسئولیت این قتل را بر عهده گرفت.

علاوه بر این، دولت پاریس پنجشنبه گذشته نیز ورود ۴ واعظ را که برای شرکت در مجمع سالانه اتحاد سازمان‌های اسلامی فرانسه در شهر "بورژه" به فرانسه دعوت شده بودند، ممنوع کرد.

فرانسه دارای بزرگ‌ترین جامعه مسلمان اروپا است و آمارها نشان می‌دهد جمعیت این جامعه بین ۵ تا ۶ میلیون نفر است.

این موضوع که تا چه حد کشور فرانسه تمایل دارد اسلام که در حال حاضر دومین دین این کشور است را مورد توجه قرار دهد، سال‌ها مورد مجادله و بحث است.

به عقیده کارشناسان، تصمیم نیکلا سارکوزی در روی آوردن به اخراج مسلمانان که با هدف کسب رأی گروه‌های افراطی محافظه‌کار در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور صورت می‌گیرد، جنجال سیاسی زیادی را به دنبال خواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد