حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

بازداشت دختر۶ساله توسط پلیس آمریکا

پلیس آمریکا در ایالت جورجیا دختری 6 ساله را به جرم بهانه‌گیری و بدخلقی در مدرسه بازداشت و به وی دستبند زد.

بنا بر این گزارش، "سالیشیا جانسون" کودکی 6 ساله است که چند روز پیش در پیش‌دبستانی که نیمی از روز خود را در آنجا سپری می‌کند، شروع به بهانه‌گیری کرده و هنگامی که مدیر این مدرسه برای آرام کردن وی می آید، این دختر 6 ساله با دستان کوچک خود روی قفسه‌ای که نزدیکش بود می‌کوبد و همین ضربه کودکانه وی باعث زخمی شدن مدیر مدرسه می‌شود.

مدیر این مدرسه که از زخمی شدن خود توسط ضربه کودکانه یک دختر 6 ساله به خشم آمده بلافاصله پلیس را خبر می‌کند و نیروهای پلیس آمریکایی نیز به دستان کوچک وی دستبند می‌زنند و او را به دلیل بهانه گیری و بدخلقی در مدرسه بازداشت می‌کنند و به بازداشتگاه می‌برند؛ جایی که این دختر بچه به جرم حمله به مدیر مدرسه خود متهم شده است.

"دری سوئیکورد" رئیس پلیس شهر "میلجویل" که این اتفاق در آنجا رخ داده است نیز از اقدام مأمور پلیس خود در بازداشت کردن این کودک 6 ساله به شدت تقدیر به عمل آورده و اعلام کرده است: سیاست ما در انتقال هرگونه مظنونی به بازداشتگاه این است که به وی دستبند زده و او را در حالی که در عقب ماشین نشسته است به بازداشتگاه می‌آورند و هیچ تبعیض سنی نیز وجود ندارد...

این نخستین باری نیست که یک کودک در آمریکا تنها به دلیل رفتارهای کودکانه اش هدف چنین برخوردهای خشونت‌باری توسط نیروهای پلیس آمریکایی قرار می‌گیرد و بازداشت می‌شود و نیروهای پلیس در این کشور نیز هیچ ابایی از انجام چنین اقدامی ندارند و حتی از چنین رفتاری عذرخواهی نیز نمی‌کنند.

حدود دو هفته پیش نیز 4 کودک 8 و 9 ساله آمریکایی تنها به دلیل دعوا و مشاجره در مدرسه‌ای در بالتیمور ایالت مریلند آمریکا دستگیر و دستنبد زده شدند.

براساس این گزارش، پرونده‌های مشابه از کودکانی که همچون بزرگسالان دستگیر می‌شوند از سراسر آمریکا گزارش شده است.

اوایل ماه گذشته میلادی، جامعه کلورادو با ابراز خشم گزارش کرد که یک نوجوان 11 ساله تنها به دلیل بی‌ادبی دستبند زده شد و سپس برای مدتی در بازداشتگاه محبوس شد.

در گزارش‌های دیگر نیز آمده است که در ماه نوامبر سال گذشته میلادی نیز "برایان تامپسون" نوجوان 14 ساله آمریکایی نیز در دبیرستانی در ویرجینیا دستبند زده شد، به سمت خودروی پلیس هدایت و از ادامه تحصیل به حالت تعلیق درآمد و این در حالی است که جرم وی این بود که در بین دو نیمه بازی فوتبال مدرسه خود با لباسی به شکل موز به داخل زمین آمد.
منبع:فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد