حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

ارتباط رژیم آل‌خلیفه با کارشناسان امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل

یکی از اعضای مرکز حقوق بشر بحرین طی مصاحبه‌ای به ابعاد گسترده روابط اسرائیل و خاندان حاکم بر بحرین اشاره کرد و چندین مورد از خدمات رژیم آل‌خلیفه به اسرائیل را برملا کرد.

"عباس العمران " عضو مرکز حقوق بشر بحرین با خبرگزاری فارس درباره اظهارات اخیر خالد بن حمد آل‌خلیفه درباره رابطه با اسرائیل گفت‌وگو کرد.

شیخ "خالد بن حمد آل خلیفه " وزیر خارجه بحرین در گفت‌وگویی با روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گفت: با وجود اختلافاتی که ما با اسرائیل داریم اما نباید توافقنامه‌های سازش با اسرائیل را کنار بگذاریم.

وی گفت: حتی اگر از کسانی که در رأس حکومت اسرائیل هستند نیز خوشمان نیاید، اما در نهایت، اسرائیل کشوری است که می‌تواند شریک خوبی باشد و در آینده می‌توان با آن تعامل داشت.

*آل‌خلیفه درصدد بهره‌گیری از لابی صهیونیست‌ها در آمریکا است

عباس العمران گفت: دولت و رژیم بحرین همواره سعی کرده است که مواضع منحصر بفرد و بر خلاف مواضع کشورهای اسلامی در قبال رژیم صهیونیستی اتخاذ کند. رژیم آل‌خلیفه تلاش می‌کند با اتخاذ این مواضع، حمایت‌های اسرائیل و لابی صهیونیست‌ها در آمریکا و کاخ‌سفید را به همراه داشته باشد. از سوی دیگر رژیم بحرین می‌کوشد با اینگونه مواضع عجیب و منحصر بفرد، بر جنایت‌های خود علیه ملت بحرین و نقض حقوق بشر در این کشور سرپوش بگذارد. جنایت‌هایی که شامل کشتار مردان و زنان در خیابان‌ها، کشتار بازداشت‌شدگان در زندان‌ها و تخریب مساجد و عبادتگاه‌ها می‌شود، جنایت‌هایی که دنیای متمدن امروزی، آن را به طور کامل رد می‌کند. با این شرایط،‌ رژیم بحرین قصد دارد با حمایت از رژیم صهیونیستی کاری کند که کشورهای حامی این رژیم از جنایت‌هایش علیه ملت بحرین چشم پوشی کنند. از سوی دیگر با اینگونه اقدامات حمایت لابی قدرتمند صهیونیست‌ها در آمریکا را جلب کند...


*کارمند ساده‌ای که به دلیل یهودی‌الاصل بودن سفیر بحرین در آمریکا می‌شود

این فعال حقوق بشری بحرین در ادامه این مصاحبه به اقداماتی که رژیم بحرین در راستای منافع اسرائیل و جلب این رژیم انجام داده اشاره کرد و گفت: رژیم بحرین سه سال پیش یک زن یهودی الاصل را به عنوان سفیر بحرین در آمریکا منصوب کرد این در حالی است که جامعه یهودیان در بحرین بسیار اندک بوده و تعداد آنها از 53 نفر تجاوز نمی‌کند. رژیم بحرین فقط به این دلیل این زن را به سمت سفیر بحرین در آمریکا منصوب کرد چون وی یهودی بوده و قصد داشت با این اقدام حمایت اسرائیل را جلب کند. رسانه‌ها و دستگاه دیپلماسی رژیم صهیونیستی نیز از این اقدام رژیم بحرین به شدت استقبال کردند. این در حالی است که این زن یهودی هیچگونه شرایطی برای تصدی این پست نداشت چون وی نه دیپلمات بوده و نه در رشته‌های مربوطه تحصیل کرده و نه هیچ تجربه دیپلماسی داشته و وی فقط کارمند یکی از شرکت‌های هواپیمایی بوده است. همچنین چندی پیش آل‌خلیفه موضوع همکاری رسانه‌ای با رژیم صهیونیستی را مطرح کرد که این اقدام در جهان اسلام و عرب بی‌سابقه بوده است.

*ارتباط آل‌خلیفه با کارشناسان امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل

وی ادامه داد: رژیم بحرین با طرح این موضوعات اهدافی را دنبال می‌کند و می‌خواهد با کمک اسرائیل بر دولتمردان آمریکا فشار وارد آورد تا درباره وقایع بحرین از خاندان حاکم بر این کشور حمایت کنند. همچنین، همانطور که اسناد پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس منتشر کرده است، رژیم بحرین به واردات سلاح از رژیم صهیونیستی پرداخته است و از کارشناسان امنیتی و اطلاعاتی این رژیم نیز بهره برده است و از تجارب رژیم صهیونیستی برای شکنجه زندانیان و سرکوب اعتراض‌ها استفاده کرده است و همانطور که کاملا واضح است، جنایاتی که رژیم آل‌خلیفه علیه مردم بحرین مرتکب می‌شود مطابق جنایت‌هایی است که رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین مرتکب می‌شود. بحرین برای جلب حمایت اسرائیل و لابی صهیونیست‌ها در آمریکا باید هزینه‌هایی پرداخت کند که اقداماتی که رژیم آل‌خلیفه برای این رابطه باید بپردازد، در جریان دیدارهای مقامات آل‌خلیفه با یهودیان آمریکا روشن شده است.

عباس العمران اضافه کرد: وزیر امور خارجه بحرین بارها با یهودیان در آمریکا دیدار کرده است و در ژانویه گذشته نیز ولی‌عهد بحرین با "شیمون پرز " رئیس اسرائیل به گرمی دست داد که این اقدام نیز از جمله اقدامات کم‌سابقه در کشورهای اسلامی به شمار می‌آید.

*دولت بحرین در عرصه سیاسی جهان هیچگونه وزنی ندارد

وی گفت: اگر به وسعت بحرین و حجم سیاسی این کشور در نقشه سیاسی جهان بنگریم، می‌بینیم که رژیم بحرین در عرصه سیاسی جهان هیچگونه وزنی نداشته و هیچ نقشی ایفا نمی‌کند اما با ایجاد روابط با رژیم صهیونیستی شکافی را در دیواره جهان اسلام و عرب ایجاد کرده است و رژیم بحرین فقط از این طریق توانسته است که در عرصه سیاسی به عرض اندام بپردازد و رژیم صهیونیستی نیز به این دلیل با خاندان‌آل‌خلیفه ارتباط برقرار کرده است تا بتواند در وحدت جهان اسلام و عرب علیه خود، رخنه کرده و حفره‌ای ایجاد کند.

این فعال حقوق بشر بحرین افزود: همانطور که شناخته شده است، بحرین در سال 2006 توافقنامه تجارت آزاد را با آمریکا امضا کرد و یکی از بندهای شرایط آمریکا برای این توافقنامه آن بوده است که خاندان آل‌خلیفه جلوی واردات محصولات اسرائیلی به این کشور را نگیرد، واردات کالاهای صهیونیستی به بحرین در حالی صورت می‌گیرد که کشورهای اسلامی و عربی واردات محصولات اسرائیلی را تحریم کردند اما خاندان آل‌خلیفه با این اقدام خود، در اتحاد کشورهای اسلامی علیه اسرائیل خلل ایجاد کرد.

وی افزود: یکی دیگر از خوش‌خدمتی‌های آل‌خلیفه به صهیونیست‌ها در سال 2006 روی داد زمانی که پادشاه بحرین در انگلیس با یک گروه یهودی دیدار کرد که حدود 50 سال پیش از بحرین به انگلیس مهاجرت کرده بودند. وی از آنها خواست که به بحرین بازگردند و علاوه بر آنکه تابعیت انگلیسی دارند، بار دیگر به آنها تابعیت بحرینی داده خواهد شد و به آنها شغل و مسکن و مزایای دیگر نیز اعطا خواهد شد. این اقدام "حمد بن عیسی آل‌خلیفه " فقط برای ابراز دوستی و خوش‌خدمتی به اسرائیل بوده است.

*نزدیکی آل‌خلیفه به اسرائیل برای خروج از بحران کنونی است

عباس العمران در پایان گفت: بنابراین اظهارات اخیر وزیر امور خارجه بحرین نیز در همین چارچوب بوده و با هدف نزدیک شدن به اسرائیل و بهره بردن از لابی قدرتمند این رژیم در آمریکا است و نجات از بحرانی است که هم اکنون در آن گرفتار شده است. رژیم آل‌خلیفه نه تنها به سرکوب مردم پرداخت بلکه برای کشتار بیشتر مردم از ارتش دیگر کشورها نیز کمک طلبید، اقدامی که از سوی کشورهای زیادی رد شد. آل‌خلیفه مشروعیت خود را در میان مردم از دست داده است و حسن همجواری با کشورهای همسایه خود را نیز رعایت نکرده است و روابط خود با برخی از کشورهای اطراف را متشنج کرده است بنابراین آل‌خلیفه تلاش می‌کند با گسترش روابط با رژیم صهیونیستی خود را از تنگنا خارج کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد