حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

جلوگیری رسانه های غرب از پخش فیلم نابودی یک نسل در فلوجه

یکی از کارشناسان انگلیسی تاکید کرد امپراطوری رسانه ای غرب و برخی جریان ها از انتشار فیلم جنایات نیروهای آمریکایی در فلوجه عراق جلوگیری می کنند .
«کریس باس بای» کارشناس فیلم و امور سینما  در انگلیس گفت «فرات العانی» فیلمی درباره جنایات نیروهای آمریکا در فلوجه عراق تولید و در آن افزایش زاد و ولد نوزادان ناقص الخلقه در فلوجه را بررسی کرد.

 ما بعد از مشاهده این فیلم مستند تصمیم گرفتیم آن را در  اینترنت  منتشر کنیم اما زمانی که فیلم را  روی یوتیوپ قرار دادیم بعد از دو دقیقه از صفحه یوتیوپ حذف و  در پیامی به ما اعلام شد که حق کپی رایت این فیلم در اختیار کانال دو فرانسه بوده  که هزینه تولید آن را تامین کرده است.
این کارشناس مسائل هنری در انگلیس گفت زمانی که متوجه شدیم اجازه پخش فیلم «نابودی یک نسل در فلوجه» در یوتیوپ داده نمی شود ناچار شدیم آن را در یک پایگاه اینترنتی نه چندان شناخته شده به نام «وی می یو» قرار دهیم.

کریس باس بای در ادامه گفت : من از همه درخواست می کنم این فیلم را که فیلم بسیار خوبی درباره اقدامات نیروهای آمریکایی در عراق است تماشا کنند.

 زمانی که فیلم را ببینید متوجه خواهید شد چرا به سرعت از انتشار آن در یوتیوپ جلوگیری شد. کاملا مشخص است افرادی که از انتشار این فیلم در یوتیوپ جلوگیری کردند نمی خواستند این فیلم در آمریکا دیده شود. در این فیلم به صراحت نشان داده می شود که بکارگیری مهمات جنگی حاوی اورانیوم توسط نیروهای آمریکایی در فلوجه در سال دو هزار و چهار باعث شد  زاد و ولد نوزادان ناقص الخلقه در این شهر عراق به شکل چشمگیری افزایش  یابد...


این کارشناس انگلیسی گفت فرات العانی  برای تهیه این فیلم مستند به فلوجه سفر کرد و در آن جا با افراد مختلفی مصاحبه کرد. وی متوجه شد که تولد نوزادان ناقص الخلقه و همچنین ابتلای به سرطان در فلوجه به شکل گسترده ای در حال افزایش است. بررسی ها نشان داد که در بدن والدین نوزادان ناقص الخلقه در فلوجه آثار و بقایای اورانیوم و حتی اورانیوم غنی سازی شده وجود دارد که این مساله سئوالات دیگری را مطرح کرد.

براساس این گزارش، فرات  العانی بعد از سفر به فلوجه به آمریکا رفت و در آن جا با «داگ راکی» از مقامات سابق آمریکا گفتگو کرد.

داگ راکی در جریان جنگ اول خلیج فارس مسئولیت پاکسازی آثار سلاح های کشتار جمعی را برعهده داشت و اکنون به علت آن که در معرض تسلیحات حاوی اورانیوم قرار گرفته به برخی بیماری های ناشی از این  مواد مبتلا شده است. العانی همچنین در سفر به آمریکا با برخی از نظامیان بازنشسته آمریکا که در جنگ خلیج فارس شرکت داشتند گفتگو کرد که یکی از آنها «جرالد متیو» بود. جرالد متیو در جنگ دوم خلیج فارس در سال دو هزار و سه حضور داشت و اکنون به بیماری های ناشی از مواد هسته ای و شیمیایی مبتلا است.

کریس باس بای در پایان گفت:  به همه توصیه می کنم فیلم نابودی یک نسل در فلوجه را ببینند تا متوجه شوند که تلاش های گسترده ای انجام می شود تا تاثیرات و عواقب بکارگیری سلاح های حاوی اورانیوم مخفی نگه داشته شود.

 به همین علت باید مقامات و نظامیان تحت فشار قرار بگیرند تا بکارگیری این نوع تسلیحات را متوقف کنند. وی گفت اکنون مقادیر بسیار زیادی از اورانیوم در فضا منتشر شده که نه تنها در عراق بلکه در اروپا و آمریکا هم می توان آن را مشاهده کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد