حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

رئیس پلیس لندن: نژادپرستی پلیس انگلیس مرا شوکه کرد

افشای موارد مربوط به گسترش نژادپرستی در میان افسران پلیس پایتخت انگلیس باعث شد رئیس پلیس لندن اظهار کند افشای این اطلاعات او را شوکه کرده است.

روزنامه انگلیسی «گاردین»، آقای «برنارد هوگان ـ هو» رئیس پلیس پایتخت انگلیس از کارکنانش خواست رفتارهای نژادپرستانه همکارانشان را گزارش کنند.

به گزارش این روزنامه، این درخواست پلیس در پی بررسی های روزنامه «گاردین» که از نهادینه شدن نژادپرستی در میان نیروهای پلیس خبر می‌داد، صورت گرفته است.

«برنارد هوگان ـ هو» خطاب به ۴۸ هزار نیروی شاغل در اداره آگاهی لندن گفت که افشای اطلاعات مربوط به نژادپرستی کارکنانش و را «شوکه» کرده است.

وی افزود: «ما وظیفه داریم هر رفتاری از همکارانمان که از استانداردهای نیروهای پلیس و مردم لندن پایین‌تر است را به چالش کشیده و آن را گزارش کنیم. شما نباید از این وظیفه سر باز بزنید. من هم نمی‌توانم این کار را انجام دهم.»

روز جمعه، پایگاه اینترنتی روزنامه «گاردین» یک فایل صوتی را منتشر کرد که در آن صدای یک افسر پلیس شنیده می‌شد که در گفت‌وگو با مرد سیاه‌پوستی که بعد از ناآرامی‌های انگلیس دستگیر شده بود از الفاظ رکیک و زننده استفاده می‌کرد...


دادستانی سلطنتی انگلیس ابتدا تصمیم گرفت از متهم کردن آقای «الکس مک‌فارلین» ـ افسری که از الفاظ زننده استفاده کرده بود ـ صرفنظر کند، اما جریان حوادث به گونه‌ای پیش رفت که هم اکنون وکلای ارشد این دادستانی پرونده این افسر پلیس را بررسی می‌کنند. 

برای آقای «مک‌فارلین» فعلا حکم انفصال از خدمت در نظر گرفته شده است.

مناقشات در پرونده نژادپرستی افسران پلیس انگلیس زمانی بالا گرفت که روزنامه «گاردین» افشا کرد یکی دیگر از افسرانی که در زمان اظهارات نژادپرستانه آقای «الکس» در کنار وی حضور داشت، تنها به فاصله چند ساعت پس از این حادثه یک پسر سیاه‌پوست ۱۵ ساله را مورد حمله قرار داده است.

دادستانی سلطنتی انگلیس پس از بررسی‌های لازم حکم انظباطی آقای «جو هارینگتون» را به خاطر حمله به نوجوان سیاه‌پوست ۱۵ ساله اعلام خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد