حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

رهبران ایران غرب را از خود غربی‌ها بهتر می‌شناسند

استاد برجسته تمدن اسلام در انگلیس گفت که علمای دینی ایران به اندازه‌ای باهوش هستند که غرب را بهتر از حتی خود غربی‌ها می‌شناسند.

"آصف حسین " یکی از اساتید برجسته انگلیس که "تمدن اسلام " تدریس می‌کند در خصوص 2 کتابی که درباره ایران نوشته بود اینگونه گفت: من کتاب‌های بسیار زیادی نوشتم که 2 کتاب من با نام‌های "آمریکا و ایران " و دیگر "چالش‌های ایران " به ایران اختصاص دارد.

* رهبران ایران غرب را از خود غربی‌ها بهتر می‌شناسند

وی در تأیید سخنان مقام معظم رهبری حضرت "آیت‌الله علی خامنه‌ای " که حرکت بیداری کنونی در غرب آسیا و شمال آفریقا را امتداد حرکت عظیم ملت ایران خواندند و تأکید کردند که این حرکت بیداری قطعاً تا قلب اروپا پیش خواهد رفت و ملت‌های اروپا بر ضد سیاستمداران و زمامداران خود که آنها را تسلیم محض سیاستهای فرهنگی و اقتصادی امریکا و صیهونیستها کرده اند، به پا خواهند خاست، اشاره کرد و گفت که من نشانه‌های این بیداری را در قلب اروپا مشاهده‌ می‌کنم.

حسین تأکید کرد: مسئله مهم اینجاست که آیت‌الله‌ها و رهبران ایران بیش از دیگر روحانیون کشورهای دیگر چون پاکستان به سیاست‌های غرب آگاهی دارند و باهوش‌تر و متفکر هستند و این چیزی است که کشورهای غربی از آن هراس دارند.

وی تأکید کرد: علمای دینی ایران غرب را حتی از خود غرب بهتر می‌شناسد. در کشورهایی چون پاکستان علمای دینی تنها در خصوص طالبان و ملا عمر و این مسائل پیش پا افتاده اطلاعات دارند اما این امر درباره علمای دینی ایران صدق نمی‌کند زیرا رهبران ایران بسیار باتمدن و باهوش هستند...

* قاعده انقلاب اسلامی بر پایه حق بود

وی اعلام کرد که کتاب دوم وی با نام "چالش‌های ایران " هنوز چاپ نشده است و به زودی پس از اتمام منتشر می‌شود اما در ارتباط با این کتاب تصریح کرد: من در کتاب چالش‌های ایران در خصوص یک قاعده کلی بسیار قوی صحبت می‌کنم و آن قاعده کلی یک ابرقدرت این است که "قدرت حق است " اما قاعده انقلاب اسلامی و آنچه که آیت الله خمینی انجام داد این بود که "حق قدرت است " و این حق را خدا، رسول خدا، امام علی و حضرت حسین تعیین می‌کنند.

آصف حسین سپس با اشاره به دو قاعده ابرقدرت‌ها و قاعده انقلاب اسلامی که بر پایه حقو است ادامه داد که اگر دو قاعده "قدرت حق است " و "حق قدرت است " را در کنار همدیگر قرار گیرد، می‌بینیم که قاعده "حق قدرت است " که قاعده اصلی انقلاب اسلامی سال 57 ایران بوده است، بهتر است.

* آیت‌الله خمینی از سیاست‌های غرب کاملاً آگاه بود

آیت الله خمینی تنها یک خداشناس و کارشناس الهیات نبود بلکه متفکر سیاسی بود که در خصوص امپریالیسم بسیار تفکر می‌کرد و سیاستی که وی به خوبی از آن آگاه بود و خوب آن را فهمید و از آن می ترسید، قاعده غرب و ابرقدرت ها بود که بر این باور بودند که قدرت حق است.

* ایران را محکوم نکنید بلکه از آن بیاموزید

این استاد برجسته در انگلیس در خصوص پیشینه غنی ایران تصریح کرد: ایران دارای یک تمدن بسیار کهن است. ایران داریوش و کوروش دارد و نام کوروش 24 مرتبه در انجیل مسیح آمده است. به نظر من ایران کهن یک ابرقدرت اسلامی بوده است و آنچه که من در کتاب خود نوشته ام این است که تمامی کشورهای اسلامی باید این را بدانند که ایران را متهم نکنید و شیعه را محکوم نکنید و از آیت الله خمینی بیاموزند و این پیام من است.

* با مقاله‌های ضدایرانی باید مقابله کرد

وی در خصوص رویکرد اشتباه غرب در قبال ایران و مقاله‌های ضدایرانی که غرب هر روز درباره ایران می‌نویسد، گفت: هر روز مقاله‌هایی علیه ایران نوشته می‌شود و من از این مسئله بسیار ناراحتم که چرا هیچ واکنشی به این مقاله‌های ضد ایرانی داده نمی‌شود و به همین دلیل من بر آن شده‌ام تا در کتاب جدید خود درباره ایران به این مقاله‌های ضدایرانی واکنش نشان دهم.

* غرب با نام دموکراسی به دنبال سکولار‌ کردن انقلاب‌های منطقه است

آصف حسین در ارتباط با انقلاب‌های اخیر منطقه‌ای تأکید کرد که غرب مدعی است که ایران در انقلاب‌های منطقه‌ای دخالت می‌کند و همواره مخالف انقلاب‌های اسلامی است و از آن می‌هراسد. غرب می‌داند که تمام مردم ایران برخلاف مردم ترک‌، عرب و پاکستان انسان‌هایی بسیار متفکر و با تمدن هستند و به همین دلیل در تلاش است تا با نام دموکراسی انقلاب‌های منطقه را سکولار کند و مردم منطقه را به سمت غرب سوق دهد.

* انقلاب اسلامی ایران الهامی برای کشورهای دیگر است

وی در تعبیر انقلا‌ب‌های منطقه‌ای گفت که انقلاب اسلامی ایران از سال 57 به وجود آمد و همین انقلاب می‌تواند به خودی خود الهامی برای بقیه کشورها به وجود آورد و به همین دلیل غرب تلاش می‌کند تا در ایران تغییر رژیم به وجود آورد و ایران را محو کرده و خاورمیانه را به سوی سکولاریسم سوق دهد.

* آمریکا برای بقای خود به دنبال تغییر نظام در کشورهای دیگر است

وی در ارتباط با دخالت‌های آمریکا در تمامی کشورها تصریح کرد: اگر شما یک ابرقدرت باشید و اگر بخواهید یک حاکم و قدرت برتر باقی بمانید و بر همه تسلط داشته باشید باید بتوانید به این روند خود با استفاده از تغییر نظام در کشورهای دیگر ادامه دهید و این سیاست آمریکا است و آنها این اقدامات را از طریق سازمانهای جاسوسی "سیا " انجام می‌دهند.

* آمریکا هزاران دلار صرف مخالفان ایران می‌کند

وی در ارتباط با سیاست‌های اوباما برای پیشبرد اهداف خود در کشورهای مخالف آمریکا تصریح کرد که آمریکا تمامی تلاش خود را می‌کند تا بتواند مخالفان دولت ایران را به سوی خود جلب کند به طوریکه من در جدیدترین مقاله‌ای که خوانده‌ام نوشته شده است که آمریکا به سازمانهای ایرانی در آمریکا هزاران دلار می‌دهند تا برای دولت ایران مشکل ایجاد کنند.

* غرب تلاش می‌کند تا نظام ایران را تغییر دهد

آصف حسین در پایان گفت: غرب و آمریکا در تمامی لحظات در تلاش هستند و طرح‌ریزی‌هایی را برای تغییر نظام در ایران و سوق دادن ایران به سوی سکولاریسم انجام می‌دهند، من نمی‌گویم که آنها در این امر موفق بوده‌اند اما این یکی از چالش‌های ایران به حساب می‌آید که در کتاب جدید من درباره ایران به آن پرداخته می‌شود/فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد