حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

استفاده از زنان فقیر،به جای موش آزمایشگاهی

یک شرکت دارویی با سوء استفاده از فقر و بی‌سوادی زنان در ایالت حیدرآباد، آنها را تبدیل به یک خوکچه هندی کرده و داروی را که برای کنترل سرطان سینه به کار می‌رود، بر روی آنها آزمایش کرده است.

با اینکه موافقت اولیه از داوطلبان گرفته شده بود اما هیچ یک از این 25 زن آگاهی در مورد تاثیر این آزمایشات بالینی بر روی خود نداشتند، در نتیجه بعد از سه ماه تقریباً همه آنها از ضعف عصبی و درد زانو رنج می‌برد و حتی تعدادی از آنها قادر به راه رفتن نمی‌باشند.

ماجرا از زمانی آغاز شده که یکی از زنان، محل سکونت خود را به حیدرآباد ترک کرد و بعد از دو روز با 10 هزار روپیه (حدود 300 هزار تومان) بازگشت. خبر دهان به دهان چرخید و یک واسطه به حیدرآباد فرستاده شد تا 4 زن دیگر را برای تست دارو انتخاب کند.

فرد مذکور با ارسال عکس این زنان از طریق موبایل به شریک خود، شرایط را فراهم می‌کرد تا داوطلبین از ایستگاه قطار به راحتی به محل آزمایش که یک بیمارستان خصوصی در حیدرآباد بوده، انتقال یابند.

ابتدا فشار خون و قند داوطلبان چک می‌شد و سپس آنها داروی مذکور را دریافت می‌کردند و بعد از گرفتن نمونه خون از آنها خواسته می‌شد که نیم ساعت صبر کنند. سپس 1300 روپیه بابت بازگشت آنها با قطار پرداخت می‌شد. بار دوم و سوم نیز همین پروسه تکرار شده و در بیمارستان هر بار 365 گرم از خون آنها خون گرفته شده است.

در این میان نیز به برخی از داوطلبین نیز مبلغ 7 هزار روپیه ( حدود 200 هزارتومان) پرداخت شده است. یکی از قربانیان عنوان کرده است که مقامات بیمارستانی صرفا به آنها گفته‌اند که قرار است نمونه خون از آنها گرفته شود و هیچ صحبتی از تست دارو با داوطلبان به میان نیاورده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد